- Stefan0900
- OP
- 26 mesaje
- din 12 Oct 2020
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
Stefan0900
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
Salutari colegi,
Remarc la tot mai multi prieteni ca ale lor masini au direct in computer intervalele de service, primesc notificari cand trebuie refacute, s.a.m.d., lucru pe care noi nu-l avem din pacate
Asa ca am inceput sa imi fac eu un Excel unde sa tin "istoricul" pe toate lucrurile ce trebuie schimbate si m-am lovit de cateva lucruri la care nu sunt sigur si sunt curios de cum procedati voi:
- La ce interval de km si/sau ani schimbati discurile?
- La ce interval de km si/sau ani schimbati placutele?
- La ce interval de km si/sau ani schimbati distributia + accesori + lant ax came + pompa de apa?
- La ce interval de km si/sau ani schimbati lichidul la servo? (sau nu e cazul?)
- La ce interval de km si/sau ani schimbati bujiile? (sau nu e cazul?)
Daca ajuta pe cineva, enumar mai jos ce mi-am notat momentan. Sunt deschis sa ma corectati
PS. Masina mea e Insignia B, 2.0 CDTI Diesel (170CP - B20DTH) - cred ca difera in functie de motor unele lucruri.
ITP: 2 ani
Revizie: 10.000 km / 1 an
Discuri: 45.000 km
Placute: 30.000 km
Distributie + Accesorii + Lant ax came + Pompa apa: 60.000 km / 4 an (cu mentiunea ca primul schimb l-am facut la 100.000 km si fara pompa de apa; de la a doua distributie o sa incep sa schimb si pompa de apa)
Lichid antigel: 50.000 km / 4 ani
Lichid frane: 30.000 km / 2 ani
Lichid servo: ? km / ? ani
Ulei cutie: 50.000 km / 3 ani (cu mentiunea ca acum am ~110K km si nu l-am schimbat inca... urmeaza sa-l schimb odata cu revizia in Septembrie)
Bujii: ? km / ? ani
Freon: ? km / ? ani
PS2. Stiu de ce spune reprezenanta legat de uleiul de cutie ca e long-life dar tind sa nu cred asta... La fel si de bujii am inteles ca la diesel se schimba doar daca se strica, si doar cea care se strica (nu toate) dar nu stiu ce sa cred...
Merci :D
MODEL: Insignia 2018
MOTOR: B20DTH
Remarc la tot mai multi prieteni ca ale lor masini au direct in computer intervalele de service, primesc notificari cand trebuie refacute, s.a.m.d., lucru pe care noi nu-l avem din pacate
Asa ca am inceput sa imi fac eu un Excel unde sa tin "istoricul" pe toate lucrurile ce trebuie schimbate si m-am lovit de cateva lucruri la care nu sunt sigur si sunt curios de cum procedati voi:
- La ce interval de km si/sau ani schimbati discurile?
- La ce interval de km si/sau ani schimbati placutele?
- La ce interval de km si/sau ani schimbati distributia + accesori + lant ax came + pompa de apa?
- La ce interval de km si/sau ani schimbati lichidul la servo? (sau nu e cazul?)
- La ce interval de km si/sau ani schimbati bujiile? (sau nu e cazul?)
Daca ajuta pe cineva, enumar mai jos ce mi-am notat momentan. Sunt deschis sa ma corectati
PS. Masina mea e Insignia B, 2.0 CDTI Diesel (170CP - B20DTH) - cred ca difera in functie de motor unele lucruri.
ITP: 2 ani
Revizie: 10.000 km / 1 an
Discuri: 45.000 km
Placute: 30.000 km
Distributie + Accesorii + Lant ax came + Pompa apa: 60.000 km / 4 an (cu mentiunea ca primul schimb l-am facut la 100.000 km si fara pompa de apa; de la a doua distributie o sa incep sa schimb si pompa de apa)
Lichid antigel: 50.000 km / 4 ani
Lichid frane: 30.000 km / 2 ani
Lichid servo: ? km / ? ani
Ulei cutie: 50.000 km / 3 ani (cu mentiunea ca acum am ~110K km si nu l-am schimbat inca... urmeaza sa-l schimb odata cu revizia in Septembrie)
Bujii: ? km / ? ani
Freon: ? km / ? ani
PS2. Stiu de ce spune reprezenanta legat de uleiul de cutie ca e long-life dar tind sa nu cred asta... La fel si de bujii am inteles ca la diesel se schimba doar daca se strica, si doar cea care se strica (nu toate) dar nu stiu ce sa cred...
Merci :D
MODEL: Insignia 2018
MOTOR: B20DTH
- mariocove
- **
- 329 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut ! Am avut puține mașini diesel personale, mai mult pe benzinã. Deci, mã refer strict la masini pe benzinã. Ca și plan de mentenanțã decent , ar fi în felul urmãtor, din punctul meu de vedere :
Distribuția, dacã este pe curea, undeva la 50.000 km sau 5 ani. Kitul de accesorii, la fel, pompa de apã, o datã cu distributia,deși "poate mai mergea "...
Lichidul de frânã la 2-3 ani
Lichidul de rãcire la 2-3 ani
Ulei cutie viteze manualã, cam la 80.000-100.000 km, la cutia automatã undeva la 50.000-60.000 km.
Lichidul servo....nu stiu, dar probabil cã la 5 ani este ok.
Bujii, la 30.000-40.000 km.
Anvelope, cam la 6-7 ani setul pe tipul de anotimp, vara-iarnã.
Becuri verificate tot timpul, pe întuneric, si tot timpul sã fie un set de rezerva disponibil .
Revizie filtre (ulei, aer, polen, benzinã) + ulei între 7000-10.000 km sau un an.
Plãcuțe de frânã fațã 30.000-40.000 km dar cu verificare la fiecare revizie, pot sã ținã 20.000 km sau 50.000 km,depinde de regimul de condus, urban, extraurban etc
Plãcuțe pe spate...doar când se observã uzura.
Discuri...doar când se observã uzura, șanțuri sau se ovalizeazã, etc.
Bateria, undeva între 3-8 ani, în functie de brand, consumatori,etc
Distribuția, dacã este pe curea, undeva la 50.000 km sau 5 ani. Kitul de accesorii, la fel, pompa de apã, o datã cu distributia,deși "poate mai mergea "...
Lichidul de frânã la 2-3 ani
Lichidul de rãcire la 2-3 ani
Ulei cutie viteze manualã, cam la 80.000-100.000 km, la cutia automatã undeva la 50.000-60.000 km.
Lichidul servo....nu stiu, dar probabil cã la 5 ani este ok.
Bujii, la 30.000-40.000 km.
Anvelope, cam la 6-7 ani setul pe tipul de anotimp, vara-iarnã.
Becuri verificate tot timpul, pe întuneric, si tot timpul sã fie un set de rezerva disponibil .
Revizie filtre (ulei, aer, polen, benzinã) + ulei între 7000-10.000 km sau un an.
Plãcuțe de frânã fațã 30.000-40.000 km dar cu verificare la fiecare revizie, pot sã ținã 20.000 km sau 50.000 km,depinde de regimul de condus, urban, extraurban etc
Plãcuțe pe spate...doar când se observã uzura.
Discuri...doar când se observã uzura, șanțuri sau se ovalizeazã, etc.
Bateria, undeva între 3-8 ani, în functie de brand, consumatori,etc