Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • Dorine1

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2006 14 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. Va rog sa ma ajutati cu doua probleme pe care le intampin la masina.Am masina de mai bine de un an si nu am avut probleme cu ea,fara coduri de eroare sau martori aprinsi.Dar de 2 saptamani "Cineva mic si negru"a decis ca a-r fi cazul sa ma supere.Asadar.Opel Astra H,2006,1.4 XEP.
1.Dupa un drum mai lung am observat ca apa nu se mai raceste deloc si a fost aruncata afara din borcan fara ca ventilatorul sa porneasca.Am pus masina pe trailer (fierbea apa in maxim 2 minute de mers)si la servis sau schimbat urmatoarele:Pompa apa (nu mai aveam paleti),senzorul de temperatura de pe ea ,termo siguranta de pe ventilator..Spre norocul meu se pare ca nu au fost probleme cu garnitura de chiuloasa.La proba de functionare facuta pe loc la prima pornire la rece (-5 grade) a pornit si ventilatorul direct pe a 2 viteza,desi temperatura indicata de sonda era 73 grade. Am Intrebat mecanicul si acesta mi-a spus sa am un pic de rabdare sa se incalzeasca apa si acesta se va opri(asta sa si intamplat dupa 30 de secunde)
2 Zilele trecute m-a pus pacatul si curiozitatea sa trag putin(nu am stricat sau rupt ceva) de clapeta unui burduf aflat undeva aproximativ in parte stanga sus a bateriei si mai mult ca sigur s-a dezamorst ceva fiindca din acel moment motorul porneste la a 2 sau chiar a 3 a cheie.La cald porneste normal dar la rece mai greu.
3 Astazi am fost nevoit sa ai scot si termostatul pentru ca sa blocat pe inchis(90-100 grade in motor, a pornit ventilatorul) ,dar radiatorul era rece.La proba facuta fara termostat apa s-a incalzit maxim 85 de grade ,dar nu se mai opreste ventilatorul.La urmatoare pornire senzorul indica 73 de grade ventilatorul merge pe viteza 2(am pus senzorul vechi si nici o schimbare) si masina trepideaza si parca nu se alimenteaza suficient(problema 2 cred)
Daca am scris prea mult va rog sa ma scuzati dar am vrut sa explic situatia cat mai bine fiindca am avut 2 saptamani pline si foarte obositoare.
Va multumesc tuturor



MODEL: Astra 2006
MOTOR: 14 xep
Skip ads

  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Banuiesc ca tu citesti temperartura motorului din meniul ascuns.
La mine daca ma uit in meniul ascuns FARA sa pun contactul imi arata 73 grade, iar cand pornesc motorul imi arata valoare reala a temperaturii.
Verifica temperatura motorului cu contactul PUS sau cu motorul pornit.
Verifica sa nu ai furtune sau radiatorul infundat. Pune un termostat de calitate, probabil celalalt eraa o porcarie.
  • Dorine1

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2006 14 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Mulțumesc de rãspuns.Intotdeauna citesc temperatura cu contactul pus.Dar am rezolvat problema astfel.Am mers la un pasionat de electricã și electronicã auto (nu e electrician auto),care a luat la mînã toate firele (atât cât s-au putut,), a refãcut izolația și a pus protecție noua pe unele mãnunchiuri de fire,a scos mufele de la ecu ,și le-a a dat cu spray de contact,a șters erorile ,am resetat calculatorul prin scoaterea bornei,și minunea s-au produs,Mașinã a pornit la prima cheie,fara rateuri sau alte erori.Care sã fi fost rezolvarea problemei,exact nu am un rãspuns.
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Rezolvarea problemei: Contacte oxidate.
Era foarte bine daca scotea si blocul de sigurante din compartimentul motor sa de si sub el cu spray de contacte, dar bine ca iti merge.
Drumuri bune sa ai !
  • Dorine1

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2006 14 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Am luat la cunoștințã și am dat cu spray blocul de siguranțe,preventiv.Multumesc.Am schimbat termostatul care a rãmas blocat pe închis,și am observat cã cel nou deschide la 94,95 de grade.E in regula? Am auzit o discuție cã ar fi termostate care deschid pe la 87 de grade.M-ar bate gândul sã caut așa ceva ,nu cred cã ar face rãu mașini.Ce pãrere aveți?Sau poate puteți pune un link(dacã nu este considerat reclama),cu piesa respectiva.Multumesc
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Blocul de sigurante nu trebuia dat cu spraypeste el. Trebuia scos din alea trei suruburi cu cap torx aflate intre sigurante si dat cu spray sub el (parca trei suruburi sunt).
La motoarele Z14XEP si Z16XEP (poate si la altele) termostatul incepe sa deschida la 94 ... 95 grade si este complet deschis la 104 ...105 grade. Este special conceput asa pt a asigura o ardere completa a benzinei in camerade ardere. Daca fabricantul a facut asa .... EU zic sa lasam asa.

Later edit: Am gasit pe net niste poze cu blocul de sigurante.


  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=reJG5_xwGQE
  • Dorine1

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2006 14 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Îmi cer scuze m-am exprimat greșit în legãturã cu blocul de sigurante,normal cã am scos parte de deasupra și am am dat cu spray contactele de dedesupt,era culmea sã fi dat siguranțele.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR