Adyyda
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2013 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2020
- Mesaj Privat
Am pe Astra J 1.7 cdti Sports Tourer - 110cp 2013 - cu motor A17DTE un acumulator GM P/N 13 575 153, VARTA VRLA-AGM 12V 80Ah 800A care afiseaza pe multimetru in jur de
12.37 fara contact pus
12.1 cu contact pus
14.5 cu motor pornit - deci alternatorul ar fi ok
Aceste valori s-au pastrat la fel dupa 2 drumuri in 2 zile totalizand 150km, cu faza scurta pornita, dezaburire din cand in cand cateva minute, radio foarte putin. Viteza de rulare cca 50km si buton Start / Stop activ si functional.
Acumulatorul are 7 ani si din ce am vazut costul unui acumulator similar ar fi de la 650 lei -Varta la 950 lei - GM.
Ma gandeam sa mai trag de el prin cumpararea unui redresor auto cu functie AGM ca de ex. Redresor acumulatori CTEK MXS 5.0 T, 12V 5A dar nu sunt lamurit daca pot sa las acumulatorul in masina cu cablurile puse la borne si sa atasez clemele redresorului direct la borne si sa il las peste noapte (asa mi-a spus un prieten care insa nu are acumulator AGM pe Golf 6).
Sau trebuie sa decuplez cablurile de la masina si sa pun clemele redresorului direct la bornele acumulatorului?
Daca las cablurile masinii conectate la baterie, exista risc de deteriorare electronica la masina sau nu?
De asemenea, cred ca am vazut undeva o mentiune ca plusul trebuie pus la borna acumulatorului insa minusul trebuie la masa masinii pentru acumulatorii AGM (nu mai gasesc textul respectiv si mai bine intreb decat sa fac o prostie).
Am intrebat de redresor fiindca toti cunoscutii mi-au zis sa pun redresor pe acumulator ca sa mai trag de el (sarind peste faptul ca ce iei din comert nu va tine cat cel original cu care a fost vanduta masina noua).
MODEL: Astra 2013
MOTOR: A17DTE
12.37 fara contact pus
12.1 cu contact pus
14.5 cu motor pornit - deci alternatorul ar fi ok
Aceste valori s-au pastrat la fel dupa 2 drumuri in 2 zile totalizand 150km, cu faza scurta pornita, dezaburire din cand in cand cateva minute, radio foarte putin. Viteza de rulare cca 50km si buton Start / Stop activ si functional.
Acumulatorul are 7 ani si din ce am vazut costul unui acumulator similar ar fi de la 650 lei -Varta la 950 lei - GM.
Ma gandeam sa mai trag de el prin cumpararea unui redresor auto cu functie AGM ca de ex. Redresor acumulatori CTEK MXS 5.0 T, 12V 5A dar nu sunt lamurit daca pot sa las acumulatorul in masina cu cablurile puse la borne si sa atasez clemele redresorului direct la borne si sa il las peste noapte (asa mi-a spus un prieten care insa nu are acumulator AGM pe Golf 6).
Sau trebuie sa decuplez cablurile de la masina si sa pun clemele redresorului direct la bornele acumulatorului?
Daca las cablurile masinii conectate la baterie, exista risc de deteriorare electronica la masina sau nu?
De asemenea, cred ca am vazut undeva o mentiune ca plusul trebuie pus la borna acumulatorului insa minusul trebuie la masa masinii pentru acumulatorii AGM (nu mai gasesc textul respectiv si mai bine intreb decat sa fac o prostie).
Am intrebat de redresor fiindca toti cunoscutii mi-au zis sa pun redresor pe acumulator ca sa mai trag de el (sarind peste faptul ca ce iei din comert nu va tine cat cel original cu care a fost vanduta masina noua).
MODEL: Astra 2013
MOTOR: A17DTE
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Eu am un redresor de la LIDL...tot din ala "destept"..l-am pus de vreo 2-3 ori peste noapte, fara sa scot borna. Nu am avut probleme. Acumulatorul e cel cu care am luat masina (sh) acum 3 ani..are cam 12.45-12.50 la rece... Eu zic ca e ok sa ii faci lunar cate o mentenanta, peste noapte.
Pe de alta parte..redresorul ala costa cat jumatate de batrie..nu stiu daca merita investitia daca il cumperi numai pt bateria ta
Pe de alta parte..redresorul ala costa cat jumatate de batrie..nu stiu daca merita investitia daca il cumperi numai pt bateria ta
- Bogdan-84-XFR
- **
- 62 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Astra 2012 A20DTH
- Bucuresti
Bogdan-84-XFR
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
La mine, primele semne ca ma lasã acumulatorul au aparut la aprox 8 ani. Funcția start&stop nu a mai functionat (am dus-p inca 6 luni asa) imediat a venit perioada rece si pornea la a 2a cheie. Si da, eu am lãsat-o peste noapte cu redresorul pe ea ( nu am decuplat bateria), nu cunosc daca am facut bine, îți pot spune ca nu am avut probleme ulterior. Am inlocuit-o cu varta 80 ah. ASTRA J MOTOR A20DTH
- fratie
- **
- 135 mesaje
- din 14 Aug 2008
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
fratie
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
Recomand încãrcãtorul de la Lidl. Lucreazã în impulsuri, este ''deștept'' ca sã zic așa. Controleazã și monitorizeazã încãrcarea acumulatorului. Poți sã îl ții pe acumulator și un an, fãrã ca el sã sufere. Prețul este decent și face aceiași operație ca cel indicat de tine. Alegerea este a ta.
Ca sã ai o încãrcare eficientã deconecteazã cablurile mașinii, și ține încãrcãtorul pe bornele acumulatorului pânã când încãrcãtorul îți indicã cã acumulatorul e încãrcat. Cam asta e tot ce poți sã faci... restul depinde și de acumulator, cât de ''dus'' e, adicã poate sã mai ținã un timp sau nu. Tensiunile afișate sunt bune, încãrcarea e bunã, cum am mai zis restul ține de viața acumulatorului.
Rrecomand sã încarci acumulatorul și în cazul în care mașina nu circulã mai mult de o sãptãmânã și afarã e sub Zero grade. Important de știut este cã pe distanțe mici acumulatorul nu se încarcã total.
Baftã !
Ca sã ai o încãrcare eficientã deconecteazã cablurile mașinii, și ține încãrcãtorul pe bornele acumulatorului pânã când încãrcãtorul îți indicã cã acumulatorul e încãrcat. Cam asta e tot ce poți sã faci... restul depinde și de acumulator, cât de ''dus'' e, adicã poate sã mai ținã un timp sau nu. Tensiunile afișate sunt bune, încãrcarea e bunã, cum am mai zis restul ține de viața acumulatorului.
Rrecomand sã încarci acumulatorul și în cazul în care mașina nu circulã mai mult de o sãptãmânã și afarã e sub Zero grade. Important de știut este cã pe distanțe mici acumulatorul nu se încarcã total.
Baftã !
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Eficienta încãrcãrii e afectata minor, având în vedere ca dupã max 20 min consumul total al mașinii sã de sub 0.1 A... Dacã o lași toatã noaptea și redresorul oricum controleaza încãrcarea permanent.. Zic ca nu merita deranjul sa scoți borna + reinvatarea geamurilor.
Despre încãrcãtorul de la Lidl numai de bine. Are un progrãmel relativ complex în sensul ca încarcã în regim pulsatoriu și reduce într-o oarecare mãsurã sulfatarea electrozilor. Iar la sfârșitul programului face câteva operații de încãrcare /descãrcare care optimizeazã starea acumulatorului.. Cat de cât, dacã e leșinat complet, nu prea are ce sa ii mai facã.
În afara de asta, redresorul are și protecției împotriva conectãrii greșite.. Dacã îl legi invers, se aprinde un martor iar încãrcarea nu se efectueazã.
Despre încãrcãtorul de la Lidl numai de bine. Are un progrãmel relativ complex în sensul ca încarcã în regim pulsatoriu și reduce într-o oarecare mãsurã sulfatarea electrozilor. Iar la sfârșitul programului face câteva operații de încãrcare /descãrcare care optimizeazã starea acumulatorului.. Cat de cât, dacã e leșinat complet, nu prea are ce sa ii mai facã.
În afara de asta, redresorul are și protecției împotriva conectãrii greșite.. Dacã îl legi invers, se aprinde un martor iar încãrcarea nu se efectueazã.
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
Adyyda
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2013 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2020
- Mesaj Privat
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Da..eu l-am prins la o oferta cu 35 de lei http://www.youtube.com/watch?v=6iLXHFjmXaM sunt 2 generatii..eu am prima generatie. La al meu poti scoate clestii si ramai cu niste papuci pt surub..cam de 6 mm..adica il poti lega permanent la borna.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Asa cum iti spunea si Liviu poti linistit cumpara si folosi redresorul de la Lidl sau vezi ca de curand a fost la oferta si un redresor mai destept care te ajuta si la pornire (sa nu fie bateria chiar moarta). Acum totul tine si de finante si de calitate. Oricum produsele de Lidl sunt in general corecte raportate la pret/calitate.
Eu am CTEK MXS 5.0 T, 12V 5A cumparat din germania de multi ani si sunt foarte multumit de el. Niciodata nu am deconectat bateria cand am pus redresorul pe baterie peste noapte si nu am avut probleme. Eu am dat pe el 100 euro cand l-am cumparat iar in tara era in jur de 900 ron. Intre timp a mai scazut pretul vad.
Oricare din ele isi va face datoria dar daca tot vrei sa iei ceva bun, ia varianta care are si ajutor la pornire ca poate vreodata iti va fi de folos...
Eu am CTEK MXS 5.0 T, 12V 5A cumparat din germania de multi ani si sunt foarte multumit de el. Niciodata nu am deconectat bateria cand am pus redresorul pe baterie peste noapte si nu am avut probleme. Eu am dat pe el 100 euro cand l-am cumparat iar in tara era in jur de 900 ron. Intre timp a mai scazut pretul vad.
Oricare din ele isi va face datoria dar daca tot vrei sa iei ceva bun, ia varianta care are si ajutor la pornire ca poate vreodata iti va fi de folos...
Adyyda
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2013 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2020
- Mesaj Privat
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
@Adyyda Acum e AGM..inainte pe Astra era normala
@pantalon Eu zic ca nu are rost sa te complici..redresorul stie cand e incarcata complet si se opreste singur. La redresoarele vechi se facea un calcul ca sa nu fiarba bateria si nici sa nu o incarce prea putin...si se obtinea perioada in care sa lase bateria pe redresor. Pentru acuratete...era necesar ca bateria sa nu aiba nici un consumator...
@pantalon Eu zic ca nu are rost sa te complici..redresorul stie cand e incarcata complet si se opreste singur. La redresoarele vechi se facea un calcul ca sa nu fiarba bateria si nici sa nu o incarce prea putin...si se obtinea perioada in care sa lase bateria pe redresor. Pentru acuratete...era necesar ca bateria sa nu aiba nici un consumator...
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
in plus fata de ce a spus Liviu, redresoarele acestea moderne dupa ce bateria a ajuns la parametrii de incarcare normali ea furnizeaza impulsuri pentru a o mentine incarcata si in asa fel incata sa nu o supraincarce. deci linistit poti sa o pui la incarcat cu bateria conectata pe masina si poate ramane si peste noapte si cateva zile chiar (acum vreo 4-5 ani am facut asta ca am uitat efectiv de ea si cum nu am fost acasa (eram in concediu plecat cu alta masina) a ramas asa pana m-am intors si totul a fost OK.
Adyyda
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2013 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2020
- Mesaj Privat
Am schimbat pana la urma acumulatorul fiindca in service mi s-a spus ca nu mai este bun si chipurile de asta inca imi apare Service vehicle soon in timpul mersului (asta dupa ce am schimbat 4 bujii cu senzor). Nu ma asteptam sa fie acumulatorul de vina fiindca in mai multe locuri am gasit ca de fapt ar fi bujii sau sonda lambda de vina atunci cand apare Service vehicle soon
https://www.opel-scanner.ro/...ice-vehicle-soon/
Am pus Varta AGM F21 80Ah si fiindca eram curios ce diferenta va fi dupa schimbare am masurat cu un multimetru ieftin de mai multe ori valorile.
Cum am luat masina din service, cu motor oprit, am avut 12.39v si 450a (mi s-a parut foarte putin, fiind similar cu acumulatorul vechi de 7 ani).
Dupa 2 zile am facut facut mai multe drumuri pe parcursul a 4ore, in aceeasi zi, cu opriri intre, adica
1. 25 km - la oprire am avut 12.75v si 498a
2. 45km - la oprire am avut 12.69 si 493a
Tot acolo, am pornit motorul si am avut 14.87 si 595a - ca sa vad alternatorul cum e
3. 20 km si la oprire am avut 12.81 si 499a.
Pana la urma sunt normale aceste valori? Ma asteptam ca acumulatorul nou sa fie mult mai incarcat, mai ales ca amperi, nu sa fie aproape la jumate si de asemenea, dupa 90 km este normal sa se incarce doar atat? In ritmul asta ar trebui sa fac sute de km ca sa ajung la cei 800 amperi pe care ar trebui sa ii aiba?
Cand alternatorul merge, voltii par sa fie ok, dar amperii afisati (595) sunt corecti sau sub? Nu ar fi trebuit sa fie mai mari ca sa duca amperajul la 800 in acumulator?
Mentionez ca nu am folosit consumatori gen radio sau incalzire, ci doar faruri aprinse si dezaburire foarte putin iar viteza a fost de cca 50 km constant.
https://www.opel-scanner.ro/...ice-vehicle-soon/
Am pus Varta AGM F21 80Ah si fiindca eram curios ce diferenta va fi dupa schimbare am masurat cu un multimetru ieftin de mai multe ori valorile.
Cum am luat masina din service, cu motor oprit, am avut 12.39v si 450a (mi s-a parut foarte putin, fiind similar cu acumulatorul vechi de 7 ani).
Dupa 2 zile am facut facut mai multe drumuri pe parcursul a 4ore, in aceeasi zi, cu opriri intre, adica
1. 25 km - la oprire am avut 12.75v si 498a
2. 45km - la oprire am avut 12.69 si 493a
Tot acolo, am pornit motorul si am avut 14.87 si 595a - ca sa vad alternatorul cum e
3. 20 km si la oprire am avut 12.81 si 499a.
Pana la urma sunt normale aceste valori? Ma asteptam ca acumulatorul nou sa fie mult mai incarcat, mai ales ca amperi, nu sa fie aproape la jumate si de asemenea, dupa 90 km este normal sa se incarce doar atat? In ritmul asta ar trebui sa fac sute de km ca sa ajung la cei 800 amperi pe care ar trebui sa ii aiba?
Cand alternatorul merge, voltii par sa fie ok, dar amperii afisati (595) sunt corecti sau sub? Nu ar fi trebuit sa fie mai mari ca sa duca amperajul la 800 in acumulator?
Mentionez ca nu am folosit consumatori gen radio sau incalzire, ci doar faruri aprinse si dezaburire foarte putin iar viteza a fost de cca 50 km constant.
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Adyyda
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2013 A17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2020
- Mesaj Privat
Am mai facut azi inca 90km - 2x45km si inainte de a opri motorul am masurat iar cat ajunge de la alternator si aveam 13.92v si 548a.
Dupa masurare am oprit motorul si dupa cateva minute am masurat iar si am avut 12.85v si 500a. Deci ca volti acumulatorul are cat trebuie, ca amperi mi se pare ca se incarca foarte foarte greu.
Am factura si garantie de la adtotal.ro si de la service-ul unde a fost montat si in ambele este stipulat 2 ani garantie la varta.
Unde pot vedea cand a fost facut acumulatorul? Fiind montat am acces doar la partea de sus unde apare
F21 12V 80Ah 800A, 580 901 080D85 2, un cod de bare si un cod QR unde apare A26 F21 007 4YG.
Dupa masurare am oprit motorul si dupa cateva minute am masurat iar si am avut 12.85v si 500a. Deci ca volti acumulatorul are cat trebuie, ca amperi mi se pare ca se incarca foarte foarte greu.
Am factura si garantie de la adtotal.ro si de la service-ul unde a fost montat si in ambele este stipulat 2 ani garantie la varta.
Unde pot vedea cand a fost facut acumulatorul? Fiind montat am acces doar la partea de sus unde apare
F21 12V 80Ah 800A, 580 901 080D85 2, un cod de bare si un cod QR unde apare A26 F21 007 4YG.