- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Daca Lemforder ti se pare ok ca si calitate, dar pretul mult prea mare (si este putin cam nesimtit), de ce nu iei pivotul Lemforder si bucsele, separat si sa le schimbi? Astfel iesi ok cu pretul, ma rog, putin mai multa munca ...
In rest, ca si producatori, nu dau sfaturi, pentru ca, nimic nu mai este ceea ce ar trebui.
In rest, ca si producatori, nu dau sfaturi, pentru ca, nimic nu mai este ceea ce ar trebui.
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
Poti face un calcul , trw fiind undeva la 230 de lei bratul echipat , iar pe bucati undeva la 150 de lei plus montajul.Cu lemforder se cam schimba treaba , doar bratul echipat fiind undeva la 450 de lei , iar pe bucati pivotul cam 80 de lei plus cele doua bucse undeva la 150(unde se adauga si costul manoperei evident).In functie de starea bratului si buget , se face achizitia , eu asa vad lucrurile.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Eu am schimbat doar bucsile... pivotii inca ii am cei originali si nu dau semne cum ca ar fi pe duca desi au este 310k km.
Sustin sfaturile colegilor, schimbi bucsi si pivoti daca bratele sunt in regula. Ultima oara cred ca am ales bucsi lemforder si au undeva la 110-120k km prin gropi si drumuri fara asfalt. Nu dau semne de oboseala, in schimb ma lasa un cap de bara incetul cu incetul.
Sustin sfaturile colegilor, schimbi bucsi si pivoti daca bratele sunt in regula. Ultima oara cred ca am ales bucsi lemforder si au undeva la 110-120k km prin gropi si drumuri fara asfalt. Nu dau semne de oboseala, in schimb ma lasa un cap de bara incetul cu incetul.
- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Da, teoretic ar fi mai bine sa schimb bucsele (care sunt praf), dar problema este ca fac singur pe cric treaba, in fata blocului si-mi ia cam 40 de minute hai 1h daca sterg bine si sculele dupa )
Sa scot bucsele, sa tai si sa scot niturile la pivot...nu prea am chef acum, si de aceea vreau sa pun un brat cu totul... (bratul este original, are acum 198000km deci nici pivotului nu mai am ce sa-i cer)
In plus preconizez ca am nevoie de max 40000km si sper sa scap de masina.
Deci, pun trw la 216 ron, moog la 200, swag la 260 sau febi la 250?
Multumesc tuturor!
Sa scot bucsele, sa tai si sa scot niturile la pivot...nu prea am chef acum, si de aceea vreau sa pun un brat cu totul... (bratul este original, are acum 198000km deci nici pivotului nu mai am ce sa-i cer)
In plus preconizez ca am nevoie de max 40000km si sper sa scap de masina.
Deci, pun trw la 216 ron, moog la 200, swag la 260 sau febi la 250?
Multumesc tuturor!
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
Trw am avut la partea directiei pe vechile cazane , si nu au dezamagit mergand pe drum de comuna destul de mult pana la sosea(tarla) asta pana sa asfaltat.Febi am pus niste bucse la bara stabilizatoare , si in maxim un an erau mai rele ca cele originale ale masinii din 2002 , deci nu mai cumpar in viitor asa ceva.Sa inteleg ca mergi pe ambele brate , asa ar fi normal.In fata blocului ai putea taia la flex niturile pivotului , si cu ceva dalta sa arunci afara bucsile vechi , dar fara presa ar fi un chin vai si amar montajul celor noi.La prima varianta(bratul echipat) este si ceva calitate , si cel mai important ramane si de bericica sa mearga treaba , ca altfel nu se poate.Nu uita sa asiguri bine masina , chiar daca ai cricul de siguranta arunca ceva lemne sub lonjeron , dar nu lasa toata greutatea masinii pe el.Restul preia cricul , dar greul ramane pe lemne.Daca scoti de tot cricul lonjeronul se poate infunda , si apoi la itp se uita stramb spagarul.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
La bara stabilizatoare am pus de toate bucsile. Toate dar absolut toate incep sa scoata zgomote dupa cateva saptamani... ca e lemforder, ca e trw, ca e febi sunt identice, idem brate antiruliu, se rupeau la cateva saptamani/luni pana am pus original... Sistem facut prost, cred ca daca pun cateva randuri de cauciuc taiat dintr-o camera de bicicleta obtin acelasi lucru. Pentru bucsi la bara stabilizatoare sunt doua variante: OEM sau poliuretan...
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ca un sfat cat de cat avizat, la montajul pieselor nu folositi vaselina cu tot felu de ingrediente minune,mai ales cupru. De obicei o reparatie se face pentru cel putin 3-4 ani ,poate mai mult ,in acest timp vaselina se usuca,devine ca un blocant si sa te tii chinuiala sa mai desfaci ceva.Piesele pe care se monteaza cea noua se curata bine de rugina ,eu folosesc peria de sarma si dup caz razuitor ori pila,se unge elementul de cauciuc cum.ar fi bucsile bara stabilizatoare pe clema.si pe bara cu praf de grafit pentru ca orice altceva ataca cauciucu si in curand scartie ca dracu ,odata deteriorat nu se mai poate face altceva decat alti bani alta munca.
Articulatiile se strang in pozitia de lucru adica se ridica bratul la nivelul unde va fi cand masina este lasata de pe cric si ruleaza ceea ce este foarte important pentru elementle de cauciuc care se torsioneaza ca altfel le rupeti ori stau prea tensionate si se duc dracu imediat ce lasati masina de pe cric ori foarte repede.
Aceste reguli nu se aplica celor care ,au fost nascuti cu borcanu de vaselina in mana ,pentru ca nu vreau polemici fara rost ci doar mecanicilor amatori dornici sa invete si sa faca lucrurile mai bine decat la multe service-uri.
In loc de vaselina la montaj se foloseste w40 ,ulei sau pentru elementele de cauciuc care lucreaza direct pe metal pulbere de grafit .
La montajul rotii prezoanele curatate cu peria w40 si stranse atat cat permite bratul cheii fara tot felu de prelungitoare.
Extrem de putina vaselina cu celebru ingredient cupru pe butuc,cat sa umeziti si atat,pentru ca excesul in timp este spalat de apa si ajunge direct in materialul de frictiune al placutei ,dupa care incep chitaielile si plangerile pe forum .
Pentru cei care nu cred din principiu, orgoliu ori ca altii zic altfel am pentru ei imagini in detaliu care arata ce se alege de sisteme de franare de la cele banale la cele mai performante de pe Audi RS cu 8 pistonase si 4 placute pe etrier distruse de vaselina pusa de idioti.
Mi se pare buna ideea cu reconditionarea bratelor cu piese de calitate,montajul corect va scutesc de multi bani dati aiurea.
Articulatiile se strang in pozitia de lucru adica se ridica bratul la nivelul unde va fi cand masina este lasata de pe cric si ruleaza ceea ce este foarte important pentru elementle de cauciuc care se torsioneaza ca altfel le rupeti ori stau prea tensionate si se duc dracu imediat ce lasati masina de pe cric ori foarte repede.
Aceste reguli nu se aplica celor care ,au fost nascuti cu borcanu de vaselina in mana ,pentru ca nu vreau polemici fara rost ci doar mecanicilor amatori dornici sa invete si sa faca lucrurile mai bine decat la multe service-uri.
In loc de vaselina la montaj se foloseste w40 ,ulei sau pentru elementele de cauciuc care lucreaza direct pe metal pulbere de grafit .
La montajul rotii prezoanele curatate cu peria w40 si stranse atat cat permite bratul cheii fara tot felu de prelungitoare.
Extrem de putina vaselina cu celebru ingredient cupru pe butuc,cat sa umeziti si atat,pentru ca excesul in timp este spalat de apa si ajunge direct in materialul de frictiune al placutei ,dupa care incep chitaielile si plangerile pe forum .
Pentru cei care nu cred din principiu, orgoliu ori ca altii zic altfel am pentru ei imagini in detaliu care arata ce se alege de sisteme de franare de la cele banale la cele mai performante de pe Audi RS cu 8 pistonase si 4 placute pe etrier distruse de vaselina pusa de idioti.
Mi se pare buna ideea cu reconditionarea bratelor cu piese de calitate,montajul corect va scutesc de multi bani dati aiurea.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Pe butuci am folosit vaselina de buldoexcavator(rosie), acu daca nici aia nu e buna pentru asezarea discurilor... la prezoane nu am folosit niciodata vaselina, am curatat cu spray de frana (trw, 10 lei, de la autokarma) filetul interior, pus roata si prezoanele cu o cheie de la yato, e mai lunga dar la 58 de kg ale mele nu mai trebuie sa ma urc pe cheie sa strang prezoanele. Asa cu cheia yato le strang la mana si nu mai am probleme. Cat despre bucsi la mine s-au montat doar cu ulei dar degeaba, cele de la bara stabilizatoare tot au inceut sa caraie. Eu unul am schimbat bucsile la puntea spate cu febi, daca nu au carait si nici nu s-au mancat in cativa ani de cand le-am pus inseamna ca montajul s-a facut corect iar bucsile barii stabilizatoare este o eroare de fabricatie. 4-5 ani? Unde? In romania? Depinde de drum. Dupa vreo 20 000km pe genul asta de drumuri in care depasesc si ma duc cu 50 prin toate gropile ma indoiesc sa reziste 5 ani dar la mine vad ca au rezistat chiar mai mult. Bine, comparativ cu altii eu nu urc borduri si nu sta masina "incordata" de suspensie pe o parte. Eu merg pe urmatoarea logica: viteza mai mare lucru mai mic la bucsi, suspensia nu se misca la fel de mult
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
La 8 lei cât a costat o bucsa, nici nu ma așteptãm sã ducã o viata.Am bãut mai mulți bani garantat la montaj.Unele pe lemforder pentru acea mașina erau undeva pana în 50 de lei pe bucata, și nu am dat banii aia pe motiv știut numai de mine(nu intru în amãnunte) .Ulterior am pus meyle, alte gunoaie, dar am vândut mașina și nu știu câte secole a ținut.Montajul a fost fãcut mai ceva ca pe masa de operatie, dar zicala cât dai atâta face rãmâne în picioare.Eu am gãsit vaselina pe baza de cupru în culisele etrierilor spate, ce sa mai zic..pusa tot de niște cãruțași evident.Toata morala din treaba asta ar fi ca, fiecare trebuie sã-și dea interesul sa fac lucrurile de întreținere ale mașinii, cât mai corect calitativ, și cu piese corespunzãtoare.La service, ori acasã pentru cine se pricepe și are cu ce, asta depinde de fiecare, important este rezultatul final pozitiv și de durata.Seara bunã
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Elementele de cauciuc care vor lucra direct pe.metal se monteaza NUMAI cu praf de grafit,grafit coloidal sau cum le mai zice fiecare producator. Acesta intra in stratul superficial de cauciuc in zona de frecare si creaza o suprafata care nu va scartai in vecii vecilor,uscata,uda rece sau calda.
Revin,cea mai buna varianta ca bani si fiablitate in timp este sa se reconditioneze bratul cu piese de calitate mai scumpe,pentru ca bratele in sine daca nu sunt corodate sau indoite nu prea are ce sa se strice.
Ca o completare mai folosesc grafit si pe spatele.curelelor de transmisie unde freaca pe role si alea au un chitait cateodata,tratate asa dispare pentru totdeauna orice zgomot.
Lemforder este piesa de prim montaj si daca o mai fi la fel.erau singurii care aveau sferele din pivoti de inox,daca nu se spargea burduful tineau aia o vesnicie.
Revin,cea mai buna varianta ca bani si fiablitate in timp este sa se reconditioneze bratul cu piese de calitate mai scumpe,pentru ca bratele in sine daca nu sunt corodate sau indoite nu prea are ce sa se strice.
Ca o completare mai folosesc grafit si pe spatele.curelelor de transmisie unde freaca pe role si alea au un chitait cateodata,tratate asa dispare pentru totdeauna orice zgomot.
Lemforder este piesa de prim montaj si daca o mai fi la fel.erau singurii care aveau sferele din pivoti de inox,daca nu se spargea burduful tineau aia o vesnicie.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Excelenta ideia cu praf de grafit, mi-am salvat discutia asta in folder-ul ,,Bucsi bara stabilizatoare,, pentru cand ajung sa schimb la Astra H. A mea e cu sasiu coborat si arcuri sport, deci posibil sa fie alte bucsi sau alta bara stabilizatoare (probabil mai groasa).
La Vectra B cand i-am schimbat bucsile la bara stabilizatoare pe fata si spate am schimbat si clema, am pus clema noua. Iar bara stabilizatoare nu avea rugina, era la luciu metalic doar ca se tasase cauciucul si bara fiind ingustata in zona de contact dupa atatia ani de frecare cu bucsa se facuse un joc intre ele. Bucsile TRW au facut treaba buna la bara stabilizatoare de Vectra B, la fel la si semibieletele TRW... in rest am pus Lemforder peste tot unde a trebuit sa schimb (pivoti sau alte bucsi pe spate).
Nu am uns niciodata bucsile noi (aveau un praf alb pe ele si uite ca acum am aflat ca era talc), doar am pus cleme noi la exterior si le-am strans final cu masina in pozitie de lucru. Toate tin bine si nu scartaie nimic nici azi dupa multi ani si km.
La Vectra B cand i-am schimbat bucsile la bara stabilizatoare pe fata si spate am schimbat si clema, am pus clema noua. Iar bara stabilizatoare nu avea rugina, era la luciu metalic doar ca se tasase cauciucul si bara fiind ingustata in zona de contact dupa atatia ani de frecare cu bucsa se facuse un joc intre ele. Bucsile TRW au facut treaba buna la bara stabilizatoare de Vectra B, la fel la si semibieletele TRW... in rest am pus Lemforder peste tot unde a trebuit sa schimb (pivoti sau alte bucsi pe spate).
Nu am uns niciodata bucsile noi (aveau un praf alb pe ele si uite ca acum am aflat ca era talc), doar am pus cleme noi la exterior si le-am strans final cu masina in pozitie de lucru. Toate tin bine si nu scartaie nimic nici azi dupa multi ani si km.