Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • Invictus

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Salutare,
Tocmai m-am inregistrat pe forum, numele meu este Vlad.

Sezonul rece mi-a adus aminte si mie, ca la orice om lenes, ca iarna se face caruta si vara sanie, si anume, ca nu imi merge incalzirea in scaune, e a treia iarna, dar am mers pe 'merge si-asa' Smile).

Am un Insignia A din 2011. De cand am cumparat-o in 2018, am sesizat ca are probleme la sistemul de incalzire in scaune. Am aflat problema cand am vazut prima data masina, insa pretul a fost ok si inclusiv cei de la service nu vazut problema asta ca fiind una mare sau costisitoare.
Ei bine, intre timp m-am mai documentat, si masina mea are aceleasi simptome pe care le au toate masinile din perioada aia, care au facut obiectul rechemarii in service pentru reparatii, si anume:
Cand apas butonul de incalzire in scaune, apare pe display-ul aferent simbolul de incalzire insa dupa circa un minut se opreste, fara sa se fi incalzit scaunul. Problema este prezenta si la scaunul pasagerului.
Pana aici am reusit sa ma documentez despre problema, fie e intrerupt circuitul, fie e intrerupta una din rezistente, fie e arsa o siguranta, inlocuitul costa mult cu piese OEM si probabil nu mai face obiectul rechemarii in service, iar aftermarket probabil nu se integreaza bine cu sistemul din bord.
De erori nu mi-a zis nimeni de la vreun service ceva, insa o sa incerc si eu maine testul cu pedalele sa vad daca imi zice ceva.
Cu informatiile ce le-am avut pana acum am inceput sa diagnostichez, dupa cartea masinii care zice ca am sigurante in 3 locuri:
In fata la motor e specificata siguranta cu numarul 33 in carte ca fiind pentru scaune incalzite: verificat -> OK
In carte mai este specificata siguranta cu numarul 17 din panoul de sigurante din portbagaj.
Ei bine, aici incepe distractia...
M-am uitat in portbagaj si nu am panou cu sigurante unde e specificat in carte. Pun si poze cu ce e pe acolo:



Sunt destul de sigur ca am luat mumu la cumparat, dar as vrea sa aflu si parerea voastra.
Acum, neavand un panou cu sigurante acolo, habar nu am cum as mai putea sa verific daca circuitul este inchis (daca a mesterit cineva si a legat firele de-olalta in loc sa le treaca prin sigurante), sau poate exista ceva smecherie de care nu stiu eu si atunci v-as ruga sa ma luminati.
In bord se intampla ce ar trebui sa se intample, apar liniutele pe display.
Ma gandeam sa masor daca vine curent pe firele ce se duc la rezistentele din scaune, insa nu stiu exact ce e pe acolo si cum se umbla, asa ca pun niste poze si cu alea:
Am mufa asta, care eu presupun ca merge la motorasul ce ajusteaza partea lombara la spatar:

Spuneti-mi voi daca gresesc si as putea masura acolo.
A doua varianta care cred ca e si cea castigatoare este conectorul mare de jos:

Aici as presupune ca se poate scoate conectorul afara si masura daca vine tensiune cat timp e activa incalzirea. Problema e ca probabil vin foarte multe fire si nu e simplu de lucru sub scaun acolo, si nici nu stiu daca se deregleaza ceva cand as scoate mufa.
Ma puteti sfatui daca ar trebui si cum sa procedez acolo? Are cineva o diagrama ca sa stiu ce fire ar trebui masurate?

Cam asta ar fi povestea, per total as vrea sa concluzionez daca, considerand ca nu am gasit in portbagaj panou cu sigurante, mai functioneaza sistemul de incalzire pana la rezistente, sau sa imi iau huse incalzite si sa-mi vad de treaba.
Am mai vazut ceva video cu un Insignia, incalzire custom in scaune, destul de elegant integrata:
http://www.youtube.com/watch?v=CNrqwTAbsGg


MODEL: Insignia 2011
MOTOR: A20DT
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Sper ca nu se poate considera reclama.
http://www.youtube.com/watch?v=1AxCPc0Yqqk
  • Invictus

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Mersi frumos, cred ca am mai vazut video-ul asta, dar nu m-as baga la asa ceva pana nu incerc ceva mai putin invaziv daca e posibil Razz Very Happy
Daca sunt probleme inainte de rezistente avand in vedere ca n-am gasit tabloul cu sigurante, desfac scaunele degeaba Razz
  • Invictus

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Nimeni altcineva? Razz
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ciudat sa nu ai acolo blocul de sigurante... Ai cautat si pe partea cealalta a masinii? poate a fost masina de Anglia la care a fost facuta conversia de volan...
legat de mufa de sub scaun, daca nu are si Airbag-ul pe ea o poti scoate si masura (daca afli care sunt firele pentru incalzire) dar daca are si Airbagul tot pe ea atunci grija mare ca s-ar putea sa faci o mare buba in lateralul scaunului (daca are airbag in scaun)
  • Invictus

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Sunt destul de sigur ca masina a venit din Germania si a stat in tara o perioada inainte sa o am eu.
M-am uitat putin si pe cealalta parte dar nu este.
Se vede si in poze ca pe cabluri ar fi ceva banda izolatoare, probabil s-a mesterit ceva, altfel nu pot sa imi explic.
Cum imi pot da seama daca am airbag in scaun? Din ce vad eu nu ar avea, scaunul e tapitat normal, nimic special, sau te referi sub gaura unde se retrage centura, pe stalp?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR