dpirvu15
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2012 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2018
- Mesaj Privat
Salut.
Am tot cautat pe formun problema pe care o am eu dar din pacate nu am gasit. Daca este deja deachis un topic, imi cer scuze pentru ca deschid altul nou.
Problema este in felul urmator: detin un Astra J 1.4 T din 2012 si am observat ca temperatura motorului indicata in bord, in timpul mersului, sta la 90-92° dar in momentul cand stationez urca la 110° si ramane acolo. Porneste ventilatorul si presupun ca acesta este motivul pentru care nu mai urca. M'am uitat si nu am pierderi de antigel dar am observat, verificand vasul de expansiune, ca nu imi mai face recircularea antigelului. Intrebarea mea este daca aceasta problema poate fi cauzata de blocarea termostatului, infundarea radiatorului sau poate pompa de apa. O sa ma duc cu ea in service dar as vrea si o parere, poate a mai avut cineva aceasta problema.
Multumesc anticipat.
Am tot cautat pe formun problema pe care o am eu dar din pacate nu am gasit. Daca este deja deachis un topic, imi cer scuze pentru ca deschid altul nou.
Problema este in felul urmator: detin un Astra J 1.4 T din 2012 si am observat ca temperatura motorului indicata in bord, in timpul mersului, sta la 90-92° dar in momentul cand stationez urca la 110° si ramane acolo. Porneste ventilatorul si presupun ca acesta este motivul pentru care nu mai urca. M'am uitat si nu am pierderi de antigel dar am observat, verificand vasul de expansiune, ca nu imi mai face recircularea antigelului. Intrebarea mea este daca aceasta problema poate fi cauzata de blocarea termostatului, infundarea radiatorului sau poate pompa de apa. O sa ma duc cu ea in service dar as vrea si o parere, poate a mai avut cineva aceasta problema.
Multumesc anticipat.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
dpirvu15
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2012 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2018
- Mesaj Privat
Ventilatorul pleaca din prima. Am verificat. Legat de antigel, se observa cum este recirculat. Adica asa mi se pare normal sa faca pompa de apa, sa recircule antigelul din vasul de expansiune prin motor, radiator si inapoi in vas ( sau invers ). Ideea este ca poti observa asta. La mine nu mai face, motiv pentru care presupun ca ajunge si la acea temperatura.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
Când motorul este pornit, pompa de apã începe sã pompeze lichid de rãcire din rezervorul radiatorului, în jurul cilindrilor motorului.
Fluxul lichidului de rãcire este din rezervorul radiatorului de rãcire cãtre blocul motor, cãtre chiulasã ºi, apoi, cãtre racordul de intrare (partea de sus) al radiatorului.
Lichidul de rãcire ce a trecut prin termostat ajunge în rezervorul superior al radiatorului. Din cauza temperaturii ridicate este posibil ca presiunea existentã sã împiedice intrarea lichidului în rezervorul superior al radiatorului. Pentru aceastã situaþie existã o supapã de reglare, care se deschide atunci când presiunea depãºeºte o anumitã valoare. Prin aceastã supapã parte din lichid este preluat ºi transportat în vasul de expansiune (ori într-un rezervor de supraplin).
Ai aici tot articolul: http://www.scientia.ro/tehn...ia-de-racire.html
Fluxul lichidului de rãcire este din rezervorul radiatorului de rãcire cãtre blocul motor, cãtre chiulasã ºi, apoi, cãtre racordul de intrare (partea de sus) al radiatorului.
Lichidul de rãcire ce a trecut prin termostat ajunge în rezervorul superior al radiatorului. Din cauza temperaturii ridicate este posibil ca presiunea existentã sã împiedice intrarea lichidului în rezervorul superior al radiatorului. Pentru aceastã situaþie existã o supapã de reglare, care se deschide atunci când presiunea depãºeºte o anumitã valoare. Prin aceastã supapã parte din lichid este preluat ºi transportat în vasul de expansiune (ori într-un rezervor de supraplin).
Ai aici tot articolul: http://www.scientia.ro/tehn...ia-de-racire.html
dpirvu15
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2012 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2018
- Mesaj Privat
XAMQSL
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2018
- Mesaj Privat
Salut,
Revin si eu cu o problema asemanatoare.
Dupa ce am schimbat termostatul (crapase pe la garnitura), antigelul si senzorul de temperatura de pe radiator, temperatura dupa ce ajunge la 90 grade C si sta timp (cateva minute in functie de trafic) apoi creste pe la 98-100 grade si odata cu pornirea electroventilatorului revine la 90 grade. Inainte de schimbarea termostatului totul era in regula, nu-mi crestea temperatura si nici electroventilatorul nu pornea asa de des (merg toate treptele de ventilatie). Am citit ca o cauza poate fi senzorul de pe motor care mai are obiceiul sa se strice.. Mentionez ca atunci cand temperatura de afara trece de 15 grade C, la prima pornire sau cand motorul este rece, motorul merge foarte prost pret de cateva secunde (zici ca merge in 3 pistoane) cand este mai frig totul e ok. Tot pe acest forum vazusem ca un senzor de temeratura poate fi problema. Antigelul este ok, nu pierde deloc, nu am scurgeri. Oricum voi schimba senzorul, dar vreau sa vad si parerile voastre.
A mai intampinat cineva problema asta?
Astra J 2010 non-facelift
A14NET
1.4 Turbo, BENZINA
Revin si eu cu o problema asemanatoare.
Dupa ce am schimbat termostatul (crapase pe la garnitura), antigelul si senzorul de temperatura de pe radiator, temperatura dupa ce ajunge la 90 grade C si sta timp (cateva minute in functie de trafic) apoi creste pe la 98-100 grade si odata cu pornirea electroventilatorului revine la 90 grade. Inainte de schimbarea termostatului totul era in regula, nu-mi crestea temperatura si nici electroventilatorul nu pornea asa de des (merg toate treptele de ventilatie). Am citit ca o cauza poate fi senzorul de pe motor care mai are obiceiul sa se strice.. Mentionez ca atunci cand temperatura de afara trece de 15 grade C, la prima pornire sau cand motorul este rece, motorul merge foarte prost pret de cateva secunde (zici ca merge in 3 pistoane) cand este mai frig totul e ok. Tot pe acest forum vazusem ca un senzor de temeratura poate fi problema. Antigelul este ok, nu pierde deloc, nu am scurgeri. Oricum voi schimba senzorul, dar vreau sa vad si parerile voastre.
A mai intampinat cineva problema asta?
Astra J 2010 non-facelift
A14NET
1.4 Turbo, BENZINA
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
XAMQSL
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2018
- Mesaj Privat