SIon339
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A17DTF
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2020
- Mesaj Privat
Am si eu o problema, se apropie caldura, deja se simte in masinile de culoare inchisa, vreau sa va intreb, cum verific daca am freon in instalatia AC, sau daca este defect compresorul? Inainte de a o duce undeva sau de a comanda compresor, as vrea sa imi dati cateva sfaturi. Mentionez ca in masina in momentul cand dau drumul la AC e aude un zgomot mai puternic decat functionarea motorului, semn ca acel compresor ar functiona, dar in schimb masina nu baga aer conditionat decat slab sau doar mi s-a parut din cauza temperaturii din mers exterioare.
Multumesc anticipat!
MODEL: Corsa 2006
MOTOR: Z13DT
- sebage
- ****
- 2,640 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,640
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Empiric, daca asa sta treaba, ar trebui ca atunci cand cuplezi AC, sa deschizi capota si sa pui mana pe cele doua tevi de la compresor, teava mai groasa, ar trebui sa se raceasca iar teava mai subtire sa se incalzeasca. Deasemenea ventilatorul/ventilatoarele de racire ar trebui sa porneasca pe treapta I.
Repet, aceasta este o verificare empirica, fara pretentia de a iti furniza raspunsuri foarte precise.
Pentru ceva mai exact:
Cu o interfata de diagnoza, ai putea incerca sa citesti o presiune pe instalatia de AC, undeva la 5 - 8 bari fara AC cuplat (parca).
Sau pe un aparat de incarcat clima auto, cu acesta se vor putea face toate testarile necesare.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,640 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,640
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Am si precizat ca acestea nu sunt verificari exacte si precise, ci sunt la nivel empiric.
Asta ne-a cerut colegul, o "preverificare" inainte de a merge la cineva specializat.
Ramane valabil tot ce am scris in postul initial.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Credeti-ma ca freonul e foarte pervers,si cele doua valori presiune si greutate lichid n-au nici o legatura una cu alta.
Am uitat sa va spun ca am reparat instalatii de ac. cam 5 ani in tara si restul in afara si n-am dat chix niciodata,cu marit randamentul,curatat condensorul adica radiatorul multe fineturi de care nu tin cont mecanicii.
Asta face diferenta dintre cei care pun freon fara sa stie ce fac si cei care aduc o instalatie de frig in parametrii de agregat nou,asta face diferenta.
- sebage
- ****
- 2,640 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,640
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Intrebarea lansata de coleg era insa alta si la intrebarea lui, imi mentin raspunsul!
Seara faina!
P.S. Defapt nu, nu am de ce sa intru in discutii contradictorii, rog a fi ignorat raspunsul meu la intrebare.
P.P.S. Ca idee generala, nu mai adresati intrebari tehnice aici, pentru ca raspunsul il gasiti doar la Service si daca totusi adresati intrebari tehnice aici, raspunsul ar trebui sa fie, la unison "mergeti la service!". Ca sa mai si radem putin 😊
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
De multe ori in mecanica ceea ce pare varianta mai simpla si ieftina este infinit mai scumpa si fara rezultate asa ca 50 lei era acu 3 ani cand am plecat si ai scapat de probleme.Freonul se evapora in timp ,mizeriile de producatori au dat deja ca normala o pierdere anuala de 50gr. si asa au scapat de problema garantiei.
As fi curios daca am afla si care a fost rezolvarea si daca este multumit de rezultat ,cu riscul ca baiatu cu statia sa faca o romanesca si sa o dea in schimbari fara rost,de aia as recomanda comanda ferma ,verificat cantitate freon, daca lipseste la reumplere sa se foloseasca marker ca data viitoare sa se gasesca imediat unde pierde.
P.S.
Culmea ca si masina mea face un rece aproximativ, de 3 ani de cand am luat-o e la fel ,tot aman sa verific ,exact ca in zicala cu cizmaru'.
SIon339
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A17DTF
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2020
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
SIon339
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A17DTF
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat