- stfan
- OP
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut. Am tot cautat dar nu am un raspuns la intrebarea mea. E vorba de motorul masinii din semnatura care are motor x20dth, motor caruia intentionez sa-i inlocuiesc injectoarele. Am constatat ca motorul meu e dotat cu injectoare de 181-193 de bari, iar acest tip de motor apare dotat si cu injectoare de 221-233 bari (sper sa nu gresesc la valori, dar sunt pe aproape). Ce s-ar intampla daca montez injectoare cu presiune de lucru mai mare 221-233 bari, in locul celor de 181-193 bari? Rog fara comentarii de genul - daca asa a facut-o constructorul.... A facut cineva o incercare de genul asta?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,216 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,216
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
salut
eu am pe vectra mea din 2000 motor x20dth si am schimbat injectoarele acum 2 saptamani,am pus injectoare de pe o masina din 2001 cu y20dth.Cand am dat injectoarele jos acestea nu aveau acelasi cod cu cele pe care le-am pus pe masina.Sigur au alte presiuni de deschidere,deoarece difera si codul pompelor de injectie.
Dar sunt multumit de operatiune,masina merge perfect,porneste mai bine,si lucrul care m-a surprins este scaderea consumului.
Eu am schimbat injectoarele pentru ca la mine cloncane motorul mai tare si toti au zis ca este de la injectoare si tacheti,dar masina mergea bine,pornea la cheie si nu scotea fum.
Ei daca asa au zis toti mecanicii am zis sa le schimb,dar cu unele second (masina de pe care au fost luate avea aprox 150000km),ca sa nu dau banii pe unele noi (cam 250 ron o diuza x 4 buc),si sa faca la fel.Am schimbat si tachetii,intradevar aveau urme de uzura talpile pe care calca axul cu came.Apoi surpiza mare a fost la pornire,motorul se aude la fel la rece ,la cald nu mai face chiar asa tare ca inainte.
Astfel nu imi pare rau ca nu am dat bani pe piese noi degeaba,macar acum a mai scazut consumul.
Tu de ce vrei sa le schimbi? ce simptome are masina?Doar asa ca la mine ca a zis unul si altul ca nu mai deschid bine?
Daca vrei te pot ajuta cu poze si explicatii,deoarece nu este asa usor de desfacut,trebuie umblat la distributie,suruburi stranse la anumit cuplu etc,etc
eu am pe vectra mea din 2000 motor x20dth si am schimbat injectoarele acum 2 saptamani,am pus injectoare de pe o masina din 2001 cu y20dth.Cand am dat injectoarele jos acestea nu aveau acelasi cod cu cele pe care le-am pus pe masina.Sigur au alte presiuni de deschidere,deoarece difera si codul pompelor de injectie.
Dar sunt multumit de operatiune,masina merge perfect,porneste mai bine,si lucrul care m-a surprins este scaderea consumului.
Eu am schimbat injectoarele pentru ca la mine cloncane motorul mai tare si toti au zis ca este de la injectoare si tacheti,dar masina mergea bine,pornea la cheie si nu scotea fum.
Ei daca asa au zis toti mecanicii am zis sa le schimb,dar cu unele second (masina de pe care au fost luate avea aprox 150000km),ca sa nu dau banii pe unele noi (cam 250 ron o diuza x 4 buc),si sa faca la fel.Am schimbat si tachetii,intradevar aveau urme de uzura talpile pe care calca axul cu came.Apoi surpiza mare a fost la pornire,motorul se aude la fel la rece ,la cald nu mai face chiar asa tare ca inainte.
Astfel nu imi pare rau ca nu am dat bani pe piese noi degeaba,macar acum a mai scazut consumul.
Tu de ce vrei sa le schimbi? ce simptome are masina?Doar asa ca la mine ca a zis unul si altul ca nu mai deschid bine?
Daca vrei te pot ajuta cu poze si explicatii,deoarece nu este asa usor de desfacut,trebuie umblat la distributie,suruburi stranse la anumit cuplu etc,etc
- stfan
- OP
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri, vreau sa le inlocuiesc deoarece in anotimpul rece, motorul porneste in 3 pistoane, sub -10 grade chiar in 2 pistoane (pentru cateva secunde) iar injectoarele pe care vreau sa le montez le-am primit, demontate fiind de pe un motor cu aproximativ 145000 km. Vreau sa le verific pe acestea si sa le inlocuiesc, operatiunea fiind de mai scurta durata.
- mariano
- ***
- 941 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 941
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Pai daca tu vrei sa iti pregatesti lectia, asa cum se spune ca este bine - verifica intai injectoarele pe care le ai - du-te pentru asta la un pompagiu - in mod normal aceste injectoare de Y 2.0 DTH trebuie sa deschida undeva la 160. Cel mai bine cauta topicul in catre Claudiu_Opel iti prezinta acest lucru cu lux de amanunte.....uite chiar aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=43777
Dar parerea mea este ca schimbarea diuzelor este cea mai buna treaba pe care o poti face acestui tip de injector. El este un injector de tip mecanic, deschide in functie de calibrarea la care este facut sa deschida. Faptul ca "pisa" si nu pulverizeaza se datoreaza exclusiv diuzei, mai bine spus datorita uzurii capului diuzei - care seamana cu un cui pontou de la carburatorul clasic ( ceva de genul).
Avand in vedere ca operatia de schimbare nu este chiar asa floare la ureche, implicand demontare axei cu came, scoaterea prin extractie a injectoarelor pe care multi le-au blestemat de intepenite ce sunt in lacasurile lor, montarea cu extrem de mare atentie a unor noi simeringuri de injectoare noi - absolut noi! apoi a unor oringuri pe talpa injectorului, repozitionarea la semn a pinionului pe axa cu came, in paralel curatat si galeria de admisie si EGR-ul daca tot este demontat - amorsare circuit de mororina si pornire - cu riscul de a ma repeta iti mai spun odata: Fii sigur pe piesele pe care le ai pregatite pentru montaj in cazul in care nu vrei sa fii beneficiarul unei lucrari de mantuiala...... Nereusita unei astfel de operatiuni iti poate lasa un gust extrem de amar si vei ajunge sa blestemi acest minunat motor......
Si inca ceva! 150.000 km nu sunt km putini pentru o masina care a fost exploatata oarecum normal. Nu sti cum s-a mers cu ea, daca a fost sau nu ingrijita, ce tratamente a primit, etc, etc......
Si mai este ceva - injectoarele cu deschidere la presiune mai maresunt calibrate sa lucreze in pereche cu pompa.
Daca tu ai injectoare care deschid l o presiune mai mica, pompa nu iti va prelua surplusul de putere, adica nu va cumula mai multa putere sa iti suplineasca aceasta diferenta. Logic gandeste ca pompa aceasta produce presiune prin structura componentelor sale capabila sa deschida diuza injectorului. Exista binenteles deviatii mici permise si in plus dupa un anumit timp se ia in calcul si uzura....
Oricum pe parcurs iti vor aparea deficiente in functionare.
Daca spui ca iarna iti porneste in 3 sau chiar 2-oua pistoane, asta nu este exclusiv vina injectorului. Poate fi un complex de cauze accentat binenteles de temperatura scazuta.
Cand spun complex de cauze : supape care nu mai calca perfect in scaunele lor, galerie de admisie imbacsita tare de tot, EGR-ul functioneaza prost sau pur si simplu rezistenta interna a unei bujii sau a doua bujii sa fie mai mare si caldura degajata de aceasta in camera de ardere sa fie diferita de a celorlalte doua.....
Vara datorita temperaturilor mari aceste lucruri se cam uniformizeaza.....
Dar parerea mea este ca schimbarea diuzelor este cea mai buna treaba pe care o poti face acestui tip de injector. El este un injector de tip mecanic, deschide in functie de calibrarea la care este facut sa deschida. Faptul ca "pisa" si nu pulverizeaza se datoreaza exclusiv diuzei, mai bine spus datorita uzurii capului diuzei - care seamana cu un cui pontou de la carburatorul clasic ( ceva de genul).
Avand in vedere ca operatia de schimbare nu este chiar asa floare la ureche, implicand demontare axei cu came, scoaterea prin extractie a injectoarelor pe care multi le-au blestemat de intepenite ce sunt in lacasurile lor, montarea cu extrem de mare atentie a unor noi simeringuri de injectoare noi - absolut noi! apoi a unor oringuri pe talpa injectorului, repozitionarea la semn a pinionului pe axa cu came, in paralel curatat si galeria de admisie si EGR-ul daca tot este demontat - amorsare circuit de mororina si pornire - cu riscul de a ma repeta iti mai spun odata: Fii sigur pe piesele pe care le ai pregatite pentru montaj in cazul in care nu vrei sa fii beneficiarul unei lucrari de mantuiala...... Nereusita unei astfel de operatiuni iti poate lasa un gust extrem de amar si vei ajunge sa blestemi acest minunat motor......
Si inca ceva! 150.000 km nu sunt km putini pentru o masina care a fost exploatata oarecum normal. Nu sti cum s-a mers cu ea, daca a fost sau nu ingrijita, ce tratamente a primit, etc, etc......
Si mai este ceva - injectoarele cu deschidere la presiune mai maresunt calibrate sa lucreze in pereche cu pompa.
Daca tu ai injectoare care deschid l o presiune mai mica, pompa nu iti va prelua surplusul de putere, adica nu va cumula mai multa putere sa iti suplineasca aceasta diferenta. Logic gandeste ca pompa aceasta produce presiune prin structura componentelor sale capabila sa deschida diuza injectorului. Exista binenteles deviatii mici permise si in plus dupa un anumit timp se ia in calcul si uzura....
Oricum pe parcurs iti vor aparea deficiente in functionare.
Daca spui ca iarna iti porneste in 3 sau chiar 2-oua pistoane, asta nu este exclusiv vina injectorului. Poate fi un complex de cauze accentat binenteles de temperatura scazuta.
Cand spun complex de cauze : supape care nu mai calca perfect in scaunele lor, galerie de admisie imbacsita tare de tot, EGR-ul functioneaza prost sau pur si simplu rezistenta interna a unei bujii sau a doua bujii sa fie mai mare si caldura degajata de aceasta in camera de ardere sa fie diferita de a celorlalte doua.....
Vara datorita temperaturilor mari aceste lucruri se cam uniformizeaza.....
- adrian terinte
- ****
- 1,216 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,216
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Si eu am o pornire urata iarna.Adica porneste la prima cheie dar cloncane de zici ca iasa pistoanele prin capota...
Poti vedea si aici doua porniri la -11grade C si -14 grade C
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
Poti vedea si aici doua porniri la -11grade C si -14 grade C
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
- stfan
- OP
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Asta e si ideea, sa le verific/curat/repar daca e nevoie, in vederea inlocuirii. Am avantajul ca le pot pregati inainte de a demonta vechile injectoare care oricum au probleme, cel putin doua dintre ele (au 240 000 km si abia acum doua ierni au inceput sa faca figuri). Multumesc pentru sfaturi si pentru link !
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 941 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 941
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Marinpop
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat