Empyr
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2021
- Mesaj Privat
Am schimbat ulei si a doua zi dupa o regenerare a filtrului de particule am verificat pe bord Oil Life si era la 74%.
E normal asa ceva?
Cateva precizari:
Inainte sa ajung la service incepuse regenerarea DPF-ului si nu am oprit motorul, am asteptat pe loc la relanti sa termine regenerarea. Consumul a revenit la 0.5l/h si apoi am oprit motorul.
La service am stat langa masina cat timp au fost schimabte uleiul si filtrele si am vazut ca sunt noi.
Dupa ce am plecat de la service a inceput iar regenarea dar in mers (maxim treapta a doua, mers turat) si s-a terminat pana am ajuns la destinatie. A doua zi dupa un drum de 3km in oras, facut in aglomeratie, durata 25 min, a inceput iar regenerarea. Am asteptat pe loc sa termine si apoi am verificat viata uleiului in bord. Nu ma asteptam sa fie la 74%.
MODEL: Astra 2012
MOTOR: A17DTR
E normal asa ceva?
Cateva precizari:
Inainte sa ajung la service incepuse regenerarea DPF-ului si nu am oprit motorul, am asteptat pe loc la relanti sa termine regenerarea. Consumul a revenit la 0.5l/h si apoi am oprit motorul.
La service am stat langa masina cat timp au fost schimabte uleiul si filtrele si am vazut ca sunt noi.
Dupa ce am plecat de la service a inceput iar regenarea dar in mers (maxim treapta a doua, mers turat) si s-a terminat pana am ajuns la destinatie. A doua zi dupa un drum de 3km in oras, facut in aglomeratie, durata 25 min, a inceput iar regenerarea. Am asteptat pe loc sa termine si apoi am verificat viata uleiului in bord. Nu ma asteptam sa fie la 74%.
MODEL: Astra 2012
MOTOR: A17DTR
- ney
- ****
- 1,060 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,060 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- enervantul
- **
- 215 mesaje
- din 02 Mar 2017
- Astra 2017 B16XER
- Bucuresti
enervantul
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2017
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
La tine problema nu este ca ti-a scazut viata uleiului in bord , informatia asta este pur informativa , problema sunt regenerarile f. dese , de aici si scaderea vietii uleiului in bord , mergi la service urgent cu masina si vezi de ce ai regenerarile alea asa dese , poate fi dpf-ul infundat , dar el nu se infunda degeaba , posibil probleme cu injectia si asta este grav.
Empyr
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2021
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri.
Am resetat Oil Life dupa schimb. Uitasem sa precizez ca masina are 150 000km.
Azi mi-a aparut mesajul cu Filtru plin, am mers cu masina pana a disparut. Nu o sa mai fac drumuri in oras pe cat posibil, doar drumuri lungi si o sa urmaresc daca mai face regenerari dese. Daca tot dese o sa fie atunci o duc in service.
Am resetat Oil Life dupa schimb. Uitasem sa precizez ca masina are 150 000km.
Azi mi-a aparut mesajul cu Filtru plin, am mers cu masina pana a disparut. Nu o sa mai fac drumuri in oras pe cat posibil, doar drumuri lungi si o sa urmaresc daca mai face regenerari dese. Daca tot dese o sa fie atunci o duc in service.
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Dupa spusele tale in postare , ai regenerari nu dese ,ci foarte dese , ceea ce nu este ok , eu am regenerari la 200...250km in oras , la drum am avut la 550km ,212k. km.am in bord ,dar reali cred ca peste 300k. km.
Apropo cine te-a invata sa tii masina in regenerare pe loc , total gresit , cineva a patit-o ia luat foc dpf-ul , mergi la service nu mai astepta .....
Apropo cine te-a invata sa tii masina in regenerare pe loc , total gresit , cineva a patit-o ia luat foc dpf-ul , mergi la service nu mai astepta .....
banned-143386- Suspendat
- 141 mesaje
- din 12 Oct 2020
banned-143386- Mesaje scrise: 141
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
"Viata" uleului nu este masurata (deci nu un senzor) ci este calculata dupa un algoritm care tine cont de mai multi factori (numar de porniri, timp de functionare la rece, regimul de functionare, numarul de regenerari si tot asa...)
Nu recomand sa ignori, pentru ca o astfel de anomalie, clar este legata de un defect care in timp, poate duce la costuri mult mai mari.
Aparent problema pare sa vina de la sistemul DPF (nu vorbim doar de filtru), clar acele regenerari numai bine nu prevestesc.
Da, total de acord cu colegul @RADU FLORIAN, din tot ceea ce ai povestit, nu ai dus la bun sfarsit nici o regenerare, ceea ce clar duce la colmatarea filtrului.
Nu recomand sa ignori, pentru ca o astfel de anomalie, clar este legata de un defect care in timp, poate duce la costuri mult mai mari.
Aparent problema pare sa vina de la sistemul DPF (nu vorbim doar de filtru), clar acele regenerari numai bine nu prevestesc.
Da, total de acord cu colegul @RADU FLORIAN, din tot ceea ce ai povestit, nu ai dus la bun sfarsit nici o regenerare, ceea ce clar duce la colmatarea filtrului.
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Acel "GM oil life monitor algorithm" este doar un countdown timer la benzinarul meu.
Depreciazã cu 1% la fiecare 3.6 zile daca merg apoximativ 80 km/ zi, 600 km/sãptãmânã.
Daca merg mai mulți km într-un timp scurt, depreciazã mai repede. Dupã aceea, daca merg mai putini km, nu mai depreciazã sau depreciazã mai lent, astfel încât pe o perioada mai mare sã iasã aceeași medie de km menționatã mai sus.
Ajunge la 0% fix dupã un an, deoarece merg 17 k km/an iar el este setat pentru 30 km/an.
La diesel nu am idee cum calculeazã el ținând cont de regenerãri.
Dar omul are simțuri: vãz, miros, pipãit și poate verifica nivelul uleiului (daca a crescut) și calitatea acestuia (daca conține motorina), mai ales la puțin timp dupã efectuarea schimbului de ulei.
Zic.
Ulei bun schimbat la 10-12 k km in regim mixt și la 7-8 k km la regim preponderent urban.
Evident cã trebuie rezolvatã problema cu dpf-ul înfundat. În special prin renunțarea la a folosi diesel preponderent în oraș.......
Depreciazã cu 1% la fiecare 3.6 zile daca merg apoximativ 80 km/ zi, 600 km/sãptãmânã.
Daca merg mai mulți km într-un timp scurt, depreciazã mai repede. Dupã aceea, daca merg mai putini km, nu mai depreciazã sau depreciazã mai lent, astfel încât pe o perioada mai mare sã iasã aceeași medie de km menționatã mai sus.
Ajunge la 0% fix dupã un an, deoarece merg 17 k km/an iar el este setat pentru 30 km/an.
La diesel nu am idee cum calculeazã el ținând cont de regenerãri.
Dar omul are simțuri: vãz, miros, pipãit și poate verifica nivelul uleiului (daca a crescut) și calitatea acestuia (daca conține motorina), mai ales la puțin timp dupã efectuarea schimbului de ulei.
Zic.
Ulei bun schimbat la 10-12 k km in regim mixt și la 7-8 k km la regim preponderent urban.
Evident cã trebuie rezolvatã problema cu dpf-ul înfundat. În special prin renunțarea la a folosi diesel preponderent în oraș.......
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat