DODO
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 1,7D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2006
- Mesaj Privat
Mi se par de-a dreptul aberanta grilele din noul cod fiscal pentru impozitul auto si pentru taxa de inmatriculare a autovehiculelor de import SH. Pentru 1cmc peste 1600 cmc se dubleaza taxa pentru toata cilindreea nu doar pentru ce depaseste aceasta limita. Intr-o tara europeana (normala, condusa de oameni normali) impozitarea se face la puterea motorului (nu la cilindree!). Este evident ca s-a urmarit favorizarea celor care au preluat Dacia, adica Renault.
EXEMPLU:
-La 1600 cmc-impozit 560 mii lei vechi
-La 1601 cmc-impozit 1,2 milioane lei vechi
-Taxa de inmatriculare pentru un SH de 1600 cmc/E3: 760 Euro
-Taxa de inmatriculare pentru un SH de 1700 cmc/E3: 1160 Euro
Culmea este ca taxa de inmatriculare este aproape constanta indiferent de vechimeamasinii.
Dupa 16 ani de cand ii tot votez pe acesti domni:?: care sustin ca promoveaza libera concurenta si nu discriminarea, este prima data cand m-am hotarat sa nu ii mai votez!
EXEMPLU:
-La 1600 cmc-impozit 560 mii lei vechi
-La 1601 cmc-impozit 1,2 milioane lei vechi
-Taxa de inmatriculare pentru un SH de 1600 cmc/E3: 760 Euro
-Taxa de inmatriculare pentru un SH de 1700 cmc/E3: 1160 Euro
Culmea este ca taxa de inmatriculare este aproape constanta indiferent de vechimeamasinii.
Dupa 16 ani de cand ii tot votez pe acesti domni:?: care sustin ca promoveaza libera concurenta si nu discriminarea, este prima data cand m-am hotarat sa nu ii mai votez!
- ealex
- **
- 166 mesaje
- din 02 Nov 2005
- Calibra 1990 C20XE
- Bucuresti
ealex
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1990 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
DODO a scris:Mi se par de-a dreptul aberanta grilele din noul cod fiscal pentru impozitul auto si pentru taxa de inmatriculare a autovehiculelor de import SH. Pentru 1cmc peste 1600 cmc se dubleaza taxa pentru toata cilindreea nu doar pentru ce depaseste aceasta limita. Intr-o tara europeana (normala, condusa de oameni normali) impozitarea se face la puterea motorului (nu la cilindree!). Este evident ca s-a urmarit favorizarea celor care au preluat Dacia, adica Renault.
EXEMPLU:
-La 1600 cmc-impozit 560 mii lei vechi
-La 1601 cmc-impozit 1,2 milioane lei vechi
-Taxa de inmatriculare pentru un SH de 1600 cmc/E3: 760 Euro
-Taxa de inmatriculare pentru un SH de 1700 cmc/E3: 1160 Euro
Culmea este ca taxa de inmatriculare este aproape constanta indiferent de vechimeamasinii.
Dupa 16 ani de cand ii tot votez pe acesti domni:?: care sustin ca promoveaza libera concurenta si nu discriminarea, este prima data cand m-am hotarat sa nu ii mai votez!
EXEMPLU:
-La 1600 cmc-impozit 560 mii lei vechi
-La 1601 cmc-impozit 1,2 milioane lei vechi
-Taxa de inmatriculare pentru un SH de 1600 cmc/E3: 760 Euro
-Taxa de inmatriculare pentru un SH de 1700 cmc/E3: 1160 Euro
Culmea este ca taxa de inmatriculare este aproape constanta indiferent de vechimeamasinii.
Dupa 16 ani de cand ii tot votez pe acesti domni:?: care sustin ca promoveaza libera concurenta si nu discriminarea, este prima data cand m-am hotarat sa nu ii mai votez!
doar acum ai realizat ca singura masina e dacia?
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- corsa1.2tw
- **
- 138 mesaje
- din 01 Apr 2006
- Corsa 2005 Z12XEP
- Bucuresti
corsa1.2tw
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2006
- Mesaj Privat
kata- Suspendat
- 586 mesaje
- din 06 Jul 2004
kata- Mesaje scrise: 586
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2004
- Mesaj Privat
Teoretic, firma de leasing plateste impozitul la o masina, fiind proprietara acesteia, insa practic, tot tu, ca utilizator final si platitor de rate platesti acel impozit. In functie de firma de leasing, ti se emite faptura separata, trimestrial ( cazul Raiffeisen Leasing ) sau ti se include pe o factura de "rata", separat de valoarea ratei sau inclusa in valoarea acesteia ( cazul majoritatilor ).
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Executivul pregateste o noua modificare a valorii taxei de prima inmatriculare.
» Taxa pentru masinile Euro 4 noi ramane nemodificata, pentru celelalte se propun reduceri semnificative.
» Ieri, ministrul Varujan Vosganian a anuntat ca negocierile cu oficialii Comisiei Europene incep pe 15 mai.
Autoritatile de la Bucuresti urmeaza sa aiba pe data de 15 mai prima intalnire cu oficialii Comisiei Europene in legatura cu nivelul taxei de prima inmatriculare care se va introduce in Romania. Aceasta decizie a fost luata in urma intalnirii pe care ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a avut-o la Bruxelles cu comisarul european Laszlo Kovacs.
Noile propuneri
Ministrul Vosganian a anuntat ieri ca Executivul va opera o noua modificare in ceea ce priveste nivelul taxei de prima inmatriculare. Mai precis, a spus acesta, cu exceptia nivelului stabilit pentru masinile Euro 4 noi, care se mentine, la restul, valoarea taxei se va reduce. Potrivit nivelurilor orientative prezentate de ministrul Economiei si Comertului, care vor reprezenta un punct de
plecare in cadrul discutiilor cu expertii Comisiei Europene, pentru o masina Euro 4 noua, cu o capacitate cilindrica de 1400 cmc, taxa se pastreaza la 161 euro, in timp ce pentru una cu o vechime de pana la doi ani taxa scade de la 284 euro la 139 de euro. De asemenea, pentru o masina cu o vechime intre 4 si 5 ani, taxa se reduce de la 299 euro la 111 euro. In mod similar, pentru masinile Euro 4, dar cu o capacitate cilindrica de 1600 cmc, taxa se reduce de la 324 euro la 159 euro pentru cele cu vechimi de pana la 2 ani, si de la 342 euro la 127 euro pentru cele cu vechimi de pana la 5 ani. La capacitati de 2.000 cmc, taxa de prima inmatriculare se va reduce de la 945 la 461 euro pentru vechimi de pana la doi ani si de la 998 la 370 euro pentru vechimi de pana la 5 ani. In cazul masinilor cu cilindreea de peste 3.000 cmc, scaderea va fi de la 4.501 la 1.974 euro pentru vechimi de pana la doi ani si de la 4.276 la 1.583 euro pentru masinile mai vechi de cinci ani. si in cazul autoturismelor non Euro sunt prevazute reduceri semnificative. Astfel, daca pentru o masina cu capacitate cilindrica de 1400 cmc, taxa era stabilita la 4.007 in cazul unei vechimi cuprinse intre 14 si 15 ani, noul nivel este de 2.464 euro. Pentru vechimi de 20-21 de ani, taxa se reduce de la 4.007 la 1.120. Pentru aceleasi vechimi, taxele se diminueaza, in cazul masinilor cu o capacitate cilindrica de 1600 cmc, de la 4.579 euro la 2.816 euro si, respectiv, de la 4.578 euro la 1.280 euro.
Expertii CE vor decide
Romania a transmis saptamana trecuta Comisiei Europene o scrisoare protocolara ca raspuns la documentul de notificare trimis, in luna martie, de executivul de la Bruxelles privind taxa de prima inmatriculare, urmand ca discutiile sa continue intre cele doua parti la nivel de experti. In documentul transmis de autoritatile de la Bucuresti se arata ca Guvernul a analizat principiile de impozitare in spiritul solicitarilor Comisiei Europene, in sensul descresterii taxei de la autoturismele noi la cele rulate.
Desi scrisoarea nu a continut cifre si masuri concrete, autoritatile si-au manifestat, prin intermediul documentului, disponibilitatea ca discutiile sa continue in perioada urmatoare la nivel de experti din partea celor doua parti, pentru clarificarea aspectelor tehnice legate de taxa de prima inmatriculare.
PRINCIPII
In functie de vechime Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a apreciat ca noile reguli corespund solicitarilor CE si intereselor cumparatorilor de masini second-hand. Noua grila aplica principiul reducerii taxei pe masura ce autoturismul este mai vechi, avand in vedere ca timpul de viata al masinii scade si perioada in care va polua este mai scurta.
Ultima modificare făcută de Vios40 la Sam 12 Mai, 2007 6:39 am, modificat de 2 ori în total
» Taxa pentru masinile Euro 4 noi ramane nemodificata, pentru celelalte se propun reduceri semnificative.
» Ieri, ministrul Varujan Vosganian a anuntat ca negocierile cu oficialii Comisiei Europene incep pe 15 mai.
Autoritatile de la Bucuresti urmeaza sa aiba pe data de 15 mai prima intalnire cu oficialii Comisiei Europene in legatura cu nivelul taxei de prima inmatriculare care se va introduce in Romania. Aceasta decizie a fost luata in urma intalnirii pe care ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a avut-o la Bruxelles cu comisarul european Laszlo Kovacs.
Noile propuneri
Ministrul Vosganian a anuntat ieri ca Executivul va opera o noua modificare in ceea ce priveste nivelul taxei de prima inmatriculare. Mai precis, a spus acesta, cu exceptia nivelului stabilit pentru masinile Euro 4 noi, care se mentine, la restul, valoarea taxei se va reduce. Potrivit nivelurilor orientative prezentate de ministrul Economiei si Comertului, care vor reprezenta un punct de
plecare in cadrul discutiilor cu expertii Comisiei Europene, pentru o masina Euro 4 noua, cu o capacitate cilindrica de 1400 cmc, taxa se pastreaza la 161 euro, in timp ce pentru una cu o vechime de pana la doi ani taxa scade de la 284 euro la 139 de euro. De asemenea, pentru o masina cu o vechime intre 4 si 5 ani, taxa se reduce de la 299 euro la 111 euro. In mod similar, pentru masinile Euro 4, dar cu o capacitate cilindrica de 1600 cmc, taxa se reduce de la 324 euro la 159 euro pentru cele cu vechimi de pana la 2 ani, si de la 342 euro la 127 euro pentru cele cu vechimi de pana la 5 ani. La capacitati de 2.000 cmc, taxa de prima inmatriculare se va reduce de la 945 la 461 euro pentru vechimi de pana la doi ani si de la 998 la 370 euro pentru vechimi de pana la 5 ani. In cazul masinilor cu cilindreea de peste 3.000 cmc, scaderea va fi de la 4.501 la 1.974 euro pentru vechimi de pana la doi ani si de la 4.276 la 1.583 euro pentru masinile mai vechi de cinci ani. si in cazul autoturismelor non Euro sunt prevazute reduceri semnificative. Astfel, daca pentru o masina cu capacitate cilindrica de 1400 cmc, taxa era stabilita la 4.007 in cazul unei vechimi cuprinse intre 14 si 15 ani, noul nivel este de 2.464 euro. Pentru vechimi de 20-21 de ani, taxa se reduce de la 4.007 la 1.120. Pentru aceleasi vechimi, taxele se diminueaza, in cazul masinilor cu o capacitate cilindrica de 1600 cmc, de la 4.579 euro la 2.816 euro si, respectiv, de la 4.578 euro la 1.280 euro.
Expertii CE vor decide
Romania a transmis saptamana trecuta Comisiei Europene o scrisoare protocolara ca raspuns la documentul de notificare trimis, in luna martie, de executivul de la Bruxelles privind taxa de prima inmatriculare, urmand ca discutiile sa continue intre cele doua parti la nivel de experti. In documentul transmis de autoritatile de la Bucuresti se arata ca Guvernul a analizat principiile de impozitare in spiritul solicitarilor Comisiei Europene, in sensul descresterii taxei de la autoturismele noi la cele rulate.
Desi scrisoarea nu a continut cifre si masuri concrete, autoritatile si-au manifestat, prin intermediul documentului, disponibilitatea ca discutiile sa continue in perioada urmatoare la nivel de experti din partea celor doua parti, pentru clarificarea aspectelor tehnice legate de taxa de prima inmatriculare.
PRINCIPII
In functie de vechime Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a apreciat ca noile reguli corespund solicitarilor CE si intereselor cumparatorilor de masini second-hand. Noua grila aplica principiul reducerii taxei pe masura ce autoturismul este mai vechi, avand in vedere ca timpul de viata al masinii scade si perioada in care va polua este mai scurta.
Ultima modificare făcută de Vios40 la Sam 12 Mai, 2007 6:39 am, modificat de 2 ori în total
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Consiliul ministrilor pentru economie si finante din Uniunea Europeana (ECOFIN) sustine eliminarea progresiva, intr-un interval de timp cuprins intre 5 si 10 ani ani, a taxei de inmatriculare auto, a declarat, marti, la Bruxelles, ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian, relateaza Rompres. Vosganian a afirmat ca UE are in vedere si instituirea unui sistem de restituire a taxei de inregistrare pentru autoturisme, precum si o corelare a taxei anuale de circulatie cu emisiile de CO2. "Vom trimite o formula mai detaliata in ceea ce priveste taxa speciala, iar aceasta propunere va fi insotita de o anexa cuprinzand tabelele cu taxele pentru diferitele categorii de cilindree, vechime si tehnologie, urmand sa avem discutii tehnice si apoi sa tragem o concluzie', a afirmat ministrul economiei si finantelor, adaugand ca 'este bine ca la nivelul Comisiei Europene se apreciaza faptul ca Guvernul Romaniei face eforturi de a-si adapta aceasta masura la solicitarile Uniunii", a declarat Vosganian referindu-se la taxa de prima inmatriculare din Romania.
In ce priveste criticile venite de la Bruxelles potrivit carora taxa ar fi discriminatorie, Varujan Vosganian a spus ca in cazul unora dintre ele, 'raspunsul nostru a fost lipsit de echivoc, in sensul ca am luat masuri conforme solicitarilor Comisiei'. El a mentionat in acest sens o corelare mai buna a taxei cu pretul masinii si 'posibilitatea existentei unei autoritati la care sa se poata face contestatii cand proprietarul nu este multumit de nivelul taxei'.
In ce priveste criticile venite de la Bruxelles potrivit carora taxa ar fi discriminatorie, Varujan Vosganian a spus ca in cazul unora dintre ele, 'raspunsul nostru a fost lipsit de echivoc, in sensul ca am luat masuri conforme solicitarilor Comisiei'. El a mentionat in acest sens o corelare mai buna a taxei cu pretul masinii si 'posibilitatea existentei unei autoritati la care sa se poata face contestatii cand proprietarul nu este multumit de nivelul taxei'.
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Comisia Europeana a recomandat marti Romaniei sa modifice taxa de prima inmatriculare a autoturismelor pana la sfarsitul actualei sesiuni parlamentare, adica pana la sfarsitul lunii iunie
Propunerile autoritatilor romane privind taxa de prima inmatriculare a masinilor din import au fost discutate, astazi 22.05.2007, la Bruxelles, de reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor si oficiali ai Comisiei Europene.
Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a prezentat, saptamana trecuta, noua grila pentru aceasta taxa, ce are la baza principiul potrivit caruia cuantumul taxei scade pe masura ce varsta masinii creste.
De exemplu, valoarea taxei scade la aproape jumatate fata de cea actuala pentru masinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani. Niveluri mai ridicate ale taxelor vor ramane la masinile non euro, iar pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se plateste taxa de prima inmatriculare.
Comisia Europeana a solicitat Romaniei modificarea sistemul de taxare a autovehiculelor, considerand ca reglementarile actuale sunt discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand importate din alte tari ale Uniunii Europene.
Propunerile autoritatilor romane privind taxa de prima inmatriculare a masinilor din import au fost discutate, astazi 22.05.2007, la Bruxelles, de reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor si oficiali ai Comisiei Europene.
Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a prezentat, saptamana trecuta, noua grila pentru aceasta taxa, ce are la baza principiul potrivit caruia cuantumul taxei scade pe masura ce varsta masinii creste.
De exemplu, valoarea taxei scade la aproape jumatate fata de cea actuala pentru masinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani. Niveluri mai ridicate ale taxelor vor ramane la masinile non euro, iar pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se plateste taxa de prima inmatriculare.
Comisia Europeana a solicitat Romaniei modificarea sistemul de taxare a autovehiculelor, considerand ca reglementarile actuale sunt discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand importate din alte tari ale Uniunii Europene.
- ghostrider
- **
- 108 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
ghostrider
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
ghostrider a scris:Si o intrebare de la un cetatean(adica eu) care a dat o suma considerabila(1440euro) la stat pt prima inmatriculare a unui autoturism SH din germania.
Se dau banii inapoi?
Stie cineva care este procedura prin care se pot recupera?
Se dau banii inapoi?
Stie cineva care este procedura prin care se pot recupera?
Nu stie nimenea cum si in ce fel dar presupun ca acest stat nu are prostul obicei de a returna fonduri cetatenilor
- 16V
- **
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
- ghostrider
- **
- 108 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
ghostrider
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
of, cum dreaq sa ne gandim sa luam banii inapoi? traim in romania, unde totul se musamalizeaza in interesul vilelor rasarite peste noapte...din banii unui salariu de bugetar, evident...
Eu nu am nici macar o chitanta pentru suma aia de 460 euro platita pt prima inmatriculare...sotia a uitat sa-i faca o copie inainte de a preda dosarul...singura dovada a platii este de ci la dosar...prinde orbul, scoate-i ochii....
Eu nu am nici macar o chitanta pentru suma aia de 460 euro platita pt prima inmatriculare...sotia a uitat sa-i faca o copie inainte de a preda dosarul...singura dovada a platii este de ci la dosar...prinde orbul, scoate-i ochii....
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
rastafarianul- Suspendat
- 511 mesaje
- din 07 Sep 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
rastafarianul- Mesaje scrise: 511
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Atasez link-ul spre calculul taxei de prima inmatriculare http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html asa poate ne vom mai dumiri