Salut! Recent am schimbat garnitura de chiuloasa si a aparut urmatoarea problema: Daca mergeam cu ea normal imi fierbea apa pana la 100 grade si o arunca afara din vas. Cineva mi a spus sa schimb termoflotul. L am schimbat iar acum daca merg constant cu 50-60km/h nu am nici o problema, apa sta la 80-90 grade. Dar daca incep sa accelerez mai tare si sa depasesc viteza de 90km/h incepe sa fiarba motorul si imi arunca apa afara din vas(indicatorul de temperatura se duce pana la aproape de 100grade, in acest timp imi arunca apa iar daca mai merg se raceste pana la 90) Stie cineva care ar putea fi cauza? Banuiesc ca poate fi radiatorul de racire.
Am inlocuit: racitorul de gaze, termoflot, termostat(acesta a fost unul mai ieftin, in jur de 50 lei).
MODEL: meriva
MOTOR: 1.7 CDTI 101CP
Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Bușonul vasului de expansiune este ok? Ai presiune in circuitul de racire, sau ai pierderi de lichid pe undeva si deci pierzi si presiunea din circuit? (la presiunea atmosferica, apa incepe sa fiarba aproape de 100 de grade si procesul se amplifica in avalanșã).
Senzorul de temperatura raporteaza temperatura reala? (pentru ca daca este decalibrat si la 110 grade, el raporteaza doar 90, iar dai peste cap totul).
Termostatul acela ieftin ... parca mai bine fara el in circuit, pana rezolvi problema.
Ultima modificare făcută de sebage la Dum 09 Aug, 2020 12:23 pm
Apa nu fierbe cand sta la 90 de grade. Daca creste turatia motorului si merg cu o viteza mai mare 90-100km/h atunci apa incepe sa fiarba si o arunca afara din vas. Nu are alte pierderi. Iar senzorul de temperatura indica corect.
Cauze ar putea fi:montaj incorect garnitura chiuloasa(cuplu de strangere incorect sau suprafete de montaj curatate insuficient la montare cu resturi ramase din vechea garnitura),garnitura chiuloasa de proasta calitate sau chiuloasa fisurata/deformata;mai sunt si alte cauze mai putin probabile.De exemplu chiar daca strangerea s-a facut la cuplu corect,daca nu au fost curatate corect filetele(unde se infileteaza suruburile de chiuloasa)din blocul motor acolo poate sa ramana apa sau ulei dupa demontare, iar la strangerea chiuloasei nu vor ajunge sa stranga chiuloasa corect din cauza apei/uleiului ramas in interior...
Colegul Mihai.P are dreptate, ia uitati aici:
Pentru fiecare topic s-au pus intrebari (cum si ce s-a facut, ce nu s-a facut la motor), iar unii dintre colegi au dat si solutii... doar ca NU s-a concretizat nimic iar intrebarile au inceput sa se adune aici pe forum.
Eu am cumparat aceasta masina cu o problema la injectoare pe care am sesizat o prea tarziu abia dupa ce mi a topit un piston si a distrus si chiuloasa. Am cumparat un motor echipat complet de pe o masina care a avut accident. Apoi am vazut ca acel motor avea o bujie rupta in chiuloasa si a trebuit sa o demontez. Mentionez ca toate reparațiile au fost facute de mine. Am rezolvat problema cu bujia, am montat garnita noua Victor Reintz, am curtat tot, si apoi am montat chiuloasa inapoi in ideea ca nu trebuie verificata si cred ca aici am gresit. Probabil chiuloasa a fost rectificata si eu am montat o garnitura la cota 0. La montaj nu am inlocuit suruburile de la chiuloasa si le am pus pe cele vechi(strangerea s a facut la cuplu).Si de aici am intampinat problema menționatã in post. Acum am demontat tot si o sa merg cu chiuloasa la verificat.
Eu cred ca trebuie rectificata chiulasa inainte de montaj. E o parere, las colegii mai cu experienta sa te sfatuiasca.
Si ai toata admiratia mea pentru operatiile facute. Totusi presupun ca nu esti mecanic si ai facut totul din pasiune, ”in fata blocului”. Ce ai facut tu mi se par operatii complexe care totusi necesita un oarecare nivel de cunostinte si experienta. In locul tau as merge la cineva specializat pentru a verifica motorul si a monta chiulasa.
Chiulasa trebuie rectificata plan pentru ca garnitura de chiulasa noua este din metal multistrat si nu preia nimic din curburile existente pe suparafata de contact a chiulasei. Suruburi noi si apoi strangere dupa instructiunile de pe ambalajul garniturii de chiulasa. Iar blocul motor sa fie curatat luna-bec, respectiv gaurile pentru suruburi sa fie suflate cu aer comprimat inainte de a te apuca de strangere. Altfel exista riscul sa muncesti degeaba.
Am fost pe la mai mulți mecanici si acestia mi ai spus ca, chiuloasa mea a fost rectificata(2zecimi). Un mecanic mi a spus cã nu mai are rost sa bag bani in ea pentru ca deja e rectificata prea mult, altul a spus cã se mai poate rectifica, iar altul mi a spus cã nu e nevoie de rectificare pentru ca aceasta este planã și mi a spus sa o curãț perfect, sa cumpãr garnitura de chiuloasa de o grosime mai mare si șuruburi noi apoi sa o montez pe masina si sa strâng suruburile exact cum scrie pe ambalajul garnituri sau sa chem pe cineva pentru ca e posibil ca de aici sa fi venit problema mea. Ce spuneti de aceasta varianta?
Eu cand m-am dus cu chiulasa la rectificat cel de acolo avea o rigla perfect plana pe care a pus-o pe orizontala, pe diagonala si apoi transversal peste zona dintre pistoane si am putut vedea cu o sursa de lumina pusa din lateral ca chiulasa de pe masina mea nu era plana, deci trebuia rectificata. Asta in conditiile in care am demontat-o de pe motor in urma unei lovituri de piston in supape care s-a intamplat cu motorul la turatie de relanti, altfel masina inainte de incident mergea bine, temperatura nu trecea de 90grade C nici in rampa/nici in oras, si nu a fost incinsa vreodata ca sa se ovalizeze in acesti doi ani ce-au trecut de cand o luasem.
Pune o rigla metalica perfect plana pe ea (ar trebui sa aiba una la atelierul de rectificat), pune-o in toate directiile in care o poti pune, foloseste o sursa de lumina si apoi vezi exact care e starea reala a chiulasei tale. Pe urma stii pe ce drum pornesti (alta chiulasa, alt motor, sau o vinzi cu motorul asa cum e).
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Site-ul clubopel.com și partenerii noștri folosesc cookies pentru a vă putea oferi informațiile și serviciile pe care le doriți și, în unele cazuri, pentru a personaliza experiența online.
Puteți seta ce cookies acceptați, pe care nu și puteți schimba aceste setări oricând accesând opțiunea 'Setări cookie' disponibilă în toate paginile site-ului.
Cookie-uri necesare funcționării site-ului
Dacă blocați aceste cookies nu mai puteți folosi site-ul clubopel.com în mod corespunzător, funcționarea lui fiind afectată.
Cookie-uri pentru publicitate netargetată - se asigură doar că nu primiți aceeași reclamă mereu. Nu sunt stocate sau transmise date personale. Pentru reclamele servite prin Google aveți detalii suplimentare aici
Cookie-uri pentru monitorizare traficului în mod anonim, care ne permit să știm câți utilizatori accesează clubopel.com și care sunt paginile vizitate. Pentru detalii: Google Analytics.
Reclame care v-ar putea interesa
Aceste cookies personalizează reclamele în funcție de locul de unde vizitati
site-ul și interesele manifestate până acum, astfel încât să aveți reclame relevante.
Blocarea acestui tip de cookies nu oprește reclamele, în schimb v-ar putea oferi anunțuri care să nu vă intereseze.
Demografice
Pentru a vă cunoște mai bine, sunt stocate cookies care ajută serviciile de monitorizare a traficului să
rețina sexul, orașul, categoria de vârstă sau alte detalii care ar putea determina pe viitor conținut
relevant și o politică editorială care să corespundă așteptărilor vizitatorilor noștri prin serviciul
oferit de Google Analytics.