Wadrian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2019
- Mesaj Privat
Salut, am o vectra B din 2002 motorizare z16xe și de 2 zile ma confrunt cu o situație nașpa. Mașina nu mai pornește. Ii pun contactul se aprind beculetele de la bord, aștept sa se stingã, ii dau la automat și pauza, nu se întâmplã nimic. Doar un țãcãnit în blocul de siguranțe la nivelul releului maro. Am dat electromotorul jos am schimbat cãrbunii care erau ffff tociti, l am probat jos, a funcționat normal, l am pus astãzi pe mașinã crezând ca am rezolvat problema. M am înșelat. Același simptom. Menționez ca a mașina afunctionat normal. De alaltãieri dimineața nu a mai funcționat. Ajutați ma. Multumesc.
MODEL: Vectra 2002
MOTOR: Z16xe
MODEL: Vectra 2002
MOTOR: Z16xe
Wadrian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2019
- Mesaj Privat
Am rezolvat astãzi. Am dat electromotorul jos, l am desfãcut și am constatat ca platoul cel nou era fãcut bucati. Noroc ca l am pãstrat pe cel vechi. Am pus cãrbunii noi l am strâns cu mai mare grija și merge ca nou. Problema este ca nu ma mai avertizeazã când rãmân farurile aprinse dupã ce scot cheia și deschid ușa. De ce?
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
in primul rind verifica sa fie sigurantele bune si sa functioneze intrerupatorul de la usa soferului - cel care stinge plafoniera cind inchizi usa - simulezi inchiderea usii apasind intrerupatorul cu mina si urmaresti sa se stinga plafoniera - se va stinge cu intirziere probabil.
daca pina aici e in regula atunci probabil este o problema a multitimerului -> citeste mai jos, mai ales postarile colegului @D_M_G
https://www.google.com/url?s...0CZMTRnTkiHrIdx4R
multitimerul are incorporat in el buzerul acela care face zgomotul pe care tu nu il mai auzi.
poate ai uitat sa mufezi vreun fir cind ai lucrat la electromotor sau l-ai smuls sau l-ai sectionat (asta daca buzerul nu se mai aude doar dupa ce ai lucrat la electromotor - mai ales daca ai (/s-a) facut vreun scurt...)
in primul rind verifica sa fie sigurantele bune si sa functioneze intrerupatorul de la usa soferului - cel care stinge plafoniera cind inchizi usa - simulezi inchiderea usii apasind intrerupatorul cu mina si urmaresti sa se stinga plafoniera - se va stinge cu intirziere probabil.
daca pina aici e in regula atunci probabil este o problema a multitimerului -> citeste mai jos, mai ales postarile colegului @D_M_G
https://www.google.com/url?s...0CZMTRnTkiHrIdx4R
multitimerul are incorporat in el buzerul acela care face zgomotul pe care tu nu il mai auzi.
poate ai uitat sa mufezi vreun fir cind ai lucrat la electromotor sau l-ai smuls sau l-ai sectionat (asta daca buzerul nu se mai aude doar dupa ce ai lucrat la electromotor - mai ales daca ai (/s-a) facut vreun scurt...)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Wadrian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2019
- Mesaj Privat
Astãzi am constatat ca nu mi se aprind ceasurile, nu funcționeazã ceata și proiectoarele și nici pe bord nu le afișeazã când dau comanda. Am verificat siguranțele sunt bune toate. Buzzer ul se aude doar la cheie în contact și când rãmâne maneta de semnalizare pe poziția de staționare (în jos sau în sus) dupã ce scot cheia, un sunet diferit de cel al cheii în contact.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Wadrian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2019
- Mesaj Privat
K. Multumesc, am verificat relele și siguranțele din panoul de sigurante din interiorul mașinii și sunt ok. Afara nu m am uitat. Îmi aduc aminte ca electricianul pe care l am chemat a umblat la instalația electrica de la motor si când a mișcat de cutia cu sigurante din spatele bateriei s a auzit sunetul corespunzãtor farurilor aprinse sau poate a fost doar o coincidenta. Și la electromotor am umblat numai fãrã borna plus. O sa ma uit mâine și la siguranțele din compartimentul motor.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Wadrian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2019
- Mesaj Privat
Wadrian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Wadrian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Wadrian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2019
- Mesaj Privat
K. Am încercat din nou în seara asta, nimic, am încercat cu un alt bloc de lumini, am dat blocul de sigurante jos, am reverificat relee și sigurante, cablaje, cu un alt electrician am încercat tot ce ne a stat în putințã cu testere, manual, vizual electric, electronic. Credem ca în proporție de 80% este modulul de confort - multimeter ul. Îmi trebuie unul cu urmãtoarele serii: capac 09 136 133 și plãcutã electronica A12051Za. Menționez ca zero ul de dupã 2 este tãiat pe diagonala de la dreapta spre stânga. Dacã are cineva și îl tine degeaba îl vreau eu sa exclud și varianta asta. Multumesc. Nu știu cum sa adaug poze ca i am fãcu și le postam aici.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
schema de la ceata este mai jos
modulul multitimer (40 pe imagine) este cel care transmite comanda la releele de la ceata (50 si 51) din pinii notati cu j10, j11 j12 si j13.
daca a comandat releele pe acei pini si a mers inseamna ca sig f12 si f16 sint bune;
trebuie sa fii sigur ca multitimerul are plusurile acelea din pinii 25 si 31, adica sa fii sigur ca din sig f22 si f29 ajunge plus in pinii 25 si 31.(daca este arsa f22 sau f29 nu merg semnalizarile si avariile)
daca ajunge plus in 25 si 31 atunci probabil e multitimerul defect.
modulul multitimer (40 pe imagine) este cel care transmite comanda la releele de la ceata (50 si 51) din pinii notati cu j10, j11 j12 si j13.
daca a comandat releele pe acei pini si a mers inseamna ca sig f12 si f16 sint bune;
trebuie sa fii sigur ca multitimerul are plusurile acelea din pinii 25 si 31, adica sa fii sigur ca din sig f22 si f29 ajunge plus in pinii 25 si 31.(daca este arsa f22 sau f29 nu merg semnalizarile si avariile)
daca ajunge plus in 25 si 31 atunci probabil e multitimerul defect.
Wadrian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
uite schema de la becurile de la numar,
firul care alimenteaza cu plus vine din blocul de lumini.
blocul de lumini se alimenteaza cu plus pe un fir rosu direct din siguranta FV3 care este in tabloul de sigurante din spatele bateriei (din siguranta pleaca fir negru iar la blocul de lumini ajunge rosu deci cred ca mai este o mufa pe traseu, poate ai probleme acolo).
aceeasi chestie o vad si in schema de mai sus de la ceata - firul negru din sig FV3 se transforma in rosu , trebuie verificat acel punct (mufa probabil)
tot siguranta asta alimenteaza cu plus si multitimerul (AI ZIS CA AI VERIFICAT SI CA E BUNA).
daca nu e asta arsa eu unul nu te mai pot ajuta.
trebuie sa masori cu aparatul ca din siguranta asta pleaca plus si ajunge la multitimer si la blocul de lumini.
e posibil sa ai firul care pleaca din siguranta cu probleme (poate la sertizarea papucului, habar n-am... dar trebuie verificat.)
becurile trebuie sa te convingi ca sint bune nu doar ca te uiti la ele si vezi filamentul bun, le verifici ca se aprind in alta parte sau cu aparatul de masura.
firul care alimenteaza cu plus vine din blocul de lumini.
blocul de lumini se alimenteaza cu plus pe un fir rosu direct din siguranta FV3 care este in tabloul de sigurante din spatele bateriei (din siguranta pleaca fir negru iar la blocul de lumini ajunge rosu deci cred ca mai este o mufa pe traseu, poate ai probleme acolo).
aceeasi chestie o vad si in schema de mai sus de la ceata - firul negru din sig FV3 se transforma in rosu , trebuie verificat acel punct (mufa probabil)
tot siguranta asta alimenteaza cu plus si multitimerul (AI ZIS CA AI VERIFICAT SI CA E BUNA).
daca nu e asta arsa eu unul nu te mai pot ajuta.
trebuie sa masori cu aparatul ca din siguranta asta pleaca plus si ajunge la multitimer si la blocul de lumini.
e posibil sa ai firul care pleaca din siguranta cu probleme (poate la sertizarea papucului, habar n-am... dar trebuie verificat.)
becurile trebuie sa te convingi ca sint bune nu doar ca te uiti la ele si vezi filamentul bun, le verifici ca se aprind in alta parte sau cu aparatul de masura.
Wadrian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2019
- Mesaj Privat
Vreau sa știu dacã blocul de sigurante din spatele bateriei are legãturã cu iluminatul. Peste el este un cablaj care se mufeaza cu o mufa rotunda care se desface prin rãsucire. Acolo sunt niște fire subțiri. Primul electrician pe care l am chemat a cam tras de acel cablaj. Ma gândesc sa nu fi rupt vreunul dintre fire. Nu știu unde duc aceste fire. În partea stânga a mufei acele fire subțiri întra într un cablaj gros împreunã cu firele groase de la baterie și merg undeva în jos pe lângã motor. Ma gândesc sa desfac tot acel cablaj din coliere sa ii tai copexul acela de pe el și sa verific fiecare fir în parte. Îmi aduc aminte ca a umblat la contact, la panoul de sigurante și la cele 2 mufe mari rotunde (cea despre care vorbeam mai sus și mai este una asemãnãtoare alba în partea de jos a bateriei) multumesc
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Sig FV 3 are legstura cu blocul de lumini - vezi schema de mai sus-de la baterie merge in FV 3 si de acolo la blocul de lumini care este notat cu 6 - ai legenda deasupra schemei.
FV 3 este in cutia din spatele bateriei, eu asa stiu.
Daca nu este alimentat blocul de lumini nu functioneaza nimic din ce e aratat in partea dreapta a schemei.
FV 3 este in cutia din spatele bateriei, eu asa stiu.
Daca nu este alimentat blocul de lumini nu functioneaza nimic din ce e aratat in partea dreapta a schemei.
Wadrian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2019
- Mesaj Privat