- FCantaragiu
- OP
- 7 mesaje
- din 05 Jul 2017
FCantaragiu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2017
- Mesaj Privat
Buna ziua!
Scriu pentu prima data ,așa ca sper sa mã înțelegeți!
Am un opel asta h 1.9 110 cp hdti .Altenatorul încarcã cand vrea el . L-am schimbat acum jumatate de an ,cand am facut verificarea la baterie la 6 luni. A mers ok 4luni ,dupa care a inceput sa incarce 13,4 -13,5v,precizez cã masina circula cam 3km pe zi cu 5sau 6 porniri. Am banuit k iar este alternatorul,dar asa de repede sa cedeze ,am mai citit pe forum și am incercat sã o pornesc de 2 3 ori cu scoaterea chei din contact de tot si surpriza inarca 14,2v ,dar acum nu mai vrea ,am observat cã ,curentul de la excitatie fluctueazã dupa care releul declanșeazã si ramane pe baterie la 11,8v dar becul nu se aprinde ,opresc din nou dupa ce pornesc încarcã 13,5-13,6v . Intrebare, poate sa fie cumva si din cauza calculatorului ,sau a tabloului de siguranțe ? Nu stiu ce sãi mai fac . Am pus-o pe tester si are urmãtoarele erori, care sunt in poza .Am schimbat și caseta de direcție, nu mai aveam servo ,dar cred k tot de la incarcare era ,ne verificand dacã incarca , am aflat ,dacã nu are suficient curent pompa de servo nu mai funcționeazã . Dar sa revenim la încãrcare . Mã poate ajuta cineva?
Va mulțumesc pentru înțelegere!
MODEL: Opel asta h caravan
MOTOR: 1.9 110cp hdti
LOCATIE: Cernavodã
Scriu pentu prima data ,așa ca sper sa mã înțelegeți!
Am un opel asta h 1.9 110 cp hdti .Altenatorul încarcã cand vrea el . L-am schimbat acum jumatate de an ,cand am facut verificarea la baterie la 6 luni. A mers ok 4luni ,dupa care a inceput sa incarce 13,4 -13,5v,precizez cã masina circula cam 3km pe zi cu 5sau 6 porniri. Am banuit k iar este alternatorul,dar asa de repede sa cedeze ,am mai citit pe forum și am incercat sã o pornesc de 2 3 ori cu scoaterea chei din contact de tot si surpriza inarca 14,2v ,dar acum nu mai vrea ,am observat cã ,curentul de la excitatie fluctueazã dupa care releul declanșeazã si ramane pe baterie la 11,8v dar becul nu se aprinde ,opresc din nou dupa ce pornesc încarcã 13,5-13,6v . Intrebare, poate sa fie cumva si din cauza calculatorului ,sau a tabloului de siguranțe ? Nu stiu ce sãi mai fac . Am pus-o pe tester si are urmãtoarele erori, care sunt in poza .Am schimbat și caseta de direcție, nu mai aveam servo ,dar cred k tot de la incarcare era ,ne verificand dacã incarca , am aflat ,dacã nu are suficient curent pompa de servo nu mai funcționeazã . Dar sa revenim la încãrcare . Mã poate ajuta cineva?
Va mulțumesc pentru înțelegere!
MODEL: Opel asta h caravan
MOTOR: 1.9 110cp hdti
LOCATIE: Cernavodã
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Poate suna rautacios, daca mergi zilnic 3 km cu 5-6 porniri mai bine mergi cu taxi sau cu bicicleta, sau si mai sanatos pe jos. Asa vei termina orice baterie, alternator si intr-un final orice motor diesel, pe care le consider motoare ideale pentru drumuri lungi!
Revenind la problema ta, banuiesc ca bateria ta e descarcata. O baterie buna trebuie sa aibe intre 12,5 si 12,8 V. Pune-o urgent la incarcat pe redresor. Apoi masori tensiunea pe baterie cu motorul pornit cu si fara consumatori, ar trebui sa ai 14,0 - 14,4 V. Daca masori alte valori, mai mici, inseamna posibile cauze alternator defect sau cabluri baterie. Pentru a elimina problema la cabluri poti masura intre borna + de pe alternator si caroserie. Daca valorile masurate sunt identice cu ce masori pe bornele bateriei sigur problema este la alternator.
Alternator nou nu inseamna si bun. Ce marca ai luat?
P.S. Nu inteleg, explica te rog ce inseamna ”am incercat sã o pornesc de 2 3 ori cu scoaterea chei din contact”
Revenind la problema ta, banuiesc ca bateria ta e descarcata. O baterie buna trebuie sa aibe intre 12,5 si 12,8 V. Pune-o urgent la incarcat pe redresor. Apoi masori tensiunea pe baterie cu motorul pornit cu si fara consumatori, ar trebui sa ai 14,0 - 14,4 V. Daca masori alte valori, mai mici, inseamna posibile cauze alternator defect sau cabluri baterie. Pentru a elimina problema la cabluri poti masura intre borna + de pe alternator si caroserie. Daca valorile masurate sunt identice cu ce masori pe bornele bateriei sigur problema este la alternator.
Alternator nou nu inseamna si bun. Ce marca ai luat?
P.S. Nu inteleg, explica te rog ce inseamna ”am incercat sã o pornesc de 2 3 ori cu scoaterea chei din contact”
- FCantaragiu
- OP
- 7 mesaje
- din 05 Jul 2017
FCantaragiu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2017
- Mesaj Privat
Salutare!
Multumesc pentu sfat!
Deci cu pornirea ,de trei ori cu scoaterea chei.
Pornesc masina , intu in meniu de bord la incarcare ,care imi arata 11,6 v o las pornita 5-10 minute ,apoi olresc masina ,scot cheia din contact o las câteva secunde si o pornesc iar ,îmi arata 13,5-13,6v. Repetand încã o data acelas lucru ,imi arata 13,7-13,8v si cam atat nu imi mai aratã 14 v sau 14,2 .
Multumesc pentu sfat!
Deci cu pornirea ,de trei ori cu scoaterea chei.
Pornesc masina , intu in meniu de bord la incarcare ,care imi arata 11,6 v o las pornita 5-10 minute ,apoi olresc masina ,scot cheia din contact o las câteva secunde si o pornesc iar ,îmi arata 13,5-13,6v. Repetand încã o data acelas lucru ,imi arata 13,7-13,8v si cam atat nu imi mai aratã 14 v sau 14,2 .
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
FCantaragiu a scris:Salutare!
Multumesc pentu sfat!
Deci cu pornirea ,de trei ori cu scoaterea chei.
Pornesc masina , intu in meniu de bord la incarcare ,care imi arata 11,6 v o las pornita 5-10 minute ,apoi olresc masina ,scot cheia din contact o las câteva secunde si o pornesc iar ,îmi arata 13,5-13,6v. Repetand încã o data acelas lucru ,imi arata 13,7-13,8v si cam atat nu imi mai aratã 14 v sau 14,2 .
Multumesc pentu sfat!
Deci cu pornirea ,de trei ori cu scoaterea chei.
Pornesc masina , intu in meniu de bord la incarcare ,care imi arata 11,6 v o las pornita 5-10 minute ,apoi olresc masina ,scot cheia din contact o las câteva secunde si o pornesc iar ,îmi arata 13,5-13,6v. Repetand încã o data acelas lucru ,imi arata 13,7-13,8v si cam atat nu imi mai aratã 14 v sau 14,2 .
ceea ce faci tu este o crima pentru masina aia...
orice masina dupa ce porneste trebuie ca bateria sa se reincarce lucru care se intampla dupa ce mergi cu ea 30 de minute. Daca nu respecti acest lucru atunci bateria si alternatorul vor ceda rapid...
un motor diesel nu se lasa pornit pe loc (ca sa se incalzeasca), el se incalzeste in mers in sarcina.
Legat de problema ta, dupa ce porneste, alternatorul la Astra H din cate stiu incarca in functie de tensiunea bateriei in functie de cat este ea de descarcata dar nu are voie sa fie tensiunea sub 13.8 V si pana la 14.4- 14.5V.
Verifica intai bateria cat are dupa ce a stat 24h fara sa fie pornita. Ca sa fie buna trebuie sa aiba minim 12.4-12.5V daca are sub aceasta valoare bateria este dusa sau pe duca si va chinui sau chiar strica alternatorul.
Verifica incarcarea cu o baterie care este sigur buna, trebuie sa nu scada sub 13.8V cu toti consumatorii activati. Daca este sub aceasta valoare poate insemna o dioda dusa sau releul de incarcare cu probleme.
NU MAI PORNII SI OPRII MASINA DE 2-3 ORI CUM SPUI CA AI FACUT! este crima curata pentru intreg sistemul...
- FCantaragiu
- OP
- 7 mesaje
- din 05 Jul 2017
FCantaragiu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2017
- Mesaj Privat
Am inteles cu pornireasi cu oprirea .
Dar am schimbat puntea de diode si releul si tot nu incarca . Am pus baterie buna ,nu noua avea 12,8v si la pornire lua undeva la 11,9v si asa a ramas cu 11,8 in scadere de a ajuns sa se aprinda abs si altele . Deci ,alternator de la RNL de aproximativ 1 an am schimbat puntea si releul si tot nu incarca . Poate este altceva. Am pus o lampa la borna de excitatie si din 3in3 sec. se aprinde si se stinge . Nu cred ca trebuie sa facã așa .
Sa fie din calculator?
Dar am schimbat puntea de diode si releul si tot nu incarca . Am pus baterie buna ,nu noua avea 12,8v si la pornire lua undeva la 11,9v si asa a ramas cu 11,8 in scadere de a ajuns sa se aprinda abs si altele . Deci ,alternator de la RNL de aproximativ 1 an am schimbat puntea si releul si tot nu incarca . Poate este altceva. Am pus o lampa la borna de excitatie si din 3in3 sec. se aprinde si se stinge . Nu cred ca trebuie sa facã așa .
Sa fie din calculator?
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
posibil sa fie si din calculator. Normal insa dupa ce porneste, din ce stiu eu, calculatorul ii spune in functie de consumatori cat trebuie sa incarce... Ar trebui vazute si conexiunile electrice la baterie, la alternator si la demaror sa nu fie oxidate/slabite conexiunile si verificata tensiunea la fiecare capat atat la alternator (cat baga el efectiv) la demaror cat vine cand dai la automat si la baterie (cat curent ajunge la ea din ce incarca alternatorul).
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu, marea majoritate a alternatoarelor cu regulatorul incorporat, sunt instare sa se autoexcite. (rotorul ramane suficient magnetizat incat sa produca o bruma de camp magnetic la inceput, apoi prin efectul de avalansa intra in regim normal).
Este posibil sa ma si insel, iar acesta, daca este cu management inteligent al incarcarii, sa ma "contrazica", desi nu cred.
Daca pornim motorul, aducem turatia acestuia undeva pe la 200RPM pentru cateva secunde si apoi se masoara cu aparatul direct intre carcasa alternatorului si borba (surubul) lui de iesire pentru + (plus), si aici nu se constata o tensiune mai mare decat cea a acumulatorului, parerea mea este ca avem un alternator defect.
Sa nu uitam sa verificam si daca rotorul alternatorului se invarte, are sistem cu roata libera si poate acest sistem a cedat.
Este posibil sa ma si insel, iar acesta, daca este cu management inteligent al incarcarii, sa ma "contrazica", desi nu cred.
Daca pornim motorul, aducem turatia acestuia undeva pe la 200RPM pentru cateva secunde si apoi se masoara cu aparatul direct intre carcasa alternatorului si borba (surubul) lui de iesire pentru + (plus), si aici nu se constata o tensiune mai mare decat cea a acumulatorului, parerea mea este ca avem un alternator defect.
Sa nu uitam sa verificam si daca rotorul alternatorului se invarte, are sistem cu roata libera si poate acest sistem a cedat.
- FCantaragiu
- OP
- 7 mesaje
- din 05 Jul 2017
FCantaragiu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2017
- Mesaj Privat
Salutare!
Deci nu stiu ce sã-i mai fac !
Am pus baterie noua si releu, cand am pus bonele am constat cã, indicatorul de la baterie din verde s-a fãcut instant alb. Am pus contactul , luminozitatea bordului a scãzut si pompa de motorina mergea cu întrerupere. La prima cheie nu a pornit ,am scos cheia din contact ,am lasat cteva secunde si când am pus contactul isi revenise bordul pompa mergea normal ,curentul aratat pe displei era 12.3v (baterie noua) am pornit ,xurentul la pornire era11,9v si tinde-a in scadere de se aprinses abs ,antiderapare ,a inceput sa întrerupã, dar de incarcat nici vorba. Qm oprit si cand a mai pus contactul tot bordul era luminite de craciun .
As vrea sa fac un filmulet ,dar nu cred cã-l pot trimite este prea mare. Mai dați-mi niște sfaturi ,dar sa nu ajung la reprezentanta cã-mi trebuie platforma si este la 80 km si transportu este dus întors.
Va mulțumesc!
Deci nu stiu ce sã-i mai fac !
Am pus baterie noua si releu, cand am pus bonele am constat cã, indicatorul de la baterie din verde s-a fãcut instant alb. Am pus contactul , luminozitatea bordului a scãzut si pompa de motorina mergea cu întrerupere. La prima cheie nu a pornit ,am scos cheia din contact ,am lasat cteva secunde si când am pus contactul isi revenise bordul pompa mergea normal ,curentul aratat pe displei era 12.3v (baterie noua) am pornit ,xurentul la pornire era11,9v si tinde-a in scadere de se aprinses abs ,antiderapare ,a inceput sa întrerupã, dar de incarcat nici vorba. Qm oprit si cand a mai pus contactul tot bordul era luminite de craciun .
As vrea sa fac un filmulet ,dar nu cred cã-l pot trimite este prea mare. Mai dați-mi niște sfaturi ,dar sa nu ajung la reprezentanta cã-mi trebuie platforma si este la 80 km si transportu este dus întors.
Va mulțumesc!
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Incepe prin a face masuratori, asa cum ti s-a explicat deja, altfel o sa tot schimbi piese.
Masoara tensiunea pe direct bornele bateriei si direct pe bornele alternatorului (carcasa si surubul de +)
Aparent, arata ca un contact imperfect pe traseul curentilor mari, dar pentru localizare, trebuie masurat si verificat optic.
Masoara tensiunea pe direct bornele bateriei si direct pe bornele alternatorului (carcasa si surubul de +)
Aparent, arata ca un contact imperfect pe traseul curentilor mari, dar pentru localizare, trebuie masurat si verificat optic.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
FCantaragiu a scris:Salutare!
Deci nu stiu ce sã-i mai fac !
Am pus baterie noua si releu, cand am pus bonele am constat cã, indicatorul de la baterie din verde s-a fãcut instant alb. Am pus contactul , luminozitatea bordului a scãzut si pompa de motorina mergea cu întrerupere. La prima cheie nu a pornit ,am scos cheia din contact ,am lasat cteva secunde si când am pus contactul isi revenise bordul pompa mergea normal ,curentul aratat pe displei era 12.3v (baterie noua) am pornit ,xurentul la pornire era11,9v si tinde-a in scadere de se aprinses abs ,antiderapare ,a inceput sa întrerupã, dar de incarcat nici vorba. Qm oprit si cand a mai pus contactul tot bordul era luminite de craciun .
As vrea sa fac un filmulet ,dar nu cred cã-l pot trimite este prea mare. Mai dați-mi niște sfaturi ,dar sa nu ajung la reprezentanta cã-mi trebuie platforma si este la 80 km si transportu este dus întors.
Va mulțumesc!
Deci nu stiu ce sã-i mai fac !
Am pus baterie noua si releu, cand am pus bonele am constat cã, indicatorul de la baterie din verde s-a fãcut instant alb. Am pus contactul , luminozitatea bordului a scãzut si pompa de motorina mergea cu întrerupere. La prima cheie nu a pornit ,am scos cheia din contact ,am lasat cteva secunde si când am pus contactul isi revenise bordul pompa mergea normal ,curentul aratat pe displei era 12.3v (baterie noua) am pornit ,xurentul la pornire era11,9v si tinde-a in scadere de se aprinses abs ,antiderapare ,a inceput sa întrerupã, dar de incarcat nici vorba. Qm oprit si cand a mai pus contactul tot bordul era luminite de craciun .
As vrea sa fac un filmulet ,dar nu cred cã-l pot trimite este prea mare. Mai dați-mi niște sfaturi ,dar sa nu ajung la reprezentanta cã-mi trebuie platforma si este la 80 km si transportu este dus întors.
Va mulțumesc!
verifica electromotorul. parerea mea este ca este posibil sa fie o perie in scurt sau undeva ai un scurt mare. posibil si la alternator sa fie o perie in scurt sau dusa...
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
"Am pus contactul , luminozitatea bordului a scãzut si pompa de motorina mergea cu întrerupere"
Atat timp cat starterul nu a fost comandat, cum ar putea sa aiba vreo influenta periile din electromotor?
Nu zic sa nu verifice colegul, chiar este bine sa verifice totul, dar sa nu ii dam delucru prea mult, in zadar.
Imi cer scuze colegului @mikyboy, nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar logica mea, asa spune.
Atat timp cat starterul nu a fost comandat, cum ar putea sa aiba vreo influenta periile din electromotor?
Nu zic sa nu verifice colegul, chiar este bine sa verifice totul, dar sa nu ii dam delucru prea mult, in zadar.
Imi cer scuze colegului @mikyboy, nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar logica mea, asa spune.
- FCantaragiu
- OP
- 7 mesaje
- din 05 Jul 2017
FCantaragiu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2017
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- FCantaragiu
- OP
- 7 mesaje
- din 05 Jul 2017
FCantaragiu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2017
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- FCantaragiu
- OP
- 7 mesaje
- din 05 Jul 2017
FCantaragiu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2017
- Mesaj Privat
- marin70
- ***
- 517 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat