- scosmyn
- OP
- 304 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Eu am reductie pe cilindrul 2 si imi arde dupa vreo 25k km bujia pe cilindrul respectiv,eu crezaND ca e tot de la bujie le-am schimbat azi insa tot asa imi merge,in 3 cilindri.. ce altceva ar mai putea fi ? Ma gandesc la bobina de inductie , in afara de asta ce ar mai putea avea cilindrul respectiv ? Vreau sa probez cu alta bobina insa nu gasesc nicaieri fiind pastele,trebuie sa astept pana marti..
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z16XEP
CODURI EROARE: 030200
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 529 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,640 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,640
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Pe aici, orcum nu cred ca are importanta numarul de postari, deci, nici eu nu prea inteleg goana dupa un numar mai mare. 😊 (O spun in general, nu cu privire la acest post, acum sunt sarbatorile de Paști, trebuie sa fim mai buni!)
On topic:
Situatia cam seamana cu un caz, intalnit cu niste anișori in urma 😊
Omul spunea exact asa: "ceva imi arde foarte repede bujia pe cilindrul ... x". Dupa un numar de km, incepea sa apara eroarea de misfire pe acel cilindru. Dupa ce schimba bujiile, totul era normal.
Am râs putin de exprimare, apoi am gandit-o si am facut incercarea pentru verificarea teoriei. Teorie validata, in acel caz.
Intern, bobina de inductie de pe acel cilindru, avea un defect de izolatie. Atat timp cat bujia era noua, distanta dintre electrozi era ceva mai mica si nu lasa sa creasca tensiunea pe bobina atat de mult incat aceasta sa strapunga prin acel defect de izolatie.
Pe masura ce distanta dintre electrozii bujiei incepea sa creasca, tensiunea generata de bobina de inductie incepea si ea sa creasca, astfel incat, uneori strapungea intre electrozii bujiei, uneori strapungea prin acel defect de izolatie si deci, nu mai era suficienta tensiune pentru scanteie.
Verificarea a fost pe cat de empirica, pe atat de elocventa. O lovitura aplicata electrodului bujiei (era cu un singur electrod lateral), astfel incat acesta sa se apropie de celalalt si totul ... functiona.
In concluzie, acolo era vorba de o bobina cu defect de izolatie.
- scosmyn
- OP
- 304 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,640 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,640
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Una din legaturile dintre EGR si problemele de "misfire", la aceste motoare, este data de eventuala colmatare a canalelor din corpul galeriei de admisie.
Pe masura ce unele canale se colmateaza, unul/unele poate/pot ramane mai putin colmatate, astfel ca, la aceeasi deschidere de EGR, pe un cilindru pot intra mult mai multe gaze arse decat ar fi trebuit.
Intr-o astfel de situatie, chiar si o eventuala blocare de EGR, se rasfrange cumva, mai mult pe un cilindru, nu in mod egal pe toti.
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
@Marius Opel , ce treaba are egr ul cu ce am eu ? 😊)
nu stiu daca are,,,colegul a explicat mai jos,,,nu sunt super meserias,,,dar mi-am pus intrebari,ipoteze in cazul defectiunii tale,,,poate e bobina,,dar poate fi si altceva,,,,,,,,,,,
- scosmyn
- OP
- 304 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Oricum revin cu reply cu rezolvarea.Dar de ce face problele reductia aia ? Pana la urma este tot un filet dat.
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 304 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 304 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 529 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 304 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Bobinele au de suferit in primul rand din cauza bujiei in timp se mareste distanta dintre electrozi pe masura ce se consuma materialul din care sunt facuti,pe vremuri se recomanda verificarea si corectarea distantei dintre electrozi la max.10.000 km. urmele de afumatura pe bobina arata ca in lacasul ei patrunde umezeala ,alt motiv sa o ia dracii recomandarea de la 'baietii care vand piesele' pentru bujii cu cati mai multi electrozi si asa 14kv descarcare e la limita rezistentei materialelor vechile generatii functionau in plaja 5-7kv asa ca cere conditii aproape perfecte de functionare.La toate motoarele generatia noua cu bobinele astea sunt aceleasi probleme din aceleasi cauze,daca mai adaugam si benzina de calitate proasta indoita cu aditivi 'sa curete' atunci nu ne mai miram ca se ard bujiile ca lumanarile.
La masinile mele de la 1,25 le-am facut la 1.00 decat o scanteie labartata si anemica mai bine una mai puternica si mai putin chin pentru bobina ca mai intra umezeala si nu stau toata ziua sa suflu in ele iar conditiile ideale de functionare sunt valabile doar in laborator,in rest viata e destul de grea pentru instalatia hv de pe motor.
- scosmyn
- OP
- 304 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat