tomanicu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2021
- Mesaj Privat
Salutare acum 2 saptamani mi-am incarcat clima cu freon ca nu mai mergea iar dupa 2 saptamani nu imi mai merge mia aparut o eroare pe ecranu din dreapta si gata .Compresoru porneste dar nu baga rece eroarea ce mi-a aparut este { (41).J1(AJ/JH } Iar mai departe nu se mai vede ceva scris .Am facut si testu cu pedalele si mi-au aparut urmatoarele erori:254203
254261
242f66
242f56
245252
Astept pareri .Va multumesc
MODEL: Astra 2008
MOTOR: Z17DTR
254261
242f66
242f56
245252
Astept pareri .Va multumesc
MODEL: Astra 2008
MOTOR: Z17DTR
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Erori cu privire la DPF si la senzorul de presiune DPF. Mai ai si ceva despre presiunea combustibilului. Nu am dat atentie, pentru ca daca masina se comporta bine, pot fi erori stocate, nu neaparat prezente si oricum nu au treaba cu "nu baga rece".
Atat timp cat spui ca "compresorul porneste", nu avem treaba cu ECU motor, iar cu pedalele, doar erorile din acel ECU le poti consulta. (aici este si o exceptie, anume electroventilatoarele de racire, dar daca ele nu ar functiona, ar fi comandata decuplarea compresorului)
Ar fi foarte util sa te convingi ca este cuplat compresorul si se invarte si surubul central. Daca este asa si daca ventilatorul de habitaclu functioneaza bine, atunci situatia se mai complica:
- Clapeta amestec aer cald/rece, ramasa blocata intr*o pozitie mai spre cald;
- ineficienta compresor (destul de putin probabil ca sa se intample brusc);
- supapa expansiune blocata;
- lipsa racire condensator (radiator AC), dar de aici, ar rezulta decuplarea ciclica a compresorului;
- sau ceva mai "pervers", un senzor presiune defect si care sa raporteze o presiune corecta, dar defapt sa ai lipsa agent refrigerant.
Atat timp cat spui ca "compresorul porneste", nu avem treaba cu ECU motor, iar cu pedalele, doar erorile din acel ECU le poti consulta. (aici este si o exceptie, anume electroventilatoarele de racire, dar daca ele nu ar functiona, ar fi comandata decuplarea compresorului)
Ar fi foarte util sa te convingi ca este cuplat compresorul si se invarte si surubul central. Daca este asa si daca ventilatorul de habitaclu functioneaza bine, atunci situatia se mai complica:
- Clapeta amestec aer cald/rece, ramasa blocata intr*o pozitie mai spre cald;
- ineficienta compresor (destul de putin probabil ca sa se intample brusc);
- supapa expansiune blocata;
- lipsa racire condensator (radiator AC), dar de aici, ar rezulta decuplarea ciclica a compresorului;
- sau ceva mai "pervers", un senzor presiune defect si care sa raporteze o presiune corecta, dar defapt sa ai lipsa agent refrigerant.
- MCornea954
- *
- 14 mesaje
- din 04 Jun 2017
- Astra 2007 Z19DTL
- Caras-Severin
MCornea954
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2007 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2017
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Daca esti absolut sigur ca agentul refrigerant este in instalatie, in cantitatea recomandata ...
Prima data, verifici sigurantele pentru AC si ventilatorul de habitaclu, apoi:
Daca ai Op Com, incepi prin a verifica ce presiune raporteaza senzorul de presiune AC. Daca zice pe la 5 Bar in sus, provlema este in alta parte.
Daca nu ai Op Com, incepi prin a vedea daca bobina compresorului primeste comanda. Prima data, cu motorul pornit, pui pe cineva sa porneasca AC si tu tii mana pe releul pentru compresor, ar trebui sa il simti cand cupleaza. Daca releul il simti ca ar cupla, trebuie sa ajungi la mufa bobinei compresorului sa vezi daca acolo mai ajunge tensiune, daca are masa si/sau daca bobina mai este buna (undeva la 3.5 - 4 Ohm).
Prima data, verifici sigurantele pentru AC si ventilatorul de habitaclu, apoi:
Daca ai Op Com, incepi prin a verifica ce presiune raporteaza senzorul de presiune AC. Daca zice pe la 5 Bar in sus, provlema este in alta parte.
Daca nu ai Op Com, incepi prin a vedea daca bobina compresorului primeste comanda. Prima data, cu motorul pornit, pui pe cineva sa porneasca AC si tu tii mana pe releul pentru compresor, ar trebui sa il simti cand cupleaza. Daca releul il simti ca ar cupla, trebuie sa ajungi la mufa bobinei compresorului sa vezi daca acolo mai ajunge tensiune, daca are masa si/sau daca bobina mai este buna (undeva la 3.5 - 4 Ohm).
- MCornea954
- *
- 14 mesaje
- din 04 Jun 2017
- Astra 2007 Z19DTL
- Caras-Severin
MCornea954
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2007 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2017
- Mesaj Privat
Am verificat siguranței de a/c, sunt în regulã la fel si ventilatorul de habitaclu. Sunt sigur de prezenta agentului refrigerant, nu am op-com pt a verifica ce presiune zice senzorul. Disearã o sa verific dacã releu cupleazã, iar de mãsurat daca am tensiune si verificatã bobina este putin mai greu, am nevoie sa o suspendez, pe Z19DTL compresorul este poziționat jos si de aici si pozitia grea de acces la contactul electric.
Mulțumesc de îndrumare
Mulțumesc de îndrumare
- MCornea954
- *
- 14 mesaje
- din 04 Jun 2017
- Astra 2007 Z19DTL
- Caras-Severin
MCornea954
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2007 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2017
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Esti sigur ca ai umblat la releul care trebuie?
La acea presiune vazuta de senzor, ar fi trebuit sa fie posibila comandarea ambreajul compresorului.
Ca sa vezi daca acela este releul, pornesti motorul, tii mana pe acel releu si pui pe cineva sa porneasca AC. Ar trebui sa simti socul mecanic cand releul anclaseaza.
Daca simti acel soc mecanic ... atunci defect posibil doar pe fire pana in ambreajul compresorului (firul de plus, din releu sau firul de masa), mufa intermediara sau bobina ambreajului. Cu conditia ca siguranta sa fie buna!
La acea presiune vazuta de senzor, ar fi trebuit sa fie posibila comandarea ambreajul compresorului.
Ca sa vezi daca acela este releul, pornesti motorul, tii mana pe acel releu si pui pe cineva sa porneasca AC. Ar trebui sa simti socul mecanic cand releul anclaseaza.
Daca simti acel soc mecanic ... atunci defect posibil doar pe fire pana in ambreajul compresorului (firul de plus, din releu sau firul de masa), mufa intermediara sau bobina ambreajului. Cu conditia ca siguranta sa fie buna!