Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
Soluție
  • IGeorge269

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Salut dragilor.
Am si eu un astra h 2007 1.6 benzina hatchback motor z16xep si nu-mi porneste ventilatoru de la radiator chiar daca apa ajunge si la 100°c.
Am schimbat:
Senzor termostat
Termostatu insine
Baterie noua
Verificat sigurante si circuite.
Am pus si ventilatoru pe curent direct de la baterie si asa functioneaza.
Apa ajunge si la 100°c si el vent. radiator nu porneste
Circuitu apei functioneaza, apa din borcana fierbe dar furtun ala gros care intra in termostat este rece, iar celelalte sunt foarte calde.
Ce parere aveti ? Ce as putea sa m-ai fac ?


MODEL: astra h 1.6 benz twinport hatchback
MOTOR: Z16xep

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • llorenzo25

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2007 1.6 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut îți fierbe apa în motor?

Termostatul meu deschide la 105grade și la 108 pleacã ventilatorul pe prima treapta
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Pune mana pe radiator si vezi daca este cald.Daca ai pus termostat gunoi , ramane blocat pe inchis.Termostat se pune original , hella ori behr.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut


  • IGeorge269

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Ce masina ai tu de deschide la 105 ?
Cel putin la mine situ ca pe la 95 pleca.. dar acum numai..
  • llorenzo25

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2007 1.6 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Astra h 1.6 cod motor xer
  • llorenzo25

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2007 1.6 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Astra h 1.6 cod motor xer
  • IGeorge269

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Radiatoru nu ca e cald.. iti ingheata mana pe el efectiv.
Apa in borcan fierbe.
Am fost la un electrician auto, mia facut verificare la instalatia electrica si e ok.
A zis ca m-ai raman 2 variante
Termostat inchis blocat
Radiator infundat
Sfatul Lui: " Nene fa-i termostatu pe direct, gaurestel si vezi daca m-ai creste apa la 90 in 10 min."
  • IGeorge269

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Mda nu stiu ce sa zic..
Mi se pare totusi prea exagerat.. dar ce sa fac o sa incerc si asta.. o las pana la 120
  • llorenzo25

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2007 1.6 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Articol completare/Info suplimentar 2: Cu senzor
Articol extins/Informatii de extindere: Cu etansare
Tip carcasa: Carcasa metal
Temperatura de deschidere [°C]: 105

Este vorba de termostat
  • IGeorge269

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2020

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:salut



Mersii
  • IGeorge269

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2020

  • Mesaj Privat
llorenzo25 a scris:Articol completare/Info suplimentar 2: Cu senzor
Articol extins/Informatii de extindere: Cu etansare
Tip carcasa: Carcasa metal
Temperatura de deschidere [°C]: 105

Este vorba de termostat



Ok inteleg atunci.. dar la masina mea stiu sigur
ca nu e asa.
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Orice 1.6xer are termostat electronic care deschide la 105 grade, iar prima treapta a electroventilatorului porneste la 108 grade. Exista subiecte pe forum dezbatute in acest sens.
La acest motor se foloseste neaparat termostat de origine sau producator renumit gen Wahler, antigel g12 Hepu sau GM (ala de carrefour la 9-10 lei litrul nu rezista la temperaturi inalte si face depuneri-sunt patit).
De asemenea, daca fierbe apa, inseamna ca procedura de aerisire nu a reusit si in continuare e aer in circuit. E procedura de aerisire e descrisa in TIS.
Mai poate intra aer in circuit si pe la busonul vasului de expansiune, a carui supapa se mai defecteaza.
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Eu repet intrebarea , ce termostat ai pus?Cum sa lasi pana la 120 de grade , vrei sa arzi garnitura de chiulasa asa intentionat?Aerisirea se face simplu , intai incalzesti motorul ,apoi iesi la plimbare , si dai drumul caldurii la maxim.Daca pornesti caldura cu motorul rece in timpul aerisirii , circuitul se mareste si se incalzeste mai greu.Atata timp cat radiatorul este rece si apa fierbe in borcan , nu vad cum ai putea face aerisirea.In stadiul asta clar se face si presiune pe furtune , ai grija cu pielea ca apa fiarta ustura teribil.
  • IGeorge269

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2020

  • Mesaj Privat
black_soulwhite a scris:Pune mana pe radiator si vezi daca este cald.Daca ai pus termostat gunoi , ramane blocat pe inchis.Termostat se pune original , hella ori behr.


Am pus un termostat de 200 de lei ( cel m-ai ieftin era 130 si cel mai scump 400)
Dar totusi.. si neoriginal .. sa nu deschida?
Oricum fac cum a zis mecanicu.. scot termostatu de tot si las liber.. daca nici asa nu merge.. inseamna ca e caloriferu.
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Da, am pãțit sa nu deschidã cu ieftineli.Gm am vãzut eu 320 de lei, nu trebuia sa te zgarcesti acolo, o fãceai în alta parte.Nu caloriferul, radiatorul.Nu te aștepta sã vezi rapid 90 de grade cu tot circuitul deschis, te intereseazã sa vezi tot circuitul de rãcire cald, si sa nu mai ai presiune pe furtune.
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
ce povestesti mai sus ma duce cu gandul la termostat blocat pe inchis. apa mai poate fierbe si din alta cauza, dar nu vrei sa ajungi acolo.

incearca sa dai jos termostatul si sa mergi cu ea asa verificand daca apa mai fierbe si daca radiatorul se incalzeste.
daca e ok, pune-i termostatul care tb si ai rezolvat. odata cu schimbarea lui, schimba si antigelul pt ca si-a pierdut din proprietati cand a fiert.
  • IGeorge269

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspunsuri, destul de utile.
Momentan nu am timp sa lucrez la ea.. abea duminica o da ma ocup, iar apoi revin cu detalii
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Extras din manualul de workshop ptr aerisire:
https://workshop-manuals.com...charge_and_bleed/

Se completeaza cu antigel pana la nivelul primului furtun subtire de la vas, se porneste motorul si se tine turat la aprox 2000 - 2500 ture, cu ochii pe temperatura in modul de test, pana deschide termostatul si porneste ventilatorul pe prima treapta (pe furtunul subtire de sus vor iesi bule de aer), se mai tine inca 2-5 min motorul la 2000 de ture, se opreste motorul, asteptam sa se raceasca si se completeza pana la semnul “cold” cu antigel.
Iarna nu-i ca vara,motorul se incalzeste mai greu, aerisirea nu prea iese automat si trebuie facuta procedura de mai sus.
Si pune si termostat bun, GM sau Wahler cu deschidere la 105 grade.
  • IGeorge269

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspunsuri am rezolvat
Am schimbat termostatu, si daa asa e..
Cineva zicea ca porneste la 105c pai asa e.
Acum merge si ventilatoru.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR