Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
Soluție
  • TZW
  • OP
  • 7 mesaje
  • din 21 Jan 2019
  • Astra 2008 Z17DTL
  • Iasi
  • TZW

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Salut.
Sunt Posesorul unui Astra Classic G Sedan 2008, motor Z17DTL, având 235000 km reali, masinã cu unic proprietar.
Întâmpin urmãtoarea problemã:
Am primit un sfat (dupã am aflat cã nu e ok) sã pun motorului ulei 10w40. Dupã ce a început sã curgã ulei pe la garnituri, am schimbat urmãtoarele: Garniturile de la injectoare, Capac culbutori, Garniturã ax came. Problema cu scurgerile au dispãrut. Am trecut înapoi pe 5w30. Cu toate acestea, masina continuã sã consume mult ulei. Schimbul l-am fãcut odatã cu operatia de mai sus, la 230000 km. Acum, dupã 5000 km se aprinde becul de la ulei si joja e sub semnul minim.
Întrebarea este: unde ar trebui sã verific, de unde sã încep?
Mentionez cã: am demontat si curãtat toatã tubulatura aferentã EGR-ului, precum si EGR-ul însusi. L-am gasit plin de mâl (o combinatie de funingine si ulei). L-am curãtat, la fel si restul. Tubulatura era si ea plinã de ulei, am demontat tot pânã la turbinã, iar turbina are, de asemenea, o dârã de ulei. Am pus mâna sã simt un eventual joc la ansamblul rotativ (ax), dar nu prea îmi dau seama.
La pornirea la rece becul de ulei stã aprins mai mult decât de obicei, iar la stingerea lui se aude cum uleiul urcã în rampã, iar concomitent motorul scoate un sunet metalic foarte nasol, care dureazã cam 2 minute, pânã se încãlzeste oleacã (aceste simptome sunt prezente indiferent de nivelul de ulei din baie). Asta poate fi de la pompa de ulei sau de la turbinã?
Vã rog mult, îndrumati-mã spre ceva, orice. Majoritatea reparatiilor le-am fãcut cu mâna mea.


MODEL: Astra 2008
MOTOR: Z17DTL

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil , conform detaliilor , ponpa de ulei este dusa , iar problema cu consum de ulei poate fi inpartita intre turnina care iti cara ulei in admisie si motor , adica semeringuri supape , segmenti , verifica si epuratorul .
Sfat....nu mai merge cu ea asa.
  • TZW
  • OP
  • 7 mesaje
  • din 21 Jan 2019
  • Astra 2008 Z17DTL
  • Iasi
  • TZW

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Mulțumesc.
Așa e, am uitat sã menționez cã vine mult ulei și de la acel epurator... E foarte umed de ulei furtunașul acela care îl leagã de tubulatura de aer care merge spre turbinã. Am schimbat și furtunașul respectiv, pentru cã era rãscopt și curgea ulei și pe la el.
  • TZW
  • OP
  • 7 mesaje
  • din 21 Jan 2019
  • Astra 2008 Z17DTL
  • Iasi
  • TZW

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Revin dupã ceva timp cu o completare la problema pe care am enunțat-o l începutul postãrii și o marchez ca soluție. Sper ca pe viitor sa fie și altora de folos, deși mi-aș dori sã nu mai pãțeascã nimeni așa ceva.
1. Problema consumului mare de ulei a venit de la folosirea uleiului mineral GM 10W40 care, fiind mai gros, la presiune a forțat garniturile și a dus la pierderi mari de ulei; s-au uzat în special: garniturile de la injectoare (cele din spate), garnitura de la capac culbutori.
2. Tot din cauza aceluiași ulei, motorul a fãcut depuneri și în timp acestea s-au plimbat, doar cã o parte s-au pietrificat și au cãpãtat textura unei zguri care a înfundat sorbul de la pompa de ulei. Trãgând ulei mai puțin, se aprindea martorul de ulei in bord și se auzea o țãcãnealã pronunțatã (pompa).
3. Pentru toatã aceastã problemã, pentru care am umblat la o mulțime de service-uri de "bun nume" de prin Iași, nimeni nu a vrut sã se bage sã vadã care e cauza, toți dând vina pe diverse chestii, altele decât cele adevãrate (injectoare, pompa de injecție etc.).
4. Prin intermediul acestui post țin sã mulțumesc și în mod public domnului Dan Cuciureanu, care m-a ajutat enorm de mult și cãruia îi port mult respect, îl apreciez și îl admir. Dânsul este singurul și cel care m-a ascultat și mi-a dat un rãspuns viabil la problema mașinii, care, datoritã lui, s-a reparat și merge superb.
Vã atașez mai jos câteva fotografii din timpul reparației.


  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
E bine cã ai revenit. Dupã ceva timp...fix 1 an.
Și mai bine cã ați rezolvat problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR