- AIonutMancas
- OP
- 3 mesaje
- din 27 Dec 2020
AIonutMancas
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2020
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Am achizitionat in urma cu 1 an un Opel Astra GTC cu motor Z14Xep benzina, an fabricatie 2008.
Nu am avut nicio problema cu el pana acum si parerea mea de amator este ca merge ok. In schimb am observat un consum mai mare de ulei decat ar trebui. Am facut schimbul in Iulie 2020, ulei motor + filtre (aer, polen, ulei), iar la cca 10 000 km parcursi de atunci, am completat cu aprox. 1,5 L in motor. Recent am observat si spuma de culoarea cafelei pe capacul de la ulei + bidonasul de antigel este murdar si pare sa aiba bule pe pereti. Motorul e murdar, dar nu imi dau seama daca de ulei pentru ca asa am cumparat-o acum un an. De mentionat este ca distributia e pe lant si NU a fost schimbata deloc in cei 197 000 km reali ai masinii.
Din ce am mai citit, ar putea fii garnitura de chiuloasa pe moarte sau chiar si o problema la distributie.
As fii interesat si de parerile voastre in legatura cu asta.
V-ati confruntat cu asa ceva? Este consumul de ulei atat de mult normal la acest model?
In eventualitatea schimbarii distributiei as putea schimba si garnitura de chiuloasa daca tot se intervine?
Cam la ce pret as ajunge cu totul schimbat (pentru a face motorul "boboc") la un service serios si de incredere? Merita costul?
Toate acestea pentru ca masina chiar imi place si as vrea sa o tin intr-o stare impecabila.
Am atasat si 3 poze: cu capacul de la ulei + vasul cu antigel si una in care zic eu ca nu se vad scurgeri pe sub masina, nefiind mutata de aproximativ 4-5 zile din loc.
Va multumesc anticipat!
MODEL: Opel Astra GTC 2008
MOTOR: 1.4 Z14XEP
LOCATIE: Timisoara
Am achizitionat in urma cu 1 an un Opel Astra GTC cu motor Z14Xep benzina, an fabricatie 2008.
Nu am avut nicio problema cu el pana acum si parerea mea de amator este ca merge ok. In schimb am observat un consum mai mare de ulei decat ar trebui. Am facut schimbul in Iulie 2020, ulei motor + filtre (aer, polen, ulei), iar la cca 10 000 km parcursi de atunci, am completat cu aprox. 1,5 L in motor. Recent am observat si spuma de culoarea cafelei pe capacul de la ulei + bidonasul de antigel este murdar si pare sa aiba bule pe pereti. Motorul e murdar, dar nu imi dau seama daca de ulei pentru ca asa am cumparat-o acum un an. De mentionat este ca distributia e pe lant si NU a fost schimbata deloc in cei 197 000 km reali ai masinii.
Din ce am mai citit, ar putea fii garnitura de chiuloasa pe moarte sau chiar si o problema la distributie.
As fii interesat si de parerile voastre in legatura cu asta.
V-ati confruntat cu asa ceva? Este consumul de ulei atat de mult normal la acest model?
In eventualitatea schimbarii distributiei as putea schimba si garnitura de chiuloasa daca tot se intervine?
Cam la ce pret as ajunge cu totul schimbat (pentru a face motorul "boboc") la un service serios si de incredere? Merita costul?
Toate acestea pentru ca masina chiar imi place si as vrea sa o tin intr-o stare impecabila.
Am atasat si 3 poze: cu capacul de la ulei + vasul cu antigel si una in care zic eu ca nu se vad scurgeri pe sub masina, nefiind mutata de aproximativ 4-5 zile din loc.
Va multumesc anticipat!
MODEL: Opel Astra GTC 2008
MOTOR: 1.4 Z14XEP
LOCATIE: Timisoara
- mircea neicu
- **
- 344 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salutare
In primul rând, consumul depinde de ce ulei folosesti. Dacã zici ca motorul e murdar, e posibil sa ai si ceva pierderi, vezi simering vibroken sau garnitura capac culbitori.
Spumã galbenã fac aproape toate motoarele astea, unele mai multã, altele mai putin, depinde de starea garniturii capac distributie, de aici si mizeria pe peretii vasului de expansiune.
In primul rând, consumul depinde de ce ulei folosesti. Dacã zici ca motorul e murdar, e posibil sa ai si ceva pierderi, vezi simering vibroken sau garnitura capac culbitori.
Spumã galbenã fac aproape toate motoarele astea, unele mai multã, altele mai putin, depinde de starea garniturii capac distributie, de aici si mizeria pe peretii vasului de expansiune.
- AIonutMancas
- OP
- 3 mesaje
- din 27 Dec 2020
AIonutMancas
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2020
- Mesaj Privat
Va multumesc, domnule Mircea!
Uleiul cu care am cumparat masina a fost un Motul 5w30, iar acum am Liqui Molly 5w40. Credeti ca la schimbarea distributiei se poate observa si eventual, remedia una dintre problemele pe care le-ati spus mai sus daca e cazul sau este nevoie de o alta interventie? Asta in ideea in care am propus ca dupa sarbatori sa schimb distributia oricum. Astept si alte pareri! Multumesc!
Uleiul cu care am cumparat masina a fost un Motul 5w30, iar acum am Liqui Molly 5w40. Credeti ca la schimbarea distributiei se poate observa si eventual, remedia una dintre problemele pe care le-ati spus mai sus daca e cazul sau este nevoie de o alta interventie? Asta in ideea in care am propus ca dupa sarbatori sa schimb distributia oricum. Astept si alte pareri! Multumesc!
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut. In perioada asta rece si dacã se fac drumuri scurte, toate motoarele de tipul acesta , fac ,,spuma" aceea la buson si asta din cauza condensului. Dacã schimbati distributia va sfãtuiesc sã folositi kit original GM, plus tot ce mai trebuie pentru a face treabã bunã si astfel veti elimina si eventualele pierderi de ulei pe la semering vibrochen sau capac culbutori. Tot atunci se poate spala si vasul de expansiune si schimbã tot antigelul.Forumul este plin cu informati despre acest tip de motoare, ele fiind asemãnãtoare ( z12xe-xep, z14 xep). Atentie unde faceti schimbul de distributie, in Timis este colegul@ CORSA Timis, poate vã ajutã. Garnitura de chiulasa picã mai greu, am întâlnit un sigur caz dar acel motor avea 270k de km si era pe un combo forjat la greu.
SÃRBÃTORI FERICITE.
SÃRBÃTORI FERICITE.
- mircea neicu
- **
- 344 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
AIonutMancas a scris:Va multumesc, domnule Mircea!
Uleiul cu care am cumparat masina a fost un Motul 5w30, iar acum am Liqui Molly 5w40. Credeti ca la schimbarea distributiei se poate observa si eventual, remedia una dintre problemele pe care le-ati spus mai sus daca e cazul sau este nevoie de o alta interventie? Asta in ideea in care am propus ca dupa sarbatori sa schimb distributia oricum. Astept si alte pareri! Multumesc!
Uleiul cu care am cumparat masina a fost un Motul 5w30, iar acum am Liqui Molly 5w40. Credeti ca la schimbarea distributiei se poate observa si eventual, remedia una dintre problemele pe care le-ati spus mai sus daca e cazul sau este nevoie de o alta interventie? Asta in ideea in care am propus ca dupa sarbatori sa schimb distributia oricum. Astept si alte pareri! Multumesc!
Cu placere!
Dupã mine, bazat pe experienta personalã, 5w40 nu i place la motorul ãsta, ori 5w30 sau cel mai bun 0w40.
Ia un considerare sfaturile colegului anterior legat de distributie, eu am fãcut motorul în București, la eds, deși sunt din Galați.
Dupã distributie, motorul merge mult mai bine, spumã mai putinã, are mai multa vlagã, cam 200 000 sunt suficienti, La mine intinzatorul era la maxim.
Prețul a fost de 1500 lei acum aproape 2 ani, jumate kitul gm și jumãtate manopera
- AIonutMancas
- OP
- 3 mesaje
- din 27 Dec 2020
AIonutMancas
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2020
- Mesaj Privat
Am fost programat pentru schimbare distributie la un service specializat in Timisoara. Baietii mi-au comandat kit complet Opel pentru distributie + garnitura distributie + garnitura baie de ulei si simering distributie. Cat despre capac culbutor sau simering vibrochen nu mi-au spus nimic inca. Oricum daca va fii nevoie ma gandesc ca nu dureaza mult sa ii schimbe. Revin cu pareri dupa service. Multumesc!