- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,642 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,642
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
In rest, ca si producatori, nu dau sfaturi, pentru ca, nimic nu mai este ceea ce ar trebui.
- black_soulwhite
- ***
- 529 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Sustin sfaturile colegilor, schimbi bucsi si pivoti daca bratele sunt in regula. Ultima oara cred ca am ales bucsi lemforder si au undeva la 110-120k km prin gropi si drumuri fara asfalt. Nu dau semne de oboseala, in schimb ma lasa un cap de bara incetul cu incetul.
- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Sa scot bucsele, sa tai si sa scot niturile la pivot...nu prea am chef acum, si de aceea vreau sa pun un brat cu totul... (bratul este original, are acum 198000km deci nici pivotului nu mai am ce sa-i cer)
In plus preconizez ca am nevoie de max 40000km si sper sa scap de masina.
Deci, pun trw la 216 ron, moog la 200, swag la 260 sau febi la 250?
Multumesc tuturor!
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 529 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Articulatiile se strang in pozitia de lucru adica se ridica bratul la nivelul unde va fi cand masina este lasata de pe cric si ruleaza ceea ce este foarte important pentru elementle de cauciuc care se torsioneaza ca altfel le rupeti ori stau prea tensionate si se duc dracu imediat ce lasati masina de pe cric ori foarte repede.
Aceste reguli nu se aplica celor care ,au fost nascuti cu borcanu de vaselina in mana ,pentru ca nu vreau polemici fara rost ci doar mecanicilor amatori dornici sa invete si sa faca lucrurile mai bine decat la multe service-uri.
In loc de vaselina la montaj se foloseste w40 ,ulei sau pentru elementele de cauciuc care lucreaza direct pe metal pulbere de grafit .
La montajul rotii prezoanele curatate cu peria w40 si stranse atat cat permite bratul cheii fara tot felu de prelungitoare.
Extrem de putina vaselina cu celebru ingredient cupru pe butuc,cat sa umeziti si atat,pentru ca excesul in timp este spalat de apa si ajunge direct in materialul de frictiune al placutei ,dupa care incep chitaielile si plangerile pe forum .
Pentru cei care nu cred din principiu, orgoliu ori ca altii zic altfel am pentru ei imagini in detaliu care arata ce se alege de sisteme de franare de la cele banale la cele mai performante de pe Audi RS cu 8 pistonase si 4 placute pe etrier distruse de vaselina pusa de idioti.
Mi se pare buna ideea cu reconditionarea bratelor cu piese de calitate,montajul corect va scutesc de multi bani dati aiurea.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat

- black_soulwhite
- ***
- 529 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Revin,cea mai buna varianta ca bani si fiablitate in timp este sa se reconditioneze bratul cu piese de calitate mai scumpe,pentru ca bratele in sine daca nu sunt corodate sau indoite nu prea are ce sa se strice.
Ca o completare mai folosesc grafit si pe spatele.curelelor de transmisie unde freaca pe role si alea au un chitait cateodata,tratate asa dispare pentru totdeauna orice zgomot.
Lemforder este piesa de prim montaj si daca o mai fi la fel.erau singurii care aveau sferele din pivoti de inox,daca nu se spargea burduful tineau aia o vesnicie.
- ahappyuser
- *******
- 6,775 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,775
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La Vectra B cand i-am schimbat bucsile la bara stabilizatoare pe fata si spate am schimbat si clema, am pus clema noua. Iar bara stabilizatoare nu avea rugina, era la luciu metalic doar ca se tasase cauciucul si bara fiind ingustata in zona de contact dupa atatia ani de frecare cu bucsa se facuse un joc intre ele. Bucsile TRW au facut treaba buna la bara stabilizatoare de Vectra B, la fel la si semibieletele TRW... in rest am pus Lemforder peste tot unde a trebuit sa schimb (pivoti sau alte bucsi pe spate).
Nu am uns niciodata bucsile noi (aveau un praf alb pe ele si uite ca acum am aflat ca era talc), doar am pus cleme noi la exterior si le-am strans final cu masina in pozitie de lucru. Toate tin bine si nu scartaie nimic nici azi dupa multi ani si km.