Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
WARNING - daca nu sunteti indemanatici apelati la un specialist. Operatiunea este putin cam dificila si presupune cateva ore bune de lucru.

MANIFESTARE
Simptomele au aparut dintr-o data intr-o dimineata cand am vrut s-o pornesc, desi cu o seara inainte a mers fara probleme. Deci, bateria descarcata complet, cand puneam contactul becurile din bord o luau razna (se aprindeau si se stingeau aiurea). Daca suceam cheia pana la capat sa pornesc, cateodata se cupla ventilatorul de la AC sau motorasul de la servodirectie.

VERIFICARE
Am schimbat bateria cu una imprumutata, asemanatoare ca si amperaj. Masina pornea fara probleme, dar tensiunea masurata la bornele bateriei (cu motorul porni)t era de ~11V, servodirectia nu mergea, becul de baterie din bord ramane aprins.

Concluzia a fost: defect la puntea de diode sau releul de incarcare. In aceasta situatie, de mare ajutor mi-a fost acest forum. Daca dai cautare sunt o gramada de discutii despre aceasta problema, de ex: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6026
Din pacate nu am gasit nici un tutorial despre cum se demonteaza alternatorul si cum se schimba puntea de diode si releul la Astra G Y17DT, asa ca m-am gandit sa deschid aceasta discutie.

NECESAR
- patent
- surubelnita dreapta lata + cruce (de preferat a avea la indemana un set)
- chei fixe + inelare de 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15 (de preferat ar fi si tubulare)
- canal/rampa/elevator
- pistol de lipit, pasta, fludor

PASUL 1
Se scoate borna de la baterie (eu am scos toata bateria pt ca am pus-o la incarcat la redresor).

PASUL 2
Se desface colierul de la debitmetru dinspre filtrul de aer si se scoate carcasa filtrului de aer (e prinsa intr-un singur surub in partea de sus).
Se desfac cele 2 furtune de vacuum de la pompa de vacuum aflata pe alternator.

[missing img]

PASUL 3
Se slabesc cele 2 role intinzatoare de la cureaua de accesorii. Se impinge cea fixa inspre habitaclu si se scoate cureaua incepand de pe rola fixa.
Se scoate rola fixa, apoi surubul din partea superioara a alternatorului.



PASUL 4
Se scoate tot scutul de plastic (prins in 2 suruburi in spatele rotilor din fata + 10 suruburi sub masina).

PASUL 5
Se scot cele 2 claxoane cu tot cu suport. Prin spatiul astfel creat se va scoate alternatorul.
[missing img]

PASUL 6
Se scot cele 2 furtune de ulei de la pompa de vacuum (unul e prins intr-un surub, celalalt in colier). E bine sa aveti o carpa la indemana pentru ca se va scurge putin ulei.
Se scoate surubul din partea inferioara a alternatorului.


PASUL 7
Suciti alternatorul astfel incat sa puteti scoate mufa de la releul de incarcare si papucul de la puntea de diode.


PASUL 8
In acest moment se poate scoate alternatorul sucindu-l si impingandu-l inspre spatiul creat dupa scoaterea claxoanelor (de la pasul 5).

PASUL 9
Se demonteaza pompa de vacuum din spatele alternatorului. Dupa scoaterea suruburilor se suceste intr-o parte (vezi poza). Inainte de a o scoate e bine sa faceti cateva semne pentru a stii apoi sa o asamblati in pozitia corecta. Atentie sa nu pierdeti garnitura rosie dintre carcasa alternatorului si pompa.


PASUL 10
"Craparea alternatorului" pentru schimbarea puntii de diode si a releului de incarcare (puteti apela la un mester daca intampinati ceva dificultati - dar va asigur ca nu e complicat ba chiar intuitiv).
Este posibil sa aveti nevoie de un ciocan pentru a bate usor in rotor si stator pentru a le putea desprinde.

Se desface rotorul prins in 4 suruburi de stator. Inainte de a-l scoate e bine sa faceti cateva semne pentru a stii apoi sa-l asamblati in pozitia corecta.
Se desprinde statorul de pe carcasa (este prins in 6 suruburi). Atentie la garnitura de cauciuc dintre stator si carcasa alternatorului.

In acest moment puteti dezlipi puntea de diode de pe stator, scoateti apoi carcasa de plastic ce acopera puntea de diode si releul (prin impingerea inspre inapoi a celor 5 suruburi)



PASUL 11
Montarea - in ordinea inversa demontarii.

BAFTA! Sper sa va fie de ajutor
Skip ads

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
BRAVO! frumos si folositor celor care au astfelde probleme.
Ceva ma face sa cred ca e valabil tutorialulsi la Y20 DTH.Poate pot confirma cei care au cunostinta si exentual sa faca completarile de rigoare.
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am uitat sa precizez tipul alternatorului - HITACHI 100A
  • Creep85

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Acest tutorial merge si la motorul Z17DTH de pe Astra H. Singura diferenta este ca va trebuie o cheie de 17 pentru papucul de la puntea de diode. Alternatorul e tot Hitachi 100A. De acum sa il pun la loc..
  • cati32

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2011

  • Mesaj Privat
salut roadrunner79.am si eu un opel astra 1.7dti si am observat ca nu mai am servo.trageam de volan ca la tractoarele alea vechi u45 sau cam asa ceva.nu am circulat cu ea de frica sa nu-mi solicit pompa de servo si sa se strice.am mers cu ea cam 3 km. aluns acasa am intrat pe club opel , si ce sa vezi? din discutiile de pe forum a reesit ca de vina este alternatorul. in bord se aprinsese si martorul de la baterie care nu se mai stingea.am cautat un tutorial despre cum se demonteaza un alternator si am gasit unul dar putin mai complicat. era complicat din cauza ca trebuia sa dau jos carena ,bara din fata ,etc.super.azi am demontat alternatorul dar prin partea de jos.scutul putin desprins, niste suruburi,etc si am reusit.acum am vazut tutorial tau si mi-a placut ,super bun si de real folos.voi duce alternatorul la meserias .va voi tine la curent cu progresele.multumesc .

am uitat . durata de lucru 2 ore lejer.


Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos

24.03.2011 20:31:42
  • billyd

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Cum il montam tot prin batere cu ciocanul pana intra la loc?....Am citit acest tutorial cam tarziu si am uitat sa pun semn la pompa de vacuum. O sa incerc sa il pun dupa foto. Nu reusesc sa dezlipesc firele statorului de diode cred ca imi trebuie un letcon de putere mai mare Se pot schimba doar carbunii? Cum pozitionam carbunii pe rotor? Care este uzura maxima a carbunilor? Electricianul mi-a spus ca se schimba obligatoriu rulmentii, releul si diodele la fiecare interventie asupra alternatorului. Eventual rotoul daca are uzura...
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
foarte bun o sa imi fie de folos maine , aceiasi problema o am si eu
  • billyd

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
am schimbat si rulmentul de la fulie...de scos l-am scos dar cum il fixez la loc....e pe con se bate, se preseaza sau doar se strange piulita?
  • soaremihail

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2012

  • Mesaj Privat
merge si la z17 DTL de pe astra h asa l-am demontat si eu pe al meu tothitachi de 100A , precizez ca eu nu am demontat pompa de vid de pe alternator am desfacut suruburile care tin statorul si asa a iesit si rotorulsi statorul releul este prins de puntea de diode cu doua nituri de 4 care se dau jos cu un burghiu ,iar la montare se inlocuiesc cu doua suruburi de 4
  • opellcd

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2013

  • Mesaj Privat
salutare tuturor.foarte util tutorialul.eu am dat jos alternatorul(12V 100A) de pe un astra G 1.7cdti pentru ca la relanti imi palpaia lumina la bord,faruri,etc. desi incarcarea era intre 13,8-14,3 depinde de consumatori(daca scade sub 13,8 la bornele bateriei e bine sa se verifice conexiunea firului + la borna bateriei,daca sunt probleme se incalzeste tare in 2-3 minute de la pornirea motorului).
dupa demontarea alternatorului l-am desfacut si am trecut la verificarea lui.am refacut lipiturile intre diode si infasurari pt ca la 2 erau lipituri reci.am curatat colectorul si in zona periilor(erau depuneri de carbune in amestec cu ulei si s-a format o pasta conductoare).
am montat totul cu grija inapoi si rezultatul ok.nu mai palpaie luminile
-am uitat sa spun ca faza cu palpaitul luminilor am observat-o iarna trecuta,cum a venit caldura nu am mai avut probleme.acum cand au fost cateva grade aproape de 0*C iar a inceput.asa m-am hotarat sa verific pt ca toti electricienii spuneau de diode si releu.astea daca se ard nu mai tin cont de vara sau iarna.

la mine asta a fost.poate o sa ajute pe cineva.
  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Foarte folositor acest tutorial. Pentru a dezlipi firele statorului de pe punte am apelat la mecanic.
  • mihaibmb

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Salut

Foarte folositor tutorialul.
Ieri mi-a murit si mie alternatorul, in sensul ca toate semnele pe care le dadea duceau cu gandul la el. Dupa indelungi cautari am gasit tutorialul cum se da jos. Mentionez ca am motorul Z17DTH.

Sa incepem.

Astazi am trecut la treaba cu telefonul si cu internetul deschis langa stergatoare.
Filtrul de aer a fost usor de demontat.
La motorul Z17DTH a durat putin pana m-am prins cum se detensioneaza rola de la cureaua de accesorii. Dupa vreo jumatate de ora de incercari si injuraturi am sunat un prieten care este si el mecanic amator ca si mine (dar cu mai multa experienta) si a venit sa ma ajute, iar cureaua a fost jos in cateva minute. Ca si completare la tutorial pt Z17DTH prima poza de la Pasul 3 din tutorial se baga o cheie inelara pe surubul de prindere al rolei intinzatoare dinspre habitaclu si se ridica, astfel rola se ridica si cureaua iese.

La Pasul 6 am stricat furtunul gros care vine din baia de ulei. Cauciucul s-a intarit si furtunul a fost casant si nu era flexibil deloc asa ca am tras cu un patent de el sa-l scot si s-a gaurit instant. Tind sa cred ca avea ceva fisuri pt ca era murdar de ulei si am ulei pe scut.

Pasul 7 : am fost nevoit sa tai firele de la mufa releului de incarcare pt ca nu am reusit in niciun fel sa misc mufa, iar spatiul era limitat pt ca nu am avut elevator sau rampa. Urmand ca la montare sa pun papuci si cleme sau sa le cositoresc firele + tub termocontractibil.

Deocamdata am ajuns la pasul 8 din tuturial pt ca s-a facut noapte si suruburile de la pompa de vacuum sunt teapene. Urmeaza ca maine sa il iau dupa mine la serviciu si sa il desfact pt ca am acces la un atelier cu banc si menghina.
  • aidrian25

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Felicitãri pentru tutorial.
  • d.aurel

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial ..util pentru cei ce incearca !
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,
Apreciez acest tutorial, excelent.
Am o intrebare:
Trebuie sa schimb doar releul sau si puntea redresoare? Probleme mea este ca alternatorul produce supratensiune, la turatie ajung la peste 100v.
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Am schimbat puntea redresoare si releul dar problema nu sa rezolvat. La 4000 rpm tensiunea creste la peste 20v
Ce poate fi de vinã?
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,041
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Periile alea au o cate o crestatura fiecare. Care este rolul lor?
  • kartush45

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2011

  • Mesaj Privat
salut...trebuie scoasa fulia pentru a putea fi desfacut?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
libra a scris:Periile alea au o cate o crestatura fiecare. Care este rolul lor?

pune o poza ceva... tind sa cred ca este posibil ca acea crestatura sa fie nivelul maxim de uzura de la care trebuie schimbate dar asa fara o poza este greu sa imi dau cu parerea doar ca imi imaginez rolul crestaturii.
  • Mr. Cod

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Ok. Am astra-ul meu de 8 ani si am schimbat de 3 ori puntea de diode pana acum. Aparent cea mai scumpa dureaza 3 ani. Acum va intreb si eu ce am intrebat peste tot, inclusiv la reprezentanta: nu exista o punte care sa reziste pe termen nelimitat, o inbunatatire sau o modificare minune la nivelul alternatorului? Cei de la reprezentanta au spus ca alternatorul e unul perfect normal, doar ca sistemul de servo-directie e prost proiectat, fiind un consumator mare care oboseste alternatorul. Totusi alte solutii nu exista?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR