androy
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 2.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salutate tuturor,
Am deschis aceasta postare pentru a veni in ajutorul tuturor posesorilor de Astra H, care au probleme cu aeroterma si nu stiu sa o demonteze (cum e si cazul meu).
Ma adresez cunoscatorilor care au efectuat aceasta operatiune si ii rog sa ne dezvaluie si noua pasii ce trebuie urmati pentru a putea demonta aeroterma, respectiv cum ii putem desface capacul pentru a avea acces la interiorul motorasului.
Eu am probleme cu motorasul de la aeroterma si as vrea sa stiu cum pot desface carcasa acesteia fara sa ii rup vreun element de prindere, mai ales ca este din plastic toata masca acesteia.
Stiti cumva ce tip de carbuni se potrivesc pentru motorul aerotermei?
V-am fi recunoscatori daca ne puteti ajuta cu poze si pasii care trebuie urmati.
Va multumesc anticipat!
Am deschis aceasta postare pentru a veni in ajutorul tuturor posesorilor de Astra H, care au probleme cu aeroterma si nu stiu sa o demonteze (cum e si cazul meu).
Ma adresez cunoscatorilor care au efectuat aceasta operatiune si ii rog sa ne dezvaluie si noua pasii ce trebuie urmati pentru a putea demonta aeroterma, respectiv cum ii putem desface capacul pentru a avea acces la interiorul motorasului.
Eu am probleme cu motorasul de la aeroterma si as vrea sa stiu cum pot desface carcasa acesteia fara sa ii rup vreun element de prindere, mai ales ca este din plastic toata masca acesteia.
Stiti cumva ce tip de carbuni se potrivesc pentru motorul aerotermei?
V-am fi recunoscatori daca ne puteti ajuta cu poze si pasii care trebuie urmati.
Va multumesc anticipat!
- petertm
- **
- 102 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Astra 2009 Z17DTR
- Timis
petertm
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2009 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
androy
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 2.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2011
- Mesaj Privat
- petertm
- **
- 102 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Astra 2009 Z17DTR
- Timis
petertm
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2009 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
nu stiu daca la Vectra C e identic,dar uita-te peste postarile acestea.Si mie mi s-a blocat motorul si mi-a fost de folos.
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
- CristiNistor
- **
- 263 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Zic eu pe scurt cam despre ce e vorba. Trebuie umblat atat in interior cat si la exterior. in interior se da torpedoul jos. Este nevoie de Torx T25 pentru cele 4 suruburi. dupa ce se scoate torpedoul se vede aeroterma care are doua corpuri, cea de jos unde este si motorul electric si cea de sus unde se afla clapeta de recirculare. Cele doua corpuri sunt prinse intre ele cu niste holtzsuruburi cu cap hexagon de 5,5. Nu mai stiu cate sunt exact dar parca ar fi vorba de6 prinse si pe o parte si pe alta. dupa ce se desfac se poate da aerotetma jos. daca e nevoie sa se umble si la clapeta de recirculare se desface ornamentl de sub parbriz pe exterior si se umbla si pe acolo. e ceva mai migalos aici si trebuie atentie ca sunt niste cleme mai ciudate ce se pot rupe.
Bafta
Bafta
B74NIV
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2007
- Mesaj Privat
androy
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 2.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2011
- Mesaj Privat
Va multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutor. Cand vine caldura o voi demonta si voi face si poze sa ii ajutam si pe altii. Aveti idee daca pot schimba carbunii la motorasul aerotermei, ca se aude un scartait cand o pornesc si uneori nu functioneaza deloc. Ma gandesc ca ar fi carbunii dusi.
Multumesc!
Multumesc!
androy
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 2.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salut din nou,
Am reusit sa umblu la ea weekendul trecut dar din pacate nu am avut cu ce sa fac poze.
Scule necesare: Torx T25, cheie tubulara (preferabil cu clicket) de 5,5.
Treaba e simpla:
Pasul 1:
- Se desfac cele 4 suruburi de la torpedou cu ajutorul Torx-ului T25;
- Se decupleaza mufa de la lampa de iluminare torpedou;
- Se scoate torpedoul afara.
Pasul 2:
- Se desfac cele 5 sau 4 (nu mai stiu exact ) suruburi de la aeroterma cu ajutorul tubularei de 5,5 + o clema de siguranta;
- Se deconecteaza firele care alimenteaza aeroterma, din partea stanga sus;
- Se scoate cu grija aeroterma.
Nu este necesar sa umblati la grila exterioara, doar daca vreti sa demontati si clapeta de recirculare aer.
Eu am scapat ieftin, aveam o perie colectoare blocata. Am uns axul cu ulei si am deblocat peria, iar acum merge ca noua Acum lucreaza la adevarata ei putere.
Sper ca v-a fost de folos postul meu.
Va salut si bafta multa!
Am reusit sa umblu la ea weekendul trecut dar din pacate nu am avut cu ce sa fac poze.
Scule necesare: Torx T25, cheie tubulara (preferabil cu clicket) de 5,5.
Treaba e simpla:
Pasul 1:
- Se desfac cele 4 suruburi de la torpedou cu ajutorul Torx-ului T25;
- Se decupleaza mufa de la lampa de iluminare torpedou;
- Se scoate torpedoul afara.
Pasul 2:
- Se desfac cele 5 sau 4 (nu mai stiu exact ) suruburi de la aeroterma cu ajutorul tubularei de 5,5 + o clema de siguranta;
- Se deconecteaza firele care alimenteaza aeroterma, din partea stanga sus;
- Se scoate cu grija aeroterma.
Nu este necesar sa umblati la grila exterioara, doar daca vreti sa demontati si clapeta de recirculare aer.
Eu am scapat ieftin, aveam o perie colectoare blocata. Am uns axul cu ulei si am deblocat peria, iar acum merge ca noua Acum lucreaza la adevarata ei putere.
Sper ca v-a fost de folos postul meu.
Va salut si bafta multa!
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
tocmai ce m-am intors si eu de la masina(ma tot enerva un zgomot in jurul aerotermei); desfac torpedoul si ma uit la acea clapeta de recirculare, apas butonul de recirculare si ghici ce, merge ce merge si cand ajunge sa inchida circuitul se da peste cap in loc sa se opreasca -se opreste la un moment dat din sughitat dar fara a inchide/deschide perfect-, si buba bubelor: se poate desface clapeta fara sa demontez acea masca de sub stergatoare?
PS: dupa oprirea motorului si scoaterea cheii din contact se aude ceva zgomot de motoras tot de prin acea zona, e ceva normal la astra h sau e ceva hiba?
PS: dupa oprirea motorului si scoaterea cheii din contact se aude ceva zgomot de motoras tot de prin acea zona, e ceva normal la astra h sau e ceva hiba?
- gigi123456
- *
- 37 mesaje
- din 29 Mar 2010
- Bucuresti
gigi123456
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2010
- Mesaj Privat
salutare
am o problema cu aeroterma nu mai merge decat pe 4 . Bun merg la service ma indruma sa iau rezistenta de la aer si dupa 2 sapt moare iar, ii sun si le spun ca s-a ars iar si ma trimit sa fac constatare electrica cica la service opel unde costa cam 150 diagnoza sa imi poata schimba rezistenta pe garantie aceasta fiind 200 . Ma duc la un alt service si imi zice o persoana de acolo ca este problema la motorasul de la aer gripat sau nu cere mai mult curent si in felul asta imi arde siguranta care afecteaza treapta 1 2 3 , 4 mergand dar este pe direct , pana la un moment dat cand se arde si asta.
Ma poate ajuta cineva sa schimb motorasul sau sa il desfac si eventual sa rezolv problema
multumesc anticipat!
am o problema cu aeroterma nu mai merge decat pe 4 . Bun merg la service ma indruma sa iau rezistenta de la aer si dupa 2 sapt moare iar, ii sun si le spun ca s-a ars iar si ma trimit sa fac constatare electrica cica la service opel unde costa cam 150 diagnoza sa imi poata schimba rezistenta pe garantie aceasta fiind 200 . Ma duc la un alt service si imi zice o persoana de acolo ca este problema la motorasul de la aer gripat sau nu cere mai mult curent si in felul asta imi arde siguranta care afecteaza treapta 1 2 3 , 4 mergand dar este pe direct , pana la un moment dat cand se arde si asta.
Ma poate ajuta cineva sa schimb motorasul sau sa il desfac si eventual sa rezolv problema
multumesc anticipat!
- gigi123456
- *
- 37 mesaje
- din 29 Mar 2010
- Bucuresti
gigi123456
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2010
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Daca era o problema cu motorasul aerotermei sau pe cicuit iti ardea siguranta din UEC. (ar fi trebuit sa apara curent A mare in cazul asta si logic ca ardea fuzibilul ).
Varianta 1 : la montare s-au facut teste cu blocul de rezistente in aer fapt ce a contribuit la slabirea lor deoarece acestea sunt racite prin curentul de aer produs de aeroterma. Daca le tii in aer cu aeroterma pornita 1-2 minute rezistentele se supraincalzesc si ori crapa (daca este tip spirala) ori se topesc daca este de tip infasurare pe ceramica.
200 RON este foarte mult pentru niste kkturi de rezistente se pot lipi altele cu impedanta cat de cat apropiata .Rezistententele alea micsoreaza curentul A (nu tensiunea) iar prin acest mod se da turatia dorita aerotermei.
Varianta 1 : la montare s-au facut teste cu blocul de rezistente in aer fapt ce a contribuit la slabirea lor deoarece acestea sunt racite prin curentul de aer produs de aeroterma. Daca le tii in aer cu aeroterma pornita 1-2 minute rezistentele se supraincalzesc si ori crapa (daca este tip spirala) ori se topesc daca este de tip infasurare pe ceramica.
200 RON este foarte mult pentru niste kkturi de rezistente se pot lipi altele cu impedanta cat de cat apropiata .Rezistententele alea micsoreaza curentul A (nu tensiunea) iar prin acest mod se da turatia dorita aerotermei.
- gigi123456
- *
- 37 mesaje
- din 29 Mar 2010
- Bucuresti
gigi123456
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2010
- Mesaj Privat
In primul rand multumesc pt raspuns , in al 2 lea rand se aude un zgomot scartait cand dau drumu ' si oricare ar fi problema m-au pus sa schimb electroventilatorul.
Acum merge pe treapta 4 dar nu il tin a arde siguranta ( sub capota in dreapta este panoul de sigurante) cert este ca nu stiu ce trebuie sa schim si daca mai schimb iar rezistenta care an gasit'o la 50 ron (dezmembrari) o sa patesc acelasi lucru.
Ce recomandare aveti sau poate un electrician care sa ma ajute ?
Multumesc !
Acum merge pe treapta 4 dar nu il tin a arde siguranta ( sub capota in dreapta este panoul de sigurante) cert este ca nu stiu ce trebuie sa schim si daca mai schimb iar rezistenta care an gasit'o la 50 ron (dezmembrari) o sa patesc acelasi lucru.
Ce recomandare aveti sau poate un electrician care sa ma ajute ?
Multumesc !
- gigi123456
- *
- 37 mesaje
- din 29 Mar 2010
- Bucuresti
gigi123456
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2010
- Mesaj Privat
androy
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 2.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Sfatul meu este sa dai jos aeroterma (electroventilatorul, cum il denumesti tu ), sa ii desfaci capacul din "fundul" ei si sa ii pui niste ulei. Incepi sa invarti elicea manual, apoi poti conecta firele la bornele unei baterii pentru a o invarti sa isi faca ungerea bine.
Eu unul asa am scapat de scartait si acum functioneaza bine. Tot asa pateam si eu, uneori nu pornea deloc sau pornea daca dadeam cu masina intr-o groapa ceva sa ii dea un soc aerotermei.
Numai bine!
Sfatul meu este sa dai jos aeroterma (electroventilatorul, cum il denumesti tu ), sa ii desfaci capacul din "fundul" ei si sa ii pui niste ulei. Incepi sa invarti elicea manual, apoi poti conecta firele la bornele unei baterii pentru a o invarti sa isi faca ungerea bine.
Eu unul asa am scapat de scartait si acum functioneaza bine. Tot asa pateam si eu, uneori nu pornea deloc sau pornea daca dadeam cu masina intr-o groapa ceva sa ii dea un soc aerotermei.
Numai bine!
- vvede
- **
- 185 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2006
vvede
- Mesaje scrise: 185
- Locatie:
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
Salut.
Ventilatorul de la aeroterma scoate - din cand in cand nu mereu - niste zgomote ciudate. Se aseamana sa zic cu zgomotul produs cand intr-un ventilator care merge (se invarte) pui o sarma si aceasta atinge palele ventilatorului.
Am sesizat ca daca este prea cald in masina se aude sau daca dau prin gropi apare zgomotul. La fel daca se aude si dau intr-o groapa e posibil sa nu se mai auda
M-as risca sa desfac ventilatorul. Colegii care au facut aceasta miscare: este complicat? Sa incerc sa desfac de unul singur? Sau sa ma duc la service?
Din pacate nu am reusit sa gasesc poze prea concludente pe net.
Multumesc
Ventilatorul de la aeroterma scoate - din cand in cand nu mereu - niste zgomote ciudate. Se aseamana sa zic cu zgomotul produs cand intr-un ventilator care merge (se invarte) pui o sarma si aceasta atinge palele ventilatorului.
Am sesizat ca daca este prea cald in masina se aude sau daca dau prin gropi apare zgomotul. La fel daca se aude si dau intr-o groapa e posibil sa nu se mai auda
M-as risca sa desfac ventilatorul. Colegii care au facut aceasta miscare: este complicat? Sa incerc sa desfac de unul singur? Sau sa ma duc la service?
Din pacate nu am reusit sa gasesc poze prea concludente pe net.
Multumesc
- tirnaveni
- ***
- 555 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Astra 2008 Z17dth
- Sibiu
tirnaveni
- Mesaje scrise: 555
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- vvede
- **
- 185 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2006
vvede
- Mesaje scrise: 185
- Locatie:
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
Salut.
Am desfacut aseara torpedoul si am ajuns la ventilator.
Am mai strans putin suruburile care tin "capacul" (nu l-am desfacut). Practic palele ventilatorului ating peretii capacului si creaza zgomotul.
Din ce am sesizat in partea dinspre torpedou atinge de pereti
Am constatat ca atunci cand este foarte cald se aude mai des.
De asemenea daca pun frana mai brusc se opreste zgomotul
Am desfacut aseara torpedoul si am ajuns la ventilator.
Am mai strans putin suruburile care tin "capacul" (nu l-am desfacut). Practic palele ventilatorului ating peretii capacului si creaza zgomotul.
Din ce am sesizat in partea dinspre torpedou atinge de pereti
Am constatat ca atunci cand este foarte cald se aude mai des.
De asemenea daca pun frana mai brusc se opreste zgomotul