- silviu.flueraru
- OP
- 33 mesaje
- din 23 Oct 2020
- Astra 2004
- Buzau
silviu.flueraru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2020
- Mesaj Privat
Salutare.
Sunt posesor nou de Astra G din 2004 benzina si gpl. pana acum toate bune si frumoase, am aproape 2000 de km si nu am lipsa ulei, conum un pe gpl. Dar... exista si un dar, am constatat ca eu cand pun constactul nu vad niste martori in bord. Airbag, ABS, Si Check. Am desfacut ceasurile si surpriza, erau pline cu banda neagra sa nu se vada ca sunt aprinse. Am cumparat un tester OPCOM care merge super bine si dai bice la sters erori.
Nu se sterge nici o eroare. Airbagul pasager se pare ca este la locul lui are mufa bagata dar nu se stinge martorul. daca masina a fost lovita si a fost schimbat airbagul trebuie schimbat si calculatorul de airbag?
Abs - ul are senzorul de pe dreapta dus, zice circuit deschis, mufele sunt bagate dar senzorul nu il vede. Intrebarea mea este se poate schimba doar senzorul sau trebuie butucul cu totul? unii zic ca se schimba doar senzorul altii ca butucul cu tot cu senzor. Masina este un breack 1.6 16 v 101 cp din 2004 si are dicuri si pe spate.
Am intrat aici in speranta ca poate cineva care stie ma poate ajuta macar la una din intrebari.
Multumesc.
MODEL: Astra G 2004
MOTOR: 1.6 16v 76kw benzina si GPL
Sunt posesor nou de Astra G din 2004 benzina si gpl. pana acum toate bune si frumoase, am aproape 2000 de km si nu am lipsa ulei, conum un pe gpl. Dar... exista si un dar, am constatat ca eu cand pun constactul nu vad niste martori in bord. Airbag, ABS, Si Check. Am desfacut ceasurile si surpriza, erau pline cu banda neagra sa nu se vada ca sunt aprinse. Am cumparat un tester OPCOM care merge super bine si dai bice la sters erori.
Nu se sterge nici o eroare. Airbagul pasager se pare ca este la locul lui are mufa bagata dar nu se stinge martorul. daca masina a fost lovita si a fost schimbat airbagul trebuie schimbat si calculatorul de airbag?
Abs - ul are senzorul de pe dreapta dus, zice circuit deschis, mufele sunt bagate dar senzorul nu il vede. Intrebarea mea este se poate schimba doar senzorul sau trebuie butucul cu totul? unii zic ca se schimba doar senzorul altii ca butucul cu tot cu senzor. Masina este un breack 1.6 16 v 101 cp din 2004 si are dicuri si pe spate.
Am intrat aici in speranta ca poate cineva care stie ma poate ajuta macar la una din intrebari.
Multumesc.
MODEL: Astra G 2004
MOTOR: 1.6 16v 76kw benzina si GPL
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Din pacate sezorul de ABS este in rulment se cumpara cu totu, AIRBAG-ul va sta aprins daca calculatorul are stocat crash data aia se poate rezolva da ar fi bine sa te convingi intai ca nu ai fire,mufe,contacte imperfecte mai ales sub scaune daca sigur airbagul este in regula si nu apare lipit ,chituit si vopsit si ala.,la fel si ABS-ul verifica firele mufele dupa cumpara rulmentul.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Ce erori ai (codul lor)?
De asemenea de verificat si la ABS si la airbag cablajul dintre senzor si calculator (cind verifici la airbag scoate borna de la baterie).
Da, imi aduc aminte ca se schimba calculatorul de airbag iar cel nou parca se reprogrameaza cu interfata).
Mai asteapta si alte pareri.
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Vin 23 Oct, 2020 3:19 pm
Ce erori ai (codul lor)?
De asemenea de verificat si la ABS si la airbag cablajul dintre senzor si calculator (cind verifici la airbag scoate borna de la baterie).
Da, imi aduc aminte ca se schimba calculatorul de airbag iar cel nou parca se reprogrameaza cu interfata).
Mai asteapta si alte pareri.
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Vin 23 Oct, 2020 3:19 pm
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Daca tot ai facut tu scanarea, trebuia sa si postezi erorile care nu se sterg, asa ne faceam si noi o impresia mai completa.
1. daca masina a avut accident, nu este suficient sa schimbi airgagul, trebuie sa vorbesti si cu calculatorul de airbag, sa uite de eveniment. (aici ne-ar fi trebuit exact erorile, ca sa raspundem mai concret)
2. senzor ABS dreapta ... fațã sau spate (presupun ca spate)? inainte de a schimba ceva, orice, te asiguri ca acel ceva este defect, nu schimbi la "ghici", pentru ca schimbi pe banii tai. Daca tot ai un OpCom, scoti mufa din senzorul suspectat si pe cei doi pini din mufa ce merge spre masina (nu pe senzor), conectezi un bec cu fire. Apoi incerci sa stergi eroarea, daca iti ramane eroare tot de circuit deschis, problema nu este senzorul ci fire sau mufe (poti sa si masori rezistența senzorului, pentru ca este inductiv, deci va fi aproape in scurt, dar pozitia este defavorabila, nu recomand).
1. daca masina a avut accident, nu este suficient sa schimbi airgagul, trebuie sa vorbesti si cu calculatorul de airbag, sa uite de eveniment. (aici ne-ar fi trebuit exact erorile, ca sa raspundem mai concret)
2. senzor ABS dreapta ... fațã sau spate (presupun ca spate)? inainte de a schimba ceva, orice, te asiguri ca acel ceva este defect, nu schimbi la "ghici", pentru ca schimbi pe banii tai. Daca tot ai un OpCom, scoti mufa din senzorul suspectat si pe cei doi pini din mufa ce merge spre masina (nu pe senzor), conectezi un bec cu fire. Apoi incerci sa stergi eroarea, daca iti ramane eroare tot de circuit deschis, problema nu este senzorul ci fire sau mufe (poti sa si masori rezistența senzorului, pentru ca este inductiv, deci va fi aproape in scurt, dar pozitia este defavorabila, nu recomand).
- silviu.flueraru
- OP
- 33 mesaje
- din 23 Oct 2020
- Astra 2004
- Buzau
silviu.flueraru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2020
- Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Din pacate sezorul de ABS este in rulment se cumpara cu totu, AIRBAG-ul va sta aprins daca calculatorul are stocat crash data aia se poate rezolva da ar fi bine sa te convingi intai ca nu ai fire,mufe,contacte imperfecte mai ales sub scaune daca sigur airbagul este in regula si nu apare lipit ,chituit si vopsit si ala.,la fel si ABS-ul verifica firele mufele dupa cumpara rulmentul.
Am verificat nu are mufa scoasa, nu este chituit bordul sau fire rupte, pe tester da airbag pasager (rezistenta scazuta), fel si la abs am verificat si totul este intreg. Am gasit butuc nou 191 lei. o sa ma buc la Bardi si il iau, stiu ca se schimba super usor fata de alte masini. apoi o sa vad ce fac cu aibag-ul
- silviu.flueraru
- OP
- 33 mesaje
- din 23 Oct 2020
- Astra 2004
- Buzau
silviu.flueraru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2020
- Mesaj Privat
sebage a scris:Daca tot ai facut tu scanarea, trebuia sa si postezi erorile care nu se sterg, asa ne faceam si noi o impresia mai completa.
1. daca masina a avut accident, nu este suficient sa schimbi airgagul, trebuie sa vorbesti si cu calculatorul de airbag, sa uite de eveniment. (aici ne-ar fi trebuit exact erorile, ca sa raspundem mai concret)
2. senzor ABS dreapta ... fațã sau spate (presupun ca spate)? inainte de a schimba ceva, orice, te asiguri ca acel ceva este defect, nu schimbi la "ghici", pentru ca schimbi pe banii tai. Daca tot ai un OpCom, scoti mufa din senzorul suspectat si pe cei doi pini din mufa ce merge spre masina (nu pe senzor), conectezi un bec cu fire. Apoi incerci sa stergi eroarea, daca iti ramane eroare tot de circuit deschis, problema nu este senzorul ci fire sau mufe (poti sa si masori rezistența senzorului, pentru ca este inductiv, deci va fi aproape in scurt, dar pozitia este defavorabila, nu recomand).
1. daca masina a avut accident, nu este suficient sa schimbi airgagul, trebuie sa vorbesti si cu calculatorul de airbag, sa uite de eveniment. (aici ne-ar fi trebuit exact erorile, ca sa raspundem mai concret)
2. senzor ABS dreapta ... fațã sau spate (presupun ca spate)? inainte de a schimba ceva, orice, te asiguri ca acel ceva este defect, nu schimbi la "ghici", pentru ca schimbi pe banii tai. Daca tot ai un OpCom, scoti mufa din senzorul suspectat si pe cei doi pini din mufa ce merge spre masina (nu pe senzor), conectezi un bec cu fire. Apoi incerci sa stergi eroarea, daca iti ramane eroare tot de circuit deschis, problema nu este senzorul ci fire sau mufe (poti sa si masori rezistența senzorului, pentru ca este inductiv, deci va fi aproape in scurt, dar pozitia este defavorabila, nu recomand).
multumesc frumos de informatie.
Problema cu senzorul am omis dreapta fata.
La airbag mufa este bagat dar dar am atast si o poza sa vezi exact. zice ceva de rezitenta scazuta.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Pentru eroarea asta, nu ai treaba cu calculatorul de airbag. Scoti mufa din airbag si incerci sa stergi eroarea. Daca ai firele prinse pe undeva, va ramane aceeasi eroare. Daca se sterge aceasta si o sa apara eroare de circuit deschis, probabil ai un airbag sarit si o tentativa esuata de "pacalire". Poti sa intri in OpCom si pe parametri si sa vezi exact ce rezistenta vede calculatorul pe acel airbag.
Treaba cu verificatul ramane valabila si pe fațã, doar ca aici poti si masura mai simplu direct senzorul, trebuie sa aiba o rezistenta scazuta, fiind inductiv.
P.S. Faptul ca mufa este bagata, nu inseamna ca si face contact electric ...
Treaba cu verificatul ramane valabila si pe fațã, doar ca aici poti si masura mai simplu direct senzorul, trebuie sa aiba o rezistenta scazuta, fiind inductiv.
P.S. Faptul ca mufa este bagata, nu inseamna ca si face contact electric ...
- silviu.flueraru
- OP
- 33 mesaje
- din 23 Oct 2020
- Astra 2004
- Buzau
silviu.flueraru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2020
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Daca umbli la mufa unui airbag si se modifica acel cod de eroare, DOAR despre acel airbag este vorba.
Daca imi aduc aminte bine, undeva la 2.2 ohmi, dar nu sunt sigur, intri cu OpCom pe parametri (sau masurare valori) si compari cu celelalte. Nu umbla tu cu masuratori pe airbag, masuratorile le faci doar cu diagnoza, asa cum ti-am spus.
Daca imi aduc aminte bine, undeva la 2.2 ohmi, dar nu sunt sigur, intri cu OpCom pe parametri (sau masurare valori) si compari cu celelalte. Nu umbla tu cu masuratori pe airbag, masuratorile le faci doar cu diagnoza, asa cum ti-am spus.
- silviu.flueraru
- OP
- 33 mesaje
- din 23 Oct 2020
- Astra 2004
- Buzau
silviu.flueraru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2020
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Daca ai fi inteles, nu eram nevoit sa repet mai jos:
"Daca imi aduc aminte bine, undeva la 2.2 ohmi, dar nu sunt sigur" iar pentru a afla valoarea exacta "masuratorile le faci doar cu diagnoza, asa cum ti-am spus" adica ... "intri cu OpCom pe parametri (sau masurare valori)"
Cat despre ceea ce spui tu aici "pe mine ma interesa sa sting becul pana gasesc o solutie sa o fac definitiva si functionala", nu sunt de acord cu asa ceva si nu iti voi sugera nici o idee in acest sens! La noi, orice improvizatie, ramane definitiva.
"Daca imi aduc aminte bine, undeva la 2.2 ohmi, dar nu sunt sigur" iar pentru a afla valoarea exacta "masuratorile le faci doar cu diagnoza, asa cum ti-am spus" adica ... "intri cu OpCom pe parametri (sau masurare valori)"
Cat despre ceea ce spui tu aici "pe mine ma interesa sa sting becul pana gasesc o solutie sa o fac definitiva si functionala", nu sunt de acord cu asa ceva si nu iti voi sugera nici o idee in acest sens! La noi, orice improvizatie, ramane definitiva.
- silviu.flueraru
- OP
- 33 mesaje
- din 23 Oct 2020
- Astra 2004
- Buzau
silviu.flueraru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2020
- Mesaj Privat
Am inteles ce ai spus. nu ramane definitiva. pe mine ma interesa sa vad ca se stinge becul din bord. o sa fac si masuratoarea din OpCom. ce ma deranjeaza este ca masina am luat-o de o saptamana, adica saptamana o face duminica si am descoperit cele doua becuri urate in bord si as vrea sa le rezolv sau sa gasesc cauza mai exacta la ele.
Multumesc,
Dupa ce mai aflu ce detalii sau rezolv o sa postez din nou poate au si altii nevoie.
Multumesc,
Dupa ce mai aflu ce detalii sau rezolv o sa postez din nou poate au si altii nevoie.
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
pentru martor airbag, daca ai airbag-ul soferului la locul lui, o cauza posibila poate fi spira. este piesa de plastic din spatele volanului care are mufa ce intra in airbag. aceeasi eroare am avut-o si eu si am rezolvat cu o spira de 50 lei din dezmembrari.
cu becul de ABS, problema este fie la cablaj, fie la rulment. eu le-am intampinat pe amandoua.
la Astra G, rulmentul are partea electrica alaturi de cea mecanica si se schimba doar impreuna. verifica firele inainte sa schimbi rulmentul.
cablajul nou e pana in 100 lei, iar rulmentul 250-400 lei in functie de marca
cu becul de ABS, problema este fie la cablaj, fie la rulment. eu le-am intampinat pe amandoua.
la Astra G, rulmentul are partea electrica alaturi de cea mecanica si se schimba doar impreuna. verifica firele inainte sa schimbi rulmentul.
cablajul nou e pana in 100 lei, iar rulmentul 250-400 lei in functie de marca
- silviu.flueraru
- OP
- 33 mesaje
- din 23 Oct 2020
- Astra 2004
- Buzau
silviu.flueraru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2020
- Mesaj Privat
Cu partea de aibag am rezolvat, nu era cel din bord era cel din scaun avea mufa iesita. am bagat-o la loc si sa stins becul.
Cu abs-ul problema este senzorul are un fir rupt exact din el. am cumparat alt butuc cu tot cu senzor, am facut o proba sa vad daca se stinge becul, am bagat mufa si am sters eroarea. nu a mai aparut. acum urmeaza ca saptamana asta miercuri sau jos sa schimb butucul si am rezolvat problemele.
Acum a aparut alta problema. senzorul de pe termostat sa rupt din interior si masina cat este rece merge prost cand se incalzeste zici ca nu are nimic. am comandat termostatul cu tot cu senzor, pt ca senzorul separat nu il gasesti si urmeaza sa il schimb. in rest sper sa nu mai apara ceva. multumesc
Cu abs-ul problema este senzorul are un fir rupt exact din el. am cumparat alt butuc cu tot cu senzor, am facut o proba sa vad daca se stinge becul, am bagat mufa si am sters eroarea. nu a mai aparut. acum urmeaza ca saptamana asta miercuri sau jos sa schimb butucul si am rezolvat problemele.
Acum a aparut alta problema. senzorul de pe termostat sa rupt din interior si masina cat este rece merge prost cand se incalzeste zici ca nu are nimic. am comandat termostatul cu tot cu senzor, pt ca senzorul separat nu il gasesti si urmeaza sa il schimb. in rest sper sa nu mai apara ceva. multumesc