- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salutare masinisti
M-am pus pe bagat bani in Vectra , pentru ca pretul de vanzare e cam mic.
Dupa toata articulatia facuta anul trecut + distributie, weekendul asta primeste sistemul de retur injectoare si EGR nou
Problema este urmatoarea:
Turbina fluiera destul de tare, desi nu am ulei pe admisie. Zilele trecute a venit un miros de incins/ars , pe acolo, si iesea un fir mic de fum de sub aparatoarea de tabla care e montata deasupra turbinei. Nu am vazut scurgeri, uleiul are vreo 6000 km, e inca "clear" , nu negru, si este la acelasi nivel de cand l-am schimbat. Pe OPCOM am doar senzorul de pozitie de la axa cu came, de care stiam.
Anyway, am pornit cu masina, nu s-a mai intamplat nimic, trage bine, nu are probleme, baga presiune in parametri (poate putin cam mult fata de comanda ECU, aici suspectez geometria variabila blocata? boost controllerul merge ok, i-am dat test din OPCOM si se schimba turatia)
Cert este ca, turbina va trebui schimbata in curand.
Intrebarea mea este daca ma puteti sfatui in a alege o turbina SH pe care s-o verific de joc in ax, sau s-o dau jos pe a mea si s-o trimit undeva (unde?) la reconditionat
MODEL: Vectra C GTS
MOTOR: Z19DT
M-am pus pe bagat bani in Vectra , pentru ca pretul de vanzare e cam mic.
Dupa toata articulatia facuta anul trecut + distributie, weekendul asta primeste sistemul de retur injectoare si EGR nou
Problema este urmatoarea:
Turbina fluiera destul de tare, desi nu am ulei pe admisie. Zilele trecute a venit un miros de incins/ars , pe acolo, si iesea un fir mic de fum de sub aparatoarea de tabla care e montata deasupra turbinei. Nu am vazut scurgeri, uleiul are vreo 6000 km, e inca "clear" , nu negru, si este la acelasi nivel de cand l-am schimbat. Pe OPCOM am doar senzorul de pozitie de la axa cu came, de care stiam.
Anyway, am pornit cu masina, nu s-a mai intamplat nimic, trage bine, nu are probleme, baga presiune in parametri (poate putin cam mult fata de comanda ECU, aici suspectez geometria variabila blocata? boost controllerul merge ok, i-am dat test din OPCOM si se schimba turatia)
Cert este ca, turbina va trebui schimbata in curand.
Intrebarea mea este daca ma puteti sfatui in a alege o turbina SH pe care s-o verific de joc in ax, sau s-o dau jos pe a mea si s-o trimit undeva (unde?) la reconditionat
MODEL: Vectra C GTS
MOTOR: Z19DT
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Manopera montat si demontat cred ca fac singur, la orice service cred ca o sa coste cat reconditionarea turbinei. Am experienta cu 4 opeluri pana acum si 1 bmw... (calibra, astra g bertone 2.0T, vectra c 1.9, astra j opc) cred ca ma descurc putin mai greu fara elevator.
Anyway, am gasit o firma in Bragadiru (mai aproape de casa) cu recomandari bune si de la baietii de la audi club si cred ca ma bag la ei, 900 ron cu garantie 1 an.
Posibil sa am si geometria blocata, masina cam face overboost, deci, o trag pe dreapta sa intre in operatie
Multumesc tuturor pentru raspunsuri
Anyway, am gasit o firma in Bragadiru (mai aproape de casa) cu recomandari bune si de la baietii de la audi club si cred ca ma bag la ei, 900 ron cu garantie 1 an.
Posibil sa am si geometria blocata, masina cam face overboost, deci, o trag pe dreapta sa intre in operatie
Multumesc tuturor pentru raspunsuri
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Update: am dat jos turbina ieri, maine o duc la reconditionat. Operatiunea nu a fost grea, am scos bara fata, farurile, bara de impact care sta pe lonjeroane, apoi m-am pus pe desfacut suportii de la furtunele de intercooler care stau pe radiator, desfacut suportii de jos care tin ansamblul de radiatoare. Pe cel de A/C l-am tras in fata si l-am proptit de o galeata de lavabila plina cu apa, n-am vrut sa pierd freonul.
Operatiunea a fost posibila prin desprinderea condenserului de pe radiator ca sa fie liber.
Tabla de protectie anti caldura are vreo 6 suruburi din care 2 s-au rupt, trebuie desfacut suportul de joja ulei ca sa o poti misca (pt a scoate tabla asta, dar si mai tarziu pt acces la surubul de acolo care tine galeria de evacuare)
Mai trebuie desfacuta cutia de la filtrul de aer cat si toate furtunele de turbo
Am scos antigelul prin supapa de scurgere de la radiator, scos ansamblul de pe masina.
Cea mai grea operatiune a fost la desfacutul catalizatorului (clema care leaga iesirea turbo de downpipe era gripata, chiar cu piulita scoasa am stat vreo 30 de minute s-o scot cu wd 40, ciocan, etc)
Apoi, cele 3 surburi care leaga catalizatorul de teava de evacuare s-au rupt (probabil nu a fos umblat acolo din 2005...)
Restul e simplu, 8 suruburi la evacuare, ies foarte usor, retur ulei 2 suruburi de 13 pe bloc, tur ulei un 17 pe bloc. Atentie ca are 2 oringuri de cupru.
Turbina are joc axial (stanga dreapta) destul de mare ,se simte la mana si se aude "tzac tzac" , dupa mine cam 2mm poate mai mult. Urme de ulei nu prea erau, nici fum nu dadea pe evacuare, dar fluiera.
Geometria se misca , nu e complet blocata,dar mi se pare ca nu ajunge la capete (practic se misca 0.5cm sus jos cand cursa ar trebui sa fie mai lunga.
Am comandat kitul de montaj pt turbo care contine garnitura pt evacuare, surubl de tur care intra in turbo + oring de cupru, garniturile de la returul de ulei pe bloc cat si pe turbo, clema care conecteaza iesirea de turbo la downpipe cat si garnitura de metal pt aceasta.
Cu ocazia asta am comandat si sonda de masurarea a temperaturii care sta pe catalizator , a fost firul blocat dupa turbina si la desfacere am cam infasurat firul pe dupa senzor, oricum arata cam rau, nu strica una noua.
Ce mai trebuie la garnituri in afara de cele care vin cu kitul de turbo, e o garnitura triunghiulara care se pune intre catalizator si teava de esapament. Urmeaza sa tai cu flexul cioturile de surub ramase pe catalizator, si cu o bormasina sa dau gauri astfel incat sa pot pune suruburi cu piulite + saibe.
Revin cu rezultatul dupa ce montez tot la loc (cel mai probabil la sfarsitul saptamanii viitoare)
Operatiunea a fost posibila prin desprinderea condenserului de pe radiator ca sa fie liber.
Tabla de protectie anti caldura are vreo 6 suruburi din care 2 s-au rupt, trebuie desfacut suportul de joja ulei ca sa o poti misca (pt a scoate tabla asta, dar si mai tarziu pt acces la surubul de acolo care tine galeria de evacuare)
Mai trebuie desfacuta cutia de la filtrul de aer cat si toate furtunele de turbo
Am scos antigelul prin supapa de scurgere de la radiator, scos ansamblul de pe masina.
Cea mai grea operatiune a fost la desfacutul catalizatorului (clema care leaga iesirea turbo de downpipe era gripata, chiar cu piulita scoasa am stat vreo 30 de minute s-o scot cu wd 40, ciocan, etc)
Apoi, cele 3 surburi care leaga catalizatorul de teava de evacuare s-au rupt (probabil nu a fos umblat acolo din 2005...)
Restul e simplu, 8 suruburi la evacuare, ies foarte usor, retur ulei 2 suruburi de 13 pe bloc, tur ulei un 17 pe bloc. Atentie ca are 2 oringuri de cupru.
Turbina are joc axial (stanga dreapta) destul de mare ,se simte la mana si se aude "tzac tzac" , dupa mine cam 2mm poate mai mult. Urme de ulei nu prea erau, nici fum nu dadea pe evacuare, dar fluiera.
Geometria se misca , nu e complet blocata,dar mi se pare ca nu ajunge la capete (practic se misca 0.5cm sus jos cand cursa ar trebui sa fie mai lunga.
Am comandat kitul de montaj pt turbo care contine garnitura pt evacuare, surubl de tur care intra in turbo + oring de cupru, garniturile de la returul de ulei pe bloc cat si pe turbo, clema care conecteaza iesirea de turbo la downpipe cat si garnitura de metal pt aceasta.
Cu ocazia asta am comandat si sonda de masurarea a temperaturii care sta pe catalizator , a fost firul blocat dupa turbina si la desfacere am cam infasurat firul pe dupa senzor, oricum arata cam rau, nu strica una noua.
Ce mai trebuie la garnituri in afara de cele care vin cu kitul de turbo, e o garnitura triunghiulara care se pune intre catalizator si teava de esapament. Urmeaza sa tai cu flexul cioturile de surub ramase pe catalizator, si cu o bormasina sa dau gauri astfel incat sa pot pune suruburi cu piulite + saibe.
Revin cu rezultatul dupa ce montez tot la loc (cel mai probabil la sfarsitul saptamanii viitoare)
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Daca jocul in ax este atat de mare verifica sa nu fi atins palele pe carcasa compresorului,misca maxim intr-o parte si verifica daca exista urme lucioase pe carcasa,daca este uzata carcasa noua turbina va sta la distanta mai mare fata de pereti si presiunea apare ceva mai tarziu,eu le evit carcasele astea din motivul asta. Condensorul este prost amplasat pe radiator,la remontare vezi sa nu se atinga intre ele,la fel si carcasa ventilatorului din fata cel mic, majoritatea stau lipite de capilarele condensorului si in timp de la vibratii il sparg,trebuie folosite ori saibe ori distantiere ceva sa ramana o distanta de minim 3-5 mm. Am avut service clima si 90% dintre condensoarele de Astra erau sparte ori de contactul cu radiatorul ori de contactul cu rama ventilatorului,cele noi obligat le montam distantat.
Moartea turbinelor este lipsa ungerii,sistemul de ax care aluneca pe o bucsa de bronz este foarte sensibil la lipsa uleiului la pornire si la depunerile de reziduuri sau aditiv ars pe capilarele acelei bucse care mentin uleiul acolo pentru ungere la pornire pana ajunge din nou uleiul sub presiune de aceea nu se tureaza motorul la pornire niciodata.Nu stiu daca in gaura din bloc unde vine infiletat stutul de la conducta de ungere are in interior sita ca la Ford ,am uitat ,totusi pana vine turbina ai timp sa verifici daca nu sunt depuneri acolo ori sita infundata.
Spor la remontat,Pe garnituri nu se pune pasta de etansare sau vaselina ,amandoua se ard in timp si apar pierderi de gaze ,dupa se remediaza foarte greu,le dau cu WD40 si atat inclusiv colierele pentru tevi inainte de strangere.
Moartea turbinelor este lipsa ungerii,sistemul de ax care aluneca pe o bucsa de bronz este foarte sensibil la lipsa uleiului la pornire si la depunerile de reziduuri sau aditiv ars pe capilarele acelei bucse care mentin uleiul acolo pentru ungere la pornire pana ajunge din nou uleiul sub presiune de aceea nu se tureaza motorul la pornire niciodata.Nu stiu daca in gaura din bloc unde vine infiletat stutul de la conducta de ungere are in interior sita ca la Ford ,am uitat ,totusi pana vine turbina ai timp sa verifici daca nu sunt depuneri acolo ori sita infundata.
Spor la remontat,Pe garnituri nu se pune pasta de etansare sau vaselina ,amandoua se ard in timp si apar pierderi de gaze ,dupa se remediaza foarte greu,le dau cu WD40 si atat inclusiv colierele pentru tevi inainte de strangere.
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Nu e jocul atat de mare, carcasa si paletii par in regula. Nu cred ca e o problema de ungere sau de ulei vechi, dupa cum am spus masina a avut schimburi cam la 10000km (niciodata mai tarziu). Nu exista sita la turul de ulei, doar un surub de presiune cu 2 o-ringuri de cupru. Pur si simplu a facut uzura de la utilizare... sa nu uitam, 216000 km, iar din 2009 merge doar in Romania, in special in Bucuresti cu putine iesiri. Chiar m-am mirat ca geometria inca se mai misca, la ce am vazut pe alte masini... Repet, masina nu dadea fum (foarte rar la pornirea la rece, doar iarna), iar ulei pe admisie nu pot sa spun ca am gasit mult, e depus pe peretii furtunelor, dar daca tin furtunul in jos nu curge nimic. Spre deosebire de cumnata-miu care are un Pejo 308 din 2007 cu 140000km reali, iar la el e balta pe admisie
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- valentin 1234
- *
- 7 mesaje
- din 06 Apr 2018
- Astra 2007
- Botosani
valentin 1234
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2018
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Am terminat masina azi.
Cea mai grea treaba pt cine vrea sa faca:
- de dat jos/pus catalizator + teava care duce spre spate, fara elevator e haos...mai ales la mine ca s-au rupt toate piulitele cu surub cu tot de la catalizator. am dat gauri cu burghie cu cobalt, si am folosit filete cap cap care vin cu kitul de turbo ( la mine au ramas suruburile vechi in chiulasa, deci nu am avut nevoie de ele) am folosit piulitele vechi de la galeria de evacuare la catalizator.
- apoi, partea cea mai grea cu o singura persoana e sa montezi ansamblul radiator motor+intercooler, cineva trebuie sa-l tina sus in alea de cauciuc iar celalalt sa prinda jos in suruburi picioarele pe care stau toate. Eu am reusit cu o baterie veche ca sustinere, si am pus un crick pe suporti pe rand ca sa pot pune surubul drept.
- dupa aia, chinuiala cu acele coliere de la apa, pt care ai nevoie de cleste special, daca nu aveti din ala, NU va apucati, cu un mox dureaza o vesnicie... cred ca am stat 2 ore la un colier.
Nu uitati sa puneti ulei in turbo inainte de pornire, eu am pus ulei, dar am scos si mufele de la injectoare si am dat la cheie de cateva ori sa ajunga ulei in turbo.
Concluzie: motorul merge rotund, se tureaza mult mai repede decat inainte, inca nu am apucat sa fac test drive pentru ca sunt rupt fizic (febra musculara peste tot )
Toata treaba cu turbo a costat putin, am facut-o la un mare dealer de piese auto, cine vrea informatii, afla pe PM, nu vreau sa fac reclama. Piesele de la turbo au fost Mellett, din UK, considerate cele mai bune.
Evident am pus garnitura noua la galeria de evacuare, la imbinarea intre catalizator si teava de esapament (triunghiul) , am luat si sonda de temperatura pt ca a mea mergea, dar cred ca era din 2005, si arata cam rau cablul, asa ca, daca tot am demontat, am luat-o noua, pe producatorul cel mai scump (am avut belele cu chestii electronice de la producatori aftermarket no name).
Garnituri noi de cupru la feed-ul de ulei din bloc cat si la intrarea in turbo, la retur, etc.
Practic acum, am 217000km, sper sa mai mearga pana la 400k
PS: dupa ce am aflat ca ma costa 300 de lei toata treaba cu dat jos turbo/pus la loc, parca acum m-as fi dus la service cu ea.
Cea mai grea treaba pt cine vrea sa faca:
- de dat jos/pus catalizator + teava care duce spre spate, fara elevator e haos...mai ales la mine ca s-au rupt toate piulitele cu surub cu tot de la catalizator. am dat gauri cu burghie cu cobalt, si am folosit filete cap cap care vin cu kitul de turbo ( la mine au ramas suruburile vechi in chiulasa, deci nu am avut nevoie de ele) am folosit piulitele vechi de la galeria de evacuare la catalizator.
- apoi, partea cea mai grea cu o singura persoana e sa montezi ansamblul radiator motor+intercooler, cineva trebuie sa-l tina sus in alea de cauciuc iar celalalt sa prinda jos in suruburi picioarele pe care stau toate. Eu am reusit cu o baterie veche ca sustinere, si am pus un crick pe suporti pe rand ca sa pot pune surubul drept.
- dupa aia, chinuiala cu acele coliere de la apa, pt care ai nevoie de cleste special, daca nu aveti din ala, NU va apucati, cu un mox dureaza o vesnicie... cred ca am stat 2 ore la un colier.
Nu uitati sa puneti ulei in turbo inainte de pornire, eu am pus ulei, dar am scos si mufele de la injectoare si am dat la cheie de cateva ori sa ajunga ulei in turbo.
Concluzie: motorul merge rotund, se tureaza mult mai repede decat inainte, inca nu am apucat sa fac test drive pentru ca sunt rupt fizic (febra musculara peste tot )
Toata treaba cu turbo a costat putin, am facut-o la un mare dealer de piese auto, cine vrea informatii, afla pe PM, nu vreau sa fac reclama. Piesele de la turbo au fost Mellett, din UK, considerate cele mai bune.
Evident am pus garnitura noua la galeria de evacuare, la imbinarea intre catalizator si teava de esapament (triunghiul) , am luat si sonda de temperatura pt ca a mea mergea, dar cred ca era din 2005, si arata cam rau cablul, asa ca, daca tot am demontat, am luat-o noua, pe producatorul cel mai scump (am avut belele cu chestii electronice de la producatori aftermarket no name).
Garnituri noi de cupru la feed-ul de ulei din bloc cat si la intrarea in turbo, la retur, etc.
Practic acum, am 217000km, sper sa mai mearga pana la 400k
PS: dupa ce am aflat ca ma costa 300 de lei toata treaba cu dat jos turbo/pus la loc, parca acum m-as fi dus la service cu ea.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Banii economisiti o sa-i cheltuiesti cu placere in concediul de anul acesta, in plus stii ca ai facut tu treaba si ca ai facut-o bine.
Si eu am schimbat la a mea Astra H 1.7cdti 2005 turbina cu geometrie variabila cu o alta, insa am preferat sa iau SH in stare buna (demontata de pe un motor de Anglia). Pret 400lei cu a mea la schimb, galeria si catalizatorul incluse in pret. La ce turatii lucreaza o turbina la boost am preferat sa nu reconditionez, a mea avea depuneri uleioase in zona paletelor (deci mânca ulei) si nu mai lucra deloc (paletele complet acoperite de mazga).
Felicitari pentru lucrare, ar trebui sa te tina si sa nu mai ai probleme cu turbina pe viitor.
Si eu am schimbat la a mea Astra H 1.7cdti 2005 turbina cu geometrie variabila cu o alta, insa am preferat sa iau SH in stare buna (demontata de pe un motor de Anglia). Pret 400lei cu a mea la schimb, galeria si catalizatorul incluse in pret. La ce turatii lucreaza o turbina la boost am preferat sa nu reconditionez, a mea avea depuneri uleioase in zona paletelor (deci mânca ulei) si nu mai lucra deloc (paletele complet acoperite de mazga).
Felicitari pentru lucrare, ar trebui sa te tina si sa nu mai ai probleme cu turbina pe viitor.
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
UPDATE 2:
Cu ocazia demontarii fetei masinii, faruri, bara, bara de impact, etc, cumparasem SH si 2 balamele originale (masina mea a fost intr-un accident prin 2012 pe cand avea casco, iar mecanicii nu au schimbat si balamalele, desi capota fusese lovita), cat si o capota neagra de pe o masina de UK, originala aluminiu.
Concluzie: nu prea am reusit sa o reglez de unul singur cum trebuie la linie, dar se inchide mult mai bine decat turcismul de tabla care era inainte, pica perfect la faruri.
Next job: de reconditionat plafonul (e dezlipit si cazut pe alocuri)
Next job later: vopsitorie totala.
In urma operatiunii generale, am schimbat si garnitura de la capac motor, de data asta am strans-o cu dinamometrica, ultima data o stransesem la mana si a inceput sa curga (cea schimbata nu avea 1 an de zile).
Mai am si garniturile de cupru de la injectoare, dar neavand presa de injectoare, m-am lasat pagubas, cu mana n-au iesit nici cu WD40 dat cu o seara inainte.
Printre altele, am gresat cu vaselina cuiul de la capota si arculetele care actioneaza deschiderea, cat si ansamblul de timonerie (tijele de la cutie).
Zilele urmatoare masina va merge si la schimb ulei, dupa mult research am optat pentru Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30. cat si schimb ulei la cutie.
Ce mai are de schimbat acum ca sa fie "perfecta", toate tampoanele motor/cutie si senzorul de pozitie al axei cu came (my bad pt ca n-am stiut ca trebuie data distributia jos ca sa il schimbi, daca stiam asta vara cand am facut distributia il schimbam si p-ala).
Acum cu turbo nou, desi am spalat MAP-ul , EGR nou, intentionez sa cumpar cam toti senzorii de la motor, chit ca functioneaza dar sunt foarte vechi:
- senzor volanta
- valva presiune turbo (solenoidul)
- senzor presiune DPF
- senzorul MAP
Logica din spatele operatiunii este ca , desi senzorii nu dau eroare, este foarte posibil sa returneze valori oarece dubioase pt functionarea motorului dar nu atat de deviate incat ECU sa vada ca eroare.
Sa imi fie scuzat "wall of text", intentionez sa transform acest thread intr-un "how to" pt operatiunea pt care a fost deschis initial.
Cu ocazia demontarii fetei masinii, faruri, bara, bara de impact, etc, cumparasem SH si 2 balamele originale (masina mea a fost intr-un accident prin 2012 pe cand avea casco, iar mecanicii nu au schimbat si balamalele, desi capota fusese lovita), cat si o capota neagra de pe o masina de UK, originala aluminiu.
Concluzie: nu prea am reusit sa o reglez de unul singur cum trebuie la linie, dar se inchide mult mai bine decat turcismul de tabla care era inainte, pica perfect la faruri.
Next job: de reconditionat plafonul (e dezlipit si cazut pe alocuri)
Next job later: vopsitorie totala.
In urma operatiunii generale, am schimbat si garnitura de la capac motor, de data asta am strans-o cu dinamometrica, ultima data o stransesem la mana si a inceput sa curga (cea schimbata nu avea 1 an de zile).
Mai am si garniturile de cupru de la injectoare, dar neavand presa de injectoare, m-am lasat pagubas, cu mana n-au iesit nici cu WD40 dat cu o seara inainte.
Printre altele, am gresat cu vaselina cuiul de la capota si arculetele care actioneaza deschiderea, cat si ansamblul de timonerie (tijele de la cutie).
Zilele urmatoare masina va merge si la schimb ulei, dupa mult research am optat pentru Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30. cat si schimb ulei la cutie.
Ce mai are de schimbat acum ca sa fie "perfecta", toate tampoanele motor/cutie si senzorul de pozitie al axei cu came (my bad pt ca n-am stiut ca trebuie data distributia jos ca sa il schimbi, daca stiam asta vara cand am facut distributia il schimbam si p-ala).
Acum cu turbo nou, desi am spalat MAP-ul , EGR nou, intentionez sa cumpar cam toti senzorii de la motor, chit ca functioneaza dar sunt foarte vechi:
- senzor volanta
- valva presiune turbo (solenoidul)
- senzor presiune DPF
- senzorul MAP
Logica din spatele operatiunii este ca , desi senzorii nu dau eroare, este foarte posibil sa returneze valori oarece dubioase pt functionarea motorului dar nu atat de deviate incat ECU sa vada ca eroare.
Sa imi fie scuzat "wall of text", intentionez sa transform acest thread intr-un "how to" pt operatiunea pt care a fost deschis initial.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cum ti-ai dat seama ca capota de pe cea din UK e din aluminiu (la mâna presupun, ca si diferenta de greutate) ?
Intreb doar pentru ca m-as inscrie si eu ,,de urgenta,, la o capota de aluminiu la a mea, nu de alta dar.. este mai usoara si isi scoate banii in timp prin consumul usor mai redus la drum.
P.S:
Eu mi-am luat si un strutbar din aluminiu de la JOM pentru a mea, urmeaza sa vina din DE in lunile urmatoare si ,,la pachet,, cu capota de ALU ar fi un bonus pentru greutatea masinii, after all.
Cu Stima.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 23 Mai, 2021 5:15 pm
Intreb doar pentru ca m-as inscrie si eu ,,de urgenta,, la o capota de aluminiu la a mea, nu de alta dar.. este mai usoara si isi scoate banii in timp prin consumul usor mai redus la drum.
P.S:
Eu mi-am luat si un strutbar din aluminiu de la JOM pentru a mea, urmeaza sa vina din DE in lunile urmatoare si ,,la pachet,, cu capota de ALU ar fi un bonus pentru greutatea masinii, after all.
Cu Stima.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 23 Mai, 2021 5:15 pm
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Am gasit pe un site de piese auto SH pe un baiat din Craiova care are dezmembrari si mi-a trimis poze pe whatsapp cu masina de UK neagra, intreaga cum era, i-am zis explicit ca vreau sa fie originala.
Mi-am dat seama cand am ridicat-o de la curier din duba, plus ca am si avut incredere in vanzator.
Ca idee, capota veche aftermarket de tabla abia am dat-o jos de pe masina 2 oameni, iar pe aia originala am ridicat-o singur, chiar daca a fost nevoie de 2 oameni ca sa fie montata.
Mi-am dat seama cand am ridicat-o de la curier din duba, plus ca am si avut incredere in vanzator.
Ca idee, capota veche aftermarket de tabla abia am dat-o jos de pe masina 2 oameni, iar pe aia originala am ridicat-o singur, chiar daca a fost nevoie de 2 oameni ca sa fie montata.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat