Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B
  • derek

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2014

  • Mesaj Privat
am cumparat si o corsa B din 96 de 1.2 8v , 33 kw - de la un prieten si nu stiu ce cod motor are , e C12NZ sau X12SZ , nu pot stabili exact - am cautat si cu VIN - W0L000073T6021541 si n-am gasit nicaieri codul motor .
Si apropos de debitmetru - pe tubul ce iese din filtrul de aer si duce la corpul de acceleratie ( e SPI ) nu e niciun debitmetru ( asa cum am eu la astra g ) - intrebare , are motorul asta debitmetru ? sau e montat in alta parte ? desi nu cred ca se poate monta in alta parte !


MODEL: corsa b
MOTOR: 1.2 8v
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut !
Incearca sa bagi aici VINul
https://opel.7zap.com/ro/car/
Ai cam multi de "0" in VIN .
Cel mai probabil la motorul asta ai senzor MAP montat pe galeria de admisie .
  • derek

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Map - mass air presure nu e la fel cu Maf - mass air flow ( debitmetrul ) deci sa inteleg ca nu are debitmetru ?
  • derek

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2014

  • Mesaj Privat
pe site ul RAR masina apare Euro 2 - insa codul motor X12SZ corespunde la euro 3 ptr ca are X in fata deci ramane C12NZ - ma insel ?
Si inca o intrebare - din galeria de evacuare porneste un furtun care duce la filtrul de aer - ce este acel furtun ? un fel de recirculare a gazelor arse ?
Si , da , cred ca acest model nu are debitmetru , rolul lui este luat de MAP senzor din galeria de admisie - eram derutat ptr ca la masina mea sunt ambele
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil e sa nu ai MAF ci MAP . Mai ales daca zici ca l-ai cautat si nu l-ai gasit .
Toate motoare au MAF montat pe tubulatura de plastic dintre filtrul de aer si clapeta de acceleratie ( bine , cu ceva exceptii la BMWurile mai vechi , de ex 1.8 de pe E36 are o clapeta - in afara de aia de acceleratie).Daca nu l-ai gasit , nu il ai .
Foloseste linkul ala cu incredere , dar fa rost de VINul corect.

Later edit
x- euro 2
y-euro 3
z- euro 4
a - euro 5
b - euro 6 .
Later Edit 2
furtunul ala e ca sa aduca aer cald din zona galeriei de evacuare . ( cred ca trebuie sa ai o capsula cu clapeta , ceva de genul , nu mai stiu . Vazusem in urma cu multi ani la un prieten cu Astra f , 1.8 injectie monopunct)
  • Catalin-Ionut

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2016 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Eu am avut corsa B din 95 tot 1.2 si cod motor era c12nz. Daca faci o poza la motor pot sa confirm/infirm daca si al tau e la fel.
  • derek

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2014

  • Mesaj Privat
in prima poza se vede furtunul ce duce la corpul injectiei ca n-are debitmetru pe el
in poza a doua se vede furtunul ce iese din evacuare si duce undeva sub filtrul de aer - habar n-am ce rol are !
in ultima se vede motorul in ansamblu
VIN ul e corect , am verificat si pe site RAR , in linkul de sus imi da eroare .
In ceea ce priveste MAP sensor - eu stiu ca cel din galeria de admisie ( ca mai e unul pe motor numit senzor atmosferic ) are rolul de-a masura presiunea data de TURBINA ,de aia ii si spune BOOST senzor si ca motoarele fara turbina ( normal aspirate ) NU au acest senzor deci motorul acesta n-are nici debitmetru nici map senzor !


  • Catalin-Ionut

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2016 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Motorul este c12nz, exact așa am avut și eu.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ti-am zis deja ce e cu furtunul ala.
Are map, masoara presiunea absoluta din galeria de admisie.
La relanti are in jur de 20-35-40 kPa, iar in sarcina maxima ~100kPa (presiunea atmosferica). Crede-ma, stiu ce spun(scriu).
Edit
Vezi ca de regula la motoarele astea mai vechi senzorul nu e pus direct pe admisie, ci e prins pe caroserie, un furtunas face legatura intre el si galerie.
Edit 2
Intre timp am pornit PCul , uite ce spune autodata :

  • derek

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2014

  • Mesaj Privat
multumesc de schema din autodata - ar fi perfect daca ai posta si legenda la schema asta sa vad si eu ce semnifica numerele alea !
Si daca nu te supara ignoranta mea , de ce ar avea nevoie de aer cald din evacuare - , si acel aer nu e cumva din gazele arse - adica un aer mult diminuat - .stiu ca la astra g acele gaze rotesc turbina nu intra inapoi in admisie .
Si inca o intrebare , in partea dreapta ,prinsa pe sasiu este o piesa electronica plasticata , alba , patrata , ce reprezinta ? - vreun regulator ceva ? Multumesc !
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Piesa aia - fa-i o poza sau poate o identifici in poza de mai sus ( numarul ei ) .
Aerul ala este aer curat , dar este din zona galeriei de evacuare ca sa fie cald -> evident pt mersul pe timp de iarna , imbunatateste arderea pe timp de ger .De asta am zis mai sus ca s-ar putea sa mai fie vreo clapeta , vara nu ai nevoie de aer cald pt ca amestecul detoneaza mai repede , sau daca nu ajunge la detonatii oricum ai mai putin oxigen pe unitatea de volum ( aerul se dilata la caldura) .


Sa inteleg ca ai si Astra G , turbo diesel . Nu mai face comparatii , motoarele nu au absolut nimic in comun. ( "stiu ca la astra g acele gaze rotesc turbina nu intra inapoi in admisie " - ca idee , cred ca ambele au EGR - exhaust gas recirculation - adica o parte din gazele de evacuare sunt aduse iar in admisie pt scaderea noxelor- dar asta e asta poveste , nu are legatura cu furtunul ala)
Nu pot atasa poza aia cu legenda , autodata permite doar selectarea unui singur reper .
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Inca o chestie .
Observ in poza ta ca ai EGR , dar in Autodata nu apare . Ci doar daca ai X12SZ . Sunt asemanatoare motoarele . Dar nu identice 100% .
Uita-te cum arata imaginea motorului pt X12SZ - de ex bobina e in capatul arborelui cu came , la C12 este bobina separata si distribuitor .

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Catalin-Ionut a scris:Motorul este c12nz, exact așa am avut și eu.

Nu mai duce omul în eroare, c12nz are delcou și nu are egr..
Aici este vorba de un x12sz, cei de la rar nu l-au trecut euro 3, pentru cã așa au vrut mușchii lor
  • derek

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2014

  • Mesaj Privat
multumesc de raspunsuri !
@Marius Popescu - ai avut dreptate cu acel furtun , asa e !
Am pus poze cu piesa respectiva , de fapt langa ea mai este o piesa neagra ca un releu ceva - nici aia aia nu stiu ce este .
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Piesa aia alba e aparat anti-rozatoare🐭 😁😁
Aia neagra mai cercetam, sunt putin ocupat azi.
  • derek

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2014

  • Mesaj Privat
ok . mersi !
Si sa inteleg ca daca-l montez in podul casei am scapat de soareci ?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ii gonesti din pod in dormitor Very Happy
  • SStoica319

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Salut,am un opel corsa b 1.2,am probleme cu ea, la rece cand o pornesc merge infundata,nu trage bine,si scoate un miros de benzina pe toba ,dupa ce se incalzeste merge mai bine,astept un raspuns daca ma poate ajuta cineva,Multumesc.
  • MBez

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2020

  • Mesaj Privat
- 11:21 pm
Share Edit
Salut Masina are 1 an de Cand sta i-am schimbat filtrele si uleiul inainte sa o pornesc ,dar cand am realizat ca masina nu imi da scânteie am probatã bobina mea pe alta masina si merge dar cand o pun pe masina la mine nu merge nu imi da scânteie deloc de la ce poate fii va rog ajutatima! Si am schimbat si senzortu de la vibrochen mia zis un mecanic ca a de la acela nu poate dea scanteia
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR