- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
ce parere aveti de astea?
dar despre astea?
unele arata total diferit ,de ce ?
. Cred ca am peste 100 de exemple despre ce inseamna folosirea unsorilor de orice fel,culoare,consistenta in zona materialului de frictiune de pe placuta si se vad efectele dupa rulaje intre 3-6 luni si 2-3 ani atat la placute cat si la discuri.Astea sunt adunate din service-uri din Scotia,Tara Galilor si Anglia in ultimii 3 ani,multe au fost pierdute ,am facut teste si era sa-mi rup gatu cu un Jaguar bine gresat la frane , etrierii de pe spate s-au strans da au uitat sa se si desfaca in timp util asa ca pe timp ploios cu tot ABS-ul care zbarnaia abia am reusit sa o asez la loc pe drum dupa o bruscare in curba ....Sper ca imaginile sa dea foarte serios de gandit celor care pun vaselina de orice fel pe placute ,glisiere,rac etrier.butuc roata,prezoane mai ales pus din abundenta cat si celor care 'beneficiaza' de servicii de asemenea ' profesionalism'
In ultimile 15 luni am lucrat pentru un parc auto si eram cel care trebuia sa aduca in parametri franele astfel incat masinile sa treaca sigur MOT-ul si sa mearga la clienti.
Daca vom reusi sa dezbatem corect cu imagini daca se poate ,experiente,incercari,teste...etc o sa le triez si pe restul ...daca se vor incepe discutii doar bazate pe copy paste si harfe de mecanic frustrat care nu intelege cu adevarat ce se petrece cu acele materiale dupa un timp atunci ramanem aici.
Nu va ascund faptul ca am suficiente imagini care dovedesc ca ceva se schimba in rau dupa un timp si nimeni nu baga de seama...eu as afatui in cazul unui accident oricare dintre parti sa ceara expertizarea si testarea franelor unde s-a pus cu polonicu vaselina pentru ca sigur apar diferente mari intre cele unse si cele ne unse si atunci un avocat bun poate face minuni.Si mai ramane sa vedem a cui va fi responsabilitatea...
MODEL: Insignia 2010
MOTOR: confidential
Ultima modificare făcută de mecaNIK la Sam 27 Jun, 2020 12:00 am
dar despre astea?
unele arata total diferit ,de ce ?
. Cred ca am peste 100 de exemple despre ce inseamna folosirea unsorilor de orice fel,culoare,consistenta in zona materialului de frictiune de pe placuta si se vad efectele dupa rulaje intre 3-6 luni si 2-3 ani atat la placute cat si la discuri.Astea sunt adunate din service-uri din Scotia,Tara Galilor si Anglia in ultimii 3 ani,multe au fost pierdute ,am facut teste si era sa-mi rup gatu cu un Jaguar bine gresat la frane , etrierii de pe spate s-au strans da au uitat sa se si desfaca in timp util asa ca pe timp ploios cu tot ABS-ul care zbarnaia abia am reusit sa o asez la loc pe drum dupa o bruscare in curba ....Sper ca imaginile sa dea foarte serios de gandit celor care pun vaselina de orice fel pe placute ,glisiere,rac etrier.butuc roata,prezoane mai ales pus din abundenta cat si celor care 'beneficiaza' de servicii de asemenea ' profesionalism'
In ultimile 15 luni am lucrat pentru un parc auto si eram cel care trebuia sa aduca in parametri franele astfel incat masinile sa treaca sigur MOT-ul si sa mearga la clienti.
Daca vom reusi sa dezbatem corect cu imagini daca se poate ,experiente,incercari,teste...etc o sa le triez si pe restul ...daca se vor incepe discutii doar bazate pe copy paste si harfe de mecanic frustrat care nu intelege cu adevarat ce se petrece cu acele materiale dupa un timp atunci ramanem aici.
Nu va ascund faptul ca am suficiente imagini care dovedesc ca ceva se schimba in rau dupa un timp si nimeni nu baga de seama...eu as afatui in cazul unui accident oricare dintre parti sa ceara expertizarea si testarea franelor unde s-a pus cu polonicu vaselina pentru ca sigur apar diferente mari intre cele unse si cele ne unse si atunci un avocat bun poate face minuni.Si mai ramane sa vedem a cui va fi responsabilitatea...
MODEL: Insignia 2010
MOTOR: confidential
Ultima modificare făcută de mecaNIK la Sam 27 Jun, 2020 12:00 am
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Nu este de la un Citroen DS 3 care a fost refuzat la inspectia tehnica pentru....lipsa eficienta franare fata/spate ambele punti aratau asa , masina era din 2015 si franele fusesera schimbate la precedentul MOT cand au fost conforme dar in timp de 12 luni au ajuns in halul asta masina neavand mai mult de 5000 mile parcurse si a stat mult mai ales la noi in parc.
Cred ca pe langa faptul ca iti pune una semenea prost viata in pericol sa dai an de an 500 sau 600 lire sa poti avea verificarea tehnica mi se pare cam bataie de joc.
Rectific ....prima poza este de la Citroen a 3 a este de la un M5 care n-a fost la specialisti ,dar o sa vedeti o capodopera de sistem de franare de la un RS 3 etrier cu 8 pistonase si 4 placute din care 3 blocate de rugina si vaselina uscata, le caut .
La masina mea care este a unui maniac pentru performanta dar in locurile si cu jucariile adecvate este un Mondeo cu cutie automata la care am curatat 2 ani sa ajunga asa cum vreau eu...si se mai vad urmele iar un etrier a trebuit schimbat
Cred ca pe langa faptul ca iti pune una semenea prost viata in pericol sa dai an de an 500 sau 600 lire sa poti avea verificarea tehnica mi se pare cam bataie de joc.
Rectific ....prima poza este de la Citroen a 3 a este de la un M5 care n-a fost la specialisti ,dar o sa vedeti o capodopera de sistem de franare de la un RS 3 etrier cu 8 pistonase si 4 placute din care 3 blocate de rugina si vaselina uscata, le caut .
La masina mea care este a unui maniac pentru performanta dar in locurile si cu jucariile adecvate este un Mondeo cu cutie automata la care am curatat 2 ani sa ajunga asa cum vreau eu...si se mai vad urmele iar un etrier a trebuit schimbat
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Dupa ce am citit pe forumul asta cati doritori ...cativa caluti in plus care normal nu inseamna ca mergem mai agresiv ,doar ne ajuta in situatii limita...cred ca e cazul sa pun o intrebare - cand v-ati uitat ultima oara la discuri, placute,etrieri ? mie imi ia cam 30-45 de secunde credeti ca e mult sa fiu sigur ca masina aia merge exact pe unde vreau eu cand e groasa si fiecare cm. de abatere conteaza?
Sa incepem cu schimbat discuri si placute unde toata lumea 'se pricepe'
Am scos roata ,masina asigurata desfacem glisierele pe care un baiat destept le-a uns din belsug,ies greu din ghidajul de cauciuc pentru ca s-a deteriorat materialul si dupa unsoarea se usuca ...le curatam pana devin lucioase,pentru cine nu stie ele sunt din inox la masini cu pretentii sau doar cromate la altele deci de ce le ungem? scoatem etrierul de pe rac,acesta are niste tablite pe care acelasi destept le-a uns ,luam un magnet si verificam...sunt tot din inox ,de ce sunt si ele unse? problema este la rac deoarece in timp vaselina de sub tablitele alea s-a facut ca sticla si strange placutele blocandu-le eu cand demontez racul curat santurile pe care se aseaza placutele cu un set de pile sau merge cu panza de bomfaier pana la luciu,doar acolo.
Scoatem discul de pe butuc,dam ciocane de ne trec toate apele el e blocat surpriza...de vaselina uscata si amestecata cu rugina,curatam bine butucul si suparafata pe care se aseaza noul disc cu peria de sarma pana la luciu de multe ori am nevoie si de pila sau panza.
La un Ford Smax am batut cu cel mai mare ciocan pana s-a spart discul si l-am scos bucati atata rugina era pe interior de la vaselina pe baza de cupru,nici degripant nici incalzit nimic si masina trebuia sa fie in jumate de ora iar pe stand ca nu avea eficienta la franare fata/spate.
Montam discul punem surubul de fixare e bun sa fie acolo nu strangem prea tare ca nu e nevoie si iese usor la desfacut,racul la loc ,blocant pe cele doua suruburi dupa ce am curatat filetele,cu atentie tablitele sau arcurile pentru placute cum li se mai spune ,montam placutele ele aluneca usor in canalul de montaj de pe rac punem etrierul merg greu clar nu este curatat racul cat trebuie si este foarte important sa se miste usor.Se pune la loc etrierul ,glisierele sunt bec lucesc,se pune blocant pe filet si se strang dopurile ,verificam ,apasat frana de 2,3 ori se verifica cum se misca discul ,butucul fuzetei curatat cu peria de sarma si cantitatea de vaselina acolo trebuie sa fie cat sa umezeasca materialul nu din abundenta,roata strans verificat ....pleca masina la testat de frane .
Nu imi este clar de ce pui unsoare pe piesa din inox ,ce rost are vaselina de pe spatele placutei,ce rost are vaselina pe tablitele de inox,ce rost are vaselina pusa cu polonicu pe butuc si pe fiecare prezon...toate se spala in timp pentru ca masina nu sta in sufragerie pe televizor ci merge prin apa iar piesele alea se incing ,se spala in timp si asa ajunge pe....MATERIALUL DE FRICTIUNE AL PLACUTEI care se imbiba devine alunecoasa materialul se deterioreaza si incep lipsa eficienta si...scartaituri ca sa nu mai zic de santurile de pe disc facute de praf din uzura cu vaselina si cupru bine copt la temperaturi nu mai apuca discul cele 2-3 schimburi de placute la care speram.
La ultimul loc de munca am stat 15 luni timp in care dupa hartiile mele mi-au trecut prina mana cam 720-800 de masini cu probleme la frane dupa reparatie au mers direct la MOT deci testate si trecute 100% ,la toate care au avut unsoarea pe baza de cupru data din belsug probleme.Ce am observat si nu m-am mirat tot ce a fost BMW M ,Audi RS , Ford ST, Vauxhall VRX ,Mercedes AMG ,Jaguar ,Range Rover ..unde sunt multi cai putere foarte rar se ung piesele ...oare de ce ? alea nu ruginesc? cum trece masina de 200 cp dispare vaselina doar ici si colo de la 300 dispare cu desavarsire poate de la viteza nu are timp sa rugineasca....zic si eu.
Verificati doar daca praful negru de pe janta se ia usor ca o funingine ,daca e consistent si janta pare 'vopsita' in negru e multa unsoare in zona si placutele sunt deja compromise in diferit grad cat au apucat sa se imbibe cu unsori ,apelati la oameni care au inteles ce inseamna franele ce face fiecare piesa si nu pun vaselina peste pasta de blocaj pusa de fabricant lucru care ar trebui sa le dea de gandit macar.
Sa incepem cu schimbat discuri si placute unde toata lumea 'se pricepe'
Am scos roata ,masina asigurata desfacem glisierele pe care un baiat destept le-a uns din belsug,ies greu din ghidajul de cauciuc pentru ca s-a deteriorat materialul si dupa unsoarea se usuca ...le curatam pana devin lucioase,pentru cine nu stie ele sunt din inox la masini cu pretentii sau doar cromate la altele deci de ce le ungem? scoatem etrierul de pe rac,acesta are niste tablite pe care acelasi destept le-a uns ,luam un magnet si verificam...sunt tot din inox ,de ce sunt si ele unse? problema este la rac deoarece in timp vaselina de sub tablitele alea s-a facut ca sticla si strange placutele blocandu-le eu cand demontez racul curat santurile pe care se aseaza placutele cu un set de pile sau merge cu panza de bomfaier pana la luciu,doar acolo.
Scoatem discul de pe butuc,dam ciocane de ne trec toate apele el e blocat surpriza...de vaselina uscata si amestecata cu rugina,curatam bine butucul si suparafata pe care se aseaza noul disc cu peria de sarma pana la luciu de multe ori am nevoie si de pila sau panza.
La un Ford Smax am batut cu cel mai mare ciocan pana s-a spart discul si l-am scos bucati atata rugina era pe interior de la vaselina pe baza de cupru,nici degripant nici incalzit nimic si masina trebuia sa fie in jumate de ora iar pe stand ca nu avea eficienta la franare fata/spate.
Montam discul punem surubul de fixare e bun sa fie acolo nu strangem prea tare ca nu e nevoie si iese usor la desfacut,racul la loc ,blocant pe cele doua suruburi dupa ce am curatat filetele,cu atentie tablitele sau arcurile pentru placute cum li se mai spune ,montam placutele ele aluneca usor in canalul de montaj de pe rac punem etrierul merg greu clar nu este curatat racul cat trebuie si este foarte important sa se miste usor.Se pune la loc etrierul ,glisierele sunt bec lucesc,se pune blocant pe filet si se strang dopurile ,verificam ,apasat frana de 2,3 ori se verifica cum se misca discul ,butucul fuzetei curatat cu peria de sarma si cantitatea de vaselina acolo trebuie sa fie cat sa umezeasca materialul nu din abundenta,roata strans verificat ....pleca masina la testat de frane .
Nu imi este clar de ce pui unsoare pe piesa din inox ,ce rost are vaselina de pe spatele placutei,ce rost are vaselina pe tablitele de inox,ce rost are vaselina pusa cu polonicu pe butuc si pe fiecare prezon...toate se spala in timp pentru ca masina nu sta in sufragerie pe televizor ci merge prin apa iar piesele alea se incing ,se spala in timp si asa ajunge pe....MATERIALUL DE FRICTIUNE AL PLACUTEI care se imbiba devine alunecoasa materialul se deterioreaza si incep lipsa eficienta si...scartaituri ca sa nu mai zic de santurile de pe disc facute de praf din uzura cu vaselina si cupru bine copt la temperaturi nu mai apuca discul cele 2-3 schimburi de placute la care speram.
La ultimul loc de munca am stat 15 luni timp in care dupa hartiile mele mi-au trecut prina mana cam 720-800 de masini cu probleme la frane dupa reparatie au mers direct la MOT deci testate si trecute 100% ,la toate care au avut unsoarea pe baza de cupru data din belsug probleme.Ce am observat si nu m-am mirat tot ce a fost BMW M ,Audi RS , Ford ST, Vauxhall VRX ,Mercedes AMG ,Jaguar ,Range Rover ..unde sunt multi cai putere foarte rar se ung piesele ...oare de ce ? alea nu ruginesc? cum trece masina de 200 cp dispare vaselina doar ici si colo de la 300 dispare cu desavarsire poate de la viteza nu are timp sa rugineasca....zic si eu.
Verificati doar daca praful negru de pe janta se ia usor ca o funingine ,daca e consistent si janta pare 'vopsita' in negru e multa unsoare in zona si placutele sunt deja compromise in diferit grad cat au apucat sa se imbibe cu unsori ,apelati la oameni care au inteles ce inseamna franele ce face fiecare piesa si nu pun vaselina peste pasta de blocaj pusa de fabricant lucru care ar trebui sa le dea de gandit macar.
tuxi
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2019
- Mesaj Privat
De ce? Cum de ce? Pentru a satisface dorința de a fi posesorul unei mașini cu ceva cai în plus și a face slalom pe autostrada și pe bulevarde inevitabil ajungând la un accident. Sunt mulți care la volan au impresia cã sunt piloți de talie mondiala și prin aceasta impresie pun în pericol viața lor dar și a celorlalți. Cât despre tagma celor care se pricep la orice, atât pe partea de frânare cât și în general, nu înțeleg cum acești oameni rezistã în branșã. Exemplu:un prieten schimbã plãcuțe frâna și discuri pe fațã, dupã 2 zile de mers la frânare se auzea un scârțâit supãrãtor, sunã la service, merge la constatare și pleacã bucuros cã a rezolvat problema. Rezolvarea fiind un tub de vaselina grafitat și mai știu eu ce, cert e cã a avut o perioadã când a zis cã nu prea ținea frâna bine.
Comentariile tale sunt binevenite și sper sã conștientizeze mulți cã felul în care facem servisul la automobilul propriu ține, pânã la urmã, de viața noastrã.
Comentariile tale sunt binevenite și sper sã conștientizeze mulți cã felul în care facem servisul la automobilul propriu ține, pânã la urmã, de viața noastrã.
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Daca la cele cu sute de cai putere, nu se pune vaselina si culisele alea merg pe o frecare uscata, oare cat tin portetrierii? Cat poate sa duca acel material fara sa faca uzura?
Eu am pus la "babele" mele, putina vaselina cu cupru (am zis putina, doar uns) si nu am avut probleme cu etrieri blocati, sau alte probleme.
Ma gandesc la o singura problema, diferenta intre un etrier normal de Opel (ma refer la Astra G Zafira A Corsa C), fata de cele mentionate de tine BMW.......E posibil sa fie alta calitate de fabricatie.
Am intalnit etrieri de Zafira cu un joc incredibil intre culise si port etrier, erau uscate ca desertul. De ce?
Si ajung iar la gandul ca, posesorii de masini mai vechi, incearca sa le tina pe linia de plutire, nu sa faca risipa de bani.
Eu am pus la "babele" mele, putina vaselina cu cupru (am zis putina, doar uns) si nu am avut probleme cu etrieri blocati, sau alte probleme.
Ma gandesc la o singura problema, diferenta intre un etrier normal de Opel (ma refer la Astra G Zafira A Corsa C), fata de cele mentionate de tine BMW.......E posibil sa fie alta calitate de fabricatie.
Am intalnit etrieri de Zafira cu un joc incredibil intre culise si port etrier, erau uscate ca desertul. De ce?
Si ajung iar la gandul ca, posesorii de masini mai vechi, incearca sa le tina pe linia de plutire, nu sa faca risipa de bani.
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Frana este sistemul care trebuie putin mai cu atentie servisat ,este adevarat se gasesc documentatii in care se face referire la folosirea de vaselina siliconica atentie nu vaselina pe baza de cupru dar acolo nu se spune si cat sa folosim.Aceste postari sunt pline de capcane pentru ca nu multi vad diferenta colosala intre cele doua unsori ,probabil dupa modelul tot vaselina este' se foloseste din abundenta vaselina pe baza de cupru are marele dezavantaj ca mentine umezeala si mai ales se usuca si da o consistenta deosebita ruginii in acel loc.
Tot ce sustin argumentez cu imagini una este cum nu se face cealalta este cum trebuie sa fie ,cand 100 % masini unde nu s-a pus gram de vaselina merg placutele pana aproape de metal se schimba 2-3 seturi de placute pana discul este uzat si se uzeaza curat fara santuri fara rugina excesiva trebuie sa intelegi de unde se formeaza nenorocirea aia.
Masinile de sute de cai au aceleasi siteme de franare anume ,Brembo,Girling ,Teves,Girling-Teves,ATE, TRW cu diferite modele de culise,rac etrier,placute,pistonase de la 1 la 8 etc ,toate au in comun o foarte mare sensibilitate la unsorile puse aiurea si excesiv de mult in zona.
Am citit documentatii ale producatorilor de placute de frana unde era scris clar....nu se foloseste vaselina sau alte produse de ungere, in zona placutelor ,daca accidental au fost contaminate se recomanda inlocuirea lor imediata...cred ca e clar.Materialul de frictiune este un material poros care se imbiba usor cu vaselina,ulei,lichid de frana,etc ,ele nu se mai curata multe ataca materialul si il fac sa se descompuna .Urmeaza imagini .
Tot ce sustin argumentez cu imagini una este cum nu se face cealalta este cum trebuie sa fie ,cand 100 % masini unde nu s-a pus gram de vaselina merg placutele pana aproape de metal se schimba 2-3 seturi de placute pana discul este uzat si se uzeaza curat fara santuri fara rugina excesiva trebuie sa intelegi de unde se formeaza nenorocirea aia.
Masinile de sute de cai au aceleasi siteme de franare anume ,Brembo,Girling ,Teves,Girling-Teves,ATE, TRW cu diferite modele de culise,rac etrier,placute,pistonase de la 1 la 8 etc ,toate au in comun o foarte mare sensibilitate la unsorile puse aiurea si excesiv de mult in zona.
Am citit documentatii ale producatorilor de placute de frana unde era scris clar....nu se foloseste vaselina sau alte produse de ungere, in zona placutelor ,daca accidental au fost contaminate se recomanda inlocuirea lor imediata...cred ca e clar.Materialul de frictiune este un material poros care se imbiba usor cu vaselina,ulei,lichid de frana,etc ,ele nu se mai curata multe ataca materialul si il fac sa se descompuna .Urmeaza imagini .
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Multumim mecaNIK !
Am mutat discutia sa fie mai usor de gasit.
Eficienta sistemului de franare face diferenta in cazuri extreme intre viata si moarte. Porneste de la banala anvelopa ieftineala, sens rotatie pana la lichid frana. Degeaba are masina ABS, ESP, TC si altele, etrieri vopsiti cu mama culorii trecuta prin creier etc daca frana nu tine.
Am mutat discutia sa fie mai usor de gasit.
Eficienta sistemului de franare face diferenta in cazuri extreme intre viata si moarte. Porneste de la banala anvelopa ieftineala, sens rotatie pana la lichid frana. Degeaba are masina ABS, ESP, TC si altele, etrieri vopsiti cu mama culorii trecuta prin creier etc daca frana nu tine.
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Mai avem unele ,cam greu de adunat din ultimii 3 ani de stres cu "specialistii" autohtoni
Avem aici vaselina pe baza de cupru cea mai periculoasa pentru sistemul de franare,vaselina siliconica acelasi efect in timp doar ca nu blocheaza atat de grav ca cealalta si baietii destepti pun vaselina unde producatorul pune pasta de blocaj, deci asa se reinventeaza franele.
Asa ajunge un sistem.de.franare colosal cu 16 pistonase si 8 placute numai pe puntea fata sa lucreze ca sistemul de franare ca al vechii Dacii ,adica cate o placuta doua functionale restu ...blocate.
Avem aici vaselina pe baza de cupru cea mai periculoasa pentru sistemul de franare,vaselina siliconica acelasi efect in timp doar ca nu blocheaza atat de grav ca cealalta si baietii destepti pun vaselina unde producatorul pune pasta de blocaj, deci asa se reinventeaza franele.
Asa ajunge un sistem.de.franare colosal cu 16 pistonase si 8 placute numai pe puntea fata sa lucreze ca sistemul de franare ca al vechii Dacii ,adica cate o placuta doua functionale restu ...blocate.
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
taxi43edy a scris:Daca la cele cu sute de cai putere, nu se pune vaselina si culisele alea merg pe o frecare uscata, oare cat tin portetrierii? Cat poate sa duca acel material fara sa faca uzura?
Eu am pus la "babele" mele, putina vaselina cu cupru (am zis putina, doar uns) si nu am avut probleme cu etrieri blocati, sau alte probleme.
Ma gandesc la o singura problema, diferenta intre un etrier normal de Opel (ma refer la Astra G Zafira A Corsa C), fata de cele mentionate de tine BMW.......E posibil sa fie alta calitate de fabricatie.
Am intalnit etrieri de Zafira cu un joc incredibil intre culise si port etrier, erau uscate ca desertul. De ce?
Si ajung iar la gandul ca, posesorii de masini mai vechi, incearca sa le tina pe linia de plutire, nu sa faca risipa de bani.
Eu am pus la "babele" mele, putina vaselina cu cupru (am zis putina, doar uns) si nu am avut probleme cu etrieri blocati, sau alte probleme.
Ma gandesc la o singura problema, diferenta intre un etrier normal de Opel (ma refer la Astra G Zafira A Corsa C), fata de cele mentionate de tine BMW.......E posibil sa fie alta calitate de fabricatie.
Am intalnit etrieri de Zafira cu un joc incredibil intre culise si port etrier, erau uscate ca desertul. De ce?
Si ajung iar la gandul ca, posesorii de masini mai vechi, incearca sa le tina pe linia de plutire, nu sa faca risipa de bani.
Intre portetrier si placuta nu exista frecare directa,intre ele se afla acea lamela de inox care fata de portetrier sau rac este fixa pe ea aluneca placuta ...simplu .
Unsorile tinute la temperaturi ridicate se evapora ,sunt spalate de apa si ajung in timp pe materialul de frictiune al placutei ,asta este secretul de in timp ajung sa chitaie sa scartaie sa harjaie oricum toate au eficienta scazuta
Deci revin cu intrebarea de ce ungem piese facute din material inoxidabil? de ce au fost facute din inox si nu din fonta sau fier mort mult mai ieftin? stiti ca materialul ala ajuta placuta sa alunece mai usor in afara de faptul ca nu rugineste?
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
La pozitiile 1,2 si 3 avem placuta 'vopsita' pe spate cu vaselina ,se vede apoi materialul de frictiune imbibat cu vaselina care s-a crapat ,si tot pe placuta o portiune care luceste aia este vaselina impreuna cu praful rezultat din uzura care la temperaturi inalte se solidifica incepe sa scartaie si nici eficienta nu e aceeasi plus ca distruge discul facand santuri sau tinandu-l prea fierbinte se deformeaza mai usor. Placuta era uzata aprox 10-20% adica distrusa cu mult inainte sa isi termine durata de viata ,cu alte cuvinte avem impresia ca facem economii da de fapt nici frane nu avem cum trebuie si in caz de respingere la MOT sau ITP mai cumparam altele.Cele neunse merg pana cand ajung la 90% uzura materialul ramane eficient fara crapaturi si foarte important nu zgaraie discul ,zgarieturile nu sunt pietricele sunt portiuni de palcuta unde praful rezultat in urma uzurii se amesteca cu vaselina unde adera bine se coace si devine extrem de dur,apoi urmeaza santurile din disc .
Discurile care lucreaza cu placute neunse tin in conditii decente 3-4 schimburi de placute ,ideea este ca materialul de frictiune sa ramana moale sa se uzeze uniform ,aia inseamna eficienta la frananre si viata mai lunga a discului .
Discurile care lucreaza cu placute neunse tin in conditii decente 3-4 schimburi de placute ,ideea este ca materialul de frictiune sa ramana moale sa se uzeze uniform ,aia inseamna eficienta la frananre si viata mai lunga a discului .
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Cu scuzele de rigoare, in ce am postat, eram nervos si ..... sper ca nu am suparat pe nimeni, daca am suparat, imi cer mii de scuze.
Dar iar revin la unsoarea de la culise, de ce se spune in carte ca se ung? Poate sunt eu mai incet la minte, (nu vreau sa jignesc pe nimeni, sau sa supar cu vorbele mele) De ce gasesc aceeasi unsoare si pe Astra 2019? Unsoare din fabrica!
Dar iar revin la unsoarea de la culise, de ce se spune in carte ca se ung? Poate sunt eu mai incet la minte, (nu vreau sa jignesc pe nimeni, sau sa supar cu vorbele mele) De ce gasesc aceeasi unsoare si pe Astra 2019? Unsoare din fabrica!
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Pentru ca nu este vaselina pe baza de cupru este vaselina siliconica sau gel siliconic in cantitate foarte mica ,nici eu nu vreau sa supar pe nimeni dar cand vezi asemenea imagini nu sunt povesti cu zmei aici ci dovada neintelegerii nici macar a indicatiilor date de producatori iti pui intrebari .
Am verificat de multe ori indicatiile producatorilor de placutelor de frana si acolo scrie clar
NU SE FOLOSESC UNSORI SAU VASELINE IN ZONA PIESELOR CARE COMPUN SISTEMUL DE FRANARE IAR IN CAZUL IN CARE A AJUNS ACCIDENTAL PE ELE SE DEGRESEAZA IMEDIAT SCHIMBANDU-SE PLACUTELE DE FRANA DACA AU FOST CONTAMINATE clar aici intra urmatoarele situatii;
Burduf de planetara spart,vaselina peste tot inclusiv pe janta in timp cu apa ajunge in materialul de frictiune
Lichid de frana scurs de la pierderi cilindri etrieri,conducte ajuns pe materialul de frictiune
Baieti dejtepti care pun un pumn de vaselina pe spatele placutei,pe culise,pe butuc,pe fiecare prezon cate un guguloi
Poate nu m-am facut bine inteles dar vaselina se foloseste in zone protejate de apa si praf nu pe afara unde efectul este de scurta durata si contamineaza totul in jur ,probabil se pune la balamaua portilor si la usa de la chiler ...stiu unii colegi ce e ala.
Ce treaba au cele 2 grame de gel siliconic cu ce facem vorbire aici? eu am un tub de gel siliconic de la ATE cred ca de 3 ani ,la culise doar 'vopsesc' piesa cu grija sa nu ajunga pe filet,ala este asigurat cu pasta de blocaj si cred ca stiti ca fiecare are alt rol si se anuleaza una pe alta,iar baiatu destept strange de intinde filetu si tot nu e ce trebuie.
Glisierele in interiorul portetrierului au un cilindru de cauciuc care se descompune de la vaselina se umfla si ne miram de ce se intepeneste dupa aia urmatorul efect este ca sta discu fierbinte,se deformeaza la prima balta ,rulmentul rotii se duce dracu ca vaselina se scurge din el si tot asa iar frana ...ioc.
Azi am spalat jantele si discurile la masina mea nu am timp sa o gadil prea mult scartaiau putin placutele ,acu nu se mai aud o sa fac o poza si la disc au cel putin 35.000 mile si sunt aproape perfecte masina fac naveta cu ea si are cutie automata ceea ce conteaza ,placutele si discurile au fost montate inainte sa o cumpar asa ca am avut de spalat 3 ani la vaselina de pe etriere ,abia acu sunt ce trebuie ,dar arcurile lamelare inca se incarca cu depuneri .
Probabil interpretarea gresita a indicatiilor de a se folosi vaselina siliconica doar in loc protejat de aia are acel capacel a dus la ungerea placutelor pe spate,portetrier,arc lamelar sau placute de inox pe care aluneca placutele,pe butuc ,pe prezoane totul e o vaselina si o unsoare inclusiv materialul de frictiune care e compromis in prima mie de km. dupa care ...dumnezeu cu mila.
Am verificat de multe ori indicatiile producatorilor de placutelor de frana si acolo scrie clar
NU SE FOLOSESC UNSORI SAU VASELINE IN ZONA PIESELOR CARE COMPUN SISTEMUL DE FRANARE IAR IN CAZUL IN CARE A AJUNS ACCIDENTAL PE ELE SE DEGRESEAZA IMEDIAT SCHIMBANDU-SE PLACUTELE DE FRANA DACA AU FOST CONTAMINATE clar aici intra urmatoarele situatii;
Burduf de planetara spart,vaselina peste tot inclusiv pe janta in timp cu apa ajunge in materialul de frictiune
Lichid de frana scurs de la pierderi cilindri etrieri,conducte ajuns pe materialul de frictiune
Baieti dejtepti care pun un pumn de vaselina pe spatele placutei,pe culise,pe butuc,pe fiecare prezon cate un guguloi
Poate nu m-am facut bine inteles dar vaselina se foloseste in zone protejate de apa si praf nu pe afara unde efectul este de scurta durata si contamineaza totul in jur ,probabil se pune la balamaua portilor si la usa de la chiler ...stiu unii colegi ce e ala.
Ce treaba au cele 2 grame de gel siliconic cu ce facem vorbire aici? eu am un tub de gel siliconic de la ATE cred ca de 3 ani ,la culise doar 'vopsesc' piesa cu grija sa nu ajunga pe filet,ala este asigurat cu pasta de blocaj si cred ca stiti ca fiecare are alt rol si se anuleaza una pe alta,iar baiatu destept strange de intinde filetu si tot nu e ce trebuie.
Glisierele in interiorul portetrierului au un cilindru de cauciuc care se descompune de la vaselina se umfla si ne miram de ce se intepeneste dupa aia urmatorul efect este ca sta discu fierbinte,se deformeaza la prima balta ,rulmentul rotii se duce dracu ca vaselina se scurge din el si tot asa iar frana ...ioc.
Azi am spalat jantele si discurile la masina mea nu am timp sa o gadil prea mult scartaiau putin placutele ,acu nu se mai aud o sa fac o poza si la disc au cel putin 35.000 mile si sunt aproape perfecte masina fac naveta cu ea si are cutie automata ceea ce conteaza ,placutele si discurile au fost montate inainte sa o cumpar asa ca am avut de spalat 3 ani la vaselina de pe etriere ,abia acu sunt ce trebuie ,dar arcurile lamelare inca se incarca cu depuneri .
Probabil interpretarea gresita a indicatiilor de a se folosi vaselina siliconica doar in loc protejat de aia are acel capacel a dus la ungerea placutelor pe spate,portetrier,arc lamelar sau placute de inox pe care aluneca placutele,pe butuc ,pe prezoane totul e o vaselina si o unsoare inclusiv materialul de frictiune care e compromis in prima mie de km. dupa care ...dumnezeu cu mila.
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ia sa vedem ce mai zic unele documentatii
[ Pentru a evita scartairea franelor cu disc,se unge suportul lateral al partiiposterioare a placutelor de frana cu un strat subtire de unsoare,de ex.OPEL19 42 585 Plastilube sau Liqui-Moly LM-36 sau LM-508-ASC.A se unge doarpartea posterioara de metal,unsoarea nu trebuie sa ajunga pe placuta defrana in sine.Daca este nevoie,se sterge imediat si se curate cu alcool ...]
Dupa mintea lor dupa montarea placutelor masina se depune intr-o vitrina si sta acolo in mediu controlat la temperatura de 21 de grade celsius ,numai ca ele pleaca pe sosele incepe ploaia se incing se spala vaselina de pe spate si ajunge pe materialul de frictiune care este poros si se incarca cu unsoare schimbandu-si caracteristicile scartaiturile apar dupa aia tocmai din cauza depunerilor de praf de uzura amestecat cu vaselina .
Mai bat unii campii cu aerisirile sistemelor de franare, in primul rand sa spunem despre ele ca sunt ...Sistem de franare hidraulic cu intensificator de putere vacuumatic ,pompa centrala de frana cu dublu circuit in tandem si circuitele de franare in X ,adica cand se aeriseste se incepe de la roata cu circuitul hidraulic cel mai lung urmeaza roata diametral opusa adica se aerisesc in X pentru a tine cont de circuitele de franare .
Oricum aerisite in orice ordine pana la urma se aerisesc diferenta este cat timp pierzi si de multe ori doar nu plimbi aerul prin toate tevile fara motiv si se face fara motor pornit pentru ca nu are rost sa se forteze aiurea pompa centrala.
Pentru masinile cu ABS este mai dificil de aerisit si eu folosesc diagnoza pentru aerisirea modulatorului hidraulic sau am incercat de multe ori cand nu aveam ce trebuie alegeam un drum cu mult pietris si activam de cateva ori ABS-ul prin franare pedala cobora si urca de cateva ori si se rezolva problema sigur.
Cei care au golit pompa centrala de frana le recomand amorsarea circuitelor inainte de montare ,sau daca e schimbata cu una noua la fel ca odata montata goala veti aerisi mult si bine iar de multe ori ramane pedala moale ,adica tot mai este aer pe undeva.
Asta este sistemul de franare in mare ,atentie la ce cititi, la ce vedeti pe Youtube ca si acolo abunda de 'specialisti' sau pe forumuri unde se dau de multe ori sfaturi de-ti vine sa fugi ,cine si-a schimbat odata placutele nu inseamna ca are experienta in meseria asta,multi care lucreaza da n-au inteles mare lucru din ce fac acolo sunt la acelasi nivel.
[ Pentru a evita scartairea franelor cu disc,se unge suportul lateral al partiiposterioare a placutelor de frana cu un strat subtire de unsoare,de ex.OPEL19 42 585 Plastilube sau Liqui-Moly LM-36 sau LM-508-ASC.A se unge doarpartea posterioara de metal,unsoarea nu trebuie sa ajunga pe placuta defrana in sine.Daca este nevoie,se sterge imediat si se curate cu alcool ...]
Dupa mintea lor dupa montarea placutelor masina se depune intr-o vitrina si sta acolo in mediu controlat la temperatura de 21 de grade celsius ,numai ca ele pleaca pe sosele incepe ploaia se incing se spala vaselina de pe spate si ajunge pe materialul de frictiune care este poros si se incarca cu unsoare schimbandu-si caracteristicile scartaiturile apar dupa aia tocmai din cauza depunerilor de praf de uzura amestecat cu vaselina .
Mai bat unii campii cu aerisirile sistemelor de franare, in primul rand sa spunem despre ele ca sunt ...Sistem de franare hidraulic cu intensificator de putere vacuumatic ,pompa centrala de frana cu dublu circuit in tandem si circuitele de franare in X ,adica cand se aeriseste se incepe de la roata cu circuitul hidraulic cel mai lung urmeaza roata diametral opusa adica se aerisesc in X pentru a tine cont de circuitele de franare .
Oricum aerisite in orice ordine pana la urma se aerisesc diferenta este cat timp pierzi si de multe ori doar nu plimbi aerul prin toate tevile fara motiv si se face fara motor pornit pentru ca nu are rost sa se forteze aiurea pompa centrala.
Pentru masinile cu ABS este mai dificil de aerisit si eu folosesc diagnoza pentru aerisirea modulatorului hidraulic sau am incercat de multe ori cand nu aveam ce trebuie alegeam un drum cu mult pietris si activam de cateva ori ABS-ul prin franare pedala cobora si urca de cateva ori si se rezolva problema sigur.
Cei care au golit pompa centrala de frana le recomand amorsarea circuitelor inainte de montare ,sau daca e schimbata cu una noua la fel ca odata montata goala veti aerisi mult si bine iar de multe ori ramane pedala moale ,adica tot mai este aer pe undeva.
Asta este sistemul de franare in mare ,atentie la ce cititi, la ce vedeti pe Youtube ca si acolo abunda de 'specialisti' sau pe forumuri unde se dau de multe ori sfaturi de-ti vine sa fugi ,cine si-a schimbat odata placutele nu inseamna ca are experienta in meseria asta,multi care lucreaza da n-au inteles mare lucru din ce fac acolo sunt la acelasi nivel.