- madalinpaun
- OP
- 7 mesaje
- din 03 Aug 2021
- Zafira 2007 Z18XER
- Craiova
madalinpaun
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Craiova
- Masina: Zafira 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2021
- Mesaj Privat
Va salut !
Opel Zafira B 2006 Z18XER cu GPL
Simptome : - dupa ce motorul se incalzeste suficient (gen, dupa ce pleaca ventilatoarele prima data sau dupa aprox 20 km de condus) nu mai trage
- daca se opreste motorul cateva minute, la repornire isi revine si trage din nou
- folosind computerul de bord pentru a vedea temperatura apei se observa ca ventilatoarele pleaca in jurul valorii de 107 / 108 grade cu motorul lasat la ralantii si 103 / 104 grade cu motorul usor accelerat (peste 1500 rpm)
- daca se lasa motorul la ralantii sa ajunga la temperatura de 106 grade si se ridica acceleratia usor la o turatie constanta oarecare de peste 1500 RPM ventilatoarele pornesc direct pe treapta a 2-a
- dupa ce pleaca ventilatoarele motorul nu mai trage
- daca se opreste si se reporneste motorul dupa cateva minute, trage din nou
- la pornire la rece, pana se incalzeste, pret de cateva minute se aude un rontait metalic mai pronuntat pe revenire dupa ce se accelereaza
- rateuri in toba la rece, mai pronuntate la cald
- se pare ca atunci cand este cuplat pilotul automat nu sufera de aceasta problema si trage bine daca se intalneste un deal sau daca se doreste marirea vitezei din maneta de actionare a pilotului automat
- dupa montarea / demontarea distributiei de nenumarate ori cu cale de blocaj a distributiei nu neaparat de firma consacrata (s-a si inchiriat o pereche de cale "profesionale" pentru a se verifica daca ceea ce s-a folosit anterior este OK). S-au scos calele "profesionale" si s-au bagat cele "neprofesionale" rezultatul fiind identic dupa rotirea de cateva ori a motorului.
- dupa ce masina ruleaza o scurta distanta 50-100 km folosind toata plaja de turatii care este permisa, cand se introduc din nou calele de blocare a distributiei cele "profesionale" sau cele "neprofesionale" se constata ca in partea din fata la cureaua de distributie totul este in regula, totul cade la semne si puncte, in schimb in partea din spate a axelor cu came, acolo unde se introduce "platbanda" sau "cala" de aliniere a axelor aceasta nu poate fi introdusa, axele nefiind aliniate, aparand o diferenta de aproximativ 45 grade a axei de admisie
- daca se actioneaza mecanic (rotire) asupra axei de admisie, aceasta revine in pozitia in care ar trebui sa fie, permitand calei sa intre cu usurinta
- masina nu aprinde check-ul dar la o scanare apare eroare mecanica permanenta a variatorului
Lucrari efectate :
- inlocuit kit distributie (Dayco) + pompa apa (Airtex) + ambele variatoare (INA)
- inlocuit sondele (INA) care comanda fluxul de ulei catre variatoare
- reinlocuit variatorul de admisie. Masina prezinta in continuare cod de eroare mecanica la variatorul de admisie
- inlocuit termostat (original)
- scos sitele de ulei de la sondele de comanda a fluxului de ulei de la variatoare
- repusa distributia la punct cu cale la 3 ateliere diferite
- schimbat uleiul si filtrul de 4 ori (s-au facut diverse alte lucrari de intretinere gen inlocuire arbore cotit din cauza jocului axial sau segmentare din cauza consumului excesiv de ulei etc) si de fiecare data s-a inlocuit uleiul Castrol 5W30 C3, GM 5W30, Motul Specific Opel 5W30, Liqui Moly TopTec 4600 5W30 cu specificatia DEXOS2 de fiecare data.
- desfacut si suflat cu aer pe toate canalele pe care circula uleiul
- refacut complet chiulasa
- plus multe alte lucrari care nu au neaparat legatura cu problema reclamata.
Momentan sunt in cautarea unui variator SH pentru a vedea daca nu cumva problema provine din proasta calitate a variatoarelor INA, INA fiind de altfel si producatorii de origine pentru aceste variatoare.
Sunt deschis oricaror sugestii.
Multumesc.
MODEL: Zafira 2007
MOTOR: Z18XER
Opel Zafira B 2006 Z18XER cu GPL
Simptome : - dupa ce motorul se incalzeste suficient (gen, dupa ce pleaca ventilatoarele prima data sau dupa aprox 20 km de condus) nu mai trage
- daca se opreste motorul cateva minute, la repornire isi revine si trage din nou
- folosind computerul de bord pentru a vedea temperatura apei se observa ca ventilatoarele pleaca in jurul valorii de 107 / 108 grade cu motorul lasat la ralantii si 103 / 104 grade cu motorul usor accelerat (peste 1500 rpm)
- daca se lasa motorul la ralantii sa ajunga la temperatura de 106 grade si se ridica acceleratia usor la o turatie constanta oarecare de peste 1500 RPM ventilatoarele pornesc direct pe treapta a 2-a
- dupa ce pleaca ventilatoarele motorul nu mai trage
- daca se opreste si se reporneste motorul dupa cateva minute, trage din nou
- la pornire la rece, pana se incalzeste, pret de cateva minute se aude un rontait metalic mai pronuntat pe revenire dupa ce se accelereaza
- rateuri in toba la rece, mai pronuntate la cald
- se pare ca atunci cand este cuplat pilotul automat nu sufera de aceasta problema si trage bine daca se intalneste un deal sau daca se doreste marirea vitezei din maneta de actionare a pilotului automat
- dupa montarea / demontarea distributiei de nenumarate ori cu cale de blocaj a distributiei nu neaparat de firma consacrata (s-a si inchiriat o pereche de cale "profesionale" pentru a se verifica daca ceea ce s-a folosit anterior este OK). S-au scos calele "profesionale" si s-au bagat cele "neprofesionale" rezultatul fiind identic dupa rotirea de cateva ori a motorului.
- dupa ce masina ruleaza o scurta distanta 50-100 km folosind toata plaja de turatii care este permisa, cand se introduc din nou calele de blocare a distributiei cele "profesionale" sau cele "neprofesionale" se constata ca in partea din fata la cureaua de distributie totul este in regula, totul cade la semne si puncte, in schimb in partea din spate a axelor cu came, acolo unde se introduce "platbanda" sau "cala" de aliniere a axelor aceasta nu poate fi introdusa, axele nefiind aliniate, aparand o diferenta de aproximativ 45 grade a axei de admisie
- daca se actioneaza mecanic (rotire) asupra axei de admisie, aceasta revine in pozitia in care ar trebui sa fie, permitand calei sa intre cu usurinta
- masina nu aprinde check-ul dar la o scanare apare eroare mecanica permanenta a variatorului
Lucrari efectate :
- inlocuit kit distributie (Dayco) + pompa apa (Airtex) + ambele variatoare (INA)
- inlocuit sondele (INA) care comanda fluxul de ulei catre variatoare
- reinlocuit variatorul de admisie. Masina prezinta in continuare cod de eroare mecanica la variatorul de admisie
- inlocuit termostat (original)
- scos sitele de ulei de la sondele de comanda a fluxului de ulei de la variatoare
- repusa distributia la punct cu cale la 3 ateliere diferite
- schimbat uleiul si filtrul de 4 ori (s-au facut diverse alte lucrari de intretinere gen inlocuire arbore cotit din cauza jocului axial sau segmentare din cauza consumului excesiv de ulei etc) si de fiecare data s-a inlocuit uleiul Castrol 5W30 C3, GM 5W30, Motul Specific Opel 5W30, Liqui Moly TopTec 4600 5W30 cu specificatia DEXOS2 de fiecare data.
- desfacut si suflat cu aer pe toate canalele pe care circula uleiul
- refacut complet chiulasa
- plus multe alte lucrari care nu au neaparat legatura cu problema reclamata.
Momentan sunt in cautarea unui variator SH pentru a vedea daca nu cumva problema provine din proasta calitate a variatoarelor INA, INA fiind de altfel si producatorii de origine pentru aceste variatoare.
Sunt deschis oricaror sugestii.
Multumesc.
MODEL: Zafira 2007
MOTOR: Z18XER
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Augustin73
- **
- 129 mesaje
- din 20 Jul 2014
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Augustin73
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2014
- Mesaj Privat
- ciprian zafira
- *
- 1 mesaje
- din 13 Jul 2014
- Zafira 2001 Z18XE
- Giurgiu
ciprian zafira
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2014
- Mesaj Privat
Vã salut pinã la urmã a rezolvat cineva problema la Z18XER cã nu gãsesc pe nicãieri rezolvarea problemei. Și mașina mea face exact la fel, dupã ce se încãlzește nu mai trage. La fel daca stau cu ea pornitã pe loc. Dacã o opresc și o las cam o jumãtate de orã trage iar, dupã care problema revine! Vã mulțumesc și îmi cer scuze dacã am deranjat!
- CPopescu738
- *
- 1 mesaje
- din 19 Jun 2024
CPopescu738
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2024
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat