Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
Soluție
  • ValentinPantea

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Salut, detin un Opel Astra H, 2004, motor Z14XEP. Am gasit pe tester aceasta eroare care imi apare la un interval de aprox 3 luni, se reduce turatia in mers si nu mai pot sa accelerez.
Puteti va rog sa imi dati niste sfaturi pentru a rezolva aceasta problema?

Multumesc frumos!



MODEL: Astra 2004
MOTOR: Z14XEP

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,


  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Dupa cum scrie in tabelul din prima poza, coloana din dreapta, la cauze posibile - pot fi firele de vina sau tot ansamblul.

Programul din care am luat poza a doua indica acest ansamblu acolo unde e sageata( eu nu lucrez cu asa ceva, si am zafira, deci nu stiu daca e asa sau nu, trebuie sa vezi la masina ta daca ai piesa aceea acolo).

Ca sa verifici firele scoti mufa de la Electronic Throttle Sistem (ETS) - adica piesa indicata cu sageata - si mufa de la ECU si verifici cu aparatul de masura pus pe masurat rezistente ( scala de 200 de ohmi) ca intre fiecare pin scris in tabelul din pozele 4 si 5 si pinii de la mufa ETS sa fie rezistenta mai mica de 1 ohm.
(Iei primul pin din poza 4 (aceea e mufa de la ECU) - ala este A30 si pui pe el un fir de la aparatul de masura iar celalat fir de la aparatul de masura il pui pe rind pe firele din mufa de la ETS - la un moment dat aparatul arata zero , sau o valoare apropiata de zero, amna ca firul acela e ok, apoi muti firmufa ETS si pe caroserie sa vezi daca nu cumva e roasa izolatia , trebuie sa nu mai arate nimic aparatul (valoare infinit).
Daca obtii valorile astea la masuratoare(zero si infinit) repeti operatiunea pentru urmatorul pin din poza 4, adica A 56, apoi A58 si tot asa - sint 6 pini de masurat.

Apoi montezi la loc totul si tebuie sa masori tensiunile de pe pinii de la ECU- trebuie sa desfaci mufa la cotor ca sa ajungi la pinii ce trebuie masurati in timp ce ea e mufata, sau, daca nu poti ajunge asa, intepi cu un ac fiecare fir, pe rind, si masori - vezi ce fir vine la A30, il intepi, si trebuie sa masori intre fir si minus baterie 0v, cu motorul pornit - scrie in tabelul din poza 4 si 5 tot ce trebuie facut, voltii si cum trebuie sa fie motorul.
Repeti pentru fiecare pin aratat acolo.
La pinul 14 trebuie osciloscop.
Toate testele acestea daca dau bine , arata ca nu ai o problema ELECTRICA , daca eroarea se mentine poate fi si o problema mecanica.
Poti si sa faci rost de alt ETS, poate din dezmembrari, si il inlocuiesti direct, asa scapi de verificarile din partea cu mufa ECU mufata, cele cu verificarea cablajului (fiecare fir in parte) ar trebui facute oricum.

uite si culorile firelor


Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR