Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • sam15

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Spania
  • Masina: Vectra 2009 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Buna ziua. Am doi ani de cand am cumparat un Vauxhall Vectra C Z19DTH diesel 1.9 CDTI.
Nu pot sa zic ca a fost masina visurilor mele dar asa sa potrivit sa o cumpar si pot sa zic ca sunt multumit de prestatia care o face. Unica problema majora cu care m-am confruntat de la inceput au fost ceasurile de bord care inca continua sa imi dea bataie de cap. Au inceput sa "cada" sa se deconecteze nefiind capabil sa le pun in functiune decat daca deschideam usa soferului. Daca la inceput problema aparea mai rar acuma a inceput sa fie din ce in ce mai des si uneori dureaza cateva zile cu totul deconectate (doar simbolul EGR luminat ( avandul blocat cu o membrana metalica))
Mi sa spus de prietenul de la care am cumparat masina, ca deoarece este ridicata umiditatea( traind in Irlanda) s-ar putea sa il afecteze la anumite contacte, in special cel de ABS din spatele baterie. Destul de constant am curatat cele doua contacte mari din spatele bateriei sa fiu sigur ca exista contact solid dar se a dovedit a fi o solutie temporara deoarece dupa un timp aparea din nou. Am cumparat ceasuri noy de pe Ebay si s-a dovedit ca nu funcioneaza bine si ca defapt nu e problema din ceasurile de bord. Nu sunt dispus a platii amenzi de viteza,asa ca pana la urma am cumparat de pe Aliexpress un dispozitiv V60 OBD Hud Onboard computer,foarte inteligent care iti arata km,turometrul,temperatura apei si uleiului,etc. Sunt multumit de el ca design si functionalitate dar are un deficient ca nu iti arata cata motorina iti mai ramane in rezervor. Smile asa ca am hotarat totusi sa merg la un mecanic ( in noua tara in care m-am mutat,Spania) sa cer o opinie profesionala. Vreau sa mentionez ca am achizitionat diferite dispozitive pentru testare,unul din ele fiind un OPCom ( care mi-a functionat cateva ori apoi a decis sa nu o mai faca,inainte de el am cumparat un OBD care nu m-a prea incantat , ca pana la urma sa iau un Delphi ds150e cu care am facut de mai multe ori diagnostic in urma caruia mi-a dat cateva errori: U2107:U2141:U2113:B3925:U2116
Nu am reusit sa fac diagnostic in momentul in care ceasurile erau deconectate pentru o mai mare acuratete.
O alta problema cu care ma confrunt este in legatura cu incarcarea bateriei. Am suspectat ca ar putea sa fie problema si de la alternator, ca atunci cand nu incarca suficient sa existe posibilitatea sa deconecteze anumiti consumatori, ex ceasurile de bord.
Dar sa ne intoarcem cum am inceput sa descriu anterior la vizita unui mecanic (specialist) . La recomandarea unui coleg de munca am decis sa vizites un garaj,sperand ca mecanicul de aici poate sa imi dea un diagnostic mai amanuntit ( mai ales ca am inteles ca a lucrat cativa ani pentru firma Opel si ca are cunostinte mai adecvate)
Initial am vrut sa imi incarce cu gaz sistemul de clima,deoarece nu imi da frig , dar aveam multa sperante ca imi va face vre-o revelatie in legatura cu ceasurile de bord. Pe langa faptul ca l-am asteptat mai bine de 30 minute, am vazut ca si-a conectat cablurile pentru a incarca sistemul cu gaz si dupa cateva minutele, a pornit masina pentru cateva minute si apoi ma anuntat ca, compresorul este mort...si ca nu nai sanse sa il faca sa mearga. Am intrebat pretul unui compresor si mi-a zis..500 euros asa ca am decis sa continui sa merg cu ferestrele coborate, avand in vedere caldurile ridicate.
L-am intrebat de problemele de bord si am vazut ca verifica cu un voltmetru curentul din baterie ca apoi sa imi zica ca alternatorul nu mai are mult de trait... si ca ar trebui schimbat mai devreme sau mai tarziu...La intrebarea cat costa unul nou...am primit acelasi raspuns...500 euros si sa ii las masina vre-o doua zile....Apoi ca din senin,m-a surprins cand a inceput sa imi zica ca ar trebuii sa scap de masina,ca in curand ii va cadea toate,cureaua de distributie,ambreiajul,etc... I-am platit cei 50 euro care mi i- cerut (posibil pentru ca i-am dat ceva de lucru,nu ca a facut ceva) si am plecat cu un gust amar in cerul gurii...Asta nu a facut decat sa ma ambitioneze,asa ca dupa doar cateva zile am gasit online, pe AutoDoc un alternator Messmer 140A, 14V care cu tot cu trimis mi-a ajuns la aproape 127 euro. L-am primit intr-o saptamana si dupa mai bine de o saptamana l-am instalat eu insumi. Am observat la masurarea alternatorului de pe masina ca imi dadea 14.30 V maxim cu mici fluctuatii ca apoi sa cada brusc si pentru putin timp la 13:85 V ca apoi sa creasca din nou la 14:30V. M-am gandit ca am vre-o dioda strapunsa asa ca am decis sa cumpar alternatorul.14;39V......14;40 V. Singura problema care am avut-o a fost sa fac o adaptare sa tai firul de masa de la alternatorul initial care avea o mufa si sa adaptez o conexiune tip surub.
Acuma ma confrunt cu o alta problema....la pornire imi apare simbolul in bord cum ca bateria nu incarca,chiar daca am verificat incarcarea si imi da 14;40 V. Am observat ca daca opresc masina si o pornesc din nou imediat dispare acel simbol. Din pacate problema cu ceasurile de bord nu a disparut deoarece apare dupa putin timp.
Am verificat mai multe sigurante in panoul de sigurante de langa baterie si din interiorul cabinei dar nu am gasit nimica ars... Nu am idee ce poate fi...s-ar putea ca alternatorul sa incarce mai mult decat necesar?
Am facut o cautare de erori cu diagnosticul OBD utilizand software Autocom 2017 si Delphi 2016, am sters erorile gasite...dar problema ramane...
Daca cineva poate sa imi sugereze ceva, as fi recunoscator.
Va salut pe toti si va doresc toate cele bune.


MODEL: Vectra 2009
MOTOR: Z19DTH

CODURI EROARE: U2107: U2141: U2113: B3925: U2116
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

schimba ceasurile cu totul cu unele din dezmembrari.

Incarcarea e buna daca da bine pe aparatul de masura (13, 8 -14,4 v)
  • sam15

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Spania
  • Masina: Vectra 2009 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Salut gabimilo1, Multumesc de raspuns. E bine daca curentul din alternator este cel potrivit. Curios totusi de ce imi ramane activat lumina din bord ca bateria nu incarca. Am cumparat un ceas nou de pe ebay.uk si l-am instalat,dar se pare ca este de un model mai vechi,adica din 2005,masina mea fiind an fabricatie 2009. Ceasul era facut pentru Europa, in km, al meu este in mile. Functioneaza de functionat dar din pacate ii lipsesc anumite functiuni ca de exemplu cand cuplez luminile nu imi apare simbol in bord. Cand cuplez luminile de pozitie, de asemena nu apare simbol in bord ca sunt activate. De asemenea ceasurile originale au lumina (background) atat ziua cat si noaptea dar la ceasurile cumparate nu este activata decat in momentul cand pun luminile.
De aceea am cumparat OPCom-ul sa urmaresc sa le activez eu cumva din el..dar m-a lasat balta...a terminat de a functiona. L-am instalat in diferite calculatoare ,apare ca este totul bine,cand il testez dar in momentul in care il conectez la OBD nu il recunoaste.De accea am cumparat Delphi OBD sa urmaresc sa le activez( un mecanic mi-a facut odata un diagnostic la masina inainte sa cumpar ceasurile noi si am vazut ca se poate activa diferite funciuni dar eu deocamdata nu le gasesc.)



Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR