Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Pentru ca a inceput sa faca probleme tot mai des,chiar daca am curatat-o destul de bine,am zis ca inainte sa cumpar una noua sa o desfac total sa aflu ce si cum!Pentru asta avem nevoie de un flex cu care taiem(cu foarte mare atentie)capacul care inchide valva si gulerul de tabla(aceea ambutisare care tine bobina pe pozitie).Dupa ce am desfacut-o mi-am dat seama ca curatarea valvei e doar o chestie ceva de genul cu aflatul in treaba...ea are in interior uzuri mecanice destul de mari,dar care din fericire se pot rezolva cu mijloace simple,cu ce avem fiecare pe acasa.Uzurile sunt similare cu cele care apar pe pistonasul de avans din pompele diesel...apar niste striatii longitudinale in stratul de cementare care fac sa agate atat axul valvei cat si piesa din bobina care are si ea aceleasi striatii,impiedicand miscarea corecta a axului(in functie depinde de pozitia in care ramane axul motorul ramane turat,moare, intrerupe sau ralantiul este oscilant).Trebuie precizat ca modelul acesta de valva este un model de valva cu actiune rapida,adica bobina nu este alimentata in curent continuu din ecu,ci in impulsuri(mai multe info https://motorsport-electroni...PWMBasedIdle.html )iar din acest motiv uzura mecanica este relativ ridicata,axul fiind in miscare permanenta,cand functioneaza motorul.Asadar ceea ce trebuie sa facem noi este sa inlaturam aceste uzuri de pe ax(in esenta aceasi operatie care se foloseste si la pistonasul de avans la diesel),dar si o operatie de pasuire din corpul valvei.Se poate folosi pasta de lepuit sau smirghel cu finetea 5000 si motorina.Personal am rupt bucati mici de smirghel pe care le-am pus intr-un pahar si am turnat motorina peste.Dupa 10-15 minute o sa avem o solutie de motorina plina cu particule fine care este excelenta pentru operatia de slefuit.Deci dupa ce am facut valva bucati si am curatat-o bine,luam axul si il prindem in masina de gaurit(umezim bine in interior corpul valvei si axul)si incepem operatia de pasuire in timp ce apasam usor corpul valvei pe ax.Operatia trebuie facuta cu atentie, cu o turatie moderata,sa nu apara incalziri ale pieselor,si repetata de 4-5 ori.Dupa ce slefuim axul si piesa din bobina valva este gata spre a fi asamblata;dar in acest punct daca consideram/constatam ca o-ringurile de cauciuc trebuie schimbate le vom schimba cu altele noi(alta conditie ca valva sa functioneze corect).La fel de important,inainte de asamblare,axul si piesa se vor unge cu vaselina in cantitate foarte mica(doar cat sa murdarim piesele);excesul de vaselina va face ca valva sa functioneze foarte prost,pentru ca nu va mai avea viteza de reactie necesara.Vaselina folosita trebuie sa reziste la tempraturi mari si sa se evapore cat mai putin;eu am folosit vaselina de la un rulment de alternator(indeplineste conditiile de temperatura,evaporare si e originala),o picatura la toata valva.Pentru refixarea bobinei in corpul metalic am folosit tub termocontractibil(denumirea este cam pompoasa,de fapt este un segment de plastic taiat de la sticla de bere Dorfer de 0,5l),iar in partea opusa pe piesa de alama am lipit o saiba pentru reglaj.Reglajul valvei,dupa montare pe masina este foarte simplu:initial vom desfileta surubul de alama cat mai mult posibil si pornim motorul.Daca totul este in regula motorul va avea oscilatii de ralanti intre 1400rpm~700rpm.Asta inseamna ca valva impreuna cu ecu functioneza corect si incearca sa aduca turatia de ralanti in limita corecta/prescrisa;in timp ce motorul functioneaza in regimul acesta oscilant de turatie, vom roti foarte incet(sa zic in pasi mici de sfert de tura) spre insurubarea piesei de alama in corpul valvei pana oscilatiile de turatie se raresc si ralantiul devine stabil,la 800rpm.Oprim motorul si il repornim,daca suntem pe varianta buna a reglajului trebuie ca initial timp de aprx.2secunde motorul sa stea la 1200rpm dupa care sa cada la 800rpm si turatia sa raman perfect stabila.Toate reglajele se fac fara nici un consumator,dupa care pornim toti consumatori electrici moment in care turatia trebuie sa scada putin(mai putin de 50rpm)si apoi sa revina la 800rpm in timp de 2secunde.Asta ar fi tot...nu stiu daca dpdv economic am realizat mare branza,dar poate am mai limpezit apele,sa zic asa!Ideea principala este ca ori cumperi o piesa noua,ori reuseti sa o reconditionezi...fara second-uri spalate fain!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ingenios! Simplu, fãrã scule speciale, dar eficient! Felicitãri! Ptr originalitate, mai ales!
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Multumesc...intre timp am facut si un mic upgrade la sistemul de fixare a bobinei si un video super scurt...imaginea e un pic tremurata,dar se intelege ce si cum! https://youtube.com/watch?v=dw4wXWTjC7E
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR