alinn93
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2013
- Mesaj Privat
Salut. Detin un Opel Vectra C GTS 2.2 benzina Z22SE din 2003 si am o problema care pana acum m-a disperat. Masina suiera la accelerare doar in vitezele 1,2,3,4,5.
Daca accelerez masina pe liber nu se aude nimic, daca bag in marsarier si plec cu ea dupa loc nu se aude nimic. Daca bag in viteza 1 si plec dupa loc apare acest suierat si persista pe masura ce schimb vitezele si masina creste in ture. Acum cateva luni am schimbat racordul flexibil din catalizator pana in toba intermediara. Intr-o zi cand am accelerat mai brusc sa traversez o intersectie mi-a iesit teava de la racord din toba intermediara si se auzea ca un avion de vanatoare. Am dat racordul jos si am observat ca este putin cam scurt si nu intra foarte mult in intermediara , intra cam 1 cm maxim 2. Am sudat o prelungire la racord de inca vreo 3,4 cm si problema se rezolvase. Saptamana trecuta am facut un drum de vreo 120 km si la intoarcerea acasa am observat acest suierat, pe masura ce masina crestea in ture se auzea din ce in ce mai tare, precizez din nou, doar in vitezele care muta masina in fata , in marsarier nimic.
S-a ivit cineva vreodata de problema asta ? Ma puteti ajuta cu un sfat ?
Ambreiajul are maxim 20 - 25.000 km ( Placa , disc si rulment presiune )
Rola + curea alternator au maxim 15.000 km.
MODEL: Vectra C 2003
MOTOR: Z22SE
Daca accelerez masina pe liber nu se aude nimic, daca bag in marsarier si plec cu ea dupa loc nu se aude nimic. Daca bag in viteza 1 si plec dupa loc apare acest suierat si persista pe masura ce schimb vitezele si masina creste in ture. Acum cateva luni am schimbat racordul flexibil din catalizator pana in toba intermediara. Intr-o zi cand am accelerat mai brusc sa traversez o intersectie mi-a iesit teava de la racord din toba intermediara si se auzea ca un avion de vanatoare. Am dat racordul jos si am observat ca este putin cam scurt si nu intra foarte mult in intermediara , intra cam 1 cm maxim 2. Am sudat o prelungire la racord de inca vreo 3,4 cm si problema se rezolvase. Saptamana trecuta am facut un drum de vreo 120 km si la intoarcerea acasa am observat acest suierat, pe masura ce masina crestea in ture se auzea din ce in ce mai tare, precizez din nou, doar in vitezele care muta masina in fata , in marsarier nimic.
S-a ivit cineva vreodata de problema asta ? Ma puteti ajuta cu un sfat ?
Ambreiajul are maxim 20 - 25.000 km ( Placa , disc si rulment presiune )
Rola + curea alternator au maxim 15.000 km.
MODEL: Vectra C 2003
MOTOR: Z22SE
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Pasul 1 ar fi sa urci masina pe un elevator si sa vezi daca scapa pe undeva gaze de esapament. Daca da, rezolvi problema, daca nu, pasul 2.
Pasul 2 daca nu e de la scapari de gaze, poate fi de la cutia de viteze... R-ul de obicei e complet separat de sincroanele/pinioanele vitezelor fata, motiv pt care sa nu fie uzat si sa nu se auda. Ai incercat in mers , sa zicem ca esti in a 4-a , sa accelerezi, si sa apesi ambreiajul sa vezi daca se opreste sunetul ?
Pasul 2 daca nu e de la scapari de gaze, poate fi de la cutia de viteze... R-ul de obicei e complet separat de sincroanele/pinioanele vitezelor fata, motiv pt care sa nu fie uzat si sa nu se auda. Ai incercat in mers , sa zicem ca esti in a 4-a , sa accelerezi, si sa apesi ambreiajul sa vezi daca se opreste sunetul ?
alinn93
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2013
- Mesaj Privat
Am incarcat un videoclip[ pe youtube cu sunetul masinii mele. Sper ca va puteti da seama mai bine asa.
http://www.youtube.com/watc...annel=AlinIonut.F
http://www.youtube.com/watc...annel=AlinIonut.F
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Pt ca nu face cand dai in spate, am urmatoarele supozitii:
- cutia de viteze la viteza 1 (presupun ca asa ai testat) desi aici sunt 50% convins pt ca sunetul pare sa fie mai mult mecanic in afara masinii decat in interiorul unei piese mari, da-i cu a 2-a fara sa patinezi prea mult ambreiajul si vezi daca face la fel, daca da, treci la urmatorul punct
- Planetara/(le) de obicei au uzura la mersul in fata pt ca asa merge masina 99% din timp. Cand dai in spate e posibil sa nu scape sistemul planetar din interior, ai putea sa verifici asta intai, masina pe elevator, cutia in viteza 1, si misti de rotile fata inainte inapoi, nu ar trebui sa mearga mult, si fara zgomot de vreun fel. Bineinteles, asta e un test superficial, cand masina pleaca cu viteza 1, forta exercitata planetarei este infinit mai mare decat o poti misca tu cu mana, dar iti poti da seama daca ai problema acolo sau nu.
- cutia de viteze la viteza 1 (presupun ca asa ai testat) desi aici sunt 50% convins pt ca sunetul pare sa fie mai mult mecanic in afara masinii decat in interiorul unei piese mari, da-i cu a 2-a fara sa patinezi prea mult ambreiajul si vezi daca face la fel, daca da, treci la urmatorul punct
- Planetara/(le) de obicei au uzura la mersul in fata pt ca asa merge masina 99% din timp. Cand dai in spate e posibil sa nu scape sistemul planetar din interior, ai putea sa verifici asta intai, masina pe elevator, cutia in viteza 1, si misti de rotile fata inainte inapoi, nu ar trebui sa mearga mult, si fara zgomot de vreun fel. Bineinteles, asta e un test superficial, cand masina pleaca cu viteza 1, forta exercitata planetarei este infinit mai mare decat o poti misca tu cu mana, dar iti poti da seama daca ai problema acolo sau nu.