tigri
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salutare si bine v-am gasit,
De cateva luni am primit in custodie un Opel Astra G Z14XEP, an fabricatie 2007. Masina apartine tatalui meu (cumparata de noua din reprezentanta), care in toti acesti ani a reusit impresionanta performanta de a parcurge cu ea aproximativ 37.000 km. Am luat-o in primire in februarie si de atunci masina a mai acumulat 7.500 km. Masina merge/a impecabil, cu exceptia unor mici interventii considerate de mine necesare: schimbat filtrul de aer + polen (schimb ulei + filtru facut de el acum 6-7 luni), filtru carburant (nu-l schimbase deloc), ulei transmisie (mi se parea ca "agata" putin), in rest masina impecabila. Ca sa va faceti o idee, placutele de frana nu au fost schimbate vreodata si cand am fost sa le schimb, mecanicul (mecanic la reprezentanta Toyota, cunostinta apropiata, deci nu genul de mecanic care sa te jupoaie) mi-a zis ca nu e cazul, nu sunt mancate nici jumate.
Toate bune si frumoase, pana astazi cand mergand sa schimb filtrul de benzina si sa verific suruburile de la culbutori (despre care am citit la voi ca ar prezenta ceva probleme la aceasta motorizare) - de mentionat ca 4 dintre ele erau slabite, nu rau, dar au mers stranse fara fortare- dupa finalizarea interventiei, pornind masina si dand o tura cu ea, am sesizat (stand pe scaunul pasagerului), ca la oprire, la relanti se aude un fasait, care pare sa vina de pe undeva de langa distributie - curea alternator. Mentionez ca pana acum nu am mai sesizat acest fasait, asa ca am incercat sa observam vizual cam de unde ar veni. Nu am reusit sa identificam cauza fasaitului, asta si pentru ca nu este constant: apare la pornirea masinii, uneori la pornirea ventilatorului sau/si dupa accelerare. Interesant este ca in momentul in care pulverizam apa pe cureaua alternatorului, fasaitul disparea.
Ca si interventii facute astazi, nu vad ce ar fi putut sa-l cauzeze: s-a schimbat filtrul de carburant si s-a umblat la capacul culbutori, montat la loc cu garnitura noua cu un mastic portocaliu (folosit mai ales la baia de ulei am inteles ?!). Dupa ce am plecat, nu s-a mai auzit acel zgomot nici la relanti, la opririle la semafor si nici la o oprire mai lunga la o trecere la nivel cu calea ferata (lasat intentionat motorul pornit). Totusi, atunci am auzit acelasi lucru la un Hyundai Accent, oprit pe langa mine.
Am gasit oarecare trimitere pe forum, la acest tip de problema (mentionat ca un zgomot de diesel), dar am indraznit (sper ca nu deranjez rau) sa aduc in discutie si problema mea, pe care nu stiu cum sa o rezolv. Nu vreau sa creada tata ca in 4 luni i-am distrus masina. E ceva normal, merita sa ma ingrijorez si sa investighez in amanunt? Sa fie rulmentii de la alternator, sau rola intinzatoare?
Multumesc anticipat de ajutor,
Cu stima!
De cateva luni am primit in custodie un Opel Astra G Z14XEP, an fabricatie 2007. Masina apartine tatalui meu (cumparata de noua din reprezentanta), care in toti acesti ani a reusit impresionanta performanta de a parcurge cu ea aproximativ 37.000 km. Am luat-o in primire in februarie si de atunci masina a mai acumulat 7.500 km. Masina merge/a impecabil, cu exceptia unor mici interventii considerate de mine necesare: schimbat filtrul de aer + polen (schimb ulei + filtru facut de el acum 6-7 luni), filtru carburant (nu-l schimbase deloc), ulei transmisie (mi se parea ca "agata" putin), in rest masina impecabila. Ca sa va faceti o idee, placutele de frana nu au fost schimbate vreodata si cand am fost sa le schimb, mecanicul (mecanic la reprezentanta Toyota, cunostinta apropiata, deci nu genul de mecanic care sa te jupoaie) mi-a zis ca nu e cazul, nu sunt mancate nici jumate.
Toate bune si frumoase, pana astazi cand mergand sa schimb filtrul de benzina si sa verific suruburile de la culbutori (despre care am citit la voi ca ar prezenta ceva probleme la aceasta motorizare) - de mentionat ca 4 dintre ele erau slabite, nu rau, dar au mers stranse fara fortare- dupa finalizarea interventiei, pornind masina si dand o tura cu ea, am sesizat (stand pe scaunul pasagerului), ca la oprire, la relanti se aude un fasait, care pare sa vina de pe undeva de langa distributie - curea alternator. Mentionez ca pana acum nu am mai sesizat acest fasait, asa ca am incercat sa observam vizual cam de unde ar veni. Nu am reusit sa identificam cauza fasaitului, asta si pentru ca nu este constant: apare la pornirea masinii, uneori la pornirea ventilatorului sau/si dupa accelerare. Interesant este ca in momentul in care pulverizam apa pe cureaua alternatorului, fasaitul disparea.
Ca si interventii facute astazi, nu vad ce ar fi putut sa-l cauzeze: s-a schimbat filtrul de carburant si s-a umblat la capacul culbutori, montat la loc cu garnitura noua cu un mastic portocaliu (folosit mai ales la baia de ulei am inteles ?!). Dupa ce am plecat, nu s-a mai auzit acel zgomot nici la relanti, la opririle la semafor si nici la o oprire mai lunga la o trecere la nivel cu calea ferata (lasat intentionat motorul pornit). Totusi, atunci am auzit acelasi lucru la un Hyundai Accent, oprit pe langa mine.
Am gasit oarecare trimitere pe forum, la acest tip de problema (mentionat ca un zgomot de diesel), dar am indraznit (sper ca nu deranjez rau) sa aduc in discutie si problema mea, pe care nu stiu cum sa o rezolv. Nu vreau sa creada tata ca in 4 luni i-am distrus masina. E ceva normal, merita sa ma ingrijorez si sa investighez in amanunt? Sa fie rulmentii de la alternator, sau rola intinzatoare?
Multumesc anticipat de ajutor,
Cu stima!
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
tigri
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2013
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Singur ai gasit problema. Probabil scartaie cureaua de accesorii.
Salut,
Multumesc de raspuns.
Totusi, sigur am gasit problema? "Probabil" imi spune ca trebuie sa o iau din aproape in aproape, primul pas fiind schimbarea curelei (care vizual pare intacta) si apoi? Zgomotul l-am sesizat din nou in dimineata asta la pornire, insa ceva mai ascutit, ca un suierat (era totusi putina umezeala afara). A disparut cam in 2 minute de la sine.
Ulterior, am ascultat cu atentie motorul in timpul mersului si am perceput si o oarecare schimbare la sunetul motorului (ca un fel de vuiet infundat) pe perioadele de accelerare (nu mai mult de 2500-3000 rpm) la treapta 4 si 5. Probabil ca acum sunt si paranoic si orice sunet ciudat mi se pare nelalocul lui si-l percep ca o cauza/urmare.
Oricum, o sa schimb cureaua si o sa mai urmaresc cum se prezinta situatia.
Pana atunci, alte pareri sunt bine venite!
Multumesc,
Cu stima!
- IonutN
- **
- 291 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
IonutN
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mariusroly
- *
- 34 mesaje
- din 16 Sep 2018
- Astra 2004 Z14XEP
- Timis
mariusroly
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2018
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat