Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • gigilaur72

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Unde as putea gasi aceasta sonda si la ce pret, daca stie cineva. trebuie schimbata si nu stiu la ce sa ma astept.... mentionez ca am modelul de astra de dupa facelift
Skip ads

  • ionexu

  • Mesaje scrise: 151
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Aici.

Salut. Cum ai ajuns la concluzia ca trebuie schimbata?
  • IonutN

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Aici:
https://www.autokarma.ro/son...amp;grupa_order=8
  • Adyyda

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2013 A17DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2020

  • Mesaj Privat
"Cum ai ajuns la concluzia ca trebuie schimbata?"

In cazul meu aveam SVS (Service Vehicle Soon) in bord, cand porneam masina. Mi s-a spus ca sunt bujiile duse - a trebuit sa le schimb pe toate 4 (cu senzor). Dupa schimbare nu mai aparea la pornire, insa aparea cum mergeam mai repede de 50 km si disparea cand opream motorul.

Am gasit aici https://www.opel-scanner.ro/...ice-vehicle-soon/ si aici http://ukmotortalk.co.uk/20...l-astra-part-two/ ca SVS apare la Opel fie de la bujii fie de la sonda lambda si am dus-o iar in service unde am spus ca apare SVS si am cerut diagnoza. La diagnoza nu aparea initial nimic si au mers cu masina tare ca sa apara eroarea, dupa care au revenit si au pus iar pe tester unde a aparut eroare pe sonda lambda (nu stiu ce cod).
A fost schimbata sonda lambda cu Bosch 0 281 004 417 si dupa schimbare nu a mai aparut SVS (sper sa nici nu mai apara).

Teoretic la masina mea trebuia un alt cod bosch dar la service mi s-a spus ca ce au montat ei apare in softul lor ca inlocuieste codul de care eu stiam din catalogul bosch de sonde lambda din 2016/2017, iar pentru confirmare am vorbit la tehnic - bosch automotive unde mi s-a confirmat ca acel cod este ok pentru modelul meu de masina si ca oricum sa stau linistit ca tehnic sonda lambda face exact acelasi lucru indiferent de marca/model, diferenta fiind data de diametru, lungimea sondei si a cablului si de mufa cu fire (pot fi cu 3, 4,5 fire de ex) si ca daca nu ar fi ok ar aparea imediat eroare in bord.

Informatii suplimentare despre sonda lambda
https://www.hella.com/techwo...bda-sensor-4379/#
  • Johannes86

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2021

  • Mesaj Privat
Salut! Cate sonde lambda are Astra J 2013? Doar una inainte de catalizator cumva? Exact asa imi apare si mie SVS, la aproximativ o viteza de 50km/h. Mentionez ca are cod motor A17DTE si e hatchback.
  • Adyyda

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2013 A17DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Sincer nu stiu daca are 1 sau 2. Motorul meu este A17DTE.
  • Johannes86

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2021

  • Mesaj Privat
Iti mai apare in bord SVS? Cat a costat sonda lambda, trebuie sa ajung si eu cu masina in service, cred ca luni.
  • Adyyda

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2013 A17DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Aproape 550 cu tot cu schimbat si diagnoza facuta atunci. De atunci nu am mai avut probleme cu SVS. Insa, la mine a fost mai complex fiindca bujiile erau duse, sonda lamda dadea eronat si ca urmare masina facea regenerari extrem de des.
Am rezolvat in aceasta ordine:
1. bujii cu senzor schimbate
2. acumulator varta agm schimbat - mai mergea tras pe el dar la un alt service au dat vina pe acumulator desi stiam ca nu e asa
3. sonda lambda schimbata
4. setat din tester ca este filtru de particule nou pus pe masina + regenerare fortata data din tester

Dupa asta nu am mai avut probleme de aproape un an. Regenerari in vara am avut la cca 250-400 km. Iarna cam la 200-300 km, dar noi mergem mai mult in afara orasului.

Ce conteaza cel mai mult, ca sa nu dai cu banii aiurea este sa vorbesti la cineva care are un tester bun astfel incat sa mergi cu masina si cum apare mesajul SVS sa mergi imediat la tester, fara sa opresti masina. La noi disparea mesajul cum opream si pe tester nu mai aparea nimic. Incearca sa faci asa si poate ai noroc.
Masina noastra avea 218.000 km si din cauza ca au fost duse bujiile si senzorul lambda filtrul de particule nu mai e asa grozav dar de atunci suntem ok. Atentie sporita sa nu oprim in timpul regenerarilor adica atunci cand oprim masina nu oprim motorul daca avem consum mai mare de 0.9, pe liber. Cand plecam cu masina (rece) la noi arata consum cam 0.9 apoi scade usor. Cand mergem o perioada si apoi oprim (deci cald), avem consum pe liber de 0.6. Daca pui masina pe liber si ai consum peste 1 atunci masina face regenerare.

Legat de tester, opcom trebuie sa fie un model foarte recent si asa merge limitat pe A17DTE. Regenerarea fortata si resetarea a fost data din Autel. La sonda lambda nu stiu ce tester a fost folosit fiindca a fost sotia cu masina la dealerul VW din oras deci ceva bun.
  • Johannes86

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2021

  • Mesaj Privat
Ok, mersi pentru raspunsuri!
  • Adyyda

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2013 A17DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Pentru punctul 4 pe care l-am facut, vezi acest film facut de altii si identic cu ce a fost facut la noi

http://www.youtube.com/watch?v=TKsIEcQQ3d0

Asta dupa ce am schimbat piesele cu probleme mentionate anterior.
  • Johannes86

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2021

  • Mesaj Privat
Da, multumesc, vazusem deja si eu pe youtube video-ul asta, insa nu prea e recomandat sa faci regenerarea fortata cu masina pe loc.
  • Adyyda

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2013 A17DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Stiu asta dar am preferat sa incercam si asa fiindca desi scapasem de SVS, masina intrase intr-un mod aiurea cu regenerarile - vezi mai departe ce am scris la momentul respectiv.

"Aseara am fost sa fac o verificare la masina. Pe tester nu aparea nicio eroare. Acolo au ramas foarte nedumeriti cand le-am spus ca a facut 2 regenerari active imediat cum am pornit masina, deci cu motor rece, fiidca regenerarea nu se activeaza pana cand temperatura la agentul de racire nu ajunge la minim 70 grade.
Aparent totul parea in regula, nicio eroare De la ultima regenerare am avut 15 km si s-a vazut pe tester. S-a decis sa se incerce pornirea regenerarii din tester (mai mult de curiozitate) ca sa vedem daca porneste cu temperatura sub 70 si nu a pornit. A trebuit sa lasam masina sa mearga pana temperatura a trecut de 70 grade dupa care a pornit si regenerarea fortata (am inteles ca s-a setat in soft ca si cum este filtru nou, ca sa vedem daca face iar la 70-80km si pe rece). Cat timp a facut regenerarea, la temperatura de regenerare aparea gen 300 + grade si mi s-a parut ciudat fiindca stiu ca temperatura normal creste la 600 grade dar pe de alta parte acolo am vazut o singura temperatura la DPF iar in filme de pe youtube erau 2 valori, una de 300+ si alta mai mare, de 600. De asemenea eu aveam doar 15 km de la ultima regenerare activa, facuta pe rece si nu stiu daca asta a contat.
Regenerarea s-a finalizat cu succes.

Dupa regenerare, cat ne uitam pe diversi parametri ca sa vedem daca e ceva anormal, am observat ceva interesant la Differential pressure on particulate filter, adica acum valoarea fluctua iar in momentul urmator afisa 0, indiferent daca turam motorul sau nu. Am incercat de mai multe ori si nimic, tot 0. A oprit si pornit masina, s-a conectat din nou si acum valoarea nu mai era 0. Deci, desi nu aveam nicio eroare, se pare ca acel senzor pare sa functioneze aleatoriu si a ramas sa il schimb iar daca tot mai face, sa trimit filtrul la curatat la Odorheiul Secuiesc."

In final noi nu am mai schimbat senzorul de presiune diferentiala fiindca dupa pasul 4 masina a inceput sa faca regenerarile corect. Nu am mai avut regenerari la 70-80km sau imediat cu motorul rece ci doar dupa incalzire si la 200-400km, in functie de sezon si pe unde am mers cu masina si sper sa ramana asa. Pacat doar ca dintr-o problema neglijata de fostul proprietar (cea cu bujiile), masina a dat in altele incat a infundat destul de mult filtrul. Nu suntem adeptii anularii filtrului si preferam sa tragem cat mai mult de cel existent, chiar daca regenerarile sunt relativ dese fata de normal.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR