Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • valdo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
In primul rand va salut. Am achizitionat de curand un opel astra G 1.6 16v 101hp z16xe. Motorul mergea foarte silentios, aproape ca nu se auzea. O bucurie. De curand am schimbat distributia: set Contitech, pompa apa Hepu, curea accesorii.
Rezultatul e ca motorul se aude ca un diesel si consumul a crescut cu 2,5 l/100km. M-am intors la mecanic iar el spune ca distributia a fost pusa la semn (nu a folosit blocatori) iar daca nu ar fi pusa bine motorul nu ar functiona deloc. El imi zice sa am rabdare vreo 1500km iar daca sunt convins ca de la distributie e problema pentru linistea mea o va verifica.
Blocatorii sunt esentiali pentru schimbarea distributiei? El a pus cele doua roti dintate la semn dar dupa ce a luat cureaua veche s-au decalat (i-a pus cu mana inapoi la semn). Deasemenea a spus ca nu putea intinde cureaua prea tare fiindca are o rola de intindere care o regleaza automat.
E prima mea masina si prin urmare sunt nestiutor. Ce e de facut? Sa merg la altcineva sau sa mai astept?
Va multumesc si scuze pentru limbajul de lemn.
Skip ads

  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Dar dupa ce a montat noua curea a invartit motorul 2 ture sa vada daca a ramas la semn sau s-a decalat? La masina mea cand am schimbat distributia nu s-au folosit blocatori. Eu unul as verifica daca semnele sunt ok aliniate. Rola intinzatoare este ''automata''.
  • valdo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Nu retin daca a mai invartit motorul dupa aia. Stiu ca initial a trebuit sa bag in viteza si invartea de cealalta roata sa aduca cele doua rotite dintate intr-o anumita pozitie. Asta cand era cureaua veche pe ele. Oricum cand a scos-o s-a decalat rotita dinspre motor. Dupa aia nu stiu cum a adus-o cu semnul catre semnul celeilalte. Probabil cu mana (poate vorbesc prostii).
Treaba e ca dupa aia mi-a zis sa ma uit si eu ca sunt duse la semn. Mi-a zis ca la semn e cand cele doua liniute de pe rotite sunt una spre cealalta. Mi-a mai zis de un V-eu de pe rola de intindere care tre sa corespunda cu ceva de pe motor. Astea pareau OK. Mai erau ceva semne de care trebuia tinut seama?
Imediat dupa montare motorul a inceput sa faca precum un diesel dar mi-a zis ca o sa dispara dupa 1000km.
Ce ma doare direct e consumul. Oricum ceva s-a intamplat ca masina a devenit foarte fasneata.
  • scorpion67

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Mai este un user(Brook) care in urma schimbarii distributiei are probleme cu relantiul( si cred ca si cu consumul la relanti) si i-am explicat ca si eu am patit la fel . La mine cauza a fost punerea la punct a axelor cu came.Cineva zicea ca nu se poate sa fie dereglata distributia sub un dinte.I-mi pare rau ca nu mai am pozele sa le postez si sa demonstrez ca se poate.Dupa ce l-am pus pe mecanic sa verifice distributia de doua ori dupa ce a montat-o si mi-a spus ca e ok am mers la opel iar cei de la opel au slabit cureaua si au pus dipozitivul de blocare a pinioanelor de la axele cu came iar semnele s-au asezat perfect fata in fata .Tin sa precizez ca inainte de a o regla cei de la opel consumul era de 1,9l/h cu motorul cald la relanti(acum 0,9l/h) si si vibra din toate inchieturile(acum nici nu stiu ca este pornit).Reglajul dureaza doar 10-15 min.
  • valdo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsurile prompte. M-ati mai linistit ca eram tare suparat. Stiu ca masina are 12 ani si nu e cea mai stralucita marca dar de cand am luat-o m-am atasat mult de ea, pot spune ca face parte din familie. Mai ales ca mergea super. Motorul la relantii era atat de silentios incat de multe ori ma uitam la acul de la turometru sa vad daca e pornit.
Pun cateva poze sa vedeti cum a potrivit mecanicul meu la semn axele cu came (la astea cred ca le ziceam eu rotite dintate).
Poza 1. S-au potrivit semnele unul catre celalalt
Poza 2. Nu stiu daca axele cu came se misca independent si se pot deregla amandoua. In cazul asta cred ca o abatere mica nu e vizibila cu ochiul deoarece una poate fi in continuarea celeilalte (dar ambele o ideie mai sus sau mai jos).

Exista posibilitatea asta? Daca aberez grav nu dati cu pietre. Imi recunosc nestiinta. Acum vreo 2 ore habar nu aveam ca axele cu came au legatura cu rotitele dintate pe care e pusa distributia.

Na, vad ca nu stiu sa pun poze.
  • scorpion67

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
La mine diferenta era foarte mica dar se putea observa daca te uitai atent .
  • valdo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
@scorpion67 Dupa sarbatori, cand se mai linisteste lumea o sa merg si eu la reprezentanta opel sa-mi regleze. Sper sa fie tot asa de usor ca la tine. Multumesc mult.
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat 3 distributii si motorul mergea la fel de frumos. Presupun ca ai schimbat tot: 2 role, 1 rola intinzatoare, pompa apa, curea. Mai mult ca sigur distributia nu e pusa la semne. Eu zic sa te duci la un mecanic si sa-i zici sa demonteze cele 2 capace si sa vezi daca sunt respectate semnele.
  • valdo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Bineinteles am schimbat tot. Stiam ca pot aparea probleme dupa schimbarea distributiei si tocmai de asta nici nu m-am dus la un mecanic de la coltul blocului. Dar se vede ca de ce ti-e frica nu scapi.
Am asa:
Negative:
zgomot de diesel la relantii inclusiv o mica bataie
in sarcina un zgomot metalic, o usoara trepidatie pe care-o simt in pedala
consuma de ma doare capul, nici nu l-am mai facut recent
Pozitive:
trage de rupe scaunul cu mine
inainte mai scotea abur alb pe esapament, acum s-a redus semnificativ

Dupa ce a fost schimbata mecanicul mi-a explicat care sunt semnele de care trebuie tinut seama si m-am uitat impreuna cu el.
Pun pozele de care v-am zis in unul din posturile anterioare.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Spune mecanicului sa verifice si fulia de la arbore... sa nu aiba joc.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
scorpion67 a scris:Cineva zicea ca nu se poate sa fie dereglata distributia sub un dinte.I-mi pare rau ca nu mai am pozele sa le postez si sa demonstrez ca se poate.
Nu-i nevoie de poze.Explica in citeve fraze,cum e posibil sa decalezi o distributie cu mai putin de un dinte.Suntem romani si sper sa te intelegem.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Se poate pune decalata distributia cu un dinte si mai multi daca se ia in calcul raportul de rotatie 2:1 intre pinionul vibrochenului si pinionul/pinioanele axelor cu came, ideal si conform cartii ar fi sa se puna distributia pe puncte,se caleaza axele se demonteaza/monteaza pompa,role,curea, se desface cala se roteste stanga/dreapta putin sa se verifice functionarea arcului intinzatorului,se face o tura completa in sensul de rotatie al motorului (doua) un timp motor complet adica pistonul 1 ajunge din nou in PMS ,se pune aparatoarea de jos pe care se gaseste un semn ce trebuie sa corespunda cu acea crestatura mica de pe fulia de accesorii,iar atunci semnele de pe pinioanele axelor cu came trebuie sa fie perfect aliniate.Daca nu s-a facut asa sunt mari sanse sa fie prost pusa,iar referitor la pus decalata eu am gasit foarte multe distributii puse aiurea,dintre simptome,consum marit ,lipsa de repriza in sarcina ,sau detonatii usoare la revenirea din ture inalte,in rest motorul merge si asa .Mare inginerie nu este trebuie doar multa atentie.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Daca motorul trage mai bine inseamna ca are avansul marit, deci clar undeva este problema. Fie axa de pe admisie e decalata, fie arborele este decalat fata de axe.
  • Brook

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
scorpion67 a scris:Mai este un user(Brook) care in urma schimbarii distributiei are probleme cu relantiul( si cred ca si cu consumul la relanti) si i-am explicat ca si eu am patit la fel . La mine cauza a fost punerea la punct a axelor cu came.Cineva zicea ca nu se poate sa fie dereglata distributia sub un dinte.I-mi pare rau ca nu mai am pozele sa le postez si sa demonstrez ca se poate.Dupa ce l-am pus pe mecanic sa verifice distributia de doua ori dupa ce a montat-o si mi-a spus ca e ok am mers la opel iar cei de la opel au slabit cureaua si au pus dipozitivul de blocare a pinioanelor de la axele cu came iar semnele s-au asezat perfect fata in fata .Tin sa precizez ca inainte de a o regla cei de la opel consumul era de 1,9l/h cu motorul cald la relanti(acum 0,9l/h) si si vibra din toate inchieturile(acum nici nu stiu ca este pornit).Reglajul dureaza doar 10-15 min.


Eu n-am schimbat doar distributia , ci am refacut intregul motor. Inca nu i-am dat de capat.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Daca motorul trage mai bine inseamna ca are avansul marit, deci clar undeva este problema. Fie axa de pe admisie e decalata, fie arborele este decalat fata de axe.
Care axa de pe admisie e decalata?Posibil sa inteleg mai greu...!
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Sunt 2 axe cu came. Cea dinspre galeria de admisie este axa de admisie, cealalta este pentru supapele de evacuare.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
semnele de pe axe came pot fi foarte usor deplasate, perfecte nu veti gasi dacat ocazional, repet foarte putin deplasate.
  • danielvaradie

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2013

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Daca motorul trage mai bine inseamna ca are avansul marit, deci clar undeva este problema. Fie axa de pe admisie e decalata, fie arborele este decalat fata de axe.



cel mai sigur si cred ca sigur se incalzeste motorul si mai repede ca de obicei
  • valdo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Cel mai recent consum extraurban facut saptamana asta pe o distanta de 250km e de 8l/100km. Si inainte scoteam 6.5 l/100km. Cam cat ar costa un reglaj la reprezentanta? Deja am cam 800km facuti cu noua distributie.Ii dauneaza motorului daca mai merg asa?
  • florin 77

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
urgent sa se faca verificarea distributiei pentru ca are un dinte avans ..roaga mecanicul sa mai verifice a gresi e omeneste
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR