- Andrei_JOY
- OP
- 137 mesaje
- din 04 Jun 2015
- Zafira 2008 A17DTR
- Bucuresti
Andrei_JOY
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Salutare,
Am zis sa fac un tutorial în urma schimbului de ulei din vestita cutie manuala M32 6 rapoarte.
Sunt la al 2 lea schimb, primul l-am fãcut pe la 100800 km, iar cel de acuma la 143000 km, ulei de origine GM cod 1940182 culoare visinie.
Am recurs la acest schimb pentru ca m-am documentat si cutiile de acest gen sunt predispuse la încãlziri ale componentelor interne fata de alte modele, si pentru a preveni degradarea acesteia.
Se urca masina pe rampe, sau ce are fiecare.
Pasul 1
Am demontat bateria, se foloseste chieie de 10 pentru borne.
Se desface cu o tubulara 13 cu tija lunga pentru a avea loc sa ajungã la prinderea bateriei de tavita unde sta.
Pasul 2
Se desfac 2-3 suruburi (eu am avut decât 2) de 13 care tin tava unde sta bateria, se scoate.
Pasul 3
Sub tava se gãseste un buson care se desface cu cheie inbus de 7, este busonul pe unde se face umplerea cu ulei.
Pasul 4
Se desface scutul motorului, care la mine este din fier, 4 suruburi de 13.
Pasul 5
Se face rost de un recipient pentru scurgerea uleiului, se desface busonul de golire cu o chei de 10 mm hexagonala.
[/imglb]
Pasul 6
Dupã scurgerea uleiului, se strânge busonul.
Pasul 7
Se face rost de o pâlnie pentru a facilita turnarea uleiului în cutia de viteze, se introduce 2,6-2,8 litri de ului. Eu am bãgat prima data 2,6 litri si tot atâta am scos, acum am bãgat aproximativ 2,75 litri.
[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2021-04/102282_wlrubgs05.jpg]
Se reiau pasii în ordine inversa demontãri.
Dacã am omis ceva îmi dati de stire.
Masina în cauza Zafira B 1,7 CDTi 125 Cp, An 2008
Spor la treaba
Am zis sa fac un tutorial în urma schimbului de ulei din vestita cutie manuala M32 6 rapoarte.
Sunt la al 2 lea schimb, primul l-am fãcut pe la 100800 km, iar cel de acuma la 143000 km, ulei de origine GM cod 1940182 culoare visinie.
Am recurs la acest schimb pentru ca m-am documentat si cutiile de acest gen sunt predispuse la încãlziri ale componentelor interne fata de alte modele, si pentru a preveni degradarea acesteia.
Se urca masina pe rampe, sau ce are fiecare.
Pasul 1
Am demontat bateria, se foloseste chieie de 10 pentru borne.
Se desface cu o tubulara 13 cu tija lunga pentru a avea loc sa ajungã la prinderea bateriei de tavita unde sta.
Pasul 2
Se desfac 2-3 suruburi (eu am avut decât 2) de 13 care tin tava unde sta bateria, se scoate.
Pasul 3
Sub tava se gãseste un buson care se desface cu cheie inbus de 7, este busonul pe unde se face umplerea cu ulei.
Pasul 4
Se desface scutul motorului, care la mine este din fier, 4 suruburi de 13.
Pasul 5
Se face rost de un recipient pentru scurgerea uleiului, se desface busonul de golire cu o chei de 10 mm hexagonala.
[/imglb]
Pasul 6
Dupã scurgerea uleiului, se strânge busonul.
Pasul 7
Se face rost de o pâlnie pentru a facilita turnarea uleiului în cutia de viteze, se introduce 2,6-2,8 litri de ului. Eu am bãgat prima data 2,6 litri si tot atâta am scos, acum am bãgat aproximativ 2,75 litri.
[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2021-04/102282_wlrubgs05.jpg]
Se reiau pasii în ordine inversa demontãri.
Dacã am omis ceva îmi dati de stire.
Masina în cauza Zafira B 1,7 CDTi 125 Cp, An 2008
Spor la treaba