- Ionel Ghe 1412
- OP
- 2 mesaje
- din 05 Oct 2020
- Astra 2006
- Dolj
Ionel Ghe 1412
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2020
- Mesaj Privat
Salutari!
Detin un Opel GTC fabricat in 2006 cu motor de 1.4 , benzina, 75 cp.
Detaliat :
Nivelul uleiului (castrol 5w30 ,caci acest tip a avut in ea cand am cumparat-o din germania) scade (imi cer scuze ca nu pot sa fac o aproximare ..cat la cati km), la ultima schimbare ( schimbarea de ulei si filtru le faceam la 8000 km si ultima data la 6000 km) era si foarte negru , dar masina nu scoate fum negru , drept urmare am considerat ca nu il "mananca". De ceva timp am observat, insa, ca la suprafata lichidului de racire din bazin exista o pelicula de ulei ( mi-am dat seama ca nu mai vad sa verific nivelul lichidului de racire caci vasul este murdar in zona unde e limita lichidului) . Am citit si intrebat in stanga, in dreapta ... cauze am inteles ca ar putea fi :
1. garnitura de chiuloasa - un mecanic (care mi-a si zis de aceasta cauza) a spus ca manopera de schimbare poate sa ajunga la 1000 de euro. E adevarat?
2 garnitura capac distributie - mecanicul care a venit cu aceasta cauza a spus ca trebuie schimbata distributia cu totul (mentionez ca masina are distributia pe lant)
3.termoflotul - am inteles ca nu toate masinile il au ... nu stiu daca aceasta are.
4.inelele la injectoare
Am citit si pe acest forum ce am gasit, insa tot nu stiu cum sa procedez in situatia asta si cer niste sfaturi despre de unde "sa apuc" problema.
Un alt lucru mai mic pe care as vrea sa il intreb este in legatura cu erorile gasite folosind metoda pedalelor explicata pe acest site.
Am inteles ca se iau in considerare primele 4 cifre , deci au fost : 1614; 1565 si presupun ca sunt cu p in fata ? deci vor reprezenta :
p 1614- Loss of RIM Serial Data
p1565 Cruise Servo Pos Sensor
si mai apare ECN 000000 ( 6 de 0) . Ar trebi sa insemne DTC C0000 Vehicle Speed Information Circuit Malfunction ?
Daca se poate as dori explicatii exacte a ceea ce inseamna fiecare, caci nu am reusit sa ma lamuresc.
Multumesc anticipat!
Scuzati ca am scris atat de mult, dar am incercat sa explic cat de bine am putut.
MODEL: Astra 2006
MOTOR: 1.4 , 75 cp
Detin un Opel GTC fabricat in 2006 cu motor de 1.4 , benzina, 75 cp.
Detaliat :
Nivelul uleiului (castrol 5w30 ,caci acest tip a avut in ea cand am cumparat-o din germania) scade (imi cer scuze ca nu pot sa fac o aproximare ..cat la cati km), la ultima schimbare ( schimbarea de ulei si filtru le faceam la 8000 km si ultima data la 6000 km) era si foarte negru , dar masina nu scoate fum negru , drept urmare am considerat ca nu il "mananca". De ceva timp am observat, insa, ca la suprafata lichidului de racire din bazin exista o pelicula de ulei ( mi-am dat seama ca nu mai vad sa verific nivelul lichidului de racire caci vasul este murdar in zona unde e limita lichidului) . Am citit si intrebat in stanga, in dreapta ... cauze am inteles ca ar putea fi :
1. garnitura de chiuloasa - un mecanic (care mi-a si zis de aceasta cauza) a spus ca manopera de schimbare poate sa ajunga la 1000 de euro. E adevarat?
2 garnitura capac distributie - mecanicul care a venit cu aceasta cauza a spus ca trebuie schimbata distributia cu totul (mentionez ca masina are distributia pe lant)
3.termoflotul - am inteles ca nu toate masinile il au ... nu stiu daca aceasta are.
4.inelele la injectoare
Am citit si pe acest forum ce am gasit, insa tot nu stiu cum sa procedez in situatia asta si cer niste sfaturi despre de unde "sa apuc" problema.
Un alt lucru mai mic pe care as vrea sa il intreb este in legatura cu erorile gasite folosind metoda pedalelor explicata pe acest site.
Am inteles ca se iau in considerare primele 4 cifre , deci au fost : 1614; 1565 si presupun ca sunt cu p in fata ? deci vor reprezenta :
p 1614- Loss of RIM Serial Data
p1565 Cruise Servo Pos Sensor
si mai apare ECN 000000 ( 6 de 0) . Ar trebi sa insemne DTC C0000 Vehicle Speed Information Circuit Malfunction ?
Daca se poate as dori explicatii exacte a ceea ce inseamna fiecare, caci nu am reusit sa ma lamuresc.
Multumesc anticipat!
Scuzati ca am scris atat de mult, dar am incercat sa explic cat de bine am putut.
MODEL: Astra 2006
MOTOR: 1.4 , 75 cp
- Augustin73
- **
- 129 mesaje
- din 20 Jul 2014
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Augustin73
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2014
- Mesaj Privat
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
Salut
Scrie EXACT codul de motor pe care il ai si o sa primesti raspunsuri mai exacte, totusi incerc sa iti raspund punctual:
1. Este posibil dar garnitura de chiuloasa o lasam mai la final ca si cauze (nu se strica ea asa usor), orcum 1000 euro manopera MI SE PARE MULT !
2. Garnitura capac distributie mi se pare mai plauzibila pt aparitia uleiului in antigel (schimba garnitura). Schimbatul distributiei il faci in functie de cai KM are masina, de cati Km ai facut tu cu ea. fiind distributie pe lant CRED ca se schimba la fiecare 120.000 sau 180.000 KM (verifica in cartea masinii ca s-ar putea sa ma insel);
3. In functie de ce cod de motor ai iti putem spune daca ai sau nu termoflot. Este si el o posibila cauza a aparitiei uleiului in antigel (il dai jos, il verifici si il schimbi / sau NU);
4. NU cred ca uleiul in antigel poate aparea de la inelele de la injectoare, dar cine stie motorul (care cod ?), iti poate spune SIGUR;
ECN 000000 reprezinta faptul ca calculatorul a terminat de fisat erorile. Nu este o eroare in sine.
Codurle de eroare le cauti aici pe forum, pe google ... gasesti tu explicatia la ele si posibile rezolvari.
PS.
a. Cand mi-a "pocnit" termoflotul (la o alta marca de masina) toti cei 4 litri de ulei au ajuns in antigel care a fost aruncat afara prin busonul vasului de expansiune (asta a fos la mine nu e neaparat sa se manifeste si la tine exact la fel).
b. Daca la tine ar fi garnitura de chiuloasa probabil ar mai fi si alte simptome (ar merge motorul mai rau);
Concluzie: Eu as incepe cu capacul de la distributie (mi se pare cel mai probabil defect) SAU cu verificarea termoflotului (mi se pare cel mai usor de verificat).
Scrie EXACT codul de motor pe care il ai si o sa primesti raspunsuri mai exacte, totusi incerc sa iti raspund punctual:
1. Este posibil dar garnitura de chiuloasa o lasam mai la final ca si cauze (nu se strica ea asa usor), orcum 1000 euro manopera MI SE PARE MULT !
2. Garnitura capac distributie mi se pare mai plauzibila pt aparitia uleiului in antigel (schimba garnitura). Schimbatul distributiei il faci in functie de cai KM are masina, de cati Km ai facut tu cu ea. fiind distributie pe lant CRED ca se schimba la fiecare 120.000 sau 180.000 KM (verifica in cartea masinii ca s-ar putea sa ma insel);
3. In functie de ce cod de motor ai iti putem spune daca ai sau nu termoflot. Este si el o posibila cauza a aparitiei uleiului in antigel (il dai jos, il verifici si il schimbi / sau NU);
4. NU cred ca uleiul in antigel poate aparea de la inelele de la injectoare, dar cine stie motorul (care cod ?), iti poate spune SIGUR;
ECN 000000 reprezinta faptul ca calculatorul a terminat de fisat erorile. Nu este o eroare in sine.
Codurle de eroare le cauti aici pe forum, pe google ... gasesti tu explicatia la ele si posibile rezolvari.
PS.
a. Cand mi-a "pocnit" termoflotul (la o alta marca de masina) toti cei 4 litri de ulei au ajuns in antigel care a fost aruncat afara prin busonul vasului de expansiune (asta a fos la mine nu e neaparat sa se manifeste si la tine exact la fel).
b. Daca la tine ar fi garnitura de chiuloasa probabil ar mai fi si alte simptome (ar merge motorul mai rau);
Concluzie: Eu as incepe cu capacul de la distributie (mi se pare cel mai probabil defect) SAU cu verificarea termoflotului (mi se pare cel mai usor de verificat).
- Ionel Ghe 1412
- OP
- 2 mesaje
- din 05 Oct 2020
- Astra 2006
- Dolj
Ionel Ghe 1412
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2020
- Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspuns!
Si am revenit si cu codul motorului, care este Z14XEP.
Pe langa asta mentionez ca atunci cand am luat masina , aceasta a avut la ea printre carticele si niste chitante de la un service din Germania, ramase probabil de la fostul proprietar. Am incercat sa traduc de pe acestea, din germana, ce a fost schimbat la ea si din ce am reusit sa inteleg pare ca i-a fost schimbata distributia la 114 mii km. In prezent masina are 176 de mii de km, deci au trecut 62 mii de km de cand a fost schimbat acel lant de distributie si ce tine de partea asta.
Nu am reusit inca sa gasesc unde scrie la cati km trebuie schimbata distributia. Toate carticele sale sunt in germana.
A da ... si alte simptome nu are masina. DAR ocazional, nu are o regularitate, imi apare pe computerul din bord sa verific nivelul lichidului de racire ( ce am tradus eu din germana), care este la nivel si doar cu aceea pelicula de ulei la suprafata.
Multumesc din nou si astept continuarea sfaturilor si parerilor.
Atasez si poze cu acele chitante. Poate intelege cineva germana.
Si am revenit si cu codul motorului, care este Z14XEP.
Pe langa asta mentionez ca atunci cand am luat masina , aceasta a avut la ea printre carticele si niste chitante de la un service din Germania, ramase probabil de la fostul proprietar. Am incercat sa traduc de pe acestea, din germana, ce a fost schimbat la ea si din ce am reusit sa inteleg pare ca i-a fost schimbata distributia la 114 mii km. In prezent masina are 176 de mii de km, deci au trecut 62 mii de km de cand a fost schimbat acel lant de distributie si ce tine de partea asta.
Nu am reusit inca sa gasesc unde scrie la cati km trebuie schimbata distributia. Toate carticele sale sunt in germana.
A da ... si alte simptome nu are masina. DAR ocazional, nu are o regularitate, imi apare pe computerul din bord sa verific nivelul lichidului de racire ( ce am tradus eu din germana), care este la nivel si doar cu aceea pelicula de ulei la suprafata.
Multumesc din nou si astept continuarea sfaturilor si parerilor.
Atasez si poze cu acele chitante. Poate intelege cineva germana.
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
Nu gasesc momentan manualul de utilizare, dar la distributii pe lant nu se umbla inainte de 120.000 Km (sau 10 ani de la ultima schimbare) din cate stiu eu. Parerea mea (DACA acei km sunt reali) NU are rost sa schimbi si distributia.
Se pare ca Z14XEP are termoflot. Totusi nu il gasesc pe site-urile cu piese sa vad si eu un cod de piesa.
PS Germana nu o cunosc dar mai incearca cu Google translate.
Se pare ca Z14XEP are termoflot. Totusi nu il gasesc pe site-urile cu piese sa vad si eu un cod de piesa.
PS Germana nu o cunosc dar mai incearca cu Google translate.
- IonutN
- **
- 291 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
IonutN
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat