Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
Soluție
  • JHimmler

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Buna ziiua.
Am un Opel Astra G 1.6 Twinport 1.6 ,Z16XEP, model 2007 la care mi-a aparut de aproximativ o saptamana codul de eroare p1115.
Am schimbat senzorul lichid de racire de langa termostat si senzorul de lichid de racire de la radiator, dar eroarea este inca prezenta. Motorul porneste si functioneaza bine. Martorul acela din bord galben cu cheia se aprinde in timp ce merg cu masina cateva secunde dar apoi se stinge. In 2019 am schimbat tot cu ajutor de pe forum termostatul. Am fost si la diagnoza computerizata si alte erori nu mai are masina. De la ce ar mai putea fi eroarea? Va multumesc anticipat



MODEL: Astra 2007
MOTOR: Z16XEP

CODURI EROARE: p1115

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut

daca se mentine eroarea atunci ori senzorul nou pus e defect, ori fire/mufe cu contacte imperfecte (la senzor sau la ECU) ori ECU defect.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca tot ai "fost si la diagnoza computerizata", de ce nu s-au citit valorile raportate de catre senzori? Sau doar erori stie sa citeasca acea diagnoza computerizata...
In rest, da, sunt de acord cu colegul @gabimilo1.
  • JHimmler

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri.Cei la care am fost aveau o diagnoza multimarca si mi-au spus doar codul de eroare si sa schimb cei doi senzori. Senzorii pe care i-am pus acum sunt Hella. Originali erau Delphi. Am verificat si cablurile care duc la senzori in felul urmator (nu stiu daca am procedat corect):Am pus contactul si cu un multimetru am verificat tensiunea dintre pinii care duc la senzor. Multimetru mi-a aratat cam 7,5 V pe fiecare cablu. Ce alta firma aftermarket sa mai incerc pentru senzori ?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
In TIS este data procedura de verificare pentru eroarea asta.

Problema este ca sit date 4 variante, in functie de eroarea citita probabil cu tester dedicat OPEL.

Era bine daca stiai care din cele 4 variante a fost gasita pe masina ta.

Eu m-am uitat la primele doua, in general fac referire la ceea ce ti-am zi (cabluri, senzori, ECU).

Care din astea 4 e eroarea masinii tale?



Daca te uiti sus pe imagine intelegi de ce a intrebat @sebage de valori citite de tester (gradele).
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
7.5V ... exagerat de mult.
Pe senzori, in general se foloseste o tensiune de referinta generata intern de catre ECU undeva cal la 5V (stabilizata, compensata si monitorizata)
Ar fi foarte importanty de stiut exact cum ai facut masuratoarea, de unde ai luat masa pentru multimetru si in ce pini din cele doua mufe ai gasit tensiunea de 7.5V?

Nu te arunca sa mai cumperi componente, pana nu te asiguri ce anume este defect.
Eu as incepe prin a compara valoarea celor doua perechi de senzori. Nu pot fi ambii defecti exact in acelasi fel. (parerea mea) Daca la aceeasi temperatura, si senzorul nou si cel vechi prezinta aceeasi rezistenta, eu as spune ca sunt buni amandoi.
  • JHimmler

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Pe testerul lor aparea cu rosu P1115-01 sau P1115-1 nu mai stiu exact oricum ceva cu 1 in capat. Nu am vazut afisat nici unul din cele 4 coduri din poza postata.
  • JHimmler

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Masuratoarea am facut-o punand multimetrul direct pe cei 2 pini de la mufa fiecarui senzor. La fiecare din cei 2 senzori vine o mufa cu 2 pini. Am masurat cu ohmetrul si rezistenta la vechii senzori. La temperatura camerei au fiecare aprox 2 kohm si la temperatura ridicata au cam 800 ohmi.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Aparent valoarea senzorilor este buna, desi cred totusi ca unul trebuia sa fie NTC si celalalt PTC
Adica la unul sa scada valoarea odata cu cresterea temperaturii (asa cum spui ca sunt la tine) si la celalalt sa ii creasca valoarea cu cresterea temperaturii. Dar este posibil sa ma insel eu.
Oricum, eu ziceam sa compari senzorul vechi si senzorul nou, de pe aceeasi pozitie.

Treaba cu masuratul tensiunii, este foarte importanta si ca o regula generala, atunci cand la masuratori nu sunt citite valorile corecte, pentru a depista de unde vine problema, automat iti cauti un reper. De data aceasta, la tine, reperul corect (0V) era masa (GND)

Ca sa intelegi ce spun, urmareste in desen, de unde poate sa apara acea tensiune de 7.5V, in cazul in care firul tau de masa pentru senzor, atinge sau a atins la un +12V (pe instalatie sau in ECU)

Explicatia este mai mult de amorul artei, in realitate, cred ca ne complicam prea mult si defapt, problema este ceva mai simpla, dar poate iti scapa tie ceva.
  • JHimmler

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Am masurat si senzorii cei noi ,au aprox. aceeasi valoare ca si cei schimbati 2 kohm. Am masurat din nou si tensiunea de pe mufele care vin la senzori si indica o valoare de aprox .5V . Multumesc sebage pentru desenul cu masuratorile. Am observat ca daca merg cu masina cam 2-3 km apa din radiator se incalzeste mult mai repede.Cand parcurg distanta mai lunga acul de la bord care indica temperatura apei sta tot timpul undeva intre linia din mijloc si linia care indica maxim.
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Ce termostat ai pus prin 2019?
  • JHimmler

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Am schimbat tot cu BorgWarner, original tot BorgWarner a fost dar avea si GM stantat.
  • JHimmler

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Problema se pare ca a fost de la ECU. Dupa reparare ECU nu a mai aprut eroarea. Totusi apa+antigelul din sistemul de racire se incalzeste foarte repede. Mi-a zis un mecanic ca s-ar putea sa fie de la pompa de apa. Multumesc celor care au postat.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR