- deleted-99465
- OP
- 32 mesaje
- din 12 Feb 2015
deleted-99465
- Mesaje scrise: 32
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2015
- Mesaj Privat
Doresc sa achizitionez un Opel Astra H sau Zafira B si nu ma pot decide care ar fi mai ok pana la urma.
Sunt cateva motorizari care imi plac si acestea ar fi urmatoarele: 1.7 110 sau 125cp sau 1.9 120 / 150cp daca nu gresesc.
Astept parerile voastre.
Orice sfat sau parere personala este bine venita.
Orice legat de piese, probleme, schimburile de ulei, costuri intretinere... etc.
MODEL: Astra 2003
MOTOR: z16xep
Sunt cateva motorizari care imi plac si acestea ar fi urmatoarele: 1.7 110 sau 125cp sau 1.9 120 / 150cp daca nu gresesc.
Astept parerile voastre.
Orice sfat sau parere personala este bine venita.
Orice legat de piese, probleme, schimburile de ulei, costuri intretinere... etc.
MODEL: Astra 2003
MOTOR: z16xep
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Evita motorul de ISUZU 1.7cdti daca e cu injectie DENSO (03.2007-12.2013, respectiv 110cp/125/130cp) pentru ,,pacatele,, lui:
- injectoare pe care nu ti le reconditioneaza nimeni corect in Romania, trebuie luate altele noi (reconditionate de fabricant)
- regulatorul de presiune de pe pompa de inalta presiune (nu se descurca cu motorina din tara noastra si trebuie schimbat periodic)
- injectoare pe care nu ti le reconditioneaza nimeni corect in Romania, trebuie luate altele noi (reconditionate de fabricant)
- regulatorul de presiune de pe pompa de inalta presiune (nu se descurca cu motorina din tara noastra si trebuie schimbat periodic)
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Z17DTJ/Z17DTR 110 cp /125 CP
Minusuri:EGR-ul ,regulator presiune.cutia M32, pe generatiile astea de 1.7 apare DPF-ul
Plusuri: consum bun ambele scoti relativ usor 5 % afara si vreo 7 % oras ,ambele trag binisor.
Z19DTL/Z19DT 101 cp respectiv 120 CP
Plusuri : LIpsa tija swirl ambele fiind in 8 valve .
Minusuri: cutia m32 consumul ,clapeta de oprire motor.
Z19DTJ /Z19DTH
-minusuri tija swirl , consumul: motoarele astea nu prea stiu sa consume vara in oras sub 9% si mers asa "clatinat" . Iarna undeva intre 10 si 12 % .Exterior la mers normal(clima pornita) sub 6.5% nu consuma. La mers mai sportiv cam 7% pe acolo .
-plusuri: cel de 150 CP chiar trage foarte bine , posibilitate de remap stage 1 lejer 180 CP desi multi au 200 CP. Z19DTJ este in mare identic cu Z19DTH tehnic.
@ stolniceanulucian Un diesel se cumpara pentru consum mai mic dar si pentru cuplul oferit la turatii joase adica se conduce lejer.
Daca stilul de mers este unul linisti atunci clar benzina + GPL iesi mai bine la consum decat un diesel si muuuult mai putine probleme.
Minusuri:EGR-ul ,regulator presiune.cutia M32, pe generatiile astea de 1.7 apare DPF-ul
Plusuri: consum bun ambele scoti relativ usor 5 % afara si vreo 7 % oras ,ambele trag binisor.
Z19DTL/Z19DT 101 cp respectiv 120 CP
Plusuri : LIpsa tija swirl ambele fiind in 8 valve .
Minusuri: cutia m32 consumul ,clapeta de oprire motor.
Z19DTJ /Z19DTH
-minusuri tija swirl , consumul: motoarele astea nu prea stiu sa consume vara in oras sub 9% si mers asa "clatinat" . Iarna undeva intre 10 si 12 % .Exterior la mers normal(clima pornita) sub 6.5% nu consuma. La mers mai sportiv cam 7% pe acolo .
-plusuri: cel de 150 CP chiar trage foarte bine , posibilitate de remap stage 1 lejer 180 CP desi multi au 200 CP. Z19DTJ este in mare identic cu Z19DTH tehnic.
@ stolniceanulucian Un diesel se cumpara pentru consum mai mic dar si pentru cuplul oferit la turatii joase adica se conduce lejer.
Daca stilul de mers este unul linisti atunci clar benzina + GPL iesi mai bine la consum decat un diesel si muuuult mai putine probleme.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
DACA NU e un deranj faptul ca norma de poluare e doar EURO 4, atunci OPEL Astra H cu motorul de ISUZU 1.7 se prezinta ,,decent,, cu cele doua motorizari (03.2004-03.2007, respectiv 80cp sau 100cp) cu sistem de injectie BOSCH :
- Z17DTL si 80cp, cel mai avantajos motor din toate punctele de vedere (are turbina cu geometrie fixa, volanta cu masa simpla, cutie F17 cu 5 viteze fara probleme) si dupa un remp la 109cp motorul trage excelent in toate vitezele... as zice ca e absolut suficient pentru oricine vrea un Opel cu motor diesel EURO4 econom, fiabil si dupa remap cu ceva putere in el.
- Z17DTH si 100cp, motorul asta e mai elastic in accelerari, cu trepidatii mai putine si consumul se apropie de cel de 80cp, doar ca mai pica urmatoarele repere (turbina cu geometrie variabila, volanta cu masa dubla, totusi cutia F23 in 5 viteze e fara probleme si e indicat sa o cumperi cu cutia asta, nu cu cea in 6 viteze ) iar dupa remap la 135cp motorul e mult mai elastic in orice treapta de viteza, incepand cu 2.100rpm.
Am ambele motorizari in familie (motoare economice si fiabile), iar in caz ca e necesar injectoarele BOSCH se reconditioneaza la preturi decente la Buzau (sau ceva mai scump, cam oriunde in tara).
Am scris aici din propria mea experienta cu ambele motorizari (inainte, dar si dupa remaparea lor).
Stima.
- Z17DTL si 80cp, cel mai avantajos motor din toate punctele de vedere (are turbina cu geometrie fixa, volanta cu masa simpla, cutie F17 cu 5 viteze fara probleme) si dupa un remp la 109cp motorul trage excelent in toate vitezele... as zice ca e absolut suficient pentru oricine vrea un Opel cu motor diesel EURO4 econom, fiabil si dupa remap cu ceva putere in el.
- Z17DTH si 100cp, motorul asta e mai elastic in accelerari, cu trepidatii mai putine si consumul se apropie de cel de 80cp, doar ca mai pica urmatoarele repere (turbina cu geometrie variabila, volanta cu masa dubla, totusi cutia F23 in 5 viteze e fara probleme si e indicat sa o cumperi cu cutia asta, nu cu cea in 6 viteze ) iar dupa remap la 135cp motorul e mult mai elastic in orice treapta de viteza, incepand cu 2.100rpm.
Am ambele motorizari in familie (motoare economice si fiabile), iar in caz ca e necesar injectoarele BOSCH se reconditioneaza la preturi decente la Buzau (sau ceva mai scump, cam oriunde in tara).
Am scris aici din propria mea experienta cu ambele motorizari (inainte, dar si dupa remaparea lor).
Stima.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Sa se ia in considerare faptul ca Zafira este mai grea cu vreo 300 kg fata de Astra H si un 1.9 eventual de 150 CP ar fi indicat.Inca o chestie legata de cele 2 modele,
Zafira B este construita pentru drumuri lungi si chiar ofera un confort mult mai mare atat soferului (alta consola centrala si alta pozitie + vizibilitate) ) dar si pasagerilor adica guri ventilatie spate ma refer la cele de pe consola , bancheta pentru 2 locuri are spatar reglabil + cele 7 locuri ( nu toate au 7).
Astea sunt niste detalii... ca de facut 500 km ii faci si cu Matizu depinde si in ce stare ajungi la destinatie .
P.S. Z17DTL (80cp) pe Astra H ( era culmea sa-l puna si pe Zafira cred ca facea 100 km/h in 20 de secunde, pe H face in vreo 15 s ) , la peste 110 km/h nu mai faci depasiri.. mai ales cu clima pornita si masina incarcata., sa nu mai zic de un drum de munte, trebuie sa stai bine cu matematica cand faci depasiri ) Intr-adevar consuma bine , foarte fiabil dar atat. Am avut si asa ceva vreo cativa ani.
-Gandeste-te ca Loganul de 1.4 face 100 km/h in 13 s si Dacia 1310 de 1.4 in vreo 15... asa ca o comparatie...
Alegerea o faci in functie de necesitati dintre motorizarile mentionate de initiatorul topicului niciuna nu are probleme grave gen sa zicem cum este 2.0 CDTI pe Insignia cu presiunea de ulei= inlocuire motor. Singurul defect comun la 1.7 si 1.9 ar fi cutia m32... dar pica si asta destul de rar.
Zafira B este construita pentru drumuri lungi si chiar ofera un confort mult mai mare atat soferului (alta consola centrala si alta pozitie + vizibilitate) ) dar si pasagerilor adica guri ventilatie spate ma refer la cele de pe consola , bancheta pentru 2 locuri are spatar reglabil + cele 7 locuri ( nu toate au 7).
Astea sunt niste detalii... ca de facut 500 km ii faci si cu Matizu depinde si in ce stare ajungi la destinatie .
P.S. Z17DTL (80cp) pe Astra H ( era culmea sa-l puna si pe Zafira cred ca facea 100 km/h in 20 de secunde, pe H face in vreo 15 s ) , la peste 110 km/h nu mai faci depasiri.. mai ales cu clima pornita si masina incarcata., sa nu mai zic de un drum de munte, trebuie sa stai bine cu matematica cand faci depasiri ) Intr-adevar consuma bine , foarte fiabil dar atat. Am avut si asa ceva vreo cativa ani.
-Gandeste-te ca Loganul de 1.4 face 100 km/h in 13 s si Dacia 1310 de 1.4 in vreo 15... asa ca o comparatie...
Alegerea o faci in functie de necesitati dintre motorizarile mentionate de initiatorul topicului niciuna nu are probleme grave gen sa zicem cum este 2.0 CDTI pe Insignia cu presiunea de ulei= inlocuire motor. Singurul defect comun la 1.7 si 1.9 ar fi cutia m32... dar pica si asta destul de rar.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nici cu Loganul de 1.4 care face 100 km/h in 13 s sau cu Dacia 1310 de 1.4 care face 100lm/h in vreo 15 - nu mai faci depasiri dincolo de 110km/h si cel mai probabil daca ai masini de-astea... nu stai bine cu matematica, pentru ca sunt masini pentru clasa muncitoare .
Astra H cu Z17DTL remapat la 109cp cu cutie scurta F17 e ,,notabil mai sprinten,, in toate vitezele decât Z17DTH de 100cp cu cutie lunga F23 sau Z17DTJ de 110cp cu cutie in 6 trepte M32. Acest motor Z17DTL ,,remapat,, trage excelent daca motorul e inca in mintile lui, scriu asta din experienta mea cu acest motor remapat pe care-l am si inca e in stare buna. Daca nu e remapat, e cam lesinat si trage bine doar la deal in treapta 3 (sau cel mult treapta 4).
Dar sa lasam initiatorul topicului sa faca alegerea, after all.
Astra H cu Z17DTL remapat la 109cp cu cutie scurta F17 e ,,notabil mai sprinten,, in toate vitezele decât Z17DTH de 100cp cu cutie lunga F23 sau Z17DTJ de 110cp cu cutie in 6 trepte M32. Acest motor Z17DTL ,,remapat,, trage excelent daca motorul e inca in mintile lui, scriu asta din experienta mea cu acest motor remapat pe care-l am si inca e in stare buna. Daca nu e remapat, e cam lesinat si trage bine doar la deal in treapta 3 (sau cel mult treapta 4).
Dar sa lasam initiatorul topicului sa faca alegerea, after all.