Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
Salut,
am la masina (astra G '99, X16XEL) urmatoare eroare: P1405 - EGR valve position sensor
MIL-ul se aprinde din cand in cand. Niciodata dimineata cand e rece masina, chiar daca am drum de 1 ora in bucuresti, in schimb, seara dupa ce plec de la servici (teoretic tot rece e masina), invariabil se aprinde. Specific ca nu apare nici o modificare in mersul masinii, doar becul de motor aprins si eroarea stocata in calculator.
Am incercat sa curat EGR-ul (nu era blocat), l-am facut luna, nu s-a produs nici o schimbare.
Benzina bag NUMAI omv carrera 100, deci nu se pune problema de benzina proasta.
Saptamana trecuta, am fost la augsburg sa-mi fac revizia si cu ocazia asta am schimbat si EGR-ul (lucru care mi-au spus sa-l fac si cei de la Augsburg si cei de la DiBas). Am montat EGR nou, original opel (560RON fara TVA ), dar se pare ca degeaba. Dupa ce am plecat din service cu masina, in 2 km s-a aprins iar becul. Am ajuns acasa si am pus laptop-ul pe ea si eroarea este aceeasi (P1405). Am verificat in primul rand EGR-ul , a fost intr-adevar schimbat si e nou . Apoi am luat mufa la puricat si anume curatata bine cu alcool izopropilic si stranse contactele bine de tot. In continuare se intampla acelasi lucru.
Ca exemplu de manifestare ciudata, azi dimineata, dr taberei -> centru (pe un omor de nedescris) nu s-a aprins scarba aia de bec ! Pun pariu ca dupa-amiaza cand plec acasa o sa ma trezesc din nou cu eroarea.
Ce poate sa aiba ?
Multumesc,
Ovidiu
am la masina (astra G '99, X16XEL) urmatoare eroare: P1405 - EGR valve position sensor
MIL-ul se aprinde din cand in cand. Niciodata dimineata cand e rece masina, chiar daca am drum de 1 ora in bucuresti, in schimb, seara dupa ce plec de la servici (teoretic tot rece e masina), invariabil se aprinde. Specific ca nu apare nici o modificare in mersul masinii, doar becul de motor aprins si eroarea stocata in calculator.
Am incercat sa curat EGR-ul (nu era blocat), l-am facut luna, nu s-a produs nici o schimbare.
Benzina bag NUMAI omv carrera 100, deci nu se pune problema de benzina proasta.
Saptamana trecuta, am fost la augsburg sa-mi fac revizia si cu ocazia asta am schimbat si EGR-ul (lucru care mi-au spus sa-l fac si cei de la Augsburg si cei de la DiBas). Am montat EGR nou, original opel (560RON fara TVA ), dar se pare ca degeaba. Dupa ce am plecat din service cu masina, in 2 km s-a aprins iar becul. Am ajuns acasa si am pus laptop-ul pe ea si eroarea este aceeasi (P1405). Am verificat in primul rand EGR-ul , a fost intr-adevar schimbat si e nou . Apoi am luat mufa la puricat si anume curatata bine cu alcool izopropilic si stranse contactele bine de tot. In continuare se intampla acelasi lucru.
Ca exemplu de manifestare ciudata, azi dimineata, dr taberei -> centru (pe un omor de nedescris) nu s-a aprins scarba aia de bec ! Pun pariu ca dupa-amiaza cand plec acasa o sa ma trezesc din nou cu eroarea.
Ce poate sa aiba ?
Multumesc,
Ovidiu
Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
bineinteles ca a trebuit sa fac un drum acum vre-o ora si evident ca in momentul in care motorul a ajuns la temp normala, in timp ce mergeam constant ~60km/h, scarba s-a aprins.
ce-as putea spune ca am observat, de fiecare data becul s-a aprins la mers constant sau in frana de motor. Niciodata in accelerare sau la relanti.
Intre timp am mai cautat pe net si am gasit urmatorul link: http://www.cavweb-forums.co...read.php?t=120019
din ce tin minte parca mai aveam si eu o eroare legata de partea de racire (desi EV-ul merge perfect si temperatura sta normal) cand ajung acasa ma mai uit inca o data la erori si revin.
EDIT:
am mai facut un drum de ~3km si juma de ora , timp in care becul nu s-a mai aprins
ce-as putea spune ca am observat, de fiecare data becul s-a aprins la mers constant sau in frana de motor. Niciodata in accelerare sau la relanti.
Intre timp am mai cautat pe net si am gasit urmatorul link: http://www.cavweb-forums.co...read.php?t=120019
din ce tin minte parca mai aveam si eu o eroare legata de partea de racire (desi EV-ul merge perfect si temperatura sta normal) cand ajung acasa ma mai uit inca o data la erori si revin.
EDIT:
am mai facut un drum de ~3km si juma de ora , timp in care becul nu s-a mai aprins
- AcidMan
- ***
- 641 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
AcidMan
- Mesaje scrise: 641
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
UPDATE:
aseara iar am desfacut tot, am curatat contactele, inclusiv cele de la calculator, am prins cu soricei toate cablurile care atarnau.
Rezultatul, fix acelasi, becul se aprinde.
Acum cred ca inteleg si de ce nu se aprinde dimineata: nu reusesc sa ating conditiile necesare. Ca sa se aprinda trebuie sa fie motorul cald si sa merg putin (max 1 km) cu viteza constanta (de ex 60km/h) intr-o treapta superioara.
Spuneam ca ma mai uit si la restul erorilor. Pe partea de motor in afara de acest P1405 nu mai apare nimic, in schimb la body/cooling module, imi apar urmatoarele erori:
cu motorul oprit 17/21/31, cu motorul pornit dar rece (ventilator oprit) 21/31, cu ventilatorul pornit (cand se incalzeste motorul si porneste) nu mai apare nimic. Cat timp ventilatorul e oprit, daca incerc sa sterg erorile se sterge doar 17, si raman celelalte 2. Acum e posibil sa fie normal, cu toate ca pe masina unui prieten (Z16XE) nu apare decat 17 cand e motorul oprit.
Ca soft de diag folosesc TECH2-ul (ala in ungureste ) si descrierea erorilor ar fi:
00017 Missing motor rotation signal
00021 Blowing fan motor, malfunction
00031 Serial resistor, open
acum nu stiu daca erorile astea au vre-o legatura cu ce zicea nenea ala in linkul pe care l-am dat mai sus in al 2-lea post.
Help ?
aseara iar am desfacut tot, am curatat contactele, inclusiv cele de la calculator, am prins cu soricei toate cablurile care atarnau.
Rezultatul, fix acelasi, becul se aprinde.
Acum cred ca inteleg si de ce nu se aprinde dimineata: nu reusesc sa ating conditiile necesare. Ca sa se aprinda trebuie sa fie motorul cald si sa merg putin (max 1 km) cu viteza constanta (de ex 60km/h) intr-o treapta superioara.
Spuneam ca ma mai uit si la restul erorilor. Pe partea de motor in afara de acest P1405 nu mai apare nimic, in schimb la body/cooling module, imi apar urmatoarele erori:
cu motorul oprit 17/21/31, cu motorul pornit dar rece (ventilator oprit) 21/31, cu ventilatorul pornit (cand se incalzeste motorul si porneste) nu mai apare nimic. Cat timp ventilatorul e oprit, daca incerc sa sterg erorile se sterge doar 17, si raman celelalte 2. Acum e posibil sa fie normal, cu toate ca pe masina unui prieten (Z16XE) nu apare decat 17 cand e motorul oprit.
Ca soft de diag folosesc TECH2-ul (ala in ungureste ) si descrierea erorilor ar fi:
00017 Missing motor rotation signal
00021 Blowing fan motor, malfunction
00031 Serial resistor, open
acum nu stiu daca erorile astea au vre-o legatura cu ce zicea nenea ala in linkul pe care l-am dat mai sus in al 2-lea post.
Help ?
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Eu zic sa faci o diagnoza ca lumea (la maiandrei de pe forum de exemplu) si dupa aia mai vorbim. La tine erorile trebuie sa apara in format P1xxx (gen P1405 cum aparea codul pt. EGR position sensor) sau P0xxx (format EOBD). S-ar putea intr-adevar sa ai probleme si cu termocupla sau senzorul de temperatura al apei dar repet, mai bine incearca o diagnoza profi intai.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
tocmai am descarcat demo-ul de la op-com. Sper sa mearga cu interfata mea si sa vad si io niste parametrii in timp real ca altfel nu am cum sa-mi dau seama doar din codurile de eroare.
Partea proasta e ca am si calculatorul (motorul) vechi si nu prea merge cu alte soft-uri. Si-a luau un amic interfata de la scantools si softul nu merge pe masina mea, in schimb merge parfum pe un Z16XE
mai fac niste teste diseara si revin
Partea proasta e ca am si calculatorul (motorul) vechi si nu prea merge cu alte soft-uri. Si-a luau un amic interfata de la scantools si softul nu merge pe masina mea, in schimb merge parfum pe un Z16XE
mai fac niste teste diseara si revin
Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
am monitorizat ieri comanda catre EGR si feedback-ul EGR-ului.
Intr-adevar (conform erorii) nu sunt la fel. EGR-ul lucreaza doar in sarcina, comanda imi era afisata in procente (50% de ex) si raspunsul varia foarte repede si foarte mult (adica sarea de la 7 la 80 la 20 si tot asa). Dupa cateva comenzi, aparea eroarea moment in care calculatorul trimitea in continuare comanda egr-ului (nu stiu daca mai si lucra) dar feedback-ul avea o valoare pre-setata constanta de 15%.
In continuare nu ma duce capul de ce nu lucreaza bine
Intr-adevar (conform erorii) nu sunt la fel. EGR-ul lucreaza doar in sarcina, comanda imi era afisata in procente (50% de ex) si raspunsul varia foarte repede si foarte mult (adica sarea de la 7 la 80 la 20 si tot asa). Dupa cateva comenzi, aparea eroarea moment in care calculatorul trimitea in continuare comanda egr-ului (nu stiu daca mai si lucra) dar feedback-ul avea o valoare pre-setata constanta de 15%.
In continuare nu ma duce capul de ce nu lucreaza bine
Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
iar am facut niste teste in seara asta si anume:
cu motorul oprit, am pus celalalt EGR si am pornit programul de monitorizare. Am apasat cu surubelnita pe supapa sa vad feedback-ul cum arata, adica daca variaza liniar functie de deplasare, sau "sare" asa cum imi face in mers. Culmea e ca variaza liniar si foarte frumos de la 0 la 99% functie de deplasare. Morala de pana acum este ca nu e nici o problema cu EGR-ul si nici cu conexiunile de la partea de feedback. Deci raspunsul EGR-ului este bun, comanda este buna (verificata in mers, variaza liniar si frumos in functie de sarcina), in schimb se pare ca una zice calculatorul sa faca si alta ajunge la EGR, cu alte cuvinte semnalul de comanda pleaca bine si ajunge prost si este executat bine (adica prost ) de EGR care intoarce feedback-ul corect fata de ce a executat, doar ca idiotenia aia de calculator vede variatia stupida intre intrare si iesire (variatie care e proasta din cauza intrarii) si-mi da eroare la partea de iesire, ca el n-are de unde sa stie ce a intrat efectiv. Scuzati fraza mega lunga, dar dupa vreo 3 beri (absolut necesare la depanarea unei masini) si a unei portii zdravene de nervi pe tehnologia moderna, poate nu sunt foarte coerent.
Are cineva o schema inteligibila (ca aia din manualul de astra scanat se vede si nasol, si pe de-asupra este si de Z16XE care difera cel putin la partea de sonda lambda de X16XEL motorul meu) ?
cu motorul oprit, am pus celalalt EGR si am pornit programul de monitorizare. Am apasat cu surubelnita pe supapa sa vad feedback-ul cum arata, adica daca variaza liniar functie de deplasare, sau "sare" asa cum imi face in mers. Culmea e ca variaza liniar si foarte frumos de la 0 la 99% functie de deplasare. Morala de pana acum este ca nu e nici o problema cu EGR-ul si nici cu conexiunile de la partea de feedback. Deci raspunsul EGR-ului este bun, comanda este buna (verificata in mers, variaza liniar si frumos in functie de sarcina), in schimb se pare ca una zice calculatorul sa faca si alta ajunge la EGR, cu alte cuvinte semnalul de comanda pleaca bine si ajunge prost si este executat bine (adica prost ) de EGR care intoarce feedback-ul corect fata de ce a executat, doar ca idiotenia aia de calculator vede variatia stupida intre intrare si iesire (variatie care e proasta din cauza intrarii) si-mi da eroare la partea de iesire, ca el n-are de unde sa stie ce a intrat efectiv. Scuzati fraza mega lunga, dar dupa vreo 3 beri (absolut necesare la depanarea unei masini) si a unei portii zdravene de nervi pe tehnologia moderna, poate nu sunt foarte coerent.
Are cineva o schema inteligibila (ca aia din manualul de astra scanat se vede si nasol, si pe de-asupra este si de Z16XE care difera cel putin la partea de sonda lambda de X16XEL motorul meu) ?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
X16XEL am io
deocamdata ma gandesc ca poate mi-o da sonda lambda vre-o buleala ca din ce am vazut in schema are un fir legat cu EGR-ul si sonda mea are o mica "buba" adica sunt nitel cam dezizolate firele chiar la intrarea in ea. Le-am cracanat eu nitel si nu par sa atinga (n-am avut cu ce sa le izolez sa reziste la temp), dar poate nu vad bine. O sa-i scot mufa, sa vad cum se comporta EGR-ul (proba scurta, 1km maxim, nu vreau sa-mi omor catalizatorul care si asa nu stiu cat de fericit e).
Mai fac diseara probe (asta daca nu-mi incurca manifestatiile anuntate planurile )
deocamdata ma gandesc ca poate mi-o da sonda lambda vre-o buleala ca din ce am vazut in schema are un fir legat cu EGR-ul si sonda mea are o mica "buba" adica sunt nitel cam dezizolate firele chiar la intrarea in ea. Le-am cracanat eu nitel si nu par sa atinga (n-am avut cu ce sa le izolez sa reziste la temp), dar poate nu vad bine. O sa-i scot mufa, sa vad cum se comporta EGR-ul (proba scurta, 1km maxim, nu vreau sa-mi omor catalizatorul care si asa nu stiu cat de fericit e).
Mai fac diseara probe (asta daca nu-mi incurca manifestatiile anuntate planurile )
Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
bun, facut proba cu lambda scoasa (statea default pe la 450mv) aceeasi poveste, variaza egr-ul cu spume. Din schema reiese ca pe acelasi circuit cu egr-ul, in afara de lambda este si supapa de recirculare a vaporilor de benzina. Am scos-o si p'aia si fix aceeasi problema. Banuiesc ca nu-mi ramane decat celalalt fir de comanda al egr-ului care intra in calculator
Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
cred ca (deocamdata) ultimul update:
Am desfacut mufa de la calculator si am masurat toate firele care intra in EGR. Sunt bune am gasit si verificat si firul comun intre EGR, lambda si purjare. Absolut toate contactele arata O.K. Mi-e teama ca nu mai ramane decat calculatorul.
L-am desfacut de pe masina, dar mi-a fost frica (inca) sa-l demontez. Din ce-am vazut are pe spate un capac lipit cu mastic negru.
Daca curat masticul reusesc sa scot capacul ?
De etansat la loc cu ce-l etansez mai bine, tot cu mastic (negru/rosu) sau cu silicon sanitar?
"Vad" ceva daca scot capacul, sau dau de alta tabla peste care nu mai reusesc sa trec?
Ce sanse am dupa aia sa raman cu masina in drum ? Deocamdata, de bine de rau, masina merge, adica merge chiar bine, nu se simte nimic dubios cand nu mai merge EGR-ul (la mine nu se blocheaza, ci doar ignora feedback-ul cand apare codul de eroare si se aprinde becul).
Sa ma bag sau sa desfac bordul si sa-i trantesc un izolir negru peste led-ul de la MIL ?
Am desfacut mufa de la calculator si am masurat toate firele care intra in EGR. Sunt bune am gasit si verificat si firul comun intre EGR, lambda si purjare. Absolut toate contactele arata O.K. Mi-e teama ca nu mai ramane decat calculatorul.
L-am desfacut de pe masina, dar mi-a fost frica (inca) sa-l demontez. Din ce-am vazut are pe spate un capac lipit cu mastic negru.
Daca curat masticul reusesc sa scot capacul ?
De etansat la loc cu ce-l etansez mai bine, tot cu mastic (negru/rosu) sau cu silicon sanitar?
"Vad" ceva daca scot capacul, sau dau de alta tabla peste care nu mai reusesc sa trec?
Ce sanse am dupa aia sa raman cu masina in drum ? Deocamdata, de bine de rau, masina merge, adica merge chiar bine, nu se simte nimic dubios cand nu mai merge EGR-ul (la mine nu se blocheaza, ci doar ignora feedback-ul cand apare codul de eroare si se aprinde becul).
Sa ma bag sau sa desfac bordul si sa-i trantesc un izolir negru peste led-ul de la MIL ?
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Aproximativ aceleasi simptome ca tine am si eu la acelasi tip de motor, doar ca eu deocamdata trebuie sa o "incalzesc" bine (adica sa urc peste 3500 rotatii/minut) ca sa mi se aprinda "check engine" (si la mine se aprinde doar in frana de motor sau decelerare). Eu la mine suspectez cu totul altceva si anume "crankshaft sensor". De ce? Am EGR nou-nout, (asta dupa ce am schimbat vreo 2 de la sh, inclusiv am reconditionat unul), toata iarna n-am avut nici un fel de probleme, am facut chiar un drum de 3000 km in preajma sarbatorilor cu masina superincarcata (5 persoane + portbagar exterior), totul a fost ok. Ei, de cand a inceput sa dea caldura, a inceput sa mi se aprinda si mie becul ala scarbos din ce in ce mai des. In plus, eu am patit ca nu mi-a pornit motorul de cateva ori, incalzit fiind, desi electromotorul il invartea (ECU nu primeste semnal de la crankshaft sensor ca se roteste arborele cotit si, prin urmare, nu alimenteaza motorul cu benzina). Mai recent, de cateva zile, dupa ce mi se aprinde check engine, se opreste motorul, probabil tot din cauza ECU care nu mai primeste semnal sau primeste un semnal care e in afara parametrilor de la crankshaft sensor.
Eroarea stocata si citita cu metoda agrafei? Tot timpul P1405! Precizez ca la concluzia asta am ajuns dupa aproximativ 3 ani de cand am masina asta, timp in care m-am cam lovit de o chestie sau doua in exploatarea ei, inclusiv schimbarea sondei lambda.
Oare cat costa un crankshaft sensor pentru motorul asta?
Eroarea stocata si citita cu metoda agrafei? Tot timpul P1405! Precizez ca la concluzia asta am ajuns dupa aproximativ 3 ani de cand am masina asta, timp in care m-am cam lovit de o chestie sau doua in exploatarea ei, inclusiv schimbarea sondei lambda.
Oare cat costa un crankshaft sensor pentru motorul asta?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
am luat urma tuturor firelor de la egr. hai sa spun si aici ce reprezinta ca poate mai are cineva nevoie.
Mufa EGR are 5 pini. Cei 2 din exterior sunt pt comanda bobinei. Unul dintre fire (probabil o masa) este comun cu unul dintre firele sondei lambda si cu un fir de la supapa de vapori de benzina (aia de langa filtrul de aer), apoi intra in calculator in vreo 10 locuri . Al 2-lea fir de comanda intra direct in calculator in mufa de sus in pinul 21.
Partea de feedback este formata din 3 pini, adica aia 3 din mijlocul mufei EGR. Aia din "exterior" sunt alimentarea (5V) si ala din centru culege informatia despre pozitie. Defapt este un potentiometru la care rezistenta este alimentata cu 5 volti, tija de la EGR misca cursorul pe acea rezistenta si valoarea este culeasa de pe pinul din mijloc.
Eu am masurat toate firele/contactele, le-am curatat, am strans mufele, am incercat sa le misc, nu se intampla nimic BUN
Pana la urma, solutia de moment a fost aia din ultimul rand de-al postului meu de mai sus. Acum e liniste
Din pacate am ajuns in pana de idei. Toate drumurile mele duc la calculatorul injectiei (sper ca-i ala de pe motor nu ala din aripa). Da' chiar, ce face fiecare, si care e legatura intre ele, ca poate am un contact prost la ala de sub aripa si eu n-am umblat deloc acolo ?
Mufa EGR are 5 pini. Cei 2 din exterior sunt pt comanda bobinei. Unul dintre fire (probabil o masa) este comun cu unul dintre firele sondei lambda si cu un fir de la supapa de vapori de benzina (aia de langa filtrul de aer), apoi intra in calculator in vreo 10 locuri . Al 2-lea fir de comanda intra direct in calculator in mufa de sus in pinul 21.
Partea de feedback este formata din 3 pini, adica aia 3 din mijlocul mufei EGR. Aia din "exterior" sunt alimentarea (5V) si ala din centru culege informatia despre pozitie. Defapt este un potentiometru la care rezistenta este alimentata cu 5 volti, tija de la EGR misca cursorul pe acea rezistenta si valoarea este culeasa de pe pinul din mijloc.
Eu am masurat toate firele/contactele, le-am curatat, am strans mufele, am incercat sa le misc, nu se intampla nimic BUN
Pana la urma, solutia de moment a fost aia din ultimul rand de-al postului meu de mai sus. Acum e liniste
Din pacate am ajuns in pana de idei. Toate drumurile mele duc la calculatorul injectiei (sper ca-i ala de pe motor nu ala din aripa). Da' chiar, ce face fiecare, si care e legatura intre ele, ca poate am un contact prost la ala de sub aripa si eu n-am umblat deloc acolo ?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Asta e schema .
Deci ai 5V comun de la potentiometru EGR cu :
sonda oxigen
senzor MAP
senzor pozitie throttle
senzor temperatura apa
senzor temperatura aer admis
senzor detonatie
Masa comuna potentiometru EGR cu :
senzor MAP
senzor pozitie throttle
Problema de feedback prost poate fi ori de la referinta de 5V comuna ori masa comuna, asta in cazul in care comanda nu are nimic, 12 V constanti si firul de comanda B21 merge direct si sigur in ECU.
Deci ai 5V comun de la potentiometru EGR cu :
sonda oxigen
senzor MAP
senzor pozitie throttle
senzor temperatura apa
senzor temperatura aer admis
senzor detonatie
Masa comuna potentiometru EGR cu :
senzor MAP
senzor pozitie throttle
Problema de feedback prost poate fi ori de la referinta de 5V comuna ori masa comuna, asta in cazul in care comanda nu are nimic, 12 V constanti si firul de comanda B21 merge direct si sigur in ECU.
Ov
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
mersic pt schema. Cum spuneam problema nu e de la feedback (masurat si testat manual feedback-ul) ci de la comanda. La comanda am verificat cablajul si e O.K. deci am buba in ECU (cum spuneam, banuiesc ca e ala prins in dreapta motorului, nu cel din aripa) si mi-e frica sa-l desfac (... deocamdata )
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat