- georgetaschiau
- OP
- 10 mesaje
- din 17 Feb 2020
- Corsa 2016 Z10XE
- Brasov
georgetaschiau
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2020
- Mesaj Privat
Buna ziua, dupa vreo cateva ore de cautat pe forum am zis sa va intreb poate cineva imi poate raspunde.
Am un Corsa C DA11 din 2001 in 3 pistoane pe benzina si instalatie GPL montata din fabrica cu tot ce trebuie inclusiv uleiul special. Acum vreo 3 saptamani cand am pornit masina a mers vreo cateva secunde si s-a oprit. Am vrut sa pornesc din nou dar cand nu mi s-a mai auzit bazaitul de la pompa si in partea stanga a bordului nu mi s-a aprins dacat martorul cu centura de siguranta- ceilalti 3 nu. Banuiam ca este o siguranta arsa, am cautat-o, nu am gasit-o deci am dus masina pe rampa la un service.Dupa vreo 3 zile imi zic ca a fost o siguranta de sub un capacel negru din tabloul de care eu nu stiam- m-a costat 100 lei. Plec la drum, dupa vreo 3 km se opreste masina- acelasi simptom, aceeasi siguranta. Chem mecanicii din service si imi dau o alta siguranta sa o schimb daca se mai arde. M-am gandit ca daca s-a ars de doua ori problema nu e siguranta ci un scurt si le zic mai bine o luati si cautati buba. Imi zic ei ca cred ca problema este de la pompa de benzina- daca e asta- zic eu -schimbati-o. M-au sunat peste vreo zi sa-mi spuna ca au schimbat si pompa dar si bobina de inductie. Am luat-o de acolo si a doua zi cand sa plec dupa vreo 10 metri de mers mi s-a aprins in bord martorul portocaliu cu motorul(check engine cred ca se numeste) si masina merge dar inecat. Am mers asa pana la service iar acolo pe tester am vazut eu eroarea P0302. Am lasat-o acolo si dupa cateva ore imi spun ca nu mai apare acea eroare ci altele si ca cerceteaza. Dupa atatea probleme cu ei platesc 600 lei si decid sa schimb service-ul. Acolo, surpriza, mi-au spus ca este bobina pe care tocmai mi-o schimbasera ceilalti. Sun la primul service si ii intreb ce au schimbat ca acum este bobina iar ei imi zic ca de fapt acea care s-a ars este de fapt a doua pe care o schimba si ca nu am garantie si ei au iesit in pierdere. Zic mecanicului asta si imi arata ca bobina pe care mi-au pus-o e no-name si-mi imlocuieste bobina-400 lei material+ manopera. Am circulat 3 zile( pe GPL) si s-a ars din nou. Acum mi-a zis ca ar fi de la instalatia GPL si mi-au lasat-o doar pe benzina sa vedem daca se mai intampla. Va rog sa ma scuzati daca am povestit prea mult dar am ajuns la capatul rabdarii si al buzunarului. As dori din suflet sa-mi dati o parere fie din experienta fie avizata.
MODEL: Corsa 2001
MOTOR: DA11
Am un Corsa C DA11 din 2001 in 3 pistoane pe benzina si instalatie GPL montata din fabrica cu tot ce trebuie inclusiv uleiul special. Acum vreo 3 saptamani cand am pornit masina a mers vreo cateva secunde si s-a oprit. Am vrut sa pornesc din nou dar cand nu mi s-a mai auzit bazaitul de la pompa si in partea stanga a bordului nu mi s-a aprins dacat martorul cu centura de siguranta- ceilalti 3 nu. Banuiam ca este o siguranta arsa, am cautat-o, nu am gasit-o deci am dus masina pe rampa la un service.Dupa vreo 3 zile imi zic ca a fost o siguranta de sub un capacel negru din tabloul de care eu nu stiam- m-a costat 100 lei. Plec la drum, dupa vreo 3 km se opreste masina- acelasi simptom, aceeasi siguranta. Chem mecanicii din service si imi dau o alta siguranta sa o schimb daca se mai arde. M-am gandit ca daca s-a ars de doua ori problema nu e siguranta ci un scurt si le zic mai bine o luati si cautati buba. Imi zic ei ca cred ca problema este de la pompa de benzina- daca e asta- zic eu -schimbati-o. M-au sunat peste vreo zi sa-mi spuna ca au schimbat si pompa dar si bobina de inductie. Am luat-o de acolo si a doua zi cand sa plec dupa vreo 10 metri de mers mi s-a aprins in bord martorul portocaliu cu motorul(check engine cred ca se numeste) si masina merge dar inecat. Am mers asa pana la service iar acolo pe tester am vazut eu eroarea P0302. Am lasat-o acolo si dupa cateva ore imi spun ca nu mai apare acea eroare ci altele si ca cerceteaza. Dupa atatea probleme cu ei platesc 600 lei si decid sa schimb service-ul. Acolo, surpriza, mi-au spus ca este bobina pe care tocmai mi-o schimbasera ceilalti. Sun la primul service si ii intreb ce au schimbat ca acum este bobina iar ei imi zic ca de fapt acea care s-a ars este de fapt a doua pe care o schimba si ca nu am garantie si ei au iesit in pierdere. Zic mecanicului asta si imi arata ca bobina pe care mi-au pus-o e no-name si-mi imlocuieste bobina-400 lei material+ manopera. Am circulat 3 zile( pe GPL) si s-a ars din nou. Acum mi-a zis ca ar fi de la instalatia GPL si mi-au lasat-o doar pe benzina sa vedem daca se mai intampla. Va rog sa ma scuzati daca am povestit prea mult dar am ajuns la capatul rabdarii si al buzunarului. As dori din suflet sa-mi dati o parere fie din experienta fie avizata.
MODEL: Corsa 2001
MOTOR: DA11
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- georgetaschiau
- OP
- 10 mesaje
- din 17 Feb 2020
- Corsa 2016 Z10XE
- Brasov
georgetaschiau
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
nu am gasit ce inseamna motor DA 11, insa la corsa c 2001 cu motor z10xe alimentarea bobinei de inductie se face din sig f30 de 15A
Sig asta mai alimenteaza si ecu.
daca se arde repetat dupa mine e o problema pe traseu sau probleme la bobina sau probleme la ecu (presupunind ca motorul tau este cel de 1 litru, benzina)
sig de la pompa de benzina este f9.
Sig asta mai alimenteaza si ecu.
daca se arde repetat dupa mine e o problema pe traseu sau probleme la bobina sau probleme la ecu (presupunind ca motorul tau este cel de 1 litru, benzina)
sig de la pompa de benzina este f9.
- georgetaschiau
- OP
- 10 mesaje
- din 17 Feb 2020
- Corsa 2016 Z10XE
- Brasov
georgetaschiau
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2020
- Mesaj Privat
- georgetaschiau
- OP
- 10 mesaje
- din 17 Feb 2020
- Corsa 2016 Z10XE
- Brasov
georgetaschiau
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2020
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Merlucius
- **
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
- georgetaschiau
- OP
- 10 mesaje
- din 17 Feb 2020
- Corsa 2016 Z10XE
- Brasov
georgetaschiau
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2020
- Mesaj Privat
Ai dreptate gabimilo1 DA11 este tipul Corsei. Motorul este Z10XE 973 cm3- 2 axe. Cel la care am fost pentru instalatia de GPL mi-a spus ca nu crede ca de acolo este problema, dar ca sa ne convingem, a scos si sigurantele de la instalatia de gaz urmand sa circul si sa vedem daca se mai arde bobina. Ma intreb doar daca nu cumva faptul ca siguranta de 20A pe care au pus-o in locul celei de 15A este cea care genereaza arderea bobinei.
- georgetaschiau
- OP
- 10 mesaje
- din 17 Feb 2020
- Corsa 2016 Z10XE
- Brasov
georgetaschiau
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2020
- Mesaj Privat
Nu va pot contrazice din 2 motive domnule dancuciureanu: 1-nu ma pricep si 2- sunt femeie. Pot doar sa va spun ca masina are instalatia montata din fabrica cu uleiul acela special, are 203000 km parcursi in total dintre care vreo 45000 parcursi de mine in decurs de vreo 3 ani. De cand circul eu cu ea pot sa va spun ca a mers impecabil trebuind sa schimb doar uleiul, filtrul de ulei, stergatoarele, butucul de la contact,a doua sonda Lambda iar pe la jumatatea lunii ianuarie 2020 i-am schimbat lantul de distributie cu tot ce presupune asta si senzorul de la arborele cotit. Bujiile am dorit eu sa la schimb pentru ca nu le-am schimbat niciodata.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- georgetaschiau
- OP
- 10 mesaje
- din 17 Feb 2020
- Corsa 2016 Z10XE
- Brasov
georgetaschiau
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Pune la loc siguranta de 15A ,daca se arde e mai ieftina decât bobina.
Cauze pentru care se arde bobina pot fi: produs slab calitativ cum a zis Dan - mai bine ia din dezmembrari, originala, sau probleme pe partea bujiilor, poate chiar ECU defect, la fel, aș cãuta unul second, macar de proba, sau cablaj defect(ciupit)
Cauze pentru care se arde bobina pot fi: produs slab calitativ cum a zis Dan - mai bine ia din dezmembrari, originala, sau probleme pe partea bujiilor, poate chiar ECU defect, la fel, aș cãuta unul second, macar de proba, sau cablaj defect(ciupit)
- georgetaschiau
- OP
- 10 mesaje
- din 17 Feb 2020
- Corsa 2016 Z10XE
- Brasov
georgetaschiau
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2020
- Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:nu am gasit ce inseamna motor DA 11, insa la corsa c 2001 cu motor z10xe alimentarea bobinei de inductie se face din sig f30 de 15A
Sig asta mai alimenteaza si ecu.
daca se arde repetat dupa mine e o problema pe traseu sau probleme la bobina sau probleme la ecu (presupunind ca motorul tau este cel de 1 litru, benzina)
sig de la pompa de benzina este f9.
Sig asta mai alimenteaza si ecu.
daca se arde repetat dupa mine e o problema pe traseu sau probleme la bobina sau probleme la ecu (presupunind ca motorul tau este cel de 1 litru, benzina)
sig de la pompa de benzina este f9.
Dupa ce m-am documentat putin am observat ca siguranta pozata de mine nu era cea corecta- era F23 de la stergatoare. F30 (cea de la bobina) era cea din dreapta iar la mine pusesere de 25A in loc de 15A. Sa fi fost asta cauza arderii repetate a bobinei?
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Daca doriti sa scoateti total din functiune instalatia gpl, trebuie sa faceti urmatoarele lucruri:
1 sa scoateti siguranta principala a gpl
2 sa legati firele de comanda la loc acolo unde au fost taiate pt. a inseria calculatorul de gpl
3 sa desfaceti si firul rosu de pe alimentarea bobinei sau de pe alimentarea injectoarelor de benzina
De mentionat ca alimentarea cu plus pe contact a gpl se face undeva ca la pct.3, deci probabil curentul ( deci siguranta care alimenteaza bobina), alimentand si gpl nu face fata sau chiar calculatorul de gpl este in scurt
Pt. asta ar fi bine ca intai sa desface ti acest fir , care ar trebui sa fie rosu
O foto cu instalatia ar fi de ajutor
Ps. Fara calculatorul de gaz pe masina aceasta nu va porni deloc , deoarece prin el se transmite comanda de minus a injectoarelor de benzina de la ecu motor
1 sa scoateti siguranta principala a gpl
2 sa legati firele de comanda la loc acolo unde au fost taiate pt. a inseria calculatorul de gpl
3 sa desfaceti si firul rosu de pe alimentarea bobinei sau de pe alimentarea injectoarelor de benzina
De mentionat ca alimentarea cu plus pe contact a gpl se face undeva ca la pct.3, deci probabil curentul ( deci siguranta care alimenteaza bobina), alimentand si gpl nu face fata sau chiar calculatorul de gpl este in scurt
Pt. asta ar fi bine ca intai sa desface ti acest fir , care ar trebui sa fie rosu
O foto cu instalatia ar fi de ajutor
Ps. Fara calculatorul de gaz pe masina aceasta nu va porni deloc , deoarece prin el se transmite comanda de minus a injectoarelor de benzina de la ecu motor
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Georgeta, bobina se arde din cauza unui defect al ei sau extern, pe traseu. Siguranta aceea o protejeaza daca e de valoarea corectã. Siguranța nu e o cauza directa, daca nu era o problema pe traseu puteai sa pui si siguranta de 100 de A, nu s-ar fi ars bobina.
Tie mașina ți-a mers defectul a aparut la un moment dat, s-a întâmplat ceva cu bobina sau pe traseul ei de alimentare sau cu elementele cu care e in legatura - bujii sau ecu. Asta e logica mea.
Nu ai incercat sã faci o diagnoza?
Tie mașina ți-a mers defectul a aparut la un moment dat, s-a întâmplat ceva cu bobina sau pe traseul ei de alimentare sau cu elementele cu care e in legatura - bujii sau ecu. Asta e logica mea.
Nu ai incercat sã faci o diagnoza?
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat