Am achizitionat in urma cu 1 an un Opel Astra GTC cu motor Z14Xep benzina, an fabricatie 2008.
Nu am avut nicio problema cu el pana acum si parerea mea de amator este ca merge ok. In schimb am observat un consum mai mare de ulei decat ar trebui. Am facut schimbul in Iulie 2020, ulei motor + filtre (aer, polen, ulei), iar la cca 10 000 km parcursi de atunci, am completat cu aprox. 1,5 L in motor. Recent am observat si spuma de culoarea cafelei pe capacul de la ulei + bidonasul de antigel este murdar si pare sa aiba bule pe pereti. Motorul e murdar, dar nu imi dau seama daca de ulei pentru ca asa am cumparat-o acum un an. De mentionat este ca distributia e pe lant si NU a fost schimbata deloc in cei 197 000 km reali ai masinii.
Din ce am mai citit, ar putea fii garnitura de chiuloasa pe moarte sau chiar si o problema la distributie.
As fii interesat si de parerile voastre in legatura cu asta.
V-ati confruntat cu asa ceva? Este consumul de ulei atat de mult normal la acest model?
In eventualitatea schimbarii distributiei as putea schimba si garnitura de chiuloasa daca tot se intervine?
Cam la ce pret as ajunge cu totul schimbat (pentru a face motorul "boboc") la un service serios si de incredere? Merita costul?
Toate acestea pentru ca masina chiar imi place si as vrea sa o tin intr-o stare impecabila.
Am atasat si 3 poze: cu capacul de la ulei + vasul cu antigel si una in care zic eu ca nu se vad scurgeri pe sub masina, nefiind mutata de aproximativ 4-5 zile din loc.
Va multumesc anticipat!



MODEL: Opel Astra GTC 2008
MOTOR: 1.4 Z14XEP
LOCATIE: Timisoara