- Mircea_Molan
- OP
- 1 mesaje
- din 26 Jul 2020
- Astra 2010 Z14XEP
- Bucuresti
Mircea_Molan
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2020
- Mesaj Privat
Salut!
De câteva sãptãmâni dupa aproximativ 20-30km parcursi pe autostrada la o viteza de cel putin 120-130km/h (aprox. 3500-4000 rotatii pe minut) imi apare mesajul check coolant level. Dupa ce il sting, reapare constant la aproximativ 5-10 minute.
S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema? Mentionez ca in alte conditii de mers mesajul nu apare (exemplu drumuri nationale unde viteza constanta este de 80-100 km/h) iar antigelul este la nivelul corespunzator.
MODEL: Astra 2010
MOTOR: Z14XEP
De câteva sãptãmâni dupa aproximativ 20-30km parcursi pe autostrada la o viteza de cel putin 120-130km/h (aprox. 3500-4000 rotatii pe minut) imi apare mesajul check coolant level. Dupa ce il sting, reapare constant la aproximativ 5-10 minute.
S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema? Mentionez ca in alte conditii de mers mesajul nu apare (exemplu drumuri nationale unde viteza constanta este de 80-100 km/h) iar antigelul este la nivelul corespunzator.
MODEL: Astra 2010
MOTOR: Z14XEP
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Treaba cu acest senzor, este putin mai "kinki".
Am vazut senzor defect. L-am si desfacut, ca sa vad de ce a mers cand a mers si acum nu mai mergea. Este un simplu contact reed. Acela pe care l-am desfacut eu, avea lipituri reci pe cablaj, la pinii mufei.
Am vazut si "borcan defect" (da, stiu ca se va rade cand va fi citit)
In vasul de expansiune, exista un inel magnetic plutitor (cu magnet in acest inel). Acest inel plutitor, culiseaza pe un ghidaj (in acest ghidaj se afla senzorul). Din cauza depunerilor de mizerie, sau din cauza unor asperitati create in anumite zone pe ghidajul acesta ... plutitorul se bloca (mai sus decat limita, nu mai jos) si astfel, contactul reed ramanea deschis suficient timp incat sa fie interpretat ca nuvelul de lichid nu este corespunzator.
Daca exista depuneri pe ghidaj, se rezolva prin spalarea acestuia cu substante care dizolva depunerile.
Daca sunt asperitati, se schimba borcanul. (nu se poate vedea acea zona, decat, eventual cu o camera endoscop).
P.S. atentie la defect... senzor sau vas de expansiune
Am vazut senzor defect. L-am si desfacut, ca sa vad de ce a mers cand a mers si acum nu mai mergea. Este un simplu contact reed. Acela pe care l-am desfacut eu, avea lipituri reci pe cablaj, la pinii mufei.
Am vazut si "borcan defect" (da, stiu ca se va rade cand va fi citit)
In vasul de expansiune, exista un inel magnetic plutitor (cu magnet in acest inel). Acest inel plutitor, culiseaza pe un ghidaj (in acest ghidaj se afla senzorul). Din cauza depunerilor de mizerie, sau din cauza unor asperitati create in anumite zone pe ghidajul acesta ... plutitorul se bloca (mai sus decat limita, nu mai jos) si astfel, contactul reed ramanea deschis suficient timp incat sa fie interpretat ca nuvelul de lichid nu este corespunzator.
Daca exista depuneri pe ghidaj, se rezolva prin spalarea acestuia cu substante care dizolva depunerile.
Daca sunt asperitati, se schimba borcanul. (nu se poate vedea acea zona, decat, eventual cu o camera endoscop).
P.S. atentie la defect... senzor sau vas de expansiune
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
PRomulus
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2019
- Mesaj Privat
Buna ziua. Am un Opel Asdtra H din 2008. Temperatura la lichidul e racire merge spre 100 grade. Nu am auzit niciodata ventilatorul pornind in treapta a doua de viteza. Am fost la mecanic iar acesta mi-a spus ca nu a fost setat din calculator si mi- a aratat ca acesta functioneaza cuplandul din laptop cu care verifica masina. Ce nu am inteles eu este daca nu cumva e defect un alt senzor care citeste temperatura apei si care rebuie sa dea comanda acestui ventilator. Daca e doar un singur senzor acesta functioneaza deoarece la bord imi indica temperatura apei. O a doua problema este ca mereu imi indica la bord faptul ca nu am apa in vasul de expansiune desi apa in el este la nivelul maxim. Mentionez ca am schimbat pe rand si senzorul din vasul de expansiune si dupa si vasul de expansiune. Va rog sa ma ajutati cu informatii in cele doua probleme. Multumesc
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
PRomulus
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2019
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. Nu am inteles prea bine cum e organizat forumul si am crezut ca nu am scris unde trebuie. Motorizare 1,7 dth. O sa pun mai mult antigel desi e la nivelul maxim. Busonul de la vas stiu ca etanseaza deoarece dupa ce se incalzeste este sub presiune. Despre ventilator poti sa imi spui ceva?
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
La diesel se schimba problema. Totusi verifica codul motorizarii, din ce stiu eu Z17DTH s-a fabricat pana in 2006 sau 2007.
Ce inseamna ca merge spre 100 de grade, chiar ajunge la 100 sau 9x? Si in ce conditii?
Iti dau exemplu de la Z17DTH-ul meu, merge constant intre 85-89 de grade, dar la semafor si fara AC pornit poate ajunge la temperaturi de 94-96 de grade pana intra ventilatorul, la fel daca urc pante.
Daca face presiune in vas la cald busonul e ok.
Pe vas nu ai semn de maxim, ai semn de nivel la rece, adica de minim la rece. Poti merge de exemplu cu un deget peste acel semn.
Treptele ventilatorului se pot testa cu banalul OpCom.
Ce inseamna ca merge spre 100 de grade, chiar ajunge la 100 sau 9x? Si in ce conditii?
Iti dau exemplu de la Z17DTH-ul meu, merge constant intre 85-89 de grade, dar la semafor si fara AC pornit poate ajunge la temperaturi de 94-96 de grade pana intra ventilatorul, la fel daca urc pante.
Daca face presiune in vas la cald busonul e ok.
Pe vas nu ai semn de maxim, ai semn de nivel la rece, adica de minim la rece. Poti merge de exemplu cu un deget peste acel semn.
Treptele ventilatorului se pot testa cu banalul OpCom.
PRomulus
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2019
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Nu prea inteleg ce este asa mare necaz ca "a ajuns si la 102 grade".
Poate gresesc eu, dar eu nu vad o problema.
Temperatura citita pe ECU motor sa corespunda cu temperatura reala a lichidului, treptele de ventilatie sa functioneze amandoua(daca este cu un ventilator) sau toate trei(daca este cu doua ventilatoare) si motorina sa fie de plimbare ...
Poate gresesc eu, dar eu nu vad o problema.
Temperatura citita pe ECU motor sa corespunda cu temperatura reala a lichidului, treptele de ventilatie sa functioneze amandoua(daca este cu un ventilator) sau toate trei(daca este cu doua ventilatoare) si motorina sa fie de plimbare ...
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
PRomulus a scris:Este motorizare Z17DTH din 2008. Creste temperatura fara are pornit, la semafoare a ajuns si la 102 grade, si nu am auzit niciodata ventilatorul pornit in treapta a doua cand face galagie mai mare asa cum mi-a aratat mecanicul pornind ventiltorul din laptop.
Treapta I de ventilatie pleaca pe la 98-100 grade, treapta II la 104-105.
Daca n-ai auzit treapta II inseamna ca a fost suficienta treapta I, adica de la 100-102 a scazut la 95.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
PRomulus
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2019
- Mesaj Privat
SIonut48
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2021
- Mesaj Privat
Am pãțit și eu ceva asemãnãtor cum porneam mașinã la câteva secunde îmi dãdea eroarea .....am schimbat senzorul degeaba la fel ...am dat vasul jos l.am spãlat cu detergent am constatat cã plutitorul se ridicã dar dupã pãrerea mea nu se ridicã cat are tija acel senzor de intra in vas ..l.am pus la loc și nu am mai bãgat senzor de tot in locul lui și ce sã vezi nu a mai apãrut eroarea
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat