ytd
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2014
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Am un Opel Insignia 2009 - 220.000 km.
Am gasit pe internet filtru de particule nou calitate premium cica... garantie 2 ani fara limita km la 350e.
Si-a curatat cineva filtrul de particule la DPF Doctor? Daca da, e multimit? merita sau mai bine cumpar unul nou? Am 220.000 km cu Insignia si prefer sa il curat... sau sa cumpar unul nou? insa nu stiu daca intr'adevar se merita pretul de 350 euro pt unul nou (se gaseste la odorheiul secuiesc - olx) sau mai bine dau ~500 lei pt curatare. Nu fac mai mult de 50.000 km cu masina in urmatorii 5 ani si oricum peste 5 ani o s-o schimb.
Diferenta de la ~500 lei la 350 euro este destul de mare, as prefera curatare, dar... n-as vrea nici asa sa dau ~~500lei degeaba.
MODEL: Insignia 2009
MOTOR: A20DTH
Am un Opel Insignia 2009 - 220.000 km.
Am gasit pe internet filtru de particule nou calitate premium cica... garantie 2 ani fara limita km la 350e.
Si-a curatat cineva filtrul de particule la DPF Doctor? Daca da, e multimit? merita sau mai bine cumpar unul nou? Am 220.000 km cu Insignia si prefer sa il curat... sau sa cumpar unul nou? insa nu stiu daca intr'adevar se merita pretul de 350 euro pt unul nou (se gaseste la odorheiul secuiesc - olx) sau mai bine dau ~500 lei pt curatare. Nu fac mai mult de 50.000 km cu masina in urmatorii 5 ani si oricum peste 5 ani o s-o schimb.
Diferenta de la ~500 lei la 350 euro este destul de mare, as prefera curatare, dar... n-as vrea nici asa sa dau ~~500lei degeaba.
MODEL: Insignia 2009
MOTOR: A20DTH
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ytd
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2014
- Mesaj Privat
M-am documentat mai mult... in special clipul de la 99vehicles si e bine ori sa il cureti ori sa il schimbi, altfel afecteaza mai multe componente, inclusiv turbina... gazele nu mai ies cum trebuie.
Deocamdata nu am probleme, dar masina trage cam greut si incepe sa miroasa filtru de particule daca stau mai mult de 2 minute pe loc (de obicei inainte sa plec cu masina udneva o las macar 1 min sa se incalzeasca, sa ajunga uleiul unde trebuie, ungere blablal).
Daca nu il curat sau nu il schimb, ma va costa mult mai mult dupa aia. La 220.000 km e recomandat (daca nu obligatoriu) schimbat sau curatat.
Am urmarit mai muolte videoclipuri pe youtube si toti spun acelasi lucru, curatat sau inlocuit pana in 200.000 km - cel putin la insignia. La BMW/Mercedes DPF-ul tine peste 500.000 km, dar na... si alte preturi.
Incarcarea nu stiu cat este...
Am OPCOM OBD si ultima data (acum aproximativ 2 ani) isi facea regenerarea intre 200~400km - depinde cat de mult mergeam in oras.
Deocamdata nu am probleme, dar masina trage cam greut si incepe sa miroasa filtru de particule daca stau mai mult de 2 minute pe loc (de obicei inainte sa plec cu masina udneva o las macar 1 min sa se incalzeasca, sa ajunga uleiul unde trebuie, ungere blablal).
Daca nu il curat sau nu il schimb, ma va costa mult mai mult dupa aia. La 220.000 km e recomandat (daca nu obligatoriu) schimbat sau curatat.
Am urmarit mai muolte videoclipuri pe youtube si toti spun acelasi lucru, curatat sau inlocuit pana in 200.000 km - cel putin la insignia. La BMW/Mercedes DPF-ul tine peste 500.000 km, dar na... si alte preturi.
Incarcarea nu stiu cat este...
Am OPCOM OBD si ultima data (acum aproximativ 2 ani) isi facea regenerarea intre 200~400km - depinde cat de mult mergeam in oras.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
nu stiu ce sa zic dar nu consider ca este adevarat ce spune cel de la 99vehicles...
de mirosit miroase oricum si nu de la filtrul de particule pentru ca el nu are treaba cu mirosul (gazele) ci doar cu suspensiile din gazele de evacuare pe care le aduna si odata la ceva timp le arde. Partea de miros (gazele de ardere) sunt reglate/anulate sau modificate prin reactia care are loc in catalizator care este total altceva.
DPF si Catalizatorul sunt 2 sisteme total diferite cu roluri diferite. Cert este ca atata timp cat functioneaza nu ai treaba cu el decat sa ai grija la regenerari sa nu le opresit si va fi bine multi km...
de mirosit miroase oricum si nu de la filtrul de particule pentru ca el nu are treaba cu mirosul (gazele) ci doar cu suspensiile din gazele de evacuare pe care le aduna si odata la ceva timp le arde. Partea de miros (gazele de ardere) sunt reglate/anulate sau modificate prin reactia care are loc in catalizator care este total altceva.
DPF si Catalizatorul sunt 2 sisteme total diferite cu roluri diferite. Cert este ca atata timp cat functioneaza nu ai treaba cu el decat sa ai grija la regenerari sa nu le opresit si va fi bine multi km...
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
ytd a scris:M-am documentat mai mult... in special clipul de la 99vehicles si e bine ori sa il cureti ori sa il schimbi, altfel afecteaza mai multe componente, inclusiv turbina... gazele nu mai ies cum trebuie.
Deocamdata nu am probleme, dar masina trage cam greut si incepe sa miroasa filtru de particule daca stau mai mult de 2 minute pe loc (de obicei inainte sa plec cu masina udneva o las macar 1 min sa se incalzeasca, sa ajunga uleiul unde trebuie, ungere blablal).
Daca nu il curat sau nu il schimb, ma va costa mult mai mult dupa aia. La 220.000 km e recomandat (daca nu obligatoriu) schimbat sau curatat.
Am urmarit mai muolte videoclipuri pe youtube si toti spun acelasi lucru, curatat sau inlocuit pana in 200.000 km - cel putin la insignia. La BMW/Mercedes DPF-ul tine peste 500.000 km, dar na... si alte preturi.
Incarcarea nu stiu cat este...
Am OPCOM OBD si ultima data (acum aproximativ 2 ani) isi facea regenerarea intre 200~400km - depinde cat de mult mergeam in oras.
Deocamdata nu am probleme, dar masina trage cam greut si incepe sa miroasa filtru de particule daca stau mai mult de 2 minute pe loc (de obicei inainte sa plec cu masina udneva o las macar 1 min sa se incalzeasca, sa ajunga uleiul unde trebuie, ungere blablal).
Daca nu il curat sau nu il schimb, ma va costa mult mai mult dupa aia. La 220.000 km e recomandat (daca nu obligatoriu) schimbat sau curatat.
Am urmarit mai muolte videoclipuri pe youtube si toti spun acelasi lucru, curatat sau inlocuit pana in 200.000 km - cel putin la insignia. La BMW/Mercedes DPF-ul tine peste 500.000 km, dar na... si alte preturi.
Incarcarea nu stiu cat este...
Am OPCOM OBD si ultima data (acum aproximativ 2 ani) isi facea regenerarea intre 200~400km - depinde cat de mult mergeam in oras.
99vehicles are ceva idei vagi despre cum functioneaza masinile, cel putin in clipurile despre Opel nu prea stie pe ce lume e. Pe de alta parte...prin parerea pe care o are el despre Opel, in general...as zice sa te abtiii sa il iei drept guru pe acest forum . A se vedea si cele doua clipuri anti Opel postate pentru scurt timp pe canalul lui .
- Mylux
- **
- 104 mesaje
- din 15 Feb 2018
- Insignia 2011 A20DTH
- Maramures
Mylux
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Maramures
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2018
- Mesaj Privat
ytd
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2014
- Mesaj Privat
ideea e ca as vrea totusi sa ii fac o curatare preventiv insa nu as vrea sa dau 500 lei si sa ma tina scurt timp ca dupa aia tot sa trebuiasca sa-l inlocuiesc.
Am vrut sa vad/aflu niste pareri de la voi.
Totusi preventia este cel mai bun lucru, nu ma pricep foarte bine in domeniul auto/mecanic asa ca mai bine intreb.
Ma gandeam ca poate cineva si-a facut curatare la filtru si putea sa-si dea cu parerea.
Am vrut sa vad/aflu niste pareri de la voi.
Totusi preventia este cel mai bun lucru, nu ma pricep foarte bine in domeniul auto/mecanic asa ca mai bine intreb.
Ma gandeam ca poate cineva si-a facut curatare la filtru si putea sa-si dea cu parerea.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
cum ziceam si ti-au spus si alti colegi mai sus: stai linistit atata timp cat nu face probleme lasa-l in pace ca risti sa faci mai mult rau decat bine (la curatare este posibil sa il infunde mai tare chiar sau sa il strice (este totusi un fagure special foarte fin care retine acele particule care apoi sunt arse odata la ceva timp cand se face regenerarea.
acum tu stii ce vrei sa faci si de ce...
acum tu stii ce vrei sa faci si de ce...
- cristih2000
- *
- 2 mesaje
- din 15 Mar 2021
- Insignia 2012 A20DTH
- Hunedoara
cristih2000
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Insignia 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2021
- Mesaj Privat
Salut! Am cumparat acum 2 luni o insignia 2012, 2.0, 160CP. Acum o luna mi-a afisat ca filtrul de particule este plin si sa continui sa conduc. Am facut asta dar zilele trecute am primit acelasi mesaj. De data asta am mers mai bine de o ora cu masina turata la 3000-3500 de turatii si mesajul nu mai dispare. Daca a mai intampinat aceasta problema si daca a reusit s-o rezolve m-ar ajuta f.f. mult. Multumesc!
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
1. Fa o diagnoza la cineva care se pricepe! Daca ai un defect pe partea ce tine de DPF, nu se mai fac regenerari, deci poti sa mergi si o saptamana cu ea, incontinuu.
2. Adapteaza-ti modul de condus, ca pentru o masina cu DPF. (stiu ca nu este posibil mereu, dar macar in mare parte...)
3. Cam multe RPM, presupun ca ai mers cu treapta inferioara, ceea ce iar nu este chiar ok. Trebuie sa-i ceri si putere motorului, nu doar turatie, ca altfel ai face regenerarea in parcare.
2. Adapteaza-ti modul de condus, ca pentru o masina cu DPF. (stiu ca nu este posibil mereu, dar macar in mare parte...)
3. Cam multe RPM, presupun ca ai mers cu treapta inferioara, ceea ce iar nu este chiar ok. Trebuie sa-i ceri si putere motorului, nu doar turatie, ca altfel ai face regenerarea in parcare.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
vezi ca sunt cateva firme care curata filtrul. este destul de ok treaba.
ori il dai jos si te duci la ei cu el in brate sau te duci cu masina. nu este ieftin dar cel putin ai o chestie sigura.
nu incerca cu altele ca te tin o luna si apoi gata.doar
daca gasesti pe o masina SH si pui tester pe ea si api dai jos filtrul...etc cam complicat.
ori il dai jos si te duci la ei cu el in brate sau te duci cu masina. nu este ieftin dar cel putin ai o chestie sigura.
nu incerca cu altele ca te tin o luna si apoi gata.doar
daca gasesti pe o masina SH si pui tester pe ea si api dai jos filtrul...etc cam complicat.
- cristih2000
- *
- 2 mesaje
- din 15 Mar 2021
- Insignia 2012 A20DTH
- Hunedoara
cristih2000
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Insignia 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2021
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat