MCojan
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2019
- Mesaj Privat
De curand am tras chiuloasa la plan si am inlocuit garnitura impreuna cu distributie, ulei, pompa apa, curea accesorii, antigel si senzor electrovalva turbina deoarece o limita in 3000 cand fortam la 3500-4000, si isi revenea dupa ce opream motorul.
Problema este ca acum cand pornesc motorul scade nivelul de antigel cam un deget si ceva si revine cand il opresc. Nu pierde deloc antigel. Mentionez ca daca desfac busonul de antigel nu influenteaza cu nimic.
Din pacate problema cu limitarea nu a disparut. Am curatat egr, schimbat senzor electrovalva si verificat turbina. La testul din pedale masina nu da nici o eroare. Ceva pareri pentru vre-una din problemele mele.
MODEL: Astra H 2004
MOTOR: 1.7 cdti, 101, Z17DTH
CODURI EROARE: Fara
Problema este ca acum cand pornesc motorul scade nivelul de antigel cam un deget si ceva si revine cand il opresc. Nu pierde deloc antigel. Mentionez ca daca desfac busonul de antigel nu influenteaza cu nimic.
Din pacate problema cu limitarea nu a disparut. Am curatat egr, schimbat senzor electrovalva si verificat turbina. La testul din pedale masina nu da nici o eroare. Ceva pareri pentru vre-una din problemele mele.
MODEL: Astra H 2004
MOTOR: 1.7 cdti, 101, Z17DTH
CODURI EROARE: Fara
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Sistemul de racire ar trebui sa fie presurizat, daca deschizi busonul dupa ce se incalzeste putin motorul ar trebui sa auzi acel fsss ca la sticla de bere. Atentie niciodata nu umbi la buson cand motorul e fierbinte, este periculos!
In poze vasul pare nou, ai schimbat si busonul? Verifica-l daca etanseaza corect.
Cand intra in limitare aveai si vreun martor aprins?
Diagnoza ai facut inainte sa umbli la motor? Unele erori pot ramane stocate si se citesc cu testerul la diagnoza.
In poze vasul pare nou, ai schimbat si busonul? Verifica-l daca etanseaza corect.
Cand intra in limitare aveai si vreun martor aprins?
Diagnoza ai facut inainte sa umbli la motor? Unele erori pot ramane stocate si se citesc cu testerul la diagnoza.
MCojan
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2019
- Mesaj Privat
1. Vasul si busonul sunt noi si etanseaza foarte bine. Face acel fsss cand motorul este cald si desfac busonul, dar nu influenteaza nivelul daca deschid sau inchid busonul fie motorul cald, rece, pornit sau oprit (ma refer ca desfacerea busonului nu influneteaza). Singurul lucru care influenteaza nivelul este daca motorul este pornit sau oprit, iar nivelul scade cand pornesc motorul si creste cand il opresc indiferent daca motorul este cald sau rece.
- In calculatorul masinii temepratura apei creste pana la 98, dar deschide imediat termostatul si scade. In principiu sta intre 88 si 95.
2. Pana sa fac chiuloasa si intra in limitare se aprindea (masina cu cheita) si disparea dupa oprirea motorului. La testul din pedale aparea ECN02345A. Dupa ce am facut chiuloasa si implicit am schimbat si senzorul, o limiteaza daca trec de peste 3500-4000 si apare acel martor (masina cu cheita) dar nu mai apare nici o eroare la testul din pedale. Diagzona a fost facuta inainte de umblare la motor si aprea codul P0234-5A, iar dupa toata reparatia au fost sterse toate erorile. Ceea ce ma face sa cred ca senzorul era problematic dar mai este si altceva.
- In calculatorul masinii temepratura apei creste pana la 98, dar deschide imediat termostatul si scade. In principiu sta intre 88 si 95.
2. Pana sa fac chiuloasa si intra in limitare se aprindea (masina cu cheita) si disparea dupa oprirea motorului. La testul din pedale aparea ECN02345A. Dupa ce am facut chiuloasa si implicit am schimbat si senzorul, o limiteaza daca trec de peste 3500-4000 si apare acel martor (masina cu cheita) dar nu mai apare nici o eroare la testul din pedale. Diagzona a fost facuta inainte de umblare la motor si aprea codul P0234-5A, iar dupa toata reparatia au fost sterse toate erorile. Ceea ce ma face sa cred ca senzorul era problematic dar mai este si altceva.
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
La mine varia nivelul pentru ca aveam probleme cu garnituile busonului si nu mai etansa, s-a rezolvat prin inlocuire vas + buson. Daca nu ai probleme vizibile gen furtune deformate, atunci nu stiu. Poate ar trebui sa mergi la cel care ti-a montat chiulasa si pompa de apa sa verifice.
Ce senzor ai schimbat, unde era localizat? Cumva ai schimbat electrovalva turbo? ECN02345A inseamna probleme cu presiunea pe circuitul de admisie generata de turbina si trebuie verificat circuitul de vacuum si turbina. Daca ai martor aprins sigur ai si eroare.
Ce senzor ai schimbat, unde era localizat? Cumva ai schimbat electrovalva turbo? ECN02345A inseamna probleme cu presiunea pe circuitul de admisie generata de turbina si trebuie verificat circuitul de vacuum si turbina. Daca ai martor aprins sigur ai si eroare.
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
Incerca sa pui antigelul pe nivelul maxim , pentru ca esti putin sub nivel.Daca o sa creasca la temperatura de lucru normala , cu maxim un centimetru este perfect normal , ca mai apoi la rece sa revina pe nivelul corect.La cum arata diferenta intre borcane este perfect normal.Ai deviatie negativa pe ''turbina''.Verifica sa lucreze tija wastegate , atunci cand dai blana in motor.Ce verificari au fost facute pe turbina?Daca ar functionata corect , nu ar mai arunca limp in forja.
Normal ar fi ca antigelul sa , se expandeze la 90 de grade , nu invers.Poate nu ai facuta aerisirea corect.La tine este tocmai invers , si asta nu am mai vazut.Deci , la prima pornire dimineata ar trebui ca nivelul sa fie pe maxim , ca mai apoi treptat presiunea ca creasca pe instalatie , si sa fie si ceva expandare sa mai creasca nivelul nitel , chiar daca termostatul lucreaza corect.Toate masinile din dotare au functionat asa , chiar si motor desfacut si refacut.
Ultima modificare făcută de black_soulwhite la Vin 15 Mai, 2020 9:08 pm, modificat de 3 ori în total
Normal ar fi ca antigelul sa , se expandeze la 90 de grade , nu invers.Poate nu ai facuta aerisirea corect.La tine este tocmai invers , si asta nu am mai vazut.Deci , la prima pornire dimineata ar trebui ca nivelul sa fie pe maxim , ca mai apoi treptat presiunea ca creasca pe instalatie , si sa fie si ceva expandare sa mai creasca nivelul nitel , chiar daca termostatul lucreaza corect.Toate masinile din dotare au functionat asa , chiar si motor desfacut si refacut.
Ultima modificare făcută de black_soulwhite la Vin 15 Mai, 2020 9:08 pm, modificat de 3 ori în total
MCojan
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2019
- Mesaj Privat
- Senzorul care a fost schimbat este cel de electrovalva (https://imgur.com/aajNVY7). Nu contest ca nu are eroare, doar ca la testul din pedale (frana, acceleratie si contact) nu apare nimic.
- Cat tine de nivelul de antigel nu ma deranjeaza ca fluctueaza. Ma gandesc sa nu fie o problema care mai tarziu va fii ceva grav.
Am vorbit cu mecanicul si Marti merg sa o verifice. O sa postez si va tin la curent.
- Cat tine de nivelul de antigel nu ma deranjeaza ca fluctueaza. Ma gandesc sa nu fie o problema care mai tarziu va fii ceva grav.
Am vorbit cu mecanicul si Marti merg sa o verifice. O sa postez si va tin la curent.
MCojan
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2019
- Mesaj Privat
black_soulwhite a scris:Incerca sa pui antigelul pe nivelul maxim , pentru ca esti putin sub nivel.Daca o sa creasca la temperatura de lucru normala , cu maxim un centimetru este perfect normal , ca mai apoi la rece sa revina pe nivelul corect.La cum arata diferenta intre borcane este perfect normal.Ai deviatie negativa pe ''turbina''.Verifica sa lucreze tija wastegate , atunci cand dai blana in motor.Ce verificari au fost facute pe turbina?Daca ar functionata corect , nu ar mai arunca limp in forja.
- Cand e motorul oprit nivelul este peste maxim, dar cand il pornesc scade sub maxim. In bord nu apare eroare (coolant level), ceea ce ma gandesc ca este ok.
- Stiu ca a fost verificata turbina de aceasta tija si functioneaza bine. Verificat si jocul axului (este in limite normale) si paletele sa fie in regula. Masina nu scoate nici pic de fum alb si nu fluiera. Cand dau blana din 1500-1700 incepe sa scoata fum negru si se tureaza pana la 3500-4000 apoi limp mode si nu mai scoate fum negru. Ma gandesc ca poate trebuie curatata galeria de admisie dintre turbina si motor.
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Deci ai schimbat electrovalva turbo, ala nu e senzor. Daca turbina e ok si circuitul de vacuum e ok eu zic ca ar trebui verificat circuitul de la turbina la galeria de admisie - intercooler, tubulatura, etc. Vezi sa nu ai fisuri pe unde sa piarda presiune.
Fum scoate si a mea daca o calc zdravan, daca nu scoate exagerat da-i pace.
Z17DTH e un motor cu care trebuie sa mergi mai turat, nu ii plac deloc turatiile joase. Ar trebui sa o calci cand are peste 2000 de ture, minim! Cuplul maxim e la 2300 rpm, spre deosebire de alte motorizari care au cuplul maxim pe la 1700 max 2000.
Fum scoate si a mea daca o calc zdravan, daca nu scoate exagerat da-i pace.
Z17DTH e un motor cu care trebuie sa mergi mai turat, nu ii plac deloc turatiile joase. Ar trebui sa o calci cand are peste 2000 de ture, minim! Cuplul maxim e la 2300 rpm, spre deosebire de alte motorizari care au cuplul maxim pe la 1700 max 2000.
MCojan
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2019
- Mesaj Privat
Scoate fum exagerat doar daca o calc brusc...de multe ori imi e rusine de cel din spate. Daca o calc liniar nu se vede in oglinda fum. Nu merg cu ea subturata. Pana se incalzeste motorul schimb la 2000, dar dupa schimb la cel putin 2600.
Cum am zis, Marti o vede mecanicul si vedem ce zice de ambele probleme. O sa va tin la curent... sper eu cu rezolvarea problemei.
Cum am zis, Marti o vede mecanicul si vedem ce zice de ambele probleme. O sa va tin la curent... sper eu cu rezolvarea problemei.
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Ok, am un deja-vu. A mea scotea mult fum negru la acceleratii puternice si se limita la 3000 rpm cu martor chieta aprins in bord si eroare ECN02345A la test pedale. La mine s-a rezolvat prin inlocuirea electrovalvei turbo, cod Pierburg 7.03088.01.0. Dupa inlocuire nu a mai aparut limitarea, si fumul s-a redus considerabil. Scoate si acum fum, dar mult mai putin si doar daca o calc mai brutal.
Daca o sa cauti codul de eroare pe forum o sa gasesti alti useri care au rezolvat fie prin curatarea/inlocuirea senzorului de presiune din galeria de admisie, fie prin reconditionarea geometriei variabile a turbinei.
Oricum cred ca e nevoie de diagnoza, trebuie verificat pe tester presiunea ceruta de ECU si presiunea data de turbina. Apoi vezi unde cauti buba.
Daca o sa cauti codul de eroare pe forum o sa gasesti alti useri care au rezolvat fie prin curatarea/inlocuirea senzorului de presiune din galeria de admisie, fie prin reconditionarea geometriei variabile a turbinei.
Oricum cred ca e nevoie de diagnoza, trebuie verificat pe tester presiunea ceruta de ECU si presiunea data de turbina. Apoi vezi unde cauti buba.
- Florin20
- **
- 306 mesaje
- din 10 Jan 2017
- Vectra 2008 Z19DT
- Arges
Florin20
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
MCojan
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2019
- Mesaj Privat
Problema rezolvata.
1. Nivelul de la antigel fluctueaza acum cam 0.5cm (mult mai putin de cum facea in prima zi dupa ce am schimbat chiuloasa) ceea ce Mecanicul a zis ca e normal (dupa schimbul de chiuloasa) pana isi face aerisirea bine.
2. Limitarea. De cand am luat masina am avut aceasta limitare si pur si simplu innebuneam de unde face. M-a saturasem sa tot verific piese aiurea. Cum sa rezolvat? Cand mecanicul a pus electrovalva de la turbina a pus acele doua furtunase in acceasi pozitie cum le-a gasit pe piesa veche. Azi a verificat cum face vacum si surpriza, acele doua furtunase erau inversate (cu mult inainte ca eu sa cumpar masina). La un mers fortat in a 2-a la 4200-4500 de ture expresia mecanicului a fost: "Eu zic sa nu fortezi totusi asa motorul". La accelerari in podea masina da fum cum da un diesel, dar nimic de speriat. Merge absolut ireprosabil.
1. Nivelul de la antigel fluctueaza acum cam 0.5cm (mult mai putin de cum facea in prima zi dupa ce am schimbat chiuloasa) ceea ce Mecanicul a zis ca e normal (dupa schimbul de chiuloasa) pana isi face aerisirea bine.
2. Limitarea. De cand am luat masina am avut aceasta limitare si pur si simplu innebuneam de unde face. M-a saturasem sa tot verific piese aiurea. Cum sa rezolvat? Cand mecanicul a pus electrovalva de la turbina a pus acele doua furtunase in acceasi pozitie cum le-a gasit pe piesa veche. Azi a verificat cum face vacum si surpriza, acele doua furtunase erau inversate (cu mult inainte ca eu sa cumpar masina). La un mers fortat in a 2-a la 4200-4500 de ture expresia mecanicului a fost: "Eu zic sa nu fortezi totusi asa motorul". La accelerari in podea masina da fum cum da un diesel, dar nimic de speriat. Merge absolut ireprosabil.
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
MCojan
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2019
- Mesaj Privat
Rectific. Nu am schimbat chiuloasa ci doar garnitura. Chiuloasa am tras-o la plan (eu am vrut deoarece daca tot am desfacut-o sa fac o treaba buna). Ca si piese am schimbat semeringurile si garnitura "Victor Reinz" impreuna cu acel silicon care se pune.
Clar garnitura a fost arsa deoarece mergand cu masina, a taiat caldura si a facut presiune in antigel.
Cat tine de mecanic, la cel care am fost acum e prima data cand merg. Electrovalva tot eu am cumparat-o deoarece era singura piesa pe care nu am putut sa o verific, iar mecanicii dinainte aveau tot felul de varinate (turbina, tija, geometria de la turbina, etc) Nimeni nu a reusit sa depisteze aceasta problema pana la acest mecanic. Iar electrovalva de la turbina (piesa veche care era pe masina), o am.
Clar garnitura a fost arsa deoarece mergand cu masina, a taiat caldura si a facut presiune in antigel.
Cat tine de mecanic, la cel care am fost acum e prima data cand merg. Electrovalva tot eu am cumparat-o deoarece era singura piesa pe care nu am putut sa o verific, iar mecanicii dinainte aveau tot felul de varinate (turbina, tija, geometria de la turbina, etc) Nimeni nu a reusit sa depisteze aceasta problema pana la acest mecanic. Iar electrovalva de la turbina (piesa veche care era pe masina), o am.