Paranoid
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Vã salut! În calitate de utilizator amator și șofer de Opel vechi, mai deschid un topic în care vã cer ajutorul în privința schimbului de ulei la cutia de viteze manualã.
Cum am o mâncãrime și vreau sã îmi știu mașina în stare cât mai bunã, m-am hotãrât sã îi schimb toate fluidele cu ce se poate mai bun. Dupã schimbul uleiului din motor, acum vreau sã schimb și uleiul din cutia de viteze.
Am remarcat cã mai existã multe topicuri deschise pe acest subiect și le-am citit pe majoritatea, dar multe dintre ele sunt destul de vechi și am dat de multã polemicã agresivã privind uleiul lifetime vs schimb regulat.
Știu cã în carte și în orice sursã oficialã GM scrie cã uleiul este pe viațã, dar producãtorul are o cu totul altã viziune asupra termenului "lifetime" și în mod clar nu se aștepta ca o mașinã produsã în 2001 sã mai prindã 2022 în comdiții de exploatare...românești.
Motorul este Z16XE și cutia este manualã în 5 rapoarte și...cam atât. Nu știu foarte multe lucruri despre cutia de viteze și cu atât mai puțin despre uleiul de cutie. Pe forum am vãzut cã oamenii recomandã 75W80, dar nu am gãsit nimic concret despre un anumit producãtor. Unii recomandã GM roșu, alții recomandã cu totul alți producãtori și așa mai departe. De altfel nu am înțeles prea bine din celelalte topicuri nici modul de schimb. Unii spun cã are șuruburi de umplere/scurgere, alții spun cã se scoate pe la capacul de la baie și se umple pe la contactul marșarierului, deci o mare ceațã pentru mine. Am remarcat cã și uleiul de cutie are niște norme, dar sunt paralel în ceea ce le privește. Dacã normele și grupele de la uleiurile de motor le înțeleg, la cele de cutie mã uit lung.
Îmi cer scuze dacã vã stresez cu topicurile mele, dar încerc și eu sã mã informez cum pot ca sã fac cea mai corectã alegere.
Vã mulțumesc!
MODEL: Vectra 2001
MOTOR: Z16XE
Cum am o mâncãrime și vreau sã îmi știu mașina în stare cât mai bunã, m-am hotãrât sã îi schimb toate fluidele cu ce se poate mai bun. Dupã schimbul uleiului din motor, acum vreau sã schimb și uleiul din cutia de viteze.
Am remarcat cã mai existã multe topicuri deschise pe acest subiect și le-am citit pe majoritatea, dar multe dintre ele sunt destul de vechi și am dat de multã polemicã agresivã privind uleiul lifetime vs schimb regulat.
Știu cã în carte și în orice sursã oficialã GM scrie cã uleiul este pe viațã, dar producãtorul are o cu totul altã viziune asupra termenului "lifetime" și în mod clar nu se aștepta ca o mașinã produsã în 2001 sã mai prindã 2022 în comdiții de exploatare...românești.
Motorul este Z16XE și cutia este manualã în 5 rapoarte și...cam atât. Nu știu foarte multe lucruri despre cutia de viteze și cu atât mai puțin despre uleiul de cutie. Pe forum am vãzut cã oamenii recomandã 75W80, dar nu am gãsit nimic concret despre un anumit producãtor. Unii recomandã GM roșu, alții recomandã cu totul alți producãtori și așa mai departe. De altfel nu am înțeles prea bine din celelalte topicuri nici modul de schimb. Unii spun cã are șuruburi de umplere/scurgere, alții spun cã se scoate pe la capacul de la baie și se umple pe la contactul marșarierului, deci o mare ceațã pentru mine. Am remarcat cã și uleiul de cutie are niște norme, dar sunt paralel în ceea ce le privește. Dacã normele și grupele de la uleiurile de motor le înțeleg, la cele de cutie mã uit lung.
Îmi cer scuze dacã vã stresez cu topicurile mele, dar încerc și eu sã mã informez cum pot ca sã fac cea mai corectã alegere.
Vã mulțumesc!
MODEL: Vectra 2001
MOTOR: Z16XE
- mariocove
- **
- 329 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut ! Probabil o sa îți spun și eu ce ai mai citit și prin alte pãrți, am schimbat/completat uleiul din cutia de viteze cu GM original rosu și la Vectra A C20NE din 1992, și la alte Opeluri de prin anii 2005, 2007 ( Agila A, Vectra C etc ). La niciuna nu este șurub de golire, se desface "baia de ulei" de la cutia de viteze , se pune garnitura noua și cam aia e...sa ai pregãtiți 2 litri,probabil 1,6-1,7 litri vor fi suficienti. Mașinile astea au mers mult și bine cu acest ulei schimbat preventiv, desi teoretic este un magnet prin cutia de viteze care atrage pilitura metalica formata în urma frecãrii pinioanelor și nu ar fi necesara schimbarea integrala a uleiului . Spor la treaba!
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Ptr c.v. manualã, pãrerea cvasi-unanimã, a celor care conteazã, este cã uleiul de origine GM 93165290 este cea mai bunã alegere.
Bușon de golire nu o sã gãsești, cum s-a spus, dai jos capacul (inferior) al diferențialului; sã ai o garniturã pregãtitã ptr eventualitatea cã se rupe la demontare.
Umplerea, dacã nu existã bușon special(care este și de nivel), se poate face și pe la switch-ul de mers-înapoi.
Bușon de golire nu o sã gãsești, cum s-a spus, dai jos capacul (inferior) al diferențialului; sã ai o garniturã pregãtitã ptr eventualitatea cã se rupe la demontare.
Umplerea, dacã nu existã bușon special(care este și de nivel), se poate face și pe la switch-ul de mers-înapoi.
Paranoid
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
- Nelu-RSO
- **
- 341 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Astra 2002 y1.7dt
- Constanta
Nelu-RSO
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Hai ca intervin si eu cu cateva detalii:
In primul rand vezi ca trebuie sa ai buson de nivel, acel buson are o pastila de magnet, il cureti de pilitura, se afla undeva pe lateral deasupra planetarei. Uleiul il mai poti introduce in cutie si pe la aerisitor(un surub gaurit cu un capison de plastic negru)
Scoti acel plastic si te poti ajuta de o palnie mai subtirica.
Eu cand am facut schimbul primul schimb de ulei la cutie, am observat ca uleiul nu mai era rosu, daca a fost rosu, era mai mult negru si era foarte fluid
Prima sesizare ao fost ca intra mai usor in viteze
Am folosit ulei original GM
Spor la treaba ca rau nu-i faci!
Hai ca intervin si eu cu cateva detalii:
In primul rand vezi ca trebuie sa ai buson de nivel, acel buson are o pastila de magnet, il cureti de pilitura, se afla undeva pe lateral deasupra planetarei. Uleiul il mai poti introduce in cutie si pe la aerisitor(un surub gaurit cu un capison de plastic negru)
Scoti acel plastic si te poti ajuta de o palnie mai subtirica.
Eu cand am facut schimbul primul schimb de ulei la cutie, am observat ca uleiul nu mai era rosu, daca a fost rosu, era mai mult negru si era foarte fluid
Prima sesizare ao fost ca intra mai usor in viteze
Am folosit ulei original GM
Spor la treaba ca rau nu-i faci!