- danielsabine
- OP
- 105 mesaje
- din 16 Feb 2012
- Insignia 2008 A20DTJ
- Alta tara
danielsabine
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2008 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2012
- Mesaj Privat
hallo. am si eu o intrebare a mai avut cineva Probleme la alternator ? sau la schimbat cineva ..la mine la 160,000 km este pe duca cand curentul este solicitat imi fac becurile ca la bradul de craciun ... a fost demontat si este foarte uzat ... se poate repara ceva la el sau altul nou? unul nou este foarte scump ....daca are cineva info.. astept raspuns lg. Dani
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Depinde de ce elemente sunt uzate,daca este vorba doar de releul de incarcare(impreuna cu carbunii,de cele mai multe ori acestia sunt uzati si nu mai realizeaza contactul cu rotorul) ,atunci acesta se poate inlocui fara probleme,insa daca rotorul este foarte uzat si va trebui inlocuit,atunci mai bine schimbi alternatorul cu totul(trebuie mai intai sa vezi de care ai pe masina,sunt mai multe tipuri,de 100A,120A sau 140A),eventual sh din dezmembrari,sigur iesi mai ieftin...
cristi109
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Harghita
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2013
- Mesaj Privat
- danielsabine
- OP
- 105 mesaje
- din 16 Feb 2012
- Insignia 2008 A20DTJ
- Alta tara
danielsabine
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2008 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2012
- Mesaj Privat
- danielsabine
- OP
- 105 mesaje
- din 16 Feb 2012
- Insignia 2008 A20DTJ
- Alta tara
danielsabine
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2008 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2012
- Mesaj Privat
la Masina mea am alternator valeo 14V 140A 13502581 si este stricat regulatorul de curent .. am tot cautat pe Internet Regulator dar nu am gasit ...am cautat alternator nou pentru opel insignia 2008 131 ps. dar pe Internet nu gasesc numai alternator de 100A si 14V se poate monta .. afecteaza ceva la Masina ..am gasit dupa vin masini caci este dotata cu incalzire rapida ...recomandari va rog original la opel Costa aproape valoarea masini
- claudiu1979
- *
- 40 mesaje
- din 10 Sep 2009
- Astra 2001 z14xe
- Bucuresti
claudiu1979
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor! Intreb pentru cei mai cunoscatori ai instalatiilor electrice. Vreau sa fac un sistem de incarcare format dintr-un alternator de Vectra C, 2002, de 140 amperi, un acumulator de 12v 120 amperi si un motor electric de 12v care sa invarta alternatorul. Problema este ca nu pot pacali acel fir de excitatie. Am incercat cu becul cum am mai vazut si la altii, dar nu functioneaza. Alternatorul este 100 la 100 functional, pus pe banc de verificare baga 14,5 v. Ceva idei? Multumesc!
- claudiu1979
- *
- 40 mesaje
- din 10 Sep 2009
- Astra 2001 z14xe
- Bucuresti
claudiu1979
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2009
- Mesaj Privat
Am incercat cu turatia bormasinii, care este de 980 de ture si abia imi stinge becul, dar nu baga nimic pe aparatul de masura. Teoretic la turatia asta trebuia sa bage curent. Cand a verificat alternatorul, pe bancul de probe baga 14,5 la turatia de relanti, adica 800 de ture. Clar ca are legatura cu excitatia.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Off topic:
Perpetuum mobile (de speta a treia), asa este, nu poate fi realizat, insa eu nu sunt sigur ca asta doreste initiatorul.
Ar trebui mai multe detalii despre utilitatea acestui sistem, la final.
On topic:
Conteaza sensul de rotatie, pentru ca altfel, rolurile de inductor (rotor) si indus (stator), nu pot fi indeplinite la randamentul calculat.
800 RPM (ture cum spui tu), nu este "turatia de relanti" never ever. Daca o sa te uiti la fulia conducatoare (cea de pe argorele cotit) si te uiti la fulia condusa (cea de pe alternator), o sa vezi diferente foarte mari de gabarit (reductor).
Astfel ca, atunci cand la arbore, ai cele 800 RPM, la alternator ai cel putin 2400 RPM (800 x 3). O spun fara calcule, ci asa la ochi, pentru ca real, raportul s-ar putea sa fie si mai mare. (raportul de multiplicare sau demultiplicare, este dat de raportul dintre circumferintele celor doua role, nu raportul dintre diametre)
Daca alternatorul este bun 100% si este complet (cum a venit din fabrica), la o turatie suficient de mare, acesta se va autoexcita (adica va intra in regim de generator, fara acea tensiune de excitatie).
Perpetuum mobile (de speta a treia), asa este, nu poate fi realizat, insa eu nu sunt sigur ca asta doreste initiatorul.
Ar trebui mai multe detalii despre utilitatea acestui sistem, la final.
On topic:
Conteaza sensul de rotatie, pentru ca altfel, rolurile de inductor (rotor) si indus (stator), nu pot fi indeplinite la randamentul calculat.
800 RPM (ture cum spui tu), nu este "turatia de relanti" never ever. Daca o sa te uiti la fulia conducatoare (cea de pe argorele cotit) si te uiti la fulia condusa (cea de pe alternator), o sa vezi diferente foarte mari de gabarit (reductor).
Astfel ca, atunci cand la arbore, ai cele 800 RPM, la alternator ai cel putin 2400 RPM (800 x 3). O spun fara calcule, ci asa la ochi, pentru ca real, raportul s-ar putea sa fie si mai mare. (raportul de multiplicare sau demultiplicare, este dat de raportul dintre circumferintele celor doua role, nu raportul dintre diametre)
Daca alternatorul este bun 100% si este complet (cum a venit din fabrica), la o turatie suficient de mare, acesta se va autoexcita (adica va intra in regim de generator, fara acea tensiune de excitatie).
- yeti
- **
- 403 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
La fel de off topic:
La roti de curea trapezoidala, diametrul luat in calcul, este diametrul mediu al inaltimii flancurilor de contact. (indiferent cu cate canale)
Deci, da, daca o sa masuram acel diametru, putem face calculele exact dupa acea formula.
Daca insa vorbim liber (ochiometric, precum mai sus), circumferinta o afli cu ajutorul unei sfori asezata intr-un canal, pentru ca aparentele diametrelor ne pot induce in eroare, din cauza ponderii mai mari a diferentelor de la diametrul exterior pana la diametrul mediu, util.
Speram ca ideea in sine, a fost inteleasa. Aceea ca un alternator, nu are "turatia de relanti" la 800 RPM.
P.S. Altfel, da, formulele prezentate sunt cele reale, fiind din fizica de prin gimnaziu, sper ca nu ma insel. Total de acord.
La roti de curea trapezoidala, diametrul luat in calcul, este diametrul mediu al inaltimii flancurilor de contact. (indiferent cu cate canale)
Deci, da, daca o sa masuram acel diametru, putem face calculele exact dupa acea formula.
Daca insa vorbim liber (ochiometric, precum mai sus), circumferinta o afli cu ajutorul unei sfori asezata intr-un canal, pentru ca aparentele diametrelor ne pot induce in eroare, din cauza ponderii mai mari a diferentelor de la diametrul exterior pana la diametrul mediu, util.
Speram ca ideea in sine, a fost inteleasa. Aceea ca un alternator, nu are "turatia de relanti" la 800 RPM.
P.S. Altfel, da, formulele prezentate sunt cele reale, fiind din fizica de prin gimnaziu, sper ca nu ma insel. Total de acord.
- claudiu1979
- *
- 40 mesaje
- din 10 Sep 2009
- Astra 2001 z14xe
- Bucuresti
claudiu1979
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2009
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri. Nu stiu sigur daca va functiona sistemul la care m-am gandit, dar el va fi compus dinntr-un motor electric de 12v cu un consum de vreo 32 amperi, alternatorul de care v-am zis si acumulatorul de 120 amperi. Mentionez ca motorul electric dezvolta 2800 de turatii pe minut. In caz ca turatia nu va fi sufucienta, voi monta doua pinioane, respectiv unul mai mare pe motorul electric iar cel mic va fi chiar cel de pe alternator. Acest sitem intentionez sa-l folosesc pentru a incarca bateria care se va epuiza dupa ce va alimenta un inverter. Pareri?
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Din pacate, total gresit.
Cu un astfel de sistem, vei reusi doar sa consumi mai repede "bateria".
Ca sa reusesti sa incarci acel acumulator, trebuie sa aduci energie in sistemul tau. Adica sa antrenezi alternatorul cu energie din afara sistemului.
Stiu, probabil ai vizionat ceva ... pe anumite platforme. Tampenii pentru a avea vizualizari, nimic altceva.
Astept cu mare nerabdare (dar si cu foarte putine sperante), clipa cand toate acel minciuni, vor fi pedepsite (indiferent cum).
Cu un astfel de sistem, vei reusi doar sa consumi mai repede "bateria".
Ca sa reusesti sa incarci acel acumulator, trebuie sa aduci energie in sistemul tau. Adica sa antrenezi alternatorul cu energie din afara sistemului.
Stiu, probabil ai vizionat ceva ... pe anumite platforme. Tampenii pentru a avea vizualizari, nimic altceva.
Astept cu mare nerabdare (dar si cu foarte putine sperante), clipa cand toate acel minciuni, vor fi pedepsite (indiferent cum).
- bibu16v
- *******
- 6,912 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,912
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- claudiu1979
- *
- 40 mesaje
- din 10 Sep 2009
- Astra 2001 z14xe
- Bucuresti
claudiu1979
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2009
- Mesaj Privat
Consumatorii unui autovehicul (sa zicem Vectra C, ca de acea masina este alternatorul) cu toti consumatorii pe care ii folosim uzual ( faruri= 110 w, ac ... sincer nu stiu cat are in wati ala, becuri de pozitie, de frana, calculatoare nu stiu mai cate, aeroterma, etc, insumeaza 300 wati. Ochiometric asa. Poate e mai mult. Motorul de 32 aperi, pe care daca ii transformi in wati, vor fi aproximativ 380 wati. Pai daca alternatorul are capacitatea de a oferi acesti wati si pe deasupra mai si incarca acumulatorul, cum consuma doar din baterie?
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Mie imi este clar ca tu nu cunosti principiul de functionare, dar nu stiu cum sa o spun mai diplomatic, pentru a nu suna ca o jignire, pentru ca nu am intentia de a jigni.
Empiric explicat:
Masina ta, consuma la fel de mult carburant si cand mergi cu ea la vale ca si atunci cand mergi cu ea la deal? Clar ca nu!
Ei, tot asa si alternatorul, in momentul in care "tragi curent din el", va avea nevoie de o putere mai mare care sa il invarta, altfel se va infrana.
Pentru a produce acei 140A (la 14V), adica 1960W, alternatorul tau va avea nevoie de 1960W la care se mai adauga pierderile (pierderi electrice, pierderi magnetice si pierderi mecanice). Exagerez putin, tocmai pentru a intelege mai bine fenomenul si spun ca as lua in calcul aceste pierderi, ca fiind 50%.
Deci, pentru a produce cei 1960W, alternatorul tau consuma din puterea motorului termic circa 3.9KW, adica 5.2 CP.
Pentru exemplul tau: pentru cei 300W consumati de becuri si alte cele, alternatorul solicita cam 0.8 CP din motorul termic.
Motorul acela al tau electric, consuma 380W si furnizeaza util sub 0.5 CP.
P.S. Daca se doresc explicatii exacte, stiintifice, se rezolva, desi nu cred ca ar fi cazul.
Empiric explicat:
Masina ta, consuma la fel de mult carburant si cand mergi cu ea la vale ca si atunci cand mergi cu ea la deal? Clar ca nu!
Ei, tot asa si alternatorul, in momentul in care "tragi curent din el", va avea nevoie de o putere mai mare care sa il invarta, altfel se va infrana.
Pentru a produce acei 140A (la 14V), adica 1960W, alternatorul tau va avea nevoie de 1960W la care se mai adauga pierderile (pierderi electrice, pierderi magnetice si pierderi mecanice). Exagerez putin, tocmai pentru a intelege mai bine fenomenul si spun ca as lua in calcul aceste pierderi, ca fiind 50%.
Deci, pentru a produce cei 1960W, alternatorul tau consuma din puterea motorului termic circa 3.9KW, adica 5.2 CP.
Pentru exemplul tau: pentru cei 300W consumati de becuri si alte cele, alternatorul solicita cam 0.8 CP din motorul termic.
Motorul acela al tau electric, consuma 380W si furnizeaza util sub 0.5 CP.
P.S. Daca se doresc explicatii exacte, stiintifice, se rezolva, desi nu cred ca ar fi cazul.
- claudiu1979
- *
- 40 mesaje
- din 10 Sep 2009
- Astra 2001 z14xe
- Bucuresti
claudiu1979
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2009
- Mesaj Privat