- PGeorge669
- OP
- 3 mesaje
- din 29 Jan 2017
PGeorge669
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2017
- Mesaj Privat
Salut!
Imi fluiera turbina de ceva vreme iar in ultimul timp aud un sunet metalic cand intra si are putin lag. Am achizitionat alta turbina fara galeria de evacuare si as vrea sa o inlocuiesc eu singur, as avea cum sa o dau jos fara sa dau galeria si radiatoarele? Din ce am vazut ea e prinsa doar pe galerie in 3 suruburi si pe catalizator. Cineva care a mai facut aceasta operatiune si imi poate da orice sfat ii sunt recunoscator! Motorizarea este 1.7 cdti 101 cp
MODEL: astra h 2005
MOTOR: 1.7 dth
Imi fluiera turbina de ceva vreme iar in ultimul timp aud un sunet metalic cand intra si are putin lag. Am achizitionat alta turbina fara galeria de evacuare si as vrea sa o inlocuiesc eu singur, as avea cum sa o dau jos fara sa dau galeria si radiatoarele? Din ce am vazut ea e prinsa doar pe galerie in 3 suruburi si pe catalizator. Cineva care a mai facut aceasta operatiune si imi poate da orice sfat ii sunt recunoscator! Motorizarea este 1.7 cdti 101 cp
MODEL: astra h 2005
MOTOR: 1.7 dth
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Poti demonta galeria, turbina si catalizatorul ca si un întreg si o poti face fara sa demontezi radiatoarele. Compresorul se da jos din suruburi si-l prinzi cu doi arici de plastic de traversa fata, sus (deci nu pierzi freon).
Toata treaba se face pe un canal (ca sa ai acces mai facil de dedesupt).
Cred ca ai facut o greseala in momentul cand ai omis sa iei si galeria turbinei respective, pentru ca la demontare se rupe unul din suruburile de fixare a racitorului de gaze al EGR pe galerie. Eu unul am demontat deja doua galerii de evacuare de 1.7cdti, la ambele oricât m-am straduit tot am rupt unul din suruburi (altii le-au rupt pe amandoua pentru ca sunt greu de desfacut... filet intepenit de rugina + multiple cicluri de dilatare-contractare). Eu cu una din galeriile demontate am ajuns la o masina de gaurit la punct fix ca sa-mi extraga surubul (chiar si-asa filetul a fost afectat intr-o oarecare masura) iar cealalta am aruncat-o pur si simplu, am preferat sa cumpar o galerie de evacuare de pe care s-a putut demonta racitorul gazelor ce ajung in EGR prin desfiletarea suruburilor respective.
Pentru fixarea turbinei pe galerie si apoi a catalizatorului ai nevoie de o menghina in care sa prinzi galeria. Si o cheie dinamometrica ca sa-i strangi suruburile la cuplu dupa cum scrie in manual. Daca imi amintesc corect, unul din suruburi nu-l poti strange cu cheia dinamometrica ca nu ai acces. Dar macar celelalte doua sa fie stranse corect si in mod egal, iar la al treilea incerci sa te apropii ca si strangere folosind o inelara cu care faci strangerea la mâna.
Toata treaba se face pe un canal (ca sa ai acces mai facil de dedesupt).
Cred ca ai facut o greseala in momentul cand ai omis sa iei si galeria turbinei respective, pentru ca la demontare se rupe unul din suruburile de fixare a racitorului de gaze al EGR pe galerie. Eu unul am demontat deja doua galerii de evacuare de 1.7cdti, la ambele oricât m-am straduit tot am rupt unul din suruburi (altii le-au rupt pe amandoua pentru ca sunt greu de desfacut... filet intepenit de rugina + multiple cicluri de dilatare-contractare). Eu cu una din galeriile demontate am ajuns la o masina de gaurit la punct fix ca sa-mi extraga surubul (chiar si-asa filetul a fost afectat intr-o oarecare masura) iar cealalta am aruncat-o pur si simplu, am preferat sa cumpar o galerie de evacuare de pe care s-a putut demonta racitorul gazelor ce ajung in EGR prin desfiletarea suruburilor respective.
Pentru fixarea turbinei pe galerie si apoi a catalizatorului ai nevoie de o menghina in care sa prinzi galeria. Si o cheie dinamometrica ca sa-i strangi suruburile la cuplu dupa cum scrie in manual. Daca imi amintesc corect, unul din suruburi nu-l poti strange cu cheia dinamometrica ca nu ai acces. Dar macar celelalte doua sa fie stranse corect si in mod egal, iar la al treilea incerci sa te apropii ca si strangere folosind o inelara cu care faci strangerea la mâna.