Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • Adrian8811

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Masina: Astra H 2005 1.7 DTH, 101 Cai, Cutie 5 viteze F23

Problema:
Am schimbat acum doua luni tot kit-ul de ambreiaj aflat la captul vietii, cu unul nou marca Luk, exact asa cum a fost din fabrica montat pe masina (masa dubla, etc). Am asistat la montaj, nimic nu a parut neinregula.

Toate bune si frumoase pana acum aproximativ 3 saptamani, cand intr-o dimineata masina nu a mai intrat, sau a inceput sa intre foarte greu in viteza, cu mototul pornit.

De atunci problema a inceput sa se acutizeze, iar manifestarile sunt in felul urmator:
- cu motorul oprit intra usor in viteza atat la rece cat si la cald
- cu motorul pornit la rece, intra foarte greu (in orice treapta), dupa multe incercari, apoi din moment ce masina incepe sa se miste, incepe sa intre in viteza normal. La semafor incep sa am iarasi dificultati la plecarile de pe loc, pana se incalzeste masina, cam 5-10 minute.
- la rece, atunci cand incerc sa bag in viteza, se simt niste smucituri, ca si cand as incerca schimbarea vitezei fara sa apas ambreiajul
- daca tin piciorul pe ambreiaj, dupa ce reusesc sa schimb viteza, intra usor, dar daca fac pedale scurte, intra greu si se simt smucituri.

Alte aspecte:
- pedala de ambreiaj este ferma, prinde de jos.
- uleiul din cutie a fost inlocuit odata cu schimbarea ambreiajului, cel scos din cutie fiind foarte curat. S-a pus exact uleiul care trebuie - dupa codul masinii (GM rosu).
- timoneria a fost verificata, nu sunt probleme.
- aerisire ambreiaj ok, jet compact fara aer.
- masina nu pierde lichid de frana si nu are alte probleme mecanice.

Am fost la service-ul (autorizat RAR - si cu ceva experienta pe Opel) care a efectuat montajul, am schimbat pompa de ambreiaj, dar problema a ramas.
Se pare ca cei de la service nu stiu exact care ar putea fi cauza, insa banuiala lor se indreapta catre o debreiere insuficienta.

A mai avut cineva o astfel de problema? Ce ar fi de facut?
Multumesc.


MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Seamana a ulei prea gros,exact aceleasi simptome le au cutiile cand sunt schimbate uleiurile si nu sunt ce trebuie,am intalnit multe aemenea cazuri.
Data viitoare fa alta incercare,la rece incearca sa schimbi ordinea incepe cu 5-4-3-2-1 daca de la 2 si 1 mai ales 1 face figuri pana se incalzeste numai uleiul este de vina.Opelul este foarte sensibil la vascozitatea si nivelul uleiului in cutie si simptomele de obicei astea sunt.Cea mai proasta veste ar fi sincroanele cu inceput de sfarsit dar,faptul ca au inceput problemele dupa umblatul la cutie ar trebui sa fie lasata la urma varianta asta.
Am uitat sa precizez ca am patit cu alte marci inclusiv Opel cand a venit clientul cu uleiuri 'echivalente' care nu sunt ce trebuie chiar si in cazul marcilor mari si scumpe.
  • Adrian8811

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2020

  • Mesaj Privat
mecaNIK, exact cum ai spus, la rece cu masina pe loc si motorul pornit, intra de la usor spre greu in ordinea asta: 5-4-3-2-1
Daca imping masina la rece cu motorul pornit, intra foarte usor in toate treptele.
In mers intra usor.
Cand ajunge temperatura pe la 90 de grade, intra usor si de pe loc.
Daca las masina in soare, intra mai usor la rece din prima. Daca este frig afara, intra foarte greu.

Deci, suspectam uleiul din cutie?
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Daca ai pus ulei gm dupa cod , nu vad ce sperante ai mai avea.
Sa iti arate bidonul.


Ultima modificare făcută de black_soulwhite la Joi 01 Oct, 2020 4:15 pm
  • Adrian8811

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce ulei au pus cei de la service, ei mi-au spus ca este ceea ce trebuie. Eu am vazut cand au turnat un ulei rosu dintr-un recipient mai mare.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Prima varianta uleiul, a doua sincroanele dar nu cerd ca este cazul,asa ca ulei GM din bidon GM vazut de tine cum se pune pana la nivel exact.Sper ca lucrarea a fost facuta cum trebuie ,disc,placa,rulment,aerisire,nivel lichid in vas,timonerie ,suporti....oricum e lucrare de complexitate mica si nu trebuie sa-si prinda urechile in ea nici macar mecanicii debutanti.
  • Adrian8811

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Merg maine sa schimb iarasi uleiul de la cutie. Se va face schimbul cu ulei GM original. Lucrarea a fost facuta corect dupa aprecierea mea, oamenii repara preponderent Opel.
  • Adrian8811

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Am schimbat uleiul dar problema a ramas.
A fost pus ulei GM 1940182 - 1.75 l.
Uleiul vechi (de 2 luni) era aproape curat.

Ceva pareri?
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
E bosibil ca rulmentul de presiune sa nu inpinga bine si nu face cursa cum trebuie presiunea lichidului din pompa de ambreaj se duce direct in rulment e tip hidraulic
  • Adrian8811

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Problema a ramas, ambreiajul se manifesta la fel, de fiecare data cand este frig, adica mai mereu in perioada aceasta.
Pana se incalzeste mototul, intra greu in viteza de pe loc (la semafor sau in parcare). In viteza a 5-a si a 4-a se pare ca intra ceva mai usor de pe loc, iar odata introdusa in treptele respective, mentin ambreiajul calcat pentru a putea introduce in treapta 1 si a pleca de pe loc.
Misc un pic de masina si intra foarte usor in orice treapta, indiferent cat de rece este afara.

Deci suspectez o debreiere cumva incompleta. Problema a aparut dintr-o data, la aproximativ 2 luni de la montajul ambreiajului nou, fara sa dea alte semne.
Pedala de ambreiaj se prezinta relativ ok, dar uneori parca simt ca loveste ceva la capat, atunci cand o apas ceva mai puternic.

Inlocuitul kit-ului si trimisul la constatarea producatorului, inseamna un alt kit nou de ambreiaj montat pe masina (aprox 2000 lei) + manopera inca 500 lei. Dupa constatare (care poate dura cateva saptamani), producatorul poate spune ca ambreiajul e ok sau ca doar o piesa e defecta (rulment sau placa), si apoi imi pune restul kit-ului in brate. Service-ul mi-a sugerat ca pentru siguranta as putea schimba si cutia de viteze. Dupa toate calculele, efortul financiar s-ar duce la 3000 lei, o suma cam cat un sfert din valoarea masinii.

Acum cateva saptamani am vazut lichid de frana/ambreiaj pe incaltaminte, dupa ce m-am dat jos din masina. M-am uitat, dar nu am vazut nimic suspect, iar de atunci nu a mai aparut aceasta problema.
Am mai observat si ceva mizerie in vasul lichidului de frana/ambreiaj, dar nu sunt pierderi de lichid, nivelul este constant.

Exsita si alte aspecte care ar trebui verficate?
Incerc totusi o rezolvare care sa nu presupuna un efort financiar extraordinar, mai ales ca deja am investit o suma deloc de neglijat, atunci cand am schimbat pentru prima data ambreiajul in cauza.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
in primul rand eu vad problema prin faptul ca nu s-a schimbat si lichidul de frana (nu ai scris sa fi fost schimbat) ori ambreiajul functioneaza cu acelasi lichid.
apoi ar trebui schimbat lichidul si aerisit bine de tot cu verificare foarte atenta la cuplajul de intrare in cutie si verificat daca nu sunt pierderi de lichid de frana (nivelul de lichid sa fie la maxim si constant sa nu ai pierderi deloc). asa cum banuiesti si tu, posibil sa fie o problema de debreiere si suspectez rulmentul hidraulic de la ambreiaj si atentie mare daca a fost asezat corect pe cele 3 gulere de ghidaj si prins corect cu cele 3 suruburi altfel nu functioneaza corect si in scurt timp te lasa (am trecut prin asta dupa o schimbare de kit de amreiaj la un mecanic de 2 bani - prima si singura interventie a unui mecanic la masina mea). succes si daca ii dai de cap sa ne anunti.
schimbarea cutiei nu cred ca este o solutie. ar mai fi de verificat la cutie prinderea furcii (are un bolt acolo care mai face joc) si o reglare corecta a cablurilor de actionare a vitezelor (in habtaclu unde este schimbatorul de viteze.
  • Adrian8811

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
Timoneria a fost reglata si reverificata.
Pierderi de lichid nu sunt, nivelul este constant. O parte din lichid a fost recompletat la service odata cu schimbarea ambreiajului si de atunci a ramas la nivel.
La montaj nu au fost probleme, am fost de fata, si oricum problema a aparut dupa ceva timp.

As schimba lichidul, dar este interesant de ce se manifesta doar la rece. Din punctul meu de vedere, problema implica dilatare, deci in acest caz ar putea fi si placa de presiune.
  • Adrian8811

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2020

  • Mesaj Privat
Problema s-a rezolvat.
Intr-o singura interventie a fost schimbata cutia de viteze impreuna cu o placa de presiune si un disc in stare buna (cu putini km).
Din pacate nu vom sti daca problema a fost la cutie sau la ambreiaj, dar oricum pretul pieselor a fost mai mic decat cel al manoperei.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR