Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • AMarian874

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Salut .
La 2-3 secunde dupa ce s-a turat motorul la maxim, l-am oprit prin frana de motor. Am verificat nivelul uleiului ,era crescut si mirosea a motorina . Am schimbat uleiul si i-am dat o cheie , a pornit , motorul se aude bine , la relanti sta fara probleme , dar la o accelerare pana la 2-3 mii iar s-a turat la maxim . Ce ar putea fi ?


MODEL: Opel Zafira B
MOTOR: 1.9 120cai Z19DTH
Skip ads

  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Turbina dot-o pe ulei , iti cara uleiul in admisie si face autoaprindere , verifica tubulatura dupa turbina daca are ulei ...
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Colegul RADU FLORIAN ti-a spus cauza, turbina, de verificat, trebuie sa verifici mai ales in intercooler, acolo fiind cel mai de jos punct, se aduna uleiul, la flux mare de aer, se antreneaza si uleiul acela si este adus in camera de ardere.
Intrebarea este, de ce a mai functionat motorul dupa ce ai luat contactul? Oare cineva a anulat "clapeta de acceleratie"?
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Motorul merge cu uleiul carat de turbina in admisie , de aceea nu se opreste cand iei contactul , cum am spus , este fenomenul de autoaprindere si nu se opreste decat atunci cand ramane fara ulei in baie , trebuie oprit in viteza , repede altfel plangi dupa el .
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu exista ardere fara aer (Oxigen), Clapeta, cand este tanara si intreaga la cap, cand ai luat contactul, obtureaza admisia = fara oxigen = fara ardere ... indiferent cate galeti de ulei intra in cilindri.
Aceasta este una din cele doua functii ale clapetei.
Este drept ca pe la noi, se practica anularea clapetei, deci asumarea consecintelor ... prosti si inginerii aia care au proiectat sistemul Smile
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Clapeta sta deschisa cand motorul este oprit , o tine arcul din clapeta , dar ma rog fiecare cu ale lui...
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu ar strica o documentare despre functiile si functionarea acelei "clapete" inainte de a vorbi despre "dânsa"! Chiar nu ar strica Smile) Oricum, colegul AMarian874, ai de facut exact ceea ce ti-a spus colegul RADU FLORIAN, cu o mica adaugire (daca imi este permisa. Daca nu, nu), de curatat si intercoolerul.
Dar este marti, este o zi frumoasa, de ce as discuta in contradictoriu? Fiecare se poate documenta si poate intelege, daca doreste!
Hai sa fim sanatosi! Smile
P.S. Ca o gluma totusi, clapeta a fost prevazuta in circuitul de admisie, pentru ca sa avem noi ce anula Smile)
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Stai linistit colegu , nu e nici o problema , poti completa cu ce vrei , din contra este f. bine , nu ne contrazicem , nu avem pt. ce , pt. niste fiare , dale incolo de fiare ....
  • AMarian874

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Clapeta nu este anulata sau modificata...totusi nu s-a oprit cand am luat contactul .Eu am probleme si cu filtrul de particule (isi facea regenerare destul de des,aveam in plan sa il anulez sau sa il curat..) , am inteles ca asta ar fi cauza de s-a dus turbina.
Ce imi recomandati sa reconditionez turbina sau sa caut una la dezmembrari?
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Eu as lua una sh. , dar verificata de un mecanic si dupa o cumperi ,personal nu am incredere in reconditionari , sau noua daca iti sa mana si vrei sa mai tii masina mai mult timp. Inainte de schimbarea turbinei , cureti tot sistemul de aer , de la turbina , interculer , pana la admisie , chiar si admisia , senzor presiune turbo de pe admisie , egr , e cam mult de munca , dar asta e nu ai ce face .
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Daca gasesti una in stare buna in dezmembrari , verificata de joc axial plus ca geometria sa nu fie blocata ar fi superb.Desi ma indoiesc garantat ca ai sa gasesti asa ceva , decat la pretul uneia reconditionate dar cu garantie.Clar nu primesti garantie pe turbina sh in service , doar platesti manopera si faci cruce cu 2 maini apoi.Jocul axial se poate verifica lejer , si geometria se poate curata deci nu ar fi de speriat(bine de stiut) dar costa , toate costa , si nu le vad rostul daca ele depasesc o turbina reconditionata cu cea veche la schimb.Asta daca nu o schimbi acasa bineinteles.Daca nu ai evacuare , normal ca se forteaza alte lucruri pe admisie.Dracul ala de dpf rezolva cu el , asta e moartea motoarelor diesel moderne.
  • Florin20

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2017

  • Mesaj Privat
RADU FLORIAN a scris:Clapeta sta deschisa cand motorul este oprit , o tine arcul din clapeta , dar ma rog fiecare cu ale lui...

Ai dreptate.Se inchide doar cand oprești motorul dupã care stã pe deschis.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR