axulica
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2020
- Mesaj Privat
Se aprinde și se stinge la anumite intervale de timp martorul luminos cu mesajul defecțiune motor. Am fost la reprezentanta de douã ori.prima datã au spus cã problema este de la o bujie puturoasã. Am crezut ideea deoarece având în vedere cã producãtorul ii da garantie 30000km sau 4 ani și eu aveam 22000 si 1 an si 8 luni ma gândeam ca este un defect de fabricatie, mai ales cã la motoarele in 3 cilindree ziceau ca sunt mult mai mult supuse funcționari. Au fãcut o diagnozã și au zis ca au recalibrat injectoarele. Masina circula doar in afara la drumuri de cei putin 300 km si asta la sfarsit de saptamana.foarte puțin în oraș.dupa 5 zile aceeași pb. Ma duc cu ea o las o zi........defecta clapetã de acceleratie. alimentez de la MO .Nu stiu ce sa zic, dar nu mã așteptam la asa ceva la 4 luni înainte sã expire garantie de 2 ani de la producãtor.a mai avut cineva probleme cu acest msg.
MODEL: Grandland x 2019
MOTOR: 1.2 130
MODEL: Grandland x 2019
MOTOR: 1.2 130
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Trebuie sa vezi exact ce cod de eroare ai avut.
Eu am avut acest mesaj cu cod de sonda lambda 2...insa la mine a fost din cauza de accident (impact cu un caine).
Codul de eroare e important pt ca poate indica cauza reala. Clapeta poate fi doar un efect.
Ma indoiesc ca au putut reseta adaptarile de injectoare. M-am jucat cu testerul de reprezentanta cand am vrut sa fac tunning si executam comanda de resetare injectoare dar nu facea efectiv nimic. Plus ca existe adaptari pe fiecare injector plus pe pompa. Plus ca doar cu tester aftermarket am putut vedea parametri de injectie.
Faptul ca acest motor are 3 cilindri nu ar trebui sa fie de ingrijorat. In schimb injectia directa e un astfel de factor pt ca se pot face depuneri pe injectoare, acestea fiind plasate in cap cilindru. Bujiile au avut probleme pe acest motor si au impus schimbare la 30k.
La cati km ai facut reviziile? Benzina 95 sau 98/99/100?
Eu zic sa bagi o alta benzina cu CO mai mare si un aditiv curatare injectoare...si sa faci un plin cu mers mai turat. Si fa garantie extinsa!
Eu am 66k, bag 99/100, revizii la 10k si nu am avut probleme cu injectoare sau clapeta.
Eu am avut acest mesaj cu cod de sonda lambda 2...insa la mine a fost din cauza de accident (impact cu un caine).
Codul de eroare e important pt ca poate indica cauza reala. Clapeta poate fi doar un efect.
Ma indoiesc ca au putut reseta adaptarile de injectoare. M-am jucat cu testerul de reprezentanta cand am vrut sa fac tunning si executam comanda de resetare injectoare dar nu facea efectiv nimic. Plus ca existe adaptari pe fiecare injector plus pe pompa. Plus ca doar cu tester aftermarket am putut vedea parametri de injectie.
Faptul ca acest motor are 3 cilindri nu ar trebui sa fie de ingrijorat. In schimb injectia directa e un astfel de factor pt ca se pot face depuneri pe injectoare, acestea fiind plasate in cap cilindru. Bujiile au avut probleme pe acest motor si au impus schimbare la 30k.
La cati km ai facut reviziile? Benzina 95 sau 98/99/100?
Eu zic sa bagi o alta benzina cu CO mai mare si un aditiv curatare injectoare...si sa faci un plin cu mers mai turat. Si fa garantie extinsa!
Eu am 66k, bag 99/100, revizii la 10k si nu am avut probleme cu injectoare sau clapeta.
axulica
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2020
- Mesaj Privat
Salut bazat. Benzina evo 95 de la MO...iarna mai alimemtez cu 100.Revizia am facut-o la 14000 din câte stiu... cã a trecut un an. Masina este de fabricatie 2019, înmatriculatã in feb.codul de eroare nu il stiu nu mai spun ca prima data nu au vrut sa-mi dea inițial nici o hartie ca am fost la ei. Au spun cã nu existã cod de eroare .....este o eroare la modul general care se vede in istoric. Cu garanția extra +3 ani nu vroiam sã o fac, dar fiind o masina nouã pe piata cred cã o sã mã gândesc serios la chestia asta.acum astept sa ma sune cand vine clapeta.o schimbã pe garanție.in legatura cu calibrarea injectoarelor .....așa au zis ei ca au facut.
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Cam putini km pt asta. Alte simptome? Gen lipsa de putere?
Motorul acesta nu prea are probleme si daca exista eroarea in memorie e logic sa inceapa cu asta. Desigur ca CEL si mesajul defect motor poate veni si de la un amestec sarac...dat de un senzor de O2....de senzor detonatie sau de turatie. Calculatorul incearca sa faca corectiile si da acel cod cand se depaseste un prag.
As extinde garantia in caz ca e altceva.
Poate fi o fluctuatie electrica sau chiar un sensor care a dat un rateu.....eventual dupa stationare indelungata si epuizare baterie. Mizerie, depuneri sau scurgeri nu cred....la mine clapeta era noua la 40k. Injectoare murdare....iar nu cred. Resetare injectoare si reinitializare stiu sigur ca nu produce efecte nici cu tester origine nici after market.
Am auzit de cod de clapeta la acest motor la 3008....in cazul respectiv nu s-a folosit ulei conform si la timp si a cedat cureaua de distributie....si in acest caz pot rezulta nesincronizari la bujii sau injectoare. Nu in ultimul rand acest cod poate veni de la un ECU defect.
Sunt curios ce valori aveau LTFT si STFT....normal ar trebui LTFT sa stea pe 0 iar STFT +/- 5. La injectoare murdare adaptarile de injectoare ar trebui sa stea in jur de 5-10 LTFT iar STFT sa stea pe maxim...25% si chiar sa duca mai sus....insa astea raman murdare, nu se curata la resetare. Mai degraba testau clapeta pe stand. Oricum codul de clapeta nu ar fi trebuit sa vina singur....ciudata secretomania.
Motorul acesta nu prea are probleme si daca exista eroarea in memorie e logic sa inceapa cu asta. Desigur ca CEL si mesajul defect motor poate veni si de la un amestec sarac...dat de un senzor de O2....de senzor detonatie sau de turatie. Calculatorul incearca sa faca corectiile si da acel cod cand se depaseste un prag.
As extinde garantia in caz ca e altceva.
Poate fi o fluctuatie electrica sau chiar un sensor care a dat un rateu.....eventual dupa stationare indelungata si epuizare baterie. Mizerie, depuneri sau scurgeri nu cred....la mine clapeta era noua la 40k. Injectoare murdare....iar nu cred. Resetare injectoare si reinitializare stiu sigur ca nu produce efecte nici cu tester origine nici after market.
Am auzit de cod de clapeta la acest motor la 3008....in cazul respectiv nu s-a folosit ulei conform si la timp si a cedat cureaua de distributie....si in acest caz pot rezulta nesincronizari la bujii sau injectoare. Nu in ultimul rand acest cod poate veni de la un ECU defect.
Sunt curios ce valori aveau LTFT si STFT....normal ar trebui LTFT sa stea pe 0 iar STFT +/- 5. La injectoare murdare adaptarile de injectoare ar trebui sa stea in jur de 5-10 LTFT iar STFT sa stea pe maxim...25% si chiar sa duca mai sus....insa astea raman murdare, nu se curata la resetare. Mai degraba testau clapeta pe stand. Oricum codul de clapeta nu ar fi trebuit sa vina singur....ciudata secretomania.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
axulica a scris:Salut bazat. Benzina evo 95 de la MO...iarna mai alimemtez cu 100.Revizia am facut-o la 14000 din câte stiu... cã a trecut un an. Masina este de fabricatie 2019, înmatriculatã in feb.codul de eroare nu il stiu nu mai spun ca prima data nu au vrut sa-mi dea inițial nici o hartie ca am fost la ei. Au spun cã nu existã cod de eroare .....este o eroare la modul general care se vede in istoric. Cu garanția extra +3 ani nu vroiam sã o fac, dar fiind o masina nouã pe piata cred cã o sã mã gândesc serios la chestia asta.acum astept sa ma sune cand vine clapeta.o schimbã pe garanție.in legatura cu calibrarea injectoarelor .....așa au zis ei ca au facut.
Problema este ca vara cand temperatura sub capota ajunge lejer la 60-70 grade este mai potrivita o benzina cu cifra octanica mai mare sa previna detonatiile,in cazul motoarelor mai rulate care au calamina depusa in camera de ardere deci puncte fierbinti care favorizeaza fenomenul .....contrar legendelor asa stau lucrurile.
Motoarele noi sau aproape noi nu necesita asemenea griji,cu conditia ca benzina folosita sa fie ceea recomandata de producator iar calitatea sa fie si ea respectata.
axulica
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2020
- Mesaj Privat