- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Ziua buna, tuturor!
Deschid o discutie dedicata acestui Security wait time (S.W.T.) care ne mananca nervii. Este evident ca multi am incercat sa scoatem ecu-urile din aceasta pacatoasa stare. Dar... nu ne-a iesit conform specificatiilor de pe site-ul producatorului OP-com, prin asteptarea ca idi%tul, a epuizarii timpului de reinitializare a comunicatiei cu ecu!
Simptomele sunt tipice, motorul pare sa functioneze ok, il pornim cu "spray starter", toate indiciile ne trimit la o singura problema de... securitate. Problematicul modul de acest tip rezulta a fi immo sau CIM, in acronimie englezeasca.
Cum functioneaza minunea: in cheie avem un chip/transponder RFID, programat in immo care sa comunice cu modulele masinii(cu ecu, in principal); acest chip genereaza un semnal electric (un cod hex) in momentul in care este prezentat in apropierea bobinei immo de langa butucul de pornire; cand punem contactul, semnalul de la immo pleaca spre ecu->edu pompa combustibil si dupa analizarea lui, acestea trimit semnale de confirmare catre immo; immo trimite semnalul "cod pin ok" inapoi si astfel ecu comanda iesirile de open collector sau... mai exact ...releele circuitului electric; la comanda "cod pin ok" a securistului, masina porneste si comunica semnale cu celelalte module interconectate si programate sa functioneze ca un tot unitar.
Problema intervine in momentul in care acest modul immo (imobilizator electronic) nu mai comunica semnalul de Cod PIN OK cu ecu. Diagnoza incepe cu el si cu ecu, acestea doua fiind interdependente. Daca nu e unul, e celalalt. Problema se elucideaza din diagnoza, interpretand codurile de eroare generate (DTC).
Ca o alta paranteza: exista doua module responsabile principale (immo si ecu) si unele mai putin probabil sa pice, insa si ele au impact marit in problematica(BCM/placa modul de control principal, odometru/"ceasuri", calculator pompa diesel PSG). Le voi mentiona, insa, pe primele doua...
Din cazuistica, exceptand cazurile cu probleme de conectica, oxid, senzori defecti, baterie slaba, alimentare electrica, chip pierdut, spart sau deteriorari fizice ale celor doua module principale responsabile, avem:
1.immo cu probleme generate de chip(defect, decalibrat, "dezprogramat") sau de alterarea software a modulului si
2.ECU(uneori implicit si edu pompa combustibil) cu probleme generate de "afectiuni" hard(lipituri reci, "a facut bãițã, probleme componente electronice pe circuitul de alimentare cu 3,3V,5V/12V, lipsa de rezistenta la "stress" a materialului etc) sau soft (fisier corupt, programare defectuoasa).
Acest S.W.T. este o problema tot software de comunicatie W-line -AKA "ecu blocat"- prin incercari repetate de pornire cu comunicatie defectuoasa, cand "masina nu isi vede chipul, ceasurile, pompa"...
Din diagnoza obtinem coduri care incep cu P, C, B sau U, care solicita reprogramarea, repararea sau inlocuirea modulelor.
Cateva exemple intalnite, cu traducere si cateva comentarii:
- P1600 - Reprogramare/inlocuire ecu;
- P1600 (1601, 1602, 1603, 1604, 1605, 1606, 1607, 1608) problema comunicatie seriala de date, sau probleme interne ale modulelor;
-P0600 (0601,0602,0603,0604,0605, 0606) problema comunicatie seriala de date;
- P0630 (0631, 0632, 0633) problema programare ecu, vin, ceasuri bord, immo, chip cheie;
- P1621 (1622, 1623,1624) probleme ce tin de imobilizator si comunicatia lui pe date;
- P1636 (1637, 1638, 1639) probleme pe CAN care blocheaza comunicatia cu ecu si celelalte module;
- C1137 ecu defectuos;
- B1342 ecu defectuos;
- B2431 chip cheie- programare esuata;
- B2585 problema sistem antifurt, cand este in corelare directa cu immo;
- de la U1900 incolo, inclusiv seria de U2000 sunt diverse probleme pe comunicatia de date care necesita fie remedierea cablajului, fie reparatia pe magistrala de date, fie inlocuirea modulelor.
Pentru unii dintre noi, ipostaza de a accepta sa schimbam ecu sau ecu+immo+chipuri+pompa combustibil ne cam taie rasuflarea, tocmai pentru ca pana acum nu s-a gasit o metoda (declarata oficial) de reprogramare a acestor module, nici macar in reprezentanta. Traim in capitalism si trebuie sa dam cale libera consumului.
Ca posesor de Opel am inceput prin a repara masina la reprezentanta, apoi service-uri, apoi personal, acolo unde am cunostinte si pricepere. Desi sunt un novice, ma implic acolo unde consider ca am izbanda. Am ajuns sa repar singur ecu-ul (astra g z16se), ajungand sa fac asta in cercul de prieteni, in judet, in tara, cu reprogramari, reflash, diagnoza, reparatii ecu si edu, pompe diesel, extragere car pass din dump... gata cu reclama!
Acest forum este infiintat ca sa comunicam problemele cu Opel-urile noastre, sa incercam sa le remediem cu minim de efort si cheltuiala, motiv pentru care va ridic la fileu sa veniti cu propuneri si metode pentru resetarea acestui S.W.T., atunci cand prin metodele cunoscute nu se poate rezolva nimc concret.
Deschisesem o discutie candva despre o metoda de "boot mode" a ecu-ului hibrid de la Opel, aflarea unei metode de conectare la ecu altfel decat prin k-line sau can.
Stiind cum arata un ecu delco sau simtec inauntru, unde nu prea ai posibilitatea de a te conecta fizic pe cablajul imprimat sau pe componente SMD pentru a incerca un boot mode cu pull down sau cu vreun adaptor i2c, usbttl, va invit sa ne spargem capul incercand metode noi. Detin cateva ecu blocate in s.w.t. pe care nu le-am putut resuscita cu ceea ce mi-a picat in mana(opcom, galetto, upa, kess, carprog, k-tag...) nu am avut acces la abrites sau tech 2. Poate vreunii dintre voi veniti cu sugestii despre cum se poate scoate din s.w.t. un ecu "pe masa", daca trebuie sau nu conectat si immoul lui( daca il mai detinem) cu ce tensiune minima/maxima trebuie alimentate, cum conectam corect firele de alimentare si comunicatie in pinii mufelor ecu, daca avem nevoie ca op-com sau tech2 sa fie conectate in toata perioada de pana la 21ore de countdown, cu detalii despre toata procedura de resetare, bla,bla... Consider ca unii dintre noi isi apara painea, incercand sa nu divulge din experienta lor, dar se poate colabora pentru remedierea unor probleme comune fie prin schimb de informatii, fie prin ajutor reciproc, fie aici pe forum fie in PM.
Sper ca aceasta interventie sa fie utila si productiva
Deschid o discutie dedicata acestui Security wait time (S.W.T.) care ne mananca nervii. Este evident ca multi am incercat sa scoatem ecu-urile din aceasta pacatoasa stare. Dar... nu ne-a iesit conform specificatiilor de pe site-ul producatorului OP-com, prin asteptarea ca idi%tul, a epuizarii timpului de reinitializare a comunicatiei cu ecu!
Simptomele sunt tipice, motorul pare sa functioneze ok, il pornim cu "spray starter", toate indiciile ne trimit la o singura problema de... securitate. Problematicul modul de acest tip rezulta a fi immo sau CIM, in acronimie englezeasca.
Cum functioneaza minunea: in cheie avem un chip/transponder RFID, programat in immo care sa comunice cu modulele masinii(cu ecu, in principal); acest chip genereaza un semnal electric (un cod hex) in momentul in care este prezentat in apropierea bobinei immo de langa butucul de pornire; cand punem contactul, semnalul de la immo pleaca spre ecu->edu pompa combustibil si dupa analizarea lui, acestea trimit semnale de confirmare catre immo; immo trimite semnalul "cod pin ok" inapoi si astfel ecu comanda iesirile de open collector sau... mai exact ...releele circuitului electric; la comanda "cod pin ok" a securistului, masina porneste si comunica semnale cu celelalte module interconectate si programate sa functioneze ca un tot unitar.
Problema intervine in momentul in care acest modul immo (imobilizator electronic) nu mai comunica semnalul de Cod PIN OK cu ecu. Diagnoza incepe cu el si cu ecu, acestea doua fiind interdependente. Daca nu e unul, e celalalt. Problema se elucideaza din diagnoza, interpretand codurile de eroare generate (DTC).
Ca o alta paranteza: exista doua module responsabile principale (immo si ecu) si unele mai putin probabil sa pice, insa si ele au impact marit in problematica(BCM/placa modul de control principal, odometru/"ceasuri", calculator pompa diesel PSG). Le voi mentiona, insa, pe primele doua...
Din cazuistica, exceptand cazurile cu probleme de conectica, oxid, senzori defecti, baterie slaba, alimentare electrica, chip pierdut, spart sau deteriorari fizice ale celor doua module principale responsabile, avem:
1.immo cu probleme generate de chip(defect, decalibrat, "dezprogramat") sau de alterarea software a modulului si
2.ECU(uneori implicit si edu pompa combustibil) cu probleme generate de "afectiuni" hard(lipituri reci, "a facut bãițã, probleme componente electronice pe circuitul de alimentare cu 3,3V,5V/12V, lipsa de rezistenta la "stress" a materialului etc) sau soft (fisier corupt, programare defectuoasa).
Acest S.W.T. este o problema tot software de comunicatie W-line -AKA "ecu blocat"- prin incercari repetate de pornire cu comunicatie defectuoasa, cand "masina nu isi vede chipul, ceasurile, pompa"...
Din diagnoza obtinem coduri care incep cu P, C, B sau U, care solicita reprogramarea, repararea sau inlocuirea modulelor.
Cateva exemple intalnite, cu traducere si cateva comentarii:
- P1600 - Reprogramare/inlocuire ecu;
- P1600 (1601, 1602, 1603, 1604, 1605, 1606, 1607, 1608) problema comunicatie seriala de date, sau probleme interne ale modulelor;
-P0600 (0601,0602,0603,0604,0605, 0606) problema comunicatie seriala de date;
- P0630 (0631, 0632, 0633) problema programare ecu, vin, ceasuri bord, immo, chip cheie;
- P1621 (1622, 1623,1624) probleme ce tin de imobilizator si comunicatia lui pe date;
- P1636 (1637, 1638, 1639) probleme pe CAN care blocheaza comunicatia cu ecu si celelalte module;
- C1137 ecu defectuos;
- B1342 ecu defectuos;
- B2431 chip cheie- programare esuata;
- B2585 problema sistem antifurt, cand este in corelare directa cu immo;
- de la U1900 incolo, inclusiv seria de U2000 sunt diverse probleme pe comunicatia de date care necesita fie remedierea cablajului, fie reparatia pe magistrala de date, fie inlocuirea modulelor.
Pentru unii dintre noi, ipostaza de a accepta sa schimbam ecu sau ecu+immo+chipuri+pompa combustibil ne cam taie rasuflarea, tocmai pentru ca pana acum nu s-a gasit o metoda (declarata oficial) de reprogramare a acestor module, nici macar in reprezentanta. Traim in capitalism si trebuie sa dam cale libera consumului.
Ca posesor de Opel am inceput prin a repara masina la reprezentanta, apoi service-uri, apoi personal, acolo unde am cunostinte si pricepere. Desi sunt un novice, ma implic acolo unde consider ca am izbanda. Am ajuns sa repar singur ecu-ul (astra g z16se), ajungand sa fac asta in cercul de prieteni, in judet, in tara, cu reprogramari, reflash, diagnoza, reparatii ecu si edu, pompe diesel, extragere car pass din dump... gata cu reclama!
Acest forum este infiintat ca sa comunicam problemele cu Opel-urile noastre, sa incercam sa le remediem cu minim de efort si cheltuiala, motiv pentru care va ridic la fileu sa veniti cu propuneri si metode pentru resetarea acestui S.W.T., atunci cand prin metodele cunoscute nu se poate rezolva nimc concret.
Deschisesem o discutie candva despre o metoda de "boot mode" a ecu-ului hibrid de la Opel, aflarea unei metode de conectare la ecu altfel decat prin k-line sau can.
Stiind cum arata un ecu delco sau simtec inauntru, unde nu prea ai posibilitatea de a te conecta fizic pe cablajul imprimat sau pe componente SMD pentru a incerca un boot mode cu pull down sau cu vreun adaptor i2c, usbttl, va invit sa ne spargem capul incercand metode noi. Detin cateva ecu blocate in s.w.t. pe care nu le-am putut resuscita cu ceea ce mi-a picat in mana(opcom, galetto, upa, kess, carprog, k-tag...) nu am avut acces la abrites sau tech 2. Poate vreunii dintre voi veniti cu sugestii despre cum se poate scoate din s.w.t. un ecu "pe masa", daca trebuie sau nu conectat si immoul lui( daca il mai detinem) cu ce tensiune minima/maxima trebuie alimentate, cum conectam corect firele de alimentare si comunicatie in pinii mufelor ecu, daca avem nevoie ca op-com sau tech2 sa fie conectate in toata perioada de pana la 21ore de countdown, cu detalii despre toata procedura de resetare, bla,bla... Consider ca unii dintre noi isi apara painea, incercand sa nu divulge din experienta lor, dar se poate colabora pentru remedierea unor probleme comune fie prin schimb de informatii, fie prin ajutor reciproc, fie aici pe forum fie in PM.
Sper ca aceasta interventie sa fie utila si productiva
- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Topic deschis in 2017, 460+ de vizualizari si niciun comentariu... Se pare ca nimeni nu a resetat un ecu cu Carprog si nu l-a bagat in coma... Sau, mai mult, nimeni nu are nimic de comentat, decat ca au asteptat sa iasa din swt dupa o perioada si totul a fost de la sine remediat. Da, va asigur ca am bagat in swt multe ecu, in special platforma de z14/16 xe sau se, resetand cu Carprog sau abrites si de acolo nu au mai iesit niciodata. Deci, resetati numai cu op-com, ca sa nu aveti probleme. Carprog doar scoate eeprom si rescrie eeprom, sau doar va folositi de el ca sa aflati codul pin (car pass).
- deleted-143489
- *
- 16 mesaje
- din 20 Oct 2020
deleted-143489
- Mesaje scrise: 16
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2020
- Mesaj Privat
Buna, vad ca apare deleted...la nick name. Am un y20dth la un amic si incerc sa ii fac cip, ca a pierdut cheia. Am aflat codul din eprom, dar probabil ca e i sec wait time si nu imi da voie sa ii invat cip nou. Dar nici nu am posibilitatea sa vad timpul de asteptare la modelul asta. E vreun remediu, sa modific dumpul de eprom si sa resetez timpul de asteptare? Are cineva adresele la care e afisat timpul de swt in hex?